Stránka 15 z 45

Napsal: úte 07.06.2016 09:11
od Joshuax
Asi je zbytecne resit DPF a jeho funkci, spis by bylo dobre resit, vliv zhaveni na funkci DPF...
Mel jsem za to, ze zhaveni spina az od urcite teploty, coz ted v noci tak nizko teploty nejdou, muze mit tim padem jednotka zhaveni/zhavici svicky vubec v tuto dobu vliv na chod motoru ?

DPF ma dva stavy. Ted si z hlavy asi nevzpomenu presne na ty chybove kody, ale tusimze to bylo A480 a A481.

Zatimco ten prvni je naprosto bezny, jednotka tim dostava impulz, ze je potreba spustit regeneraci, pak se ceka na prihodne podminky pro jeji spusteni a po jejim ukonceni chyba ma zmizet a auto jezdi dal (bezna regenerace DPF), tak ta druha, prepina auto do nouzoveho rezimu, protoze nebylo mozne spustit regeneraci DPF.
Delo se mi, kdyz jsem mel DPF v haji. Na vine byla praskla hadicka zpetneho tlaku. Diky tomu na cidlo chodily nesmysly, filtr az ucpany, nedostal informaci spravne na cidlo, protoze tlak unikal pres diru pryc. Kdyz uz to napsalo chybu, ze je potreba regenerovat, bylo to v takove fazi, ze uz nebylo mozne ji spustit. Auto preplo do nouzaku a bylo po vsem. Snazil jsem se Xkrat chyby mazat, jezdil jsem s pripojenou inpou a mazal errory, pras GT1cku se snazil vyvolavat regenerace a delal idealni podminky, aby se to propalilo a vycistilo, ale marne... Auto preplo do nouzaku driv, nez se regenerace vubec spustila... DPFko muselo ven, nechal jsem ho vycistit, hadicku opravit a od te doby to funguje zase spravne.

Problem je, kdyz nekdo jezdi trasy kratsi nez 30 minut jizdy, nebo je stravi nekde v kolone. To se proste ta regenerace nema kdy pustit... To auto chce proste jezdit vice jak 80km/h po dobu cca 30 minut, aby to tu regeneraci udelalo korektne... Taky s tim mam problem, jezdim okruh do prace po D0 z jiznaku na letiste, je to asi 35km, cca 30 minut jizdy. nez to ohreju a nez to tu regeneraci pusti(je tam podminka nejen rychlost, ale taky teplota - vadny termostat taky DPFku nepomuze...), tak jsem v pulce cesty, auto sepne, pak chytim kolonu a motor muze delat co chce, ale nezregeneruje :( Nekdo kvuli tomu musim schvalne delsi cestou, nesjizdim z prace na Kunratice, ale jedu az na D1 a pak zpet na Prahu jenom proto, abych tu regeneraci dokoncil... Od jizste doby uz neresetuju kilometry po natankovani, ale kdyz vim, ze se provadi regenerace, abych mel predstavu, kdy bude potreba udelat dalsi a naplanoval podle toho cestu :)

Napsal: úte 07.06.2016 09:12
od rhinos
Jaraxi taky si precti co psal madmarty a na co reaguju.... :wink:
madmarty píše: Jde o velikost sazí ! Velké nám neškodí jako ty malinké.
V rodine jsem mel nekolik horniku a spravne pouzivam minuly cas...

Napsal: úte 07.06.2016 10:32
od JaraX
velké saze taky škodí, ale samozřejmě mín než ty malé, horníků znám taky několik a je mi jich líto, oni toho ale nadýchali desítky kilo.

Napsal: úte 07.06.2016 10:51
od Vlasta
Mastný saze ze sazometu jsou trochu něco jinýho, než uhelnej prach. Ale kam se sere uhelnej prach na výrobu pracích prášků tady ve fabrice. To rovnou sliznice leptá

Napsal: úte 07.06.2016 14:31
od Teddy
Jak málo stačí k vyvolání týhle nekonečný diskuze. Stačí jeden :?: , co neudrží prsty a už to zase jede. :roll:

Napsal: úte 07.06.2016 22:35
od madmarty
rhinos píše:asi je zbytecne to resit stale dokola...ale zeptej se horniku jak velke saze a celkove castice prachu nevadi....
To je přesně ono. Horníci dýchají zbytky spálené nafty ? Jak velké jsou ty částice, máš vůbec tušení ? Až ti bude před očima umírat dítě, nebo žena, třeba to bylo právě díky vyřezanému DPF.

Napsal: úte 07.06.2016 22:37
od madmarty
rhinos píše:Jaraxi taky si precti co psal madmarty a na co reaguju.... :wink:
madmarty píše: Jde o velikost sazí ! Velké nám neškodí jako ty malinké.
V rodine jsem mel nekolik horniku a spravne pouzivam minuly cas...

A mohou za to saze ? Co třeba fyzické výkony, málo kyslíku. Co třeba jiné plyny které se tam nachází...

To cos napsal z ní, no část rodiny se zabila v autě, takže nějaké STK, brzdy a gumy neřeším, nemá to smysl.

Napsal: úte 07.06.2016 22:37
od Misanek
madmarty píše:
rhinos píše:asi je zbytecne to resit stale dokola...ale zeptej se horniku jak velke saze a celkove castice prachu nevadi....
To je přesně ono. Horníci dýchají zbytky spálené nafty ? Jak velké jsou ty částice, máš vůbec tušení ? Až ti bude před očima umírat dítě, nebo žena, třeba to bylo právě díky vyřezanému DPF.
Zase bych to tak nedramatizoval... Myslím si, že v jídle do sebe sypeme ve finále x-krát více sraček a svinstev, než kterých se nadýcháme kvůli non dpf automobilům :wink: Zpátky na zem, pánové

Napsal: úte 07.06.2016 22:45
od madmarty
Teddy píše:Jak málo stačí k vyvolání týhle nekonečný diskuze. Stačí jeden :?: , co neudrží prsty a už to zase jede. :roll:

Ty aby ses neozval ;-) Ty máš na rakoviny speciální nákres, schválený úřadem a a přinutil jsi rakovinu plodit jablka.

Kdo popírá vědecká fakta, je buď blázen, nebo debil. To si neber osobně, není to mířené na tebe.

A teď uděláš vše proto, abys to otočil proti mě :) Tohle není o nějakých osobních útocích. Vyřezání DPF je velkej průser.

Vemte si lidi, kolik je v těle buňek. Odhaduje se na 100.000.000 buněk. Stačí jedna z nich do které vleze saze která měla zůstat v DPF a máte rakovinu. Pomalá smrt o které víte že přijde. Možná zabere léčba, která to oddálí. Ale krom života to přinese každý den, kdy neustále budete myslet na to zda se to vrátí, zda uvidíte své děti vyrůst, zda dostavíte barák, zda se podíváte na místa která jste chtěli vidět. Filtr stojí pakatel ve srovnání s tím, co jsme schopní dát za týden života o kterém víme že už nebude.

Jakékoliv osobní útoky, že Teddy, jsou zcela zbytečné. Pokud nemám na DPF koupím si benzín. Stejně jako když chce mít člověk doma modelku, tak ho to prostě něco bude stát.

Napsal: úte 07.06.2016 22:49
od madmarty
Misanek píše:
madmarty píše:
rhinos píše:asi je zbytecne to resit stale dokola...ale zeptej se horniku jak velke saze a celkove castice prachu nevadi....
To je přesně ono. Horníci dýchají zbytky spálené nafty ? Jak velké jsou ty částice, máš vůbec tušení ? Až ti bude před očima umírat dítě, nebo žena, třeba to bylo právě díky vyřezanému DPF.
Zase bych to tak nedramatizoval... Myslím si, že v jídle do sebe sypeme ve finále x-krát více sraček a svinstev, než kterých se nadýcháme kvůli non dpf automobilům :wink: Zpátky na zem, pánové
Dobře, takže klidne vypij aditivum do nafty, jsou dobrá. V porovnání s tím, co do sebe sypeš jídlem je to jedno :)

Ale jen ukazuješ jak absolutně nerozumíš tomu o čem píšeš.

A pro ty věčné troly... jídlo žereš jaký si zvolíš, tvoje blbost že žereš sračky. Vzduch a to co do něj chytráci vypouštěj si zvolit nemůžeš.

Napsal: úte 07.06.2016 22:57
od Misanek
madmarty píše:
Dobře, takže klidne vypij aditivum do nafty, jsou dobrá. V porovnání s tím, co do sebe sypeš jídlem je to jedno :)
Tenhle zcela nesmyslný argument určitě nemůžeš myslet vážně. Jestli ano, tak jsi blbec :)
madmarty píše:Ale jen ukazuješ jak absolutně nerozumíš tomu o čem píšeš.
Tak to jsem opravdu moc rád, že aspon ty teda 100% víš co řikáš, pane odborníku na civilizační choroby :wink:
madmarty píše:A pro ty věčné troly... jídlo žereš jaký si zvolíš, tvoje blbost že žereš sračky. Vzduch a to co do něj chytráci vypouštěj si zvolit nemůžeš.
Fajn, takže to bys v první řadě měl sestřelit každé letadlo, které vyletí do vzduchu, protože tolik svinstva, co jemu prochčije kerosinu motorama za jeden let, nevyprdí osobáky bez dpf snad ani za pět roků. Dále se můžeme bavit o diesel elektrických lokomotivách (stačí se podívat na youtube na jejich starty) a v neposlední řadě také o tankerech.

Na základě tvých argumentů jde docela dobře vidět, jak zrovna ty téhle problematice úplně maximálně rozumíš, jsi jeden z těch nejpovolanějších zrovna o tomhle kybicovat a ostatní s jiným názorem jsou podle tebe neználci a tupci. Bravo, mistře :)

Takže asi tak

Napsal: stř 08.06.2016 01:09
od madmarty
Misanek píše:
madmarty píše:
Dobře, takže klidne vypij aditivum do nafty, jsou dobrá. V porovnání s tím, co do sebe sypeš jídlem je to jedno :)
Tenhle zcela nesmyslný argument určitě nemůžeš myslet vážně. Jestli ano, tak jsi blbec :)
madmarty píše:Ale jen ukazuješ jak absolutně nerozumíš tomu o čem píšeš.
Tak to jsem opravdu moc rád, že aspon ty teda 100% víš co řikáš, pane odborníku na civilizační choroby :wink:
madmarty píše:A pro ty věčné troly... jídlo žereš jaký si zvolíš, tvoje blbost že žereš sračky. Vzduch a to co do něj chytráci vypouštěj si zvolit nemůžeš.
Fajn, takže to bys v první řadě měl sestřelit každé letadlo, které vyletí do vzduchu, protože tolik svinstva, co jemu prochčije kerosinu motorama za jeden let, nevyprdí osobáky bez dpf snad ani za pět roků. Dále se můžeme bavit o diesel elektrických lokomotivách (stačí se podívat na youtube na jejich starty) a v neposlední řadě také o tankerech.

Na základě tvých argumentů jde docela dobře vidět, jak zrovna ty téhle problematice úplně maximálně rozumíš, jsi jeden z těch nejpovolanějších zrovna o tomhle kybicovat a ostatní s jiným názorem jsou podle tebe neználci a tupci. Bravo, mistře :)

Takže asi tak
Opět jsi ukázal co jsi. Zplodiny z kerosinu jsou stejné jako naftových motorů, Euro 4 a výše, bez DPF ? To fakt musíš za každou cenu plácat co plácáš ? Místo toho abys ze sebe dělal kokota se prosím zkus věnovat samostudiu a najdi si o tom něco.

Co píšeš je ve stylu, uhelný důl, briketa nebo saze o velikosti x mikronů je jedno a to samé, pořád je to uhlí. Zkoušel jsi šňupat brikety a sasz od vyřezaného DPF ?

Ale nejen dle tohoto příspěvku, ale i mnoha předchozích v jiných vláknech, ja patrné že jsi jedinec který bude reagovat naprosto na vše blábolem s přesvědčením že máš svatou pravdu.

Je to marný, je to marný a je to marný :(

Tak co plácneš teď ?

Napsal: stř 08.06.2016 01:32
od Misanek
madmarty píše: Ale nejen dle tohoto příspěvku, ale i mnoha předchozích v jiných vláknech, ja patrné že jsi jedinec který bude reagovat naprosto na vše blábolem s přesvědčením že máš svatou pravdu.
Co to proboha meleš?? O jakých jiných vláknech je řeč? Jestli máš na mysli to o brzdách, tak jsem to bral jako normální konstruktivní diskuzi, na což tu taky tohle DISKUZNÍ forum je, a myslím, že diskuze lze vést v klidu, což ti teda zrovna tady vůbec nejde. Teď si teda připadám, že se bavím se schizofrenikem, který si zapomněl dát svou dávku léků... ...bohužel.
madmarty píše:Co píšeš je ve stylu, uhelný důl, briketa nebo saze o velikosti x mikronů je jedno a to samé, pořád je to uhlí. Zkoušel jsi šňupat brikety a sasz od vyřezaného DPF ?
Tohle má být co za otázku? :lol:
madmarty píše:... Místo toho abys ze sebe dělal kokota se prosím zkus věnovat samostudiu a najdi si o tom něco.
Toho kokota tady ze sebe svým jednáním a reakcemi děláš tak akorát ty, je mi líto :wink: Pro jistotu si to přečti od začátku co jsem napsal a jak jsi na to ty reagoval. No hlavně že ty už jsi našel viníky rakoviny a jiných civilizačních chorob, když jsi nahoru psal kydance o umírajících dětech atp...

Napsal: stř 08.06.2016 08:37
od Joshuax
A proc touhle zabomysi valkou otravujete ostatni, mohu-li se zeptat ? Dotaz byl uplne jiny...

Napsal: stř 08.06.2016 12:03
od m.deejay
Přesně tak, nemá smysl to řečit v tomhle vlákně...
...ale neodpustím si rýpnout do typického čecháčství :
Jsou milionáři a miliardáři co si nakradli,tak když něco málo "vemu",tak je to vlastně v pořádku,protože ONI jsou větší zloději. Když do ovzduší vypouští milionkrát více bordelu např. letadla,tankery,uhelné elektrárny apod, tak když já vykuchám dpf,tak je to vlastně v pořádku, protože...
...dál nemá cenu pokračovat.

Napsal: stř 08.06.2016 19:25
od Dawes
Joshuax píše:Asi je zbytecne resit DPF a jeho funkci, spis by bylo dobre resit, vliv zhaveni na funkci DPF...
Mel jsem za to, ze zhaveni spina az od urcite teploty, coz ted v noci tak nizko teploty nejdou, muze mit tim padem jednotka zhaveni/zhavici svicky vubec v tuto dobu vliv na chod motoru ?

DPF ma dva stavy. Ted si z hlavy asi nevzpomenu presne na ty chybove kody, ale tusimze to bylo A480 a A481.

Zatimco ten prvni je naprosto bezny, jednotka tim dostava impulz, ze je potreba spustit regeneraci, pak se ceka na prihodne podminky pro jeji spusteni a po jejim ukonceni chyba ma zmizet a auto jezdi dal (bezna regenerace DPF), tak ta druha, prepina auto do nouzoveho rezimu, protoze nebylo mozne spustit regeneraci DPF.
Delo se mi, kdyz jsem mel DPF v haji. Na vine byla praskla hadicka zpetneho tlaku. Diky tomu na cidlo chodily nesmysly, filtr az ucpany, nedostal informaci spravne na cidlo, protoze tlak unikal pres diru pryc. Kdyz uz to napsalo chybu, ze je potreba regenerovat, bylo to v takove fazi, ze uz nebylo mozne ji spustit. Auto preplo do nouzaku a bylo po vsem. Snazil jsem se Xkrat chyby mazat, jezdil jsem s pripojenou inpou a mazal errory, pras GT1cku se snazil vyvolavat regenerace a delal idealni podminky, aby se to propalilo a vycistilo, ale marne... Auto preplo do nouzaku driv, nez se regenerace vubec spustila... DPFko muselo ven, nechal jsem ho vycistit, hadicku opravit a od te doby to funguje zase spravne.

Problem je, kdyz nekdo jezdi trasy kratsi nez 30 minut jizdy, nebo je stravi nekde v kolone. To se proste ta regenerace nema kdy pustit... To auto chce proste jezdit vice jak 80km/h po dobu cca 30 minut, aby to tu regeneraci udelalo korektne... Taky s tim mam problem, jezdim okruh do prace po D0 z jiznaku na letiste, je to asi 35km, cca 30 minut jizdy. nez to ohreju a nez to tu regeneraci pusti(je tam podminka nejen rychlost, ale taky teplota - vadny termostat taky DPFku nepomuze...), tak jsem v pulce cesty, auto sepne, pak chytim kolonu a motor muze delat co chce, ale nezregeneruje :( Nekdo kvuli tomu musim schvalne delsi cestou, nesjizdim z prace na Kunratice, ale jedu az na D1 a pak zpet na Prahu jenom proto, abych tu regeneraci dokoncil... Od jizste doby uz neresetuju kilometry po natankovani, ale kdyz vim, ze se provadi regenerace, abych mel predstavu, kdy bude potreba udelat dalsi a naplanoval podle toho cestu :)
Schválně taky projdu všechny hadičky.Občas slyším v kabyně takovej pískot v určitých otáčkách.Zkusím zjistit o vejku příčinu a pak nechám DPF vyčistit.Jsem v nouzáku skoro furt,jenom prvních 10 min. po startu to jede jak má,potom se ukáže kontrolka a šlus.Nemáš zkušenost s nějakou firmou na čištění?Děkuji

Napsal: stř 08.06.2016 22:47
od madmarty
m.deejay píše:Přesně tak, nemá smysl to řečit v tomhle vlákně...
...ale neodpustím si rýpnout do typického čecháčství :
Jsou milionáři a miliardáři co si nakradli,tak když něco málo "vemu",tak je to vlastně v pořádku,protože ONI jsou větší zloději. Když do ovzduší vypouští milionkrát více bordelu např. letadla,tankery,uhelné elektrárny apod, tak když já vykuchám dpf,tak je to vlastně v pořádku, protože...
...dál nemá cenu pokračovat.

Asi tak... Jeden z mála kdo umí přemýšlet. Kdyby tady šlo lajkovat, věřím že jich máš plno :)

Napsal: stř 08.06.2016 22:52
od madmarty
Dawes píše:
Joshuax píše:Asi je zbytecne resit DPF a jeho funkci, spis by bylo dobre resit, vliv zhaveni na funkci DPF...
Mel jsem za to, ze zhaveni spina az od urcite teploty, coz ted v noci tak nizko teploty nejdou, muze mit tim padem jednotka zhaveni/zhavici svicky vubec v tuto dobu vliv na chod motoru ?

DPF ma dva stavy. Ted si z hlavy asi nevzpomenu presne na ty chybove kody, ale tusimze to bylo A480 a A481.

Zatimco ten prvni je naprosto bezny, jednotka tim dostava impulz, ze je potreba spustit regeneraci, pak se ceka na prihodne podminky pro jeji spusteni a po jejim ukonceni chyba ma zmizet a auto jezdi dal (bezna regenerace DPF), tak ta druha, prepina auto do nouzoveho rezimu, protoze nebylo mozne spustit regeneraci DPF.
Delo se mi, kdyz jsem mel DPF v haji. Na vine byla praskla hadicka zpetneho tlaku. Diky tomu na cidlo chodily nesmysly, filtr az ucpany, nedostal informaci spravne na cidlo, protoze tlak unikal pres diru pryc. Kdyz uz to napsalo chybu, ze je potreba regenerovat, bylo to v takove fazi, ze uz nebylo mozne ji spustit. Auto preplo do nouzaku a bylo po vsem. Snazil jsem se Xkrat chyby mazat, jezdil jsem s pripojenou inpou a mazal errory, pras GT1cku se snazil vyvolavat regenerace a delal idealni podminky, aby se to propalilo a vycistilo, ale marne... Auto preplo do nouzaku driv, nez se regenerace vubec spustila... DPFko muselo ven, nechal jsem ho vycistit, hadicku opravit a od te doby to funguje zase spravne.

Problem je, kdyz nekdo jezdi trasy kratsi nez 30 minut jizdy, nebo je stravi nekde v kolone. To se proste ta regenerace nema kdy pustit... To auto chce proste jezdit vice jak 80km/h po dobu cca 30 minut, aby to tu regeneraci udelalo korektne... Taky s tim mam problem, jezdim okruh do prace po D0 z jiznaku na letiste, je to asi 35km, cca 30 minut jizdy. nez to ohreju a nez to tu regeneraci pusti(je tam podminka nejen rychlost, ale taky teplota - vadny termostat taky DPFku nepomuze...), tak jsem v pulce cesty, auto sepne, pak chytim kolonu a motor muze delat co chce, ale nezregeneruje :( Nekdo kvuli tomu musim schvalne delsi cestou, nesjizdim z prace na Kunratice, ale jedu az na D1 a pak zpet na Prahu jenom proto, abych tu regeneraci dokoncil... Od jizste doby uz neresetuju kilometry po natankovani, ale kdyz vim, ze se provadi regenerace, abych mel predstavu, kdy bude potreba udelat dalsi a naplanoval podle toho cestu :)
Schválně taky projdu všechny hadičky.Občas slyším v kabyně takovej pískot v určitých otáčkách.Zkusím zjistit o vejku příčinu a pak nechám DPF vyčistit.Jsem v nouzáku skoro furt,jenom prvních 10 min. po startu to jede jak má,potom se ukáže kontrolka a šlus.Nemáš zkušenost s nějakou firmou na čištění?Děkuji
Možná nevhodná rada, ale zkusil bych to :) Nalejt do aditivované nafty ten xindl na čistění DPF. Nedělá to nic jiného, než to zvyšuje teplotu výfukových plynů. Zajet do DE a auto protáhnout k Norimberku a zpět. Pokud to tedy stav DPF ještě dovolí. Jen před tím prověřit zda za tím není nějaká závada, např. vstřiky, EGR, atd. Jestli motor spaluje tak jak má, směs paliva jakou spalovat má.

Čištění jsem neřešil, ale od lidí jsem toho slyšel dost. Jedna firma je vyřezává a chválí to, druhá firma je čistí a pomlouvá vyřezávání. Obě firmy sídli na jedné adrese a za obě jedná jeden člověk. Já bych volil nespecializované vyřezávače a čističe, ale specializovanou firmu na čistění DPF. Případně autoservis který již má pozitivní zkušenosti s nějakou čistící firmou, nebo sám čistí. Někdo kdo není rychlokvaška a kdo podniká léta a další léta podnikat chce.

Ke žhavičům se vyjadřovat nebudu, bo o tom vím prd :)

Napsal: stř 08.06.2016 22:57
od JaraX
m.deejay píše:Přesně tak, nemá smysl to řečit v tomhle vlákně...
...ale neodpustím si rýpnout do typického čecháčství :
Jsou milionáři a miliardáři co si nakradli,tak když něco málo "vemu",tak je to vlastně v pořádku,protože ONI jsou větší zloději. Když do ovzduší vypouští milionkrát více bordelu např. letadla,tankery,uhelné elektrárny apod, tak když já vykuchám dpf,tak je to vlastně v pořádku, protože...
...dál nemá cenu pokračovat.
souhlas,

Napsal: stř 08.06.2016 23:46
od madmarty
Misanek píše:
madmarty píše: Ale nejen dle tohoto příspěvku, ale i mnoha předchozích v jiných vláknech, ja patrné že jsi jedinec který bude reagovat naprosto na vše blábolem s přesvědčením že máš svatou pravdu.
Co to proboha meleš?? O jakých jiných vláknech je řeč? Jestli máš na mysli to o brzdách, tak jsem to bral jako normální konstruktivní diskuzi, na což tu taky tohle DISKUZNÍ forum je, a myslím, že diskuze lze vést v klidu, což ti teda zrovna tady vůbec nejde. Teď si teda připadám, že se bavím se schizofrenikem, který si zapomněl dát svou dávku léků... ...bohužel.
madmarty píše:Co píšeš je ve stylu, uhelný důl, briketa nebo saze o velikosti x mikronů je jedno a to samé, pořád je to uhlí. Zkoušel jsi šňupat brikety a sasz od vyřezaného DPF ?
Tohle má být co za otázku? :lol:
madmarty píše:... Místo toho abys ze sebe dělal kokota se prosím zkus věnovat samostudiu a najdi si o tom něco.
Toho kokota tady ze sebe svým jednáním a reakcemi děláš tak akorát ty, je mi líto :wink: Pro jistotu si to přečti od začátku co jsem napsal a jak jsi na to ty reagoval. No hlavně že ty už jsi našel viníky rakoviny a jiných civilizačních chorob, když jsi nahoru psal kydance o umírajících dětech atp...
Máš děti ? Kolik ti je ? Už ti umřel někdo z rodiny na rakovinu ? Umřel ti na rakovinu nějaký kamarád, nebo umřelo dítě tvého kamaráda na rakovinu ?

Rakovina není civilizační nemoc. Rakovina byla vždy, ale my zcela dobrovolně riziko jejího vzniku mnohonásobně zvyšujeme. Kdo se chce zabít ať se zabije jakkoliv to udělat chce je jeho věc, ale ať neotravuje život jiným.

Je zbytečný abys tady tady útočil na druhé s tím, že vůbec nevíš o čem píšeš. Problém zplodin z letadel je jiný. Stejně jako z lodí. Kde 5 největších nákladních lodí světa má některé zplodiny jako všechny osobáky na světě. Krom všeho jiného lodě produkují šílené množství sazí, ale jsou velké a nejsou tak devastující pro živé organismy jako ty malé saze od Euro 4 a výše. Je zbytečný pořád kopat kolem sebe, tohle je mnohokrát vědecky prokázané, proto tam ty DPF jsou.

Za zamyšlení stojí, zda mám možnost se rozhodnout zda letadla, lodě, fabriky, budou vypouštět do ovzduší škodliviny. Výsledek této úvahy porovnám s tím, zda mám možnost se rozhodnout zda toto budou dělat moje auta a zda mám možnost ovlivnit auta druhých. DPF v náhradě stojí od 15tis Kč. Pokud nemám tuto částku, tak si prostě nepořídím takové auto a pořídím si takové na které můj fin. rozpočet stačí.

Nehodlám nikdy dopustit abych musel přemýšlet jestli můj domácí mazlík, můj člen rodiny, soused, nebo já, umřel na rakovinu díky mé jedné částici z mého vyřezaného DPF. Ten komu to je jedno je prostě vylízané hovado a neměl by mít právo vlastnit něco jako auto s Euro 4 a výše :) Ať je to kdokoliv, neber si to prosím osobně není to tak myšleno.

Úvahy typu: támhleten to dělá mnohem víc, já můžu taky jsou fakt choré. Támhleten pálí gumy, tak já mohu jednu malou taky. Někdo zabil 70 lidí, jiný mnohem víc, můžu já jednoho ? Co kdybys jím byl zrovna ty :) (nejedná se o výhrůžku zabití). Prostě člověk si vždy musí promyslet co dělá a jaké to může mít následky. Pokud něco neví, měl by si o tom něco nastudovat. Pokud bychom toto nedělali, jsme na stromech a házíme po sobě své výkaly.

Částice saze, není to co briketa. O tom je celé naše dohadování.