Stránka 119 z 165

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 15:16
od JaraX
však oni budou spalovat ropu aby z toho vyrobili elektriku :D :D :D

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 18:47
od Popp
Stavám RD a myslím dopredu a v garáži mám u všetkych stopoch prípravu na nabíjačky elektromobilou, dokonca aj v DEPE (garáže mimo RD) a v dielni mam to iste pripravene - tak som elektrikár a kable umna su maličkost zvlašt ked mám na RD dohromadi 16800m kablou.

Elektro siet neni v dnešnej dobe dimenzovana nato aby sme mohli nabíjat auta v každom dome.
Je to iba vízia, pekná ano ale počíta niekto kolko bude treba Černobilou v ČR aby sme to stíhali?

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 21:18
od Arnie_one
Hlavne tech vyssich jisticu v dome a tim padem vyssi platby pro Cezaky a jim podobnym. Tohle je proste ultra blbost kterou zase unie nedohlidla ani na zacatek prahu !
Jinak ja mám v domě tak 3km kabelu nechci videt co mam Popo postavene :) :)

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 21:46
od Vlasta
Hlavně ubývání kapacity stářím - počtem nabíjecích cyklů. To bude zásadní problém. 5 let starý auto bude neprodejný

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 21:52
od JaraX
tak asi jak který, třeba u BMW maj 5 let starý cca 90 procent kapacity a zaruka na baterky tuším 10 let

This can either be attributed to an inaccurately high reading (remember this is not a precise reading), or that BMW has actually opened up more than the 18.8 kWh they claim is available. The highest reading I have ever seen on my car was 19.2 kWh, and the lowest was 16.1 (in the winter). When my car was new the average reading in favorable conditions was about 19 kWh. Today, my average reading is now about 18.2 kWh. If these average readings are correct, it would mean that I’ve lost about .8 kWh of usable capacity after 36 months, 70,000 miles and approximately 1,000 complete charging cycles. (I’ve probably plugged in closer to 2,000 times, but my average trip between plugging in is only about 37 miles).

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 22:01
od laik
A co tak plničku plynu domů ?
Popp píše:Stavám RD a myslím dopredu a v garáži mám u všetkych stopoch prípravu na nabíjačky elektromobilou, dokonca aj v DEPE (garáže mimo RD) a v dielni mam to iste pripravene - tak som elektrikár a kable umna su maličkost zvlašt ked mám na RD dohromadi 16800m kablou.

Elektro siet neni v dnešnej dobe dimenzovana nato aby sme mohli nabíjat auta v každom dome.
Je to iba vízia, pekná ano ale počíta niekto kolko bude treba Černobilou v ČR aby sme to stíhali?
Na zemní by to asi nejelo :(

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 22:03
od Vlasta
Na to si můžeš pořídit CNG auto a plničku domů

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 22:13
od laik
No to je pěkný, ale X5 na CNG nejede a jiné auto pro mne nikdo nevyrobil :( , takže se spokojím i s LPG. Pořád se dá natankovat do 13 ti kaček a nádrž mám luxusní co do velikosti.
Plnička by byla dobrá, kdo má nádrž do 50ti litrů.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 22:16
od JaraX
ale CNG do X5 jde udělat, jen nebude toroid ale nádrž v kufru a menší.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: ned 24.06.2018 22:38
od laik
:shock: To je mi zase novinka.
Teď jde o to, kolik to stojí. Zástavba a plnička a jaká je návratnost. Cítím tam nějakou levárnu.
A asi bych nádrž u X5 E53 do kufru nechtěl. Už tak jej využívám na max a shodil bych tím možnost sklápění sedaček. To tak možná do E70, kde nevejde velká toroid anebo do limče, která má sedačky na pevno.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 09:50
od kurevtor
cetl jsem o tom jen okrajove, ale pro jedno auto to podle me nema vubec smysl porizovat. Porizeni bude zacinat na 120 tisic KC bez DPH a budou s tim jen naklady na provoz. Naklady na stlaceni a servis se udavaji kolem 5 kc za m3. Plus cena plynu. Cili mne pripada, ze to ma smysl jen kdyz clovek plni nekolik aut s velkym najezdem, proipadne pokud to provozuje i castecne komercne a nacerno tankuje sousedum treba :lol:

A ziskat povoleni na komercni provoz ale clovek u sveho RD jen tezko dostane.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 09:57
od Arnie_one
To je mega ale :) Na pozemku vyhrabes jamu a hodis do ni v satelitu nádrž na CNG :) Každej soused v okolí bude rád :)

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 10:17
od kurevtor
a tohle nepodleha zadnemu povoleni? To bych se fakt divil :lol: Stavim si dum, vse si delam sam a sam jsem si i prosel procesem stavebniho povoleni a fakt bych se divil, kdyby tohle nevyzadovalo x posudku a souhlasu ruznych organu. Ja bych napriklad opravdu nebyl rad, kdyby si tohle postavil muj soused. Ani jsem si do domu plyn neprivedl...
Udelat to na cerno asi neni problem, ale nejsem si jist, zda tohle nevyzaduje (jako vse ostatni) pravidelne revize... jde pak o ten provoz, kdyz se neco stane a neni to s papirama tak pojistovna ukaze prostrednicek.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 11:37
od Vlasta
Arnie_one píše:To je mega ale :) Na pozemku vyhrabes jamu a hodis do ni v satelitu nádrž na CNG :) Každej soused v okolí bude rád :)
K čemu nádrž. Stačí žlutý trubky

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 12:34
od JaraX
v řádu je malej tlak, tzn že bud tankuješ celou noc a nebo máš nádrž do ktere to tlačí kompresor a ty si to pak jen odebereš.

CNG má smysl pro nějaký rozvoz, nějaký auto co jezdí pravidelnou linku, máš ho třeba na firmě, večer píchneš na plničku, rano se do toho skočí a jede.
ale jako rodiny auto mi to moc super nepřijde když proti LPG má jen samý nevýhody

vlastně když porovnám LPG a CNG
- cena na kilometr je prakticky stejná
- CNG stojí víc montáž
- CNG je jen 1/10 benzínek
- CNG nádrž není nikdy toroid
- CNG má menší bezpečnost, v nádrží je 10x vyšší tlak
- výhodou CNG je pak že jde tankovat doma za menší peníze

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 12:47
od Arnie_one
CNG alespon co vím jám, má horší "výkon" než stejné auto na LPG potažmo benzín. Čím to je nevím, ale třeba O3 G-tec je líná jak mrcha, při stejném motoru na 95. Obecně co jsem se bavil o CNG, tak má horší pružnost a auto je "mrtvější" Tím dřív dle mě trpělo LPG, dneska ty systémy jsou asi,ale daleko dál.
Nejsme expert berte to, jako pocit co jsem zažil.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 12:52
od JaraX
u LPG je taky výkonová ztráta v procentech, ale u našich V8 to nepoznáš, ale když škodovka dá auta velikosti 5kového BMW litrový motor :D

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 14:17
od Itchythefirst
Arnie_one píše:CNG alespon co vím jám, má horší "výkon" než stejné auto na LPG potažmo benzín. Čím to je nevím, ale třeba O3 G-tec je líná jak mrcha, při stejném motoru na 95. Obecně co jsem se bavil o CNG, tak má horší pružnost a auto je "mrtvější"...
Tak tohle jsem v zivote nezaznamenal, tabulkove to mozna plati, ale v realu ten rozdil 5 % nepoznas. Kamarad ma par MB-E s CNG origo z vyroby a neni poznat, jestli auto jede na plyn nebo na benzinovou rezervu ;-)
O3 je lina obecne, natoz v eko-provedeni G-Tec. Ale neni to diky CNG, ale kvuli celkovemu "eko" naladeni motoru/auta ;-)

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 14:32
od Arnie_one
Vyloženě když jsem jel s O3 (1,4) s tím CNG je to strašná mrtvola, ten motor se normálně udusil, možná velikost vs výkon motoru, nevím, každopádně co si pamatuju 1,6MPi LPG vs G-TEC O3 tak jednoznačně pocitově je o dobrých 20% na tom sakra líp O2 1,6 MPi LPG.
Navíc ten tlak v nádrži 10x větší to není dobrej pocit.

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Napsal: pon 25.06.2018 14:48
od JaraX