Napsal: sob 15.03.2014 19:33
Závidím ti, jak tady dokážeš fundovaně básnit o nesmyslech a shazovat se stolu argumenty druhé strany.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
v podstate vsechny v sekci tuning a to nemam na mysli nejakou specielni ano a nejakou ne, mozna by se to dalo zobecnit jako "jakakoliv zmena originalniho stavu vozidla (znovu opakuju absolutne nic proti nim nemam, je to kazdeho vec, do jinych aut jsem si taky daval LEDky na vnitrni osvetleni, doplnoval venku denni sviceni, daval neschvalena Xenonova svetla, powerboxy, zadni svetla jine nez cervene barvy atp. ovsem treba nikdy jsem nemenil nic na kapote ani nedaval na auto nejake tuningova vetsi kola atd. ale nevadi mi co si kdo se svym autem dela nebo nedela)Pazdi píše:Dyxi - jaké na foru uznávané a vychvalované tuningové úpravy myslíš - to by mě zajímalo...
Nemyslim a take jsem nikdy nic takoveho nenapsal a nejde tu o zadnou chytrostjinak znovu to, co se píše na skoro 20 stranách:
a) skutečně myslíš, že jsi chytřejší jak inženýři z BMW?
Ano myslim a samozrejme ze dela, pokud by te to zajimalo tak si davno udelas resersi a sam si to vyzkousisb) myslíš, že kdyby existoval jednoduchý a levný způsob jak dosáhnout poloviční spotřebu paliva při snížení emisí a zvýšení výkonu....tak už to dávno někdo nedělá?
A kolik ze je tobe? Tajne to neni ale jelikoz to vubec neni k veci, tak jiste pochopis, ze na to neni treba odpovidatPS: jestli to není tajné - kolik ti je let?
naprostej souhlas.. v podstatě se tady lámou zákony fyziky přes koleno.. v podstatě to co je tady popisováno má fungovat jako perpetum mobile..Fx píše:Závidím ti, jak tady dokážeš fundovaně básnit o nesmyslech a shazovat se stolu argumenty druhé strany.
Promin, asi jeden mluvime o voze a druhy o kozeJendix píše:naprostej souhlas.. v podstatě se tady lámou zákony fyziky přes koleno.. v podstatě to co je tady popisováno má fungovat jako perpetum mobile..Fx píše:Závidím ti, jak tady dokážeš fundovaně básnit o nesmyslech a shazovat se stolu argumenty druhé strany.
ještě dodám, že co se vývoje motorů týče, trochu do toho vidim, a kromě minimálně dvou vysokých škol v čechách.. je každá třetí technická v něměcku zaměřená na motory.. stálo by za to si uvědomit že nežijeme v osumnáctém století, kdy lidi chemii a fyziku považovali za čarodějnictví (v té době to tak určitě fungovalo, že lidi přišli s geniálními a jednoduchými nápady které znamenali revoluci, viz parní stroj, spalovací motor atd. atd.)
nejsem chemik ani fyzik, ale pro vodík obecně platí, že pro jeho výrobu je potřeba poměrně velký množství energie.. ať už s čistou elektrolýzou, či pomocí katalizátorů...
a když už vodík, tak si myslim že jedině v kombinaci s palivovým článkem, v tom případě to vyjde každopádně i výhodněji co se hmotnosti týče..
Takže jsi jistě rozebíral sání i motor dvakrát - před instalací HCS a po ujetí těch 150km. Máš i nějaké foto na podložení tohoto radikálního tvrzení? Nenapadlo tě třeba, že B100 ti spíš ještě víc zabordelí sání, když se to budeš pokoušet tepelně štěpit ve vyhřívané trubičce namotané na výfukovém vedení?Dyx píše:Pokud nekoho zajimaji prvni osobni prakticke zkusenosti - prvni krok (pred instalaci HCS systemu do F10ky dle planu behem cca. 1-2 mesicu):
Probehla instalace HCS-systemu do starsiho dost vyjezdeneho auta ktere bylo vicemene skoro na odpis: Citroen Saxo 1.5D 42kW rv 2002 nadrz 45L.
Behem ujeti prvnich 50km resp. mezitim cca. 150km doslo dle subjektivne velmi dobre jiz na prvni pohled/pojezd pozorovatelnym zlepsenim:
1. Radikalni dekarbonizace motoru i sání
Vysvětli prosím, jakým mechanizmem HCS zlepší studené starty (odhlédněme od toho, že jde o diesel motor), když jako bere odpadní teplo z výfuku??? Navíc HCS je výmysl pro benzínové motory. Takže pověz nám (nebo rychle vymysli novou teorii), co to nabídne naftovému motoru, navíc krmenému B100?Dyx píše:4. znacne zlepseni studenych startu (rchleji chyta skoro jako benzinak, zmizelo kolisani otacek ktere v minulosti vedlo i k chcipnuti pokud se neslaplo plyn kratce po startu)
No super tak alespon ze tedy "dovolis", ze by nejaka horlava smes smela do sani skutecne jit.Falcon píše:Ano, nějaká hořlavá směs do sání jde a je to ohřívané výfukovým teplem, ale je odvážné zarytě tvrdit, že to je určitě vodík.
Skoda slz, jako chemik si jiste dokazes zjistit dalsi podrobnosti o tom jak to presne funguje, interpretovat a vysvetlit nam ostatnim nechemikum, tedy samozrejme pokud budes mit zajem.Jendix to vystihl hezky, že ladiči spotřeby, elektrolyzéři a vyznavači bublinek si ohýbají fyzikální zákony a rovnováhy chemických reakcí podle potřeb svých teoriíJako chemik bych občas brečel, když vidím ty nápady včetně "solidně" se tvářících schémat, viz třeba tohle:
Nerozebiral jsem ho vubec, musim se omluvit ale na to bohuzel nemam cas, ovsem nejsem ani slepy ani hluchy abych nevidel vyrazne zlepseni jak sis asi jiz jiste precetl.Takže jsi jistě rozebíral sání i motor dvakrát - před instalací HCS a po ujetí těch 150km. Máš i nějaké foto na podložení tohoto radikálního tvrzení?
Proboha na pokusne ucely dokonce i ano a sice do te doby nez najdu vhodny druh "alkoholu" resp. jiného biopaliva, na reforming v aute, jak bys zjistil dalsi resersi, nepouzivaji tezke uhlovodiky jako je nafta nebo B100...Nenapadlo tě třeba, že B100 ti spíš ještě víc zabordelí sání, když se to budeš pokoušet tepelně štěpit ve vyhřívané trubičce namotané na výfukovém vedení?Pokud vůbec nějakou plynnou naftu do té trubičky dostaneš - víš, nafta není tak těkavá jako benzín
Nebo snad v tom HCS zásobníku más (proboha ne) benzín fosilního původu?
![]()
Znas tu poucku "ohledne tuny teorie a spetky praxe"? Nic ve zlem, napadla mne v souvislosti s tim co pises, ale prosim.Vysvětli prosím, jakým mechanizmem HCS zlepší studené starty (odhlédněme od toho, že jde o diesel motor), když jako bere odpadní teplo z výfuku??? Navíc HCS je výmysl pro benzínové motory. Takže pověz nám (nebo rychle vymysli novou teorii), co to nabídne naftovému motoru, navíc krmenému B100?
Nevim jestli mas nejaky problem s tvoji sedaci castiAle tady už vážně končí prdel, Dyxi. Běž se zeptat fyzikálních chemiků, co zhruba ti vznikne z palivových výparů v nekontrolvaně vyhřívané trubičce omotané kolem výfuku s proměnlivou teplotou a jak se skutečně vyrábí vodík rozkladem methanu nebo methanolu s párou a hlavně za jakých podmínek, katalyzátorů a teplot
obavam se ze neuvidim nic a jelikoz jsem ho nemel otevrene ani predtim, tak bych ani ten rozdil OPTICKY nepoznalFalcon píše:Tak se Dyxi nečil, však já ti neříkám, že to nemůže fungovat ani trochu, když obohatíš nasávaný vzduch nějakým hořlavým plynem. Dokonce když si potvrdil, že máš v nádobce benzín, tak okej proč by se to neodpařovalo
jasne v pohodeAno to i uznam ze to tak na prvni pohled pusobi, take proto jsem sam o HCSku a pokusech ostatnich cetl delsi dobu a trvalo mi mozna 2-3 roky nez jsem se nakonec odhodlal (ano nechal vyprovokovat ) resp. dokopal k tomu, abych si to nakonec sam vyzkousel, protoze ano dokud si to clovek sam nevyzkousi tak porad pochybuje to je normalniMusíš prominout, prostě mě jen irituje to "fundované" teoretizování všech těch zapálených laiků kolem toho, neověřené indonézské pokusy a skoro 40 let staré výzkumy NASA, které zjevně nedošly do praxe. Ty plastové nádobky a měděné trubičky ledabyle omotané kolem výfuků motorek taky zrovna nebudí moc důvěry, uznej sám...
Presne tak jak pises jsem tohle zminoval i v druhem threadu "HHO funguje..pod techn. dotazy" a sice ze investice pro komercni instalaci LPG+nafta podle jednoho z ceskych webu co jsem vygoogloval se pohybuje okolo 100tis coz u osobaku rentabilni asi urcite nebude vcetne odhadu nakladu HCS v osobaku ktere jsou mnoho nasobne nizsiAbych tě jen nekáral, tak přiznám, že jsem pátral po kombinaci nafty+LPGa zjevně to něco úspor přináší, ale rentabilní je to leda u náklaďáků s velkými motory, co projezdí spousty kilometrů. Pro osobáky naprosto nerentabilní věc i přesto, že to měřitelně zvýší výkon. Prostě se investice nevrátí tak, jako u benzínu (nafta+plyn osobák řádově 100.000km).
Ano souhlas, ono v prvnich minutach nez se na vyfuku dosahne teploty +200°C (nekde se pise ze ten proces reformace postupne startuje snad uz od teploty 170°C) tam skutecne asi nic jineho nez mlha smesi uhlovodiku a vody nepujde, takze ten max. efekt neni hned od zacatku. Nicmene (ne baterku jsem nedobijel a i kdyby tak s extremnim zlepsenim kourivosti ani s naprosto hladkym a pravidelnym chodem motoru,by to nic mit spolecneho nemelo :- ) jine vysvetleni te zmeny i pri studenem motoru nez ze se procesem vycistilo *dekarbonizovalo sani a motor* mne nenapada. Toto v souvislosti s jinym tematem viz. reserse na tema "steam decarbonizing diesel engine" a dosazenych zlepseni (pricemz tam na to spousta silencu pouziva primo vodu coz bych zadnemu a uz vubec ne novejsimu a drazsimu motoru neudelal)Z logiky věci je vlastně to HCS něco podobného, prostě chceš motoru dávat do sání kromě vzduchu i hořlavý plyn (ať už je jeho složení jakékoli, i kdyby to přinejhorším byly jen ohřáté benzínové výpary).
Nevyjde a poreferujuKdyž tě instalace nevyjde v desítkách tisíc jako u LPG, tak si s tím klidně hraj a referuj výsledky
To urcite necham resp. skoro na konec, toto je neuplny seznam "spalovacich motoru" pohybujicich se v mem dosahu, tam kde neni hvezdicka tak tam mam "vetsi vliv" na to rozhodovan o tom zda se HCS bude instalovat nebo nebude (na 98% tedy ano), tam kde je hvezdicka tak o instalaci rozhoduji vicemene druzi a tam tedy mohu instalaci pouze doporucit, ale ne o ni uplne sam rozhodnout, take proto se zde * pravdepodobnost instalace pohybuje nekde mezi 20-80%. Samozrejme ze se nekde muze vyskytnout i technicky problem (napriklad ve 3. subjektu nezbyva skoro zadne misto na umisteni nadobky atd.)Ale tu F10 si fakt nech na až konec![]()
Toto poradi (i seznam) neni kompletni ani uplne, nybrz pouze priblizne ne absolutni a muze se castecne zmenit.
1.SAXO 1.5D (2001)
2.E-centrala Einhell 2kW 196ccm
3.Toyota Prius 1.5 E85/LPG
4. motoskutr Gilera DNA 125ccm (resp. 210ccm)
5.Audi A6 81kW (AFN/AVG, 6-kvalt)
6.Fabia SDI 1.9D
7.Seat Ibiza 1.2HTP
8.BMW 118d (2006)
9.BMW F10 520d (2010)
10.Ssang Yong Rexton 270XDi ? *
11.Citroen XM ?? 1.9D*
12.Seat Leon 1.9TDI ? *
13.Citroen C1 ? *
14.Peugeot 309D *
15 skutr Gilera VXR 200 *
16 Porsche ? *
17 Audi A8 ?*
A to sání si schválně otevři, posviť do něj a napiš co jsi viděl.
Neboj odradit se urcite nenechamFilozof píše:DIXI: Hlavně se nenech od ničeho odradit. Zajímala by mě první zkušenost u auta třeba ten SAXO 1.5D jak to dopadne a zda tam bude vidět nějakej rozdíl.
Na nějakých forech jsem se dočetl že to někomu funguje ale i ti co jsou naštvaní na to nadávali že to nefunguje. Jde o to zda to měli dobře seřízené a zda na to nemůže mít vliv instalace.
Uvidíme jaké budeš mít výsledky jsem sám zvědavej.
K te dekarbonizaci.
Dekarbonizace vodou je to nejlepší co může být. Viděl jsem motor kterej byl provozovanej na místech kde je velká vlhkost a byl krásně čistej.
Dokonce i řadu odborných článků potvrzuje že vlhkost vzduchu případně vstřikování rozprašovačem do sání jednou za čas krásně pomůže vyčistit motor a provede se tím pěkně dekarbonizace.
tohle jsem si (na nemeckych forech) peclive nastudoval daleko driv nez jsem si auto resp. tuto motorizaci vybral.Filozof píše:http://www.rh-engines.cz/
asi bych nejprve pořešil preventivně než tě to potká.
Myslím že se to týká i tebe dyxi.
Tak a úspory jsou v haj...
Obávám se, že ten motor je už dávno po záruce, neboť ta padla okamžikem, kdy jím prvně prošla bionafta.Dyx píše: Na motor mam jeste asi pul roku zaruku....