Stránka 14 z 18

Napsal: čtv 13.03.2014 23:56
od Filozof
dálnice 140km/h a okresky 110-120km/h mi nepřijde jízda jako důchodce.

Ti jezdí stále kolem 70km/h okresky a dálnice 100-110km/h.

To kdyby jsi jezdil tak jezdíš opravdu zadarmo skoro a stačí ti 1,2 htp od fabie. :lol:

Jinak s druhým bodem souhlasím. :)

Napsal: pát 14.03.2014 11:48
od aDAm_2
Dyx píše:Vsak jasne ale nemusi kazdy snad hned kupovat nove auto. Uz jsme to tu v diskusi meli, nekdo si u nas dokonce kupuje za cenu 2ks F10ek z roku 2010 radsi novy lepe vybaveny SUPERB... mozna je to dokonce rentabilnejsi to nevim ale pochybuju o tom.
Nebo se ta otazka da postavit jinak:
Pokud bys mel na vyber, tak by sis vybal radsi 1/2 noveho SUPERBA ve slusnejsi vybave a nebo jeden kus 4-lete F10ky 520d s najetymi ca. 100tis km a 1 rocni garanci? :mad:
no pokud by to měla být F10 dokurvená podobobným člověkem jako ty tak snad raději toho supa ;)

Napsal: pát 14.03.2014 12:57
od kubassszx
Takový pacient jako ty si zaslouží svěrací kazajku !

Neřešit spotřebu a jezdit ... vymýšlíš píčoviny !

Napsal: pát 14.03.2014 15:46
od Dyx
kubassszx píše:Takový pacient jako ty si zaslouží svěrací kazajku !
Neřešit spotřebu a jezdit ... vymýšlíš píčoviny !
Nevim s cim mas takovy problem, to je snad kazdeho vec: Nekdo spotrebu resi, nekdo neresi, nekdo ji resi " pouze standartnimi zpusoby a jizdou " a nekdo naopak "alternativnimi" metodami ktere ma jako hobby nebo se o ne zajima, kazdy si snad muze delat co chce ne bez toho aby jeden musel druhemu nadavat. Napriklad pokud se mi podari snizit spotrebu na polovinu (rikam to jako priklad treba se podari jen 20%, jde jen o princip !!), tak budu mit dobry pocit z toho principu ze se mi to podarilo a to ze usetrim 1Kc/km bude uz jen takova rozinka na dortu a samozrejmeze to nikomu dalsimu nebudu vnucovat..

:wink: :Kapela:

Napsal: pát 14.03.2014 16:47
od Teddy
Ona jaksi fyzika je taková kurva, která se nedá obechcat. :D Prostě v tom palivu je nějaká energie a motor má nějakou účinnost. Většina energie se bohužel přemění na teplo.
Jestli se ti podaří zdvojnásobit účinnost současnýho motoru, tak se o tebe automobilky poperou.
Samozřejmě jestli to obechčiješ tim, že tam dodáš energii odjinud, tak se na tebe asi automobilky vykašlou. Takovejch už bylo, co chtěli patentovat perpetuum mobile.... nakonec z toho většinou vzešel nějakej tepelnej motor, kterej bral energii z okolí.

Zatim je pro zvyšování účinnosti známá jen metoda získání homogenější směsi paliva a vzduchu. Čim jemější částečky paliva a čim rovnoměrnější rozptýlení, tim rychlejší a lepší spálení. Proto víc ventilů, větší tlak, víc svíček atd atd.
Řekl bych, že klasickej písťák už je na hranici možností. Moc už vylepšit nepůjde.

No ale jak se říká.... zábavě se meze nekladou, u zábavy nejde o rentabilitu atd. Nezbývá, než doufat, že pak někdy nekoupim auto od podobnýho kutila. :( Jinak je mi to fuck.

Napsal: pát 14.03.2014 17:59
od Dyx
Teddy píše:Ona jaksi fyzika je taková kurva, která se nedá obechcat. :D Prostě v tom palivu je nějaká energie a motor má nějakou účinnost. Většina energie se bohužel přemění na teplo.
Jestli se ti podaří zdvojnásobit účinnost současnýho motoru, tak se o tebe automobilky poperou. Samozřejmě jestli to obechčiješ tim, že tam dodáš energii odjinud, tak se na tebe asi automobilky vykašlou. Takovejch už bylo, co chtěli patentovat perpetuum mobile.... nakonec z toho většinou vzešel nějakej tepelnej motor, kterej bral energii z okolí. Zatim je pro zvyšování účinnosti známá jen metoda získání homogenější směsi paliva a vzduchu. Čim jemější částečky paliva a čim rovnoměrnější rozptýlení, tim rychlejší a lepší spálení. Proto víc ventilů, větší tlak, víc svíček atd atd.
Řekl bych, že klasickej písťák už je na hranici možností. Moc už vylepšit nepůjde.No ale jak se říká.... zábavě se meze nekladou, u zábavy nejde o rentabilitu atd. Nezbývá, než doufat, že pak někdy nekoupim auto od podobnýho kutila. :( Jinak je mi to fuck.
Pochopitelne ze fyzika nejde obechcat.
Jak jsem psal v jinem threadu o HCS ze je to vzdalene podobne jako komercne rozsirenejsi diesel + lpg, kde jsi schopny az polovinu kapalneho paliva nahradit plynem LPG...
Ano a samozrejme ze vyuzijes odpadniho tepla k celkem znamemu procesu ktery pouzivaly driv i ropne mafie na vyrobu vodiku (crackovani)

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 2&start=30

Ale jestli chces, tak ti klidne slibim, ze pokud se mi podari snizit spotrebu na polovinu.. a budu nekdy v daleke budoucnosti to auto prodavat, tak se nejdrive kupujiciho zeptam jestli neni nahodou "Teddy" odsud a pokud odpovi ze ano, tak mu reknu, ze ma smolika a auto mu neprodam ani kdyby mi nabizel dvojnasobek :lol: :D

Napsal: pát 14.03.2014 21:50
od Teddy
když mu řekneš, že jsi to krmil biosračkou a že jsi na tom dělal hokusy pokusy, tak ti nedá ani polovinu :D

Napsal: pát 14.03.2014 22:05
od sedyvlk6
No vidíte?Každému na tomto křesle říkám neber úplatky,neber úplatky nebo se z toho zblázníš. Zavolejte Chocholouška :lol: Řeším podobný problém koupil jsem pračku a čtyři fény a snažím se to předělat na pračku se sušičkou.

Napsal: pát 14.03.2014 22:14
od Dyx
Teddy píše:když mu řekneš, že jsi to krmil biosračkou a že jsi na tom dělal hokusy pokusy, tak ti nedá ani polovinu :D
Vzdyt HCS je stara znama vec, NASA to uspesne testovala uz v roce 1977
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi. ... 016170.pdf
sice na benzinovem motoru ale to vubec nevadi na dieselu to funguje stejne .. proste se to trochu prikrmi vodikem a motor bude naopak lepe spalovat a bude mit delsi zivotnost :-)

Napsal: sob 15.03.2014 10:10
od Teddy
Největšim problémem spalování vodíku bylo a je to, že vzniká voda.
Čistě vodíkovej motor jsem postavil v osmý třídě, takže vim o čem to je. :D Už jen po hokusech pokusech byl ten motor zevnitř orezlej. Navíc ten vodík dost degradoval motorovej olej.

Všichni řeší co s onou vodou, která způsobuje korozi (od válců všeho až po výfuk). No a samozřejmě doměnka, že se voda vypaří je naprosto mylná. Naopak, změní se v páru, která je ještě korozivnější. V kombinaci s tlakem a vysokou rychlostí proudění už je to totálně v pr.... Funguje to mnohem efektivnějš, než řezání vodou.

P.S. NASA testovala řadu věcí u kterých pak zjistili, že je to totální pí....

Napsal: sob 15.03.2014 10:29
od Jendix
Trochu se přidám k diskuzi, někdo tu psal že se voda štěpí vodík při vstřikování do motoru už při 300°C ,je to skoro správně, akorát tam chybí jedna nula na konci.

Jinak mimochodem, kdyby to s tim vodíkem bylo tak jednoduchý, tak to dneska dělá každej.

Tady ještě hodim jeden zajímavej link s výrobníma možnostma vodíku, nebyl jsem si jistej jestli je teplota 2,5 nebo 3,0 t°C:
http://vodik.wz.cz/vodikTeorie.htm

Co se ještě tvoření vody týče, při každym spalovacim procesu uhlovodíků se za určitejch podmínek tvoří voda v motoru. Je to jen otázka teploty okolí a kondenzační teploty vodních par. Z běžnejch paliv je to nejvíc na LPG, ale i obyčejnej způsobuje vodní páry. Po ohřátí motoru se posouvá kondenzace mimo auto. Stejně tak to bude i u vodíku, protože tam kde vzniká energie, a vodík jí má podstatně víc než benzín, vzníká i teplo.


Co se možností benzínáku s jejich účinnosti týče, trochu s tim experimentuje Hyundai, ale i některý evropský vysoký školy, jde v podstatě o spojení principu samovznícení jako u nafty a benzínu jako paliva.

https://www.google.cz/search?client=aff ... undai+hcci

problém je že se tim radikálně změní chování motoru a i max otáčky jsou pak v oblasti max otáček dieslu.

jinak bych doporučoval založit min jiný vlákno.. od původního téma je to míle daleko.. :-D

Napsal: sob 15.03.2014 13:36
od e155
Původní téma je pozdrav nového člena + pár zajímavých dotazů. Takže se tématu pořád držíme.

Napsal: sob 15.03.2014 14:42
od Dyx
Teddy píše:Největšim problémem spalování vodíku bylo a je to, že vzniká voda. Čistě vodíkovej motor jsem postavil v osmý třídě, takže vim o čem to je. :D Už jen po hokusech pokusech byl ten motor zevnitř orezlej. Navíc ten vodík dost degradoval motorovej olej.
Všichni řeší co s onou vodou, která způsobuje korozi (od válců všeho až po výfuk). No a samozřejmě doměnka, že se voda vypaří je naprosto mylná. Naopak, změní se v páru, která je ještě korozivnější. V kombinaci s tlakem a vysokou rychlostí proudění už je to totálně v pr.... Funguje to mnohem efektivnějš, než řezání vodou.
P.S. NASA testovala řadu věcí u kterých pak zjistili, že je to totální pí....
Ano při spalování čistého vodíku vzniká hodně vody. Lidi co provozovali motory na HHO pomocí elektrolýzy a snažili se neúměrně zvýšit část spotřeby na vodík např. ke 100% a zcela zrušit potřebu kapalného paliva, tak dřív nebo pozdějí jim zrezavěl výfuk popřípadě jelikož vodík shoří při vyšší teplotě mohli mít problémy s ventilovými sedly pokud nebyly keramické apod.
Naštěstí zde hovoříme přece jeno něčem jiném. HCS nevyrábí čistý vodík ppř. HHO ale H2 plus syntetické vodní plyny (např. metan, ethylen a další).
Takže naštěstí HCS funguje lépe a jednodušeji nez HHO a kdo si najde čas a udělá potřebné rešerše tak to zjistí také (následované vlastním pokusem)

Napsal: sob 15.03.2014 15:04
od Dyx
Jendix píše:Trochu se přidám k diskuzi, někdo tu psal že se voda štěpí vodík při vstřikování do motoru už při 300°C ,je to skoro správně, akorát tam chybí jedna nula na konci.
1. Pokud by sis udělal rešerši o "catalytic fuel reformer" tak bys zjistil že stačí teploty od cca. 250°C
2. Nikdo netvrdí, že se pri pouziti HCS vyrábí pouze čistý vodík H2 (viz. výše)
3. Nikde jsem nepsal že při HCS se používá čistá voda ale směs uhlovodíků s vodou. Uhlovodíky obsahují cca. 10x (chemici opravte mně) a vícenasobky vodíku v jedné molekule a potřebují na rozštěpení a vývin vodíku a směsi "syntentických plynů"daleko méně energie, než je potreba u čisté vody.
Jinak mimochodem, kdyby to s tim vodíkem bylo tak jednoduchý, tak to dneska dělá každej.
No tak na tento argument se nad nedá vůbec nic říct.
Příklady: kdyby lidi vědeli že cigarety/alkohol/drogy/cukry/maso (dosaď si sem cokoliv) jsou škodlivé, tak by se toho přece dnes vyvaroval každý.
Prostě je to jednoduché (nic ve zlem) někdo (vetsina) naopak věří jen tomu, co dělají a uznavaji všichni ostatni (většina). Zaroven pak věci méně známé, méně rozšířené nebo neuznávané mainstreamem a "monopolními výrobci" (proc asi) automaticky odsuzuje, povazuje je za dogma a je proste presvedceny a hleda pouze argumenty k tomu aby si mohl sam sobe zduvodnit, ze tim padem to "prece nemuze fungovat protoze nesmi"...
Tady ještě hodim jeden zajímavej link s výrobníma možnostma vodíku, nebyl jsem si jistej jestli je teplota 2,5 nebo 3,0 t°C:
http://vodik.wz.cz/vodikTeorie.htm
Co se ještě tvoření vody týče, při každym spalovacim procesu uhlovodíků se za určitejch podmínek tvoří voda v motoru. Je to jen otázka teploty okolí a kondenzační teploty vodních par. Z běžnejch paliv je to nejvíc na LPG, ale i obyčejnej způsobuje vodní páry.
Tedy nevim kolik desitek tisic motoristu u nas jezdi na LPG, ale zatim jsem neslysel ze by kvuli LPG kazdemu druhemu zrezavel motor :- )


Po ohřátí motoru se posouvá kondenzace mimo auto. Stejně tak to bude i u vodíku, protože tam kde vzniká energie, a vodík jí má podstatně víc než benzín, vzníká i teplo.
Spravne takze ve skutecnosti s vodou problem vlastne zadny neni (tedy pokud nekdo nechce jezdit na skoro cisty vodik, pak by potreboval sedla pistu popr. dalsi soucasti motoru z nerezu popr. potazene keramikou)

Mimochodem největší uspory pomocí HCS jsou u stabiláku (jde zde o princip ne o detaily).
Příklad a ekonomický přínos ve mlýnu na rýži na Bali, před a po instalaci (omlouvam se za AJ ale předpokládám že si temi par slovy poradí každý):

Cost comparison:
Prior to HCS installation.
Diesel fuel = $19.00 to process 1.5 tonnes of rice.
Processing cost: +/- $12.50 per ton.

After HCS installation.
Diesel fuel + bubbler fuel + $19.30 to process 4.5 tonnes of rice.
Processing cost: +/- $4.00 per ton.

takze palivové náklady se snížily ca. 3 násobně.
Samozrejme stabilní motory bezi stále v ideálním rezimu, takze u osobáku nejsou reálne uspory paliva popr. dojezd vyšší nez 40-50%, pricemz uz kvuli 20% ma smysl se s tim zabyvat.
Co se možností benzínáku s jejich účinnosti týče, trochu s tim experimentuje Hyundai, ale i některý evropský vysoký školy, jde v podstatě o spojení principu samovznícení jako u nafty a benzínu jako paliva.
https://www.google.cz/search?client=aff ... undai+hcci
problém je že se tim radikálně změní chování motoru a i max otáčky jsou pak v oblasti max otáček dieslu.
jinak bych doporučoval založit min jiný vlákno.. od původního téma je to míle daleko.. :-D
S tim take problem nemam, je to asi na adminovi a jeho nazoru. Pokud by se posty presunovaly tak asi nejvhodnejsi vlakno na presunuti poslednich postu z tohoto threadu je pod "Technicke dotazy" thread "HHO funguje? ..."

Napsal: sob 15.03.2014 16:12
od Filozof
líbí se mi tady udělali test s 318i e46 a HHO zda funguje.
Nemusíte umět jazyk stačí se dívat hezky tam popisují a ukazují jak to funguje.

http://www.youtube.com/watch?v=mc5iXGXO ... Bd9Bz7XA9A

Takže uspora hodně slušná. Akorát bych čekal delší úsek na měření třeba 300km. :)

Napsal: sob 15.03.2014 16:49
od Dyx
Filozof píše:líbí se mi tady udělali test s 318i e46 a HHO zda funguje.
Nemusíte umět jazyk stačí se dívat hezky tam popisují a ukazují jak to funguje.

http://www.youtube.com/watch?v=mc5iXGXO ... Bd9Bz7XA9A

Takže uspora hodně slušná. Akorát bych čekal delší úsek na měření třeba 300km. :)
Diky za rychlokurz srbstiny :-).
Kdo tematiku sleduje delsi dobu tak pochopi i kdyby to bylo čínsky..
Ale pochytil jsem navíc i par legracnich slovicek:

alternatíva góriva
kompůterski analýzy sú jedno
vodonik (vodik)
chachao (HHO?)
zaplatimo jedemo :-)
rozkydamo (rozštěpit?)
odšrofity zašrafity ?
navláčenja zavláčenja i zavrtanja ?
pumpa benzínska :-)
tóčimo do vrcha :-)

spotreba paliva: 2,95/3,78
tj. uspora okolo 20%, ovsem daleko presnejsi mereni by bylo od plne nadrze do plne nadrze...

HHO samozrejme navzdory vsem skeptikum funguje.
Podle vseho u teto instalace ani nepouzili system "dry cell" ale obycejnou kulatou nadobku, elektrody nebyly videt vubec.
Cca. 20% to urcite neni spatne, ale podle mych informaci ma system HCS ma vuci HHO celou radu vyhod:
Jednodussi instalace, vyssi potenciál uspory, bezpecnejsi instalace (neni treba instalovat backflash arestor tedy ventil proti zpetnemu zaslehu), neomezena zivotnost systemu, zadna potreba doplnovat nebezpecny elektrolyt - ziravinu a obnovovat-vymenovat spotrebovane elektrody , bez jakehokoliv zasahu a bez zatezovani elektrickeho systemu vcetne alternatoru a akumulatoru atd.
Systemy HHO navic vyzaduji u upravu signalu lamdasondy (napr. pomoci EFIE) naopak u systemu HCS to neni vzdy nutne.

Napsal: sob 15.03.2014 17:12
od Falcon
Dyx píše:Lidi co provozovali motory na HHO pomocí elektrolýzy a snažili se neúměrně zvýšit část spotřeby na vodík např. ke 100% a zcela zrušit potřebu kapalného paliva, tak dřív nebo pozdějí jim zrezavěl výfuk popřípadě jelikož vodík shoří při vyšší teplotě mohli mít problémy s ventilovými sedly pokud nebyly keramické apod.
Naštěstí zde hovoříme přece jeno něčem jiném. HCS nevyrábí čistý vodík ppř. HHO ale H2 plus syntetické vodní plyny (např. metan, ethylen a další).
Takže naštěstí HCS funguje lépe a jednodušeji nez HHO a kdo si najde čas a udělá potřebné rešerše tak to zjistí také (následované vlastním pokusem)
Už mi to fakt nedalo a vyhrabal jsem ten článek o "vodíkovém vyvíječi" z dfens-cz - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601

a pak ještě tenhle - http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/kut ... kojen.html :lol: :lol: :lol:

dále Jezdíme na bubliny - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501

a seriál o úsporách paliva :)

1.díl (speciálně odst.5) http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007122901
2.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040601
3.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602
4.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008051801
5.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001
6.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012072602

Napsal: sob 15.03.2014 17:27
od Dyx
Falcon píše:
Dyx píše:Lidi co provozovali motory na HHO pomocí elektrolýzy a snažili se neúměrně zvýšit část spotřeby na vodík např. ke 100% a zcela zrušit potřebu kapalného paliva, tak dřív nebo pozdějí jim zrezavěl výfuk popřípadě jelikož vodík shoří při vyšší teplotě mohli mít problémy s ventilovými sedly pokud nebyly keramické apod.
Naštěstí zde hovoříme přece jeno něčem jiném. HCS nevyrábí čistý vodík ppř. HHO ale H2 plus syntetické vodní plyny (např. metan, ethylen a další).
Takže naštěstí HCS funguje lépe a jednodušeji nez HHO a kdo si najde čas a udělá potřebné rešerše tak to zjistí také (následované vlastním pokusem)
Už mi to fakt nedalo a vyhrabal jsem ten článek o "vodíkovém vyvíječi" z dfens-cz - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601

a pak ještě tenhle - http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/kut ... kojen.html :lol: :lol: :lol:

dále Jezdíme na bubliny - http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501

a seriál o úsporách paliva :)

1.díl (speciálně odst.5) http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007122901
2.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040601
3.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602
4.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008051801
5.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001
6.díl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012072602
d-fens je sice obcas opravdu vtipny a zabavny, ovsem zrovna jako HLAVNI zdroj prilis relevantnich informaci ho neberu .. ale samozrejme nikomu neberu pokud bere d-fens za bernou minci :-))
:)

Napsal: sob 15.03.2014 17:59
od Falcon
Zřejmě si to nepochopil - na tom dfensu je pouze vtipněji popsaná ta naivní víra v magická udělátka, za kterou tě tady lidi kamenují :wink:

Mohl si radši na ty elektrolýzy a nano-nukleární-spotřebo-eko-reaktory vybrat nějaký starý křáp a ne tady nahlas prezentovat, že s tím znásilníš zánovní F10... jaké potom čekáš od milovníků BMW reakce :D

Napsal: sob 15.03.2014 18:55
od Dyx
Falcon píše:Zřejmě si to nepochopil - na tom dfensu je pouze vtipněji popsaná ta naivní víra v magická udělátka, za kterou tě tady lidi kamenují :wink:
Mohl si radši na ty elektrolýzy a nano-nukleární-spotřebo-eko-reaktory vybrat nějaký starý křáp a ne tady nahlas prezentovat, že s tím znásilníš zánovní F10... jaké potom čekáš od milovníků BMW reakce :D
No naivni viru/neviru ma mozna ten, kdo to nevyzkousi sam a bud necemu slepe veri bez toho aniz by si udelal poradnou resersi a sam si to vyzkousel a nebo naopak "naivni neviru" ze neveri necemu i kdyz si o tom zadnou poradnou resersi neudelal a ani to sam nevyzkousel. Mezi reserse samozrejme nepocitam par odkazu na vtipalkovsky server d-fens (proti kteremu vubec nic nemam ovsem beru ho s rezervou)
Totiz pokud by sis poradne precetl o cem pisu a co mam v planu, tak bys vedel, ze ja zadne elektrolyzy ani "nano-nukleární-spotřebo-eko-reaktory" vyrabet nebo instalovat do F10 ani nikam jinam nehodlam. Hovorim uplne o necem jinem a sice o "katalytyckem fuel reformeru" systemu HCS (ktery funguje na celkem predevsim v prumyslu dlouho znamych a overenych principech crackovani uhlovodiku popr. uhlovodikovych a vodnich par pri snizene teplote pri vyuziti katalyzatoru a take o tom, ze ten system nejprve vyzkousim na elektrocentrale dale na motorce pak na 3-4 dalsich autech a az nakonec v F10ce.
A sice proto na F10ce az nakonec - ne kvuli tomu abych zjistoval ZDA ten system funguje (protoze ono to funguje) - ale abych pri instalaci do F10ky neudelal nejakou zbytecnou chybu (samozrejme ze chybna instalace ci poskozeni u F10ky by mela drazsi nasledky nez u 2kW elektrocentraly za 2tis CZK).
Pokud by skutecne "milovnik BMW" znamenalo "nenavist" k
- polovicni spotrebe" paliva,
- zlepsenemu a dokonalejsimu spalovani
- snizeni emisi
- zvysenemu vykonu motoru
- procisteni a dekarbonizaci motoru a saciho systemu
- delsimu dojezdu na jednu nadrz..

tak pouze potom se hned bezbolestne priznam, ze mezi "milovniky BMW" nepatrim :-)
Neplanuji zadne "znasilnovani" auta, zasah bude daleko mensi nez pri prestavbe benzinaku na LPG (nebo vstrikovani metanolu, rajskeho plynu, vymene turba za vetsi vykonnejsi apod.) ci vetsine tuningovych uprav ktere jsou nejen na tomto foru naprosto bezne uznavane nebo i vychvalovane (nic proti tomuto "klasickemu" tuningu nemam ale moc mne nelaka..
:roll: