Jendix píše:Trochu se přidám k diskuzi, někdo tu psal že se voda štěpí vodík při vstřikování do motoru už při 300°C ,je to skoro správně, akorát tam chybí jedna nula na konci.
1. Pokud by sis udělal rešerši o "catalytic fuel reformer" tak bys zjistil že stačí teploty od cca. 250°C
2. Nikdo netvrdí, že se pri pouziti HCS vyrábí pouze čistý vodík H2 (viz. výše)
3. Nikde jsem nepsal že při HCS se používá čistá voda ale směs uhlovodíků s vodou. Uhlovodíky obsahují cca. 10x (chemici opravte mně) a vícenasobky vodíku v jedné molekule a potřebují na rozštěpení a vývin vodíku a směsi "syntentických plynů"daleko méně energie, než je potreba u čisté vody.
Jinak mimochodem, kdyby to s tim vodíkem bylo tak jednoduchý, tak to dneska dělá každej.
No tak na tento argument se nad nedá vůbec nic říct.
Příklady: kdyby lidi vědeli že cigarety/alkohol/drogy/cukry/maso (dosaď si sem cokoliv) jsou škodlivé, tak by se toho přece dnes vyvaroval každý.
Prostě je to jednoduché (nic ve zlem) někdo (vetsina) naopak věří jen tomu, co dělají a uznavaji všichni ostatni (většina). Zaroven pak věci méně známé, méně rozšířené nebo neuznávané mainstreamem a "monopolními výrobci" (proc asi) automaticky odsuzuje, povazuje je za dogma a je proste presvedceny a hleda pouze argumenty k tomu aby si mohl sam sobe zduvodnit, ze tim padem to "prece nemuze fungovat protoze nesmi"...
Tady ještě hodim jeden zajímavej link s výrobníma možnostma vodíku, nebyl jsem si jistej jestli je teplota 2,5 nebo 3,0 t°C:
http://vodik.wz.cz/vodikTeorie.htm
Co se ještě tvoření vody týče, při každym spalovacim procesu uhlovodíků se za určitejch podmínek tvoří voda v motoru. Je to jen otázka teploty okolí a kondenzační teploty vodních par. Z běžnejch paliv je to nejvíc na LPG, ale i obyčejnej způsobuje vodní páry.
Tedy nevim kolik desitek tisic motoristu u nas jezdi na LPG, ale zatim jsem neslysel ze by kvuli LPG kazdemu druhemu zrezavel motor :- )
Po ohřátí motoru se posouvá kondenzace mimo auto. Stejně tak to bude i u vodíku, protože tam kde vzniká energie, a vodík jí má podstatně víc než benzín, vzníká i teplo.
Spravne takze ve skutecnosti s vodou problem vlastne zadny neni (tedy pokud nekdo nechce jezdit na skoro cisty vodik, pak by potreboval sedla pistu popr. dalsi soucasti motoru z nerezu popr. potazene keramikou)
Mimochodem největší uspory pomocí HCS jsou u stabiláku (jde zde o princip ne o detaily).
Příklad a ekonomický přínos ve mlýnu na rýži na Bali, před a po instalaci (omlouvam se za AJ ale předpokládám že si temi par slovy poradí každý):
Cost comparison:
Prior to HCS installation.
Diesel fuel = $19.00 to process 1.5 tonnes of rice.
Processing cost: +/- $12.50 per ton.
After HCS installation.
Diesel fuel + bubbler fuel + $19.30 to process 4.5 tonnes of rice.
Processing cost: +/- $4.00 per ton.
takze palivové náklady se snížily ca. 3 násobně.
Samozrejme stabilní motory bezi stále v ideálním rezimu, takze u osobáku nejsou reálne uspory paliva popr. dojezd vyšší nez 40-50%, pricemz uz kvuli 20% ma smysl se s tim zabyvat.
Co se možností benzínáku s jejich účinnosti týče, trochu s tim experimentuje Hyundai, ale i některý evropský vysoký školy, jde v podstatě o spojení principu samovznícení jako u nafty a benzínu jako paliva.
https://www.google.cz/search?client=aff ... undai+hcci
problém je že se tim radikálně změní chování motoru a i max otáčky jsou pak v oblasti max otáček dieslu.
jinak bych doporučoval založit min jiný vlákno.. od původního téma je to míle daleko..
S tim take problem nemam, je to asi na adminovi a jeho nazoru. Pokud by se posty presunovaly tak asi nejvhodnejsi vlakno na presunuti poslednich postu z tohoto threadu je pod "Technicke dotazy" thread "HHO funguje? ..."