Stránka 12 z 13
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 07:40
od JaraX
sedmu klidně mužeš koupit se 400tkm, ale prostě už není taková jako když má 150, je taková volnější potom už, sem tam se něco malinko chvěje atd, ale ty jako človk co tím nikdy nejel nemáš šanci to nikdy poznat, až když přímo sednes z jednoho kusu do druhyho tak citíš rozdíl.
sedmy se dají právě sehnat s nájezdem i kolem 100tkm, ale na takové auto si klidně rok počkáš, lidi co si to koupovali novy za 2,5-6 mega, měli většinou mraky aut, takže to střídali a nestihli to všechno ojet, takže se dají najít i malé nájezdy.
motor se nemusí hned přetěšnovat, prostě se přetěsnění až z něho něco poteče, což může být za měsíc nebo taky za 5 let.
rozvody jsou rětězem
proč bys to proboha chtěl v manualu? už pětka v manualu "nefunguje"
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 11:13
od zvedavec
Všechny benzínový sedmy i ty slabší mají řetěz ? No manuál mě napadl protože celý život používám " fofr klacek " tak si nějak nedovedu představit život bez něj. Nadruhé straně pokud ten motor není slyšet tak by se ani podle něho nedalo řadit. Jak je to se spolehlivostí převodovky ? Někde jsem četl že je u ojetin lepší si vybírat slabší motor. Že u menších kubaturách-menších výkonech je ta převodovka méně namáhaná
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 11:17
od Filozof
Origo nájezd do 2kil je prostě pohádka u 7er ...to je vše pevné krásně zachovalé a 99procent věcí originálních na autě.
Jak psal Jarax ty auta pokud má někdo kdo jezdil hodně málo a ojelo se velice zřídka tak může mít klidně 100-150k a to jsou opravdu většinou top stav kusy. To je vidět na všem ..na podvozku vše pevné krásné jako nové jak z podvozku tak v motoru vše se blýská jak z továrny. Člověk musí vidět že to auto je vlastně bez chyby až třeba na nějakou odřeninku na nárazníků kvůli parkování...
Ale pokud narazíte na pana PERFEKCIONALISTU ...bude auto totálně dokonalé...nikde nic ani škrábanec ...takové auta se taky dají koupit ale aby se našlo auto s plnou palbou individuál a s malým nájezdem to je skoro jako výhra v loterii ,,,,nemožné pokud člověk nehledá po celé evropě.
Já měl v minulé práci dva šéfy ....jeden byl z nich perfekcionalista a to auto bylo totálně v TOP stavu i po několika letech ... luxovalo se 3x týdně čistilo vonělo a preventivně voskovalo snad co 2-3měsíce ... vždy když pršelo a podíval jsem se z okna jeho jedinné auto bylo luxusně navoskováno a bylo vidět jak se kuličky vody kutálejí po autě... kdežto ostatní vozy nic klasika ... Byl to doslova pan pečlivý. Po takovém si koupit auto to je radost.
PS: Zvědavec : BMW 7er je uplně jiná liga ...to je královská třída tady jsou uplně jiná pravidla ... opravdu do 7er patří jedině 8válec.
Já chtěl ekonomickou 7er před 6ti lelty a koupil jsem 728i jen 142kw a sice něco uspořila oproti 740i ale jak mě to dneska mrzí že bych raději slyšel ten osmiválec.
Jinak co jsem projezdil hodně tak to jsem uspořil opravdu málo ...na dálky si V8 a R6 benzín berou skoro stejně. U 7er e65 nemá smysl nad ničím jiným uvažovat než 745-750i ....jedině TOP model V12 pro fajnšmejkry....
ty 730d nebo 730-735i to je uplně špatně. Dnes už ti to řekne skoro každej kdo 7er vlastní nějakej čas ... a projel se ve vícero. Mimo kamioňáky...ti většinou kují své pikle s naftou...
U nafty jedině pokud máš naftu zadarmo jinak určitě nebrat. Do 7er se to vůbec nehodí...
A manuál taky ne ... ten patří do 1-3er ...
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 11:36
od dogeatdog
Slabší sedma jednak hůř jede s cca stejnou spotřebou, druhak má slabší motorizace prakticky vždy slabou výbavu což někomu kdo sedmu nikdy neměl nevadí do okamžiku, kdy si sedne do vybavené sedmy s V8. Dost lidí i tady na fóru postupně dodělává výbavu kterou mohli v autě mít a je to docela drahá sranda.
Převodovky trpí hlavně u dieselu díky velkému kroutícímu momentu spodních otáček. Diesel v sedmě úplně kazí dojem z auta jak se to celý klepe, V8 je sametová lokomotiva.
Ad manuál, já už jiné auto než automat nechci.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 13:20
od laik
zvedavec: možná menší kubatura pošetří převodovku, ale zase trpí motor, který tahá 2,5 tunový auto. Víc ho točíš atd. A manuál - rozjíždět těžký auto je nekomfortní a trpí zase lamela, která víc jak 200kil km asi nedá. Automat dá víc. Takže vlastně neušetříš. Laicky řešeno.

Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 16:02
od Itchythefirst
Pozadavek na sedmu v manualu... ...no ceho ja se jeste nedoziju
Vsak na klasickem automatu s hydromenicem, pokud je pro auto spravne dimenzovan, se nema co rozbit. Snad jen ten hydromenic, ale i ten vydrzi naprosty nesmysly. Vetsinou odejde zanedbanou udrzbou, kdy nekdo uveri pohadce o dozivotni olejove naplni

Oproti tomu manual odpalis naprosto lehce, kdyz budes jezdit jako prase. A samozrejme tech veci, co se tam muzou podelat je mnohem vic: dvojhmota, spojka, synchrony, diferak (trpi vetsimi razy)... To pak litaji desitky tisic ani nevis jak

A samozrejme v neposledni rade nevidim jediny duvod proc v aute velikosti >= 5er radit rucne

Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 17:11
od laik
no v automatu jsou taky spojky a nějaký selonoidy asi, zase tak nerozbitný není, ale co vím, vydrží dýl jak manuál. Tipnul bych si 2x spojka u manuálu = 1x repas automatu???
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 17:19
od Itchythefirst
Ten repas vubec nemusi byt nutny, pokud se vcas meni olej. Znam lidi, co maji nacipovany 3.0TDi s ZF 6HP19, meni pravidelne olej a po 350 000 km prevodovka radi jako nova. Kdezto manual (spojku) odpalim behem odpoledne, budu li chtit, nebo budu li ultra prase...
Takze realne to klidne muze byt 5x vymena spojky, 1x repas automatu/hydromenice.
Spojka je obecne pruser, protoze malokdo s ni umi zachazet spravne a pri spinani velkych momentu muze prakticky hned shoret. Proto se u velkych tahacu a malych dumperu pouziva hydromenic. U velkych dumperu pak elektromotory.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 17:35
od laik
já bral normální provoz, tj 200 manuál, 400 automat.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 17:48
od Itchythefirst
No ja myslim, ze 200 kkm ten manual u vetsich motoru nevydrzi ani nahodou. Typicky treba manual v 545, 550, 645, 650. Tu spojku muzes menit kazdych 50 kkm. To u automatu za tech 50 - 70 kkm akorat vymenis olej+filtr a jezdis dal

A pokud je spravne dimenzovano chlazeni oleje, tak nemas ani sanci ten olej v automatu uvarit/pripict..
Samozrejme se stale bavime o "klasickem" automatu s hydromenicem. Veci typu DSG nebo Multitronik na tom jsou mnohem hur...
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 18:29
od zvedavec
no zas bych to s těmi pohádkami nepřeháněl

, na kolik přijde výměna oleje včetně filtrů proplachu a práce ? a po klika kilometrech ? Já na svým chrochtovi akorát vyměnil spojku. Už si nevzpomenu co to stálo, ale nebyla to žádná "darda" nevím jestli ju měnil původní majitel. Já to Volvo kupoval v cca 300tkm a teď má 450tkm. a dvouhmota byla dobrá tak jsem ji tam nechal. Tohle je samozřejmě pouze "akademická" debata páč sedmy sou pouze v automatu

Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 18:32
od Jaris330D
Mame Fabii 1.4 mpi a najeto poctivych 240 000 a spojka puvodni. Golf 1.6 FSI 180 000 km a slape v pohode. BMW E46 330d 250 000 a byla na hrane. U Fabie uz je na hrane a zacina se ozyvat lozisko, ale porad slape. 250 000 km by mela spojka dat pokud nejezdis jako kokot. U vysokych objemu to bude nizsi.
Pokud jezdis se sedmou porad po meste, tak taky ten automat zazije peklo, oproti dalnicnim jizdam.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 19:10
od JaraX
ted jsem tu měl 645i najeto 50 tisíc a měnila se spojka s dvouhmotou za krásných 50 tisíc!
výměna oleje v automatu je 11 tisíc, takže krásně 4 výměny oleje i s cestama do servisu a zpět.
spojka s dvouhmotou bývá levná a vydrží hodně u 4válců a max 6 válců, ale u 8 mi válce už to prostě nevydrží a stojíí moooc penízek.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 23:14
od laik
Aha? Já myslel, že větší motor má větší lamelu a tvrdší přítlačák. Že je nadimenzovaná na výkon. Pak ale ta úspora v automatu je ještě větší než jsem čekal. Náš mladý měl E39, sice jen 535i a lamela vydržela víc než 50kil.....nevím kolik...
Ale v každém případě je důležité jak jsi psal, že netrpí tolik kardan, poloosy, difec, ramena,silenty atd...
K 5er se fofrklacek moc nehodí a k 7er už vůbec. Ten patří do malých aut nebo sporťáků na blbnutí.
Už vidím, jak ve vládní limuzíně šmrdlá nějaký kvalty a nakonec to v křižovatce chcíplo, že šoférovi ujela zrovna noha.

To auto má úžasný zátah a při řazení u manuálu prostě zátah přerušíš. A pokud nechceš, aby pasažérům nelítaly hlavy hore dole, tak mu nesmíš šlápnout. Pak zase nevyužiješ potenciál auta. Za pár sekund tam máš 200, hladce a ani nevíš. Inženýři v BMW dobře věděli, že tam manuál nepatří.
Zvedavec :Ne, ne a ne manuál. Nebo běž do 3er nebo sporťáku. Věř mi ikdyž jsem laik, zkus si a uvidíš sám.
K těm závadám: co tady delší dobu sleduji, není to tak horké v reálu. Tady se sbíhají všechny průsery, které se řeší. Ale ne na jednom autě. Franta řeší pumpu, Pepa zase altík.... Když to někomu jede, proč by psal? Tím nechci říct, že všechny motorizace a modely jsou povedené. Příklad strašák N62 trubka mezi hlavama. KLasika. Taky ji neřeší všichni. Kolik %? 10%? 20%max? S rokama tohle číslo samozřejmě bude stoupat.
Haloooo, v čem nemám pravdu? Když tak opravit

Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: čtv 22.11.2018 23:19
od Snejk
je problem ze u v8 n62 to nejak poddimenzovali, takze jak u e60 tak u e63 to jde doprdele nadstandartne rychle... jako 50 to nestoji ale i tak je s tim dost problem, dalsi vec je ze ten setrvak totalne vykragluje loziska v prevodovce a ta ve vetsine e60/63 huci jak debil... a sehnat neco co nehuci je dost narocnej konicek jak casove tak financne protoze ne uplne dost se toho prodava.. ja moc lidem ty manualy a smg nedoporucuju, ten automat je na tom proste 100x lip
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: pát 23.11.2018 00:11
od Zugy
Laiku. Ja na e39 menil spojki i se setrvakem pri 370tkm. A to prej spojka byla drive "nejak řešena ". Nvm co to presne znamena nejak řešena. Ale setrvak byl původní. Akorat musel jit ven felxou. No. Dal sem to pryc ve 450tkm a dodnes myslim jezdí. Manual s v8 v 5er nebyl spatnej. Ale komfort s automatem je uplne nekde jinde. Hlavne 750 tak rychle zrychluke , ze bys s manualem ani nestihal řadit..
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: pát 23.11.2018 15:21
od zvedavec
JaraX píše:ted jsem tu měl 645i najeto 50 tisíc a měnila se spojka s dvouhmotou za krásných 50 tisíc!
výměna oleje v automatu je 11 tisíc, takže krásně 4 výměny oleje i s cestama do servisu a zpět.
spojka s dvouhmotou bývá levná a vydrží hodně u 4válců a max 6 válců, ale u 8 mi válce už to prostě nevydrží a stojíí moooc penízek.
Pokud mu odešla v 50tkm tak to bylo "boží hovádko"
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: pát 23.11.2018 16:32
od laik
Jaris330D píše:Mame Fabii 1.4 mpi a najeto poctivych 240 000 a spojka puvodni. Golf 1.6 FSI 180 000 km a slape v pohode. BMW E46 330d 250 000 a byla na hrane. U Fabie uz je na hrane a zacina se ozyvat lozisko, ale porad slape. 250 000 km by mela spojka dat pokud nejezdis jako kokot. U vysokych objemu to bude nizsi.
Pokud jezdis se sedmou porad po meste, tak taky ten automat zazije peklo, oproti dalnicnim jizdam.
no dobře, máme ještě pašika B4 1.9 TDI, r.v.94, poctivých 340 000 a spojka ještě původní, vstřiky původní, turbo původní, chytá na cvrnk i s jedním žhavičem v -15°C. Vlastně jen štelverk se měnil při 180 000 a přepouzdrování starteru. Zažil stavbu i vozík. Teď vlastně druhou
Ale takový auta se už nedělají a ND do nich také ne. Teoreticky nová spojka by už asi nedala 350 000.
Taxikáři tvrdí, že ten motor klidně dá i 800 000+ což u taxislužby je úctyhodný výkon. Asi byl nadimenzovaný na jedničku. Golf II 1.6TD z roku 87 loni 100% také jezdil, ale už málo, letos nevím.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: pát 23.11.2018 17:29
od Filozof
Poslední dobře udělané auta jsou do roku 2004 max 2007 prý jak je to později už jsou tam větší problémy a po 2009 katastrofa no to by odpovídalo i u BMW
Taky znám par lidi co mají golf 4 a jsou to držáky nebo passat z roku 2002 a jezdí stále nezmar.
Re: Je možné aby úplně nový Báwo bylo až takový šmejd ?
Napsal: pát 23.11.2018 18:03
od Jaris330D
Laik - urcite ti budu verit, ze to da na jeden zhavic v - 15 °C na cvrnk. To neni ani technicky mozny, takze zas nedelej pohadku.