tak moje zjištění za dobu co se o LPG zajimám.
kdo chce předělat auto na plyn, prvně si ho dejte do pořádku co se týče benzínu
1. motor musí běžet jako hodinky, krásně spalovat a na diagnostice nesmí byt žádné chyby, todle předejde budoucím připadným problémum s plynem, proto na diagnostiku, je dobré mit lambdy v pořádku.
2. Plyn se připojuje na puvodní vstřiky, jak již psal Francis, "vloží " se mezi řj motoru a vstřiky
3. je dobré před montáží probrat s plynařem co jak chcete, konkrétně kde bude víčko nádrže s jakym ventilem, poměřit nádrž, nechat si udělat cenovou kalkulaci, pokud auto znáte pobavit se co kudy vede apod.
4. poptejte se plynaře jaké používá vodní hadice, je dobré použit kvalitní hadice, u BMW sou vysoký tlaky vody a hadice rády praskaj, obzvlášt u osmi a více válců,
5. auta s webastem mužou jet na plyn prakticky hned - je možné předehřát vodu a tím již hned vzplynovat kapalný plyn
6. někteří plynaři umí jednotku ruzné nastavovat, napřiklad v kolika RPM se přepne na plyn a pak zase v kolika na benzín, ja budu mít nastaveno že od 4000rpm se to samo přepne na benzín, to dovoluje použit slabší regulátor a nejspíš i zlepší volnoběh, zároven se motor bude lépa mazat.
7. mazaci schopnost benzínu je malinko lepší jak u plynu, ale dnes se do plynu přidávaj přisady pro mazání motorů, otázkou je jeslti to dělají všichni, tak jako u benzínu asi není jedno kde natankujete.
8.při montáži sdeltě plynaři veškeré problémy s autem připadně specialitky typu zabezpečení apod
9. při volbě toroiidní nádrže je vhodné dát na auto runflaty, tím odpadá nutnost vozit rezevru.
10.Runflaty sou tvrdší než normalní gumy, při proražení runflatů je to mnohem bezpečnější než při proražení normální gumy. Spolu s runflaty musí byt montován systému kontroly tlaku v pneu (TPS, TPMS, RDC) toto je opravdu nutnost, a není to ze srandy, prázdnej runflat nesedí ale auto na něm neklesne a přehřívá se.
11. na většine benzinek v čr vám musí tankovat oni, po čr ovšem probíhá školení které je zdarma, po absolvování tohoto školení dostanete certifikát k samostatnému tankování a nemusíte se zdržovat.
12. je vhodné nejezdit uplně jenom na plyn a třeba každou desátou nadrž si vyjet benzínu k pročištění vstřiků a nebo jen sem tam přepnout na benzín.
13. veština plynovych benzinek ma otevřeno jen přes den, je vhodné vysledovat nebo si zjistit provozní doby a nepočitat s tim že sou tam furt.
14. na netu je spousta LPG map, kde se dají najít LPG čerpací stanice.
15. havarie vozidla na plyn je bezpečnější než na benzín,nádrž je opatřena ochranným ventilem a připevněna tak aby se misto deformace uvolnila a posunula.
16. od 1.1.2009 nemusí platit auta na LPG, CNG, a hybridní silniční dan.
17. zde ceny LPG v zahraničí
http://www.lpg.cz/ceny_plynu/ceny_zahr.php
to sou nějaky drobny věci ktery jsem pochytil od plynařů a lidi co jezdí na plyn