Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw 535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#221 Příspěvek od Honza325 »

I když je to OT jako prase, tak konečně něco,co člověka baví číst :pivo:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#222 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Prak patří u rybáře do základní výbavy, na zakrmování. Já už těch historek taky slyšel mraky, ale co mě sere, že kvůli jejich lobby je zákaz skůtrů
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#223 Příspěvek od Teddy »

Vlasta píše:Já už těch historek taky slyšel mraky, ale co mě sere, že kvůli jejich lobby je zákaz skůtrů
Souhlas!! přitom takovej skutr nadělá menší vlny, než třeba 8 metrová loď v přechodovym režimu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#224 Příspěvek od Filozof »

Teddy jsi dobrodruh na lodi je to někdy mazec. My jsme měli 2x na týden pujčenou lod na moři a nevěřil jsem jaké vlny a bouřka nás dokázala chytnout. Myslím si že jsem se opravdu modlil abychom z toho vyjeli živí a v pohodě. Byl to jeden den a navíc jsem jen spolujezdec nejsem kapitán takže jsem vubec netušil co ta lod zvládne či nezvládne.

Bylo mi řečeno že zvládneme i horší počasí a bouře ale opravdu jsem si připadal, jak v hororovém filmu s lodí uprostřed moře kde je bouřka a vlny že jsem absolutně netušil co bude dál.

Loď má vzduchové kapsy ve předu i vzadu, takto mi to bylo řečeno a kýl kterej je x tun těžký, aby loď udržel na vodě. No nejsem znalec ale věřil jsem dvěma kapitánům co mě uklidnili, že už zažili horší bouřky...

Abych pravdu řekl na jednu stranu je to úžasnej pocit svobody, když se sejde parta lidí s kytarou a navštěvují se ostrovy , spí se v kajutách v zátoce u ostrova - na kotvě .... prostě život na lodi je moc fajn a člověk nepotřebuje ani mobil ani pc. Je to fajn oddech od běžného života a člověka to inspiruje k novým myšlenkám v životě...

Nebejt té bouře na moři, tak by to bylo úplně super. A asi bych pak jezdil jen na loď místo běžného - se usádlit na jedno místo.
Ale až ta bouře mi ukázala že i chorvatské moře umí hodně překvapit a taky vystrašit . :lol:

Nedokážu si představit kdybychom se přetočili nebo lod potopili asi bych na lod už taky nepáchnul kdo ví....musí to bejt strašnej zážitek.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#225 Příspěvek od Teddy »

Tyhle strašný zážitky bývaji naprosto výjimečně. Třeba loňskej cyklón byl něco naprosto nestandardního. Za celý roky jsem na vodě nezažil to co vloni během jednoho měsíce. Prostě občas se nezadaří. Jinak to bývá neskutečná pohoda. Zejména v létě v chorvatsku.
Co se táká lodí, tak plachetnice opravdu jen tak ke dnu nepůjde. Stabilita lodí bývá kolem 110 stupňů. To znamená, že i když už je stěžeň pod vodou, tak má loď pořád snahu se sama srovnat. I já rekreant běžně plachim tak, že je reling (zábradlí) už pod vodou.
S nepotopitelností je to individuální. Některý lodě se staví jako nepotopitelný a některý ne. Třeba ta moje tak postavená byla, ale já jsem ty kapsy bez náhrady rozebral. Na moje plavby jsou zbytečný. Na oceán kde jsou vlny, který by mě mohly ohrozit (třeba 20m) moje loď stejně nesmí a u pobřeží ty kapsy nejsou potřeba. Tam spíš člověk narazí na skálu. Koupil jsem obrovskou bilge pumpu (6m3/h). Ta by mi poskytla dost času na vystěhování rodiny na záchrannej člun bez kterýho nevyrážim. Ale jak jsi psal. Ty lodě vydrží strašně moc.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#226 Příspěvek od matiz »

Dej sem nejake fotecky, cert vem 535... Ted je z toho jeden z velmi zajimavych topicu... Jen by mne zajimalo, jak daleko se s tou plachetnici odvazis od brehu? Ja bych byl posrany strachy ze foukne vitr a pojedu misto ke brehu do prdele. Kdyby se treba porouchal ten moturek...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#227 Příspěvek od Teddy »

chělo by to přesunout do nějaký tlachárny... :)
zjistil jsem, že nemam žádný fotky lodě. :D Většinou fotíme z lodě. :D
Přílohy
1a.jpg
1a.jpg (190.54 KiB) Zobrazeno 716 x
1b.jpg
1b.jpg (161.43 KiB) Zobrazeno 715 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#228 Příspěvek od Teddy »

Tak jsem přecejen nějaký fotky našel. :)
S loděma týhle délky se lidi pouští i přes Atlantik. Ta moje je ale stavěná na jezera a příbřežní plavbu. Mam omezení na 0,75NM od pobřežní linie. Mam nízkej bok. V praxi ale tohle nikoho nezajímá a nikdo to nekontroluje. Já se pouštim na dohled od pevniny. Vzhledem k tomu, že kotvíme v zátokách, tak je zbytečný plout dál. Vyšší level je pak plout nonstop bez kotvení. Na to já nemam papíry, ani palubní přístroje.

Když fouká, tak motor neni potřeba. Na plachty se dostaneš kam potřebuješ. I proti větru. Motor používam jen na manévrování u břehu, nebo když vůbec nefouká. To se v létě v chorvatsku stává často.
Já nejsem žádnej ortodoxní jachtař. Tomu odpovídá i velikost a vybavení mojí lodě. Používáme jí spíš jako plovoucí karavan. Jachtáme od zátoky k zátoce a čvachtáme se. :)
Domluvili jsme se s manželkou, že až se dcery osamostatní, tak prodáme dům, koupíme velkou loď a budeme se plavit po světě. Mam řadu přátel, kteří takhle žijou. Někteří se v létě plaví po středozemnim moři a na zimu se uklízeji na kanáry / kapverdy / martinik atd. Někteří prostě cestují. Jeden rok jsou v atlantiku u havaje, pak se přesunou směr austrálie, nebo k číně, nebo k thajsku, kde je taky nádherně. Neni to lehkej život, ale když je člověk zdravej, tak se to dá.

Na vodě člověk moc peněz nepotřebuje. Mě vloni ten měsíc rodinný dovolený vyšel i s cestou, jídlem a poplatky na cca 20 tis.
Život na moři by stál cca 50 - 200 tis. ročně, podle toho v jakých končinách se člověk pohybuje. Jo a taky podle toho jak velkej komfort by člověk vyhledával. Někdo utratí i miliony za rok, třeba když kotví v drahých marinách.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#229 Příspěvek od matiz »

Ja bych mel jeste jednu otazku na telo, musi to byt parada, ale kdyz si to vztahnu na sebe, jenom na chvili. Ja bych asi chipnul nudou, protoze mne nenapada co se da cely den na lodi delat, teda napada, ale na to uz nemam roky a dlouho bych nevydrzel, teda pokud vubec -)))))))))))))) Chapu ze treba vylet, dobra, tak se na pul dne nekam proplujem, ale ctrnact dni, mesic, ROK ???? Chcipnul bych byt rok zavreny na mori na lodi, bez lidi, nebo jen s omezenym poctem. Vzdyt to musi byt temer jako v cele. Jsem i pekne priposrany z toho ze se neco stane, to tam clovek zakokrha raz dva, protoze pomoc siroko daleko zadna.

Jako lode neznam, treba je to vsechno uplne jinak. Kazdopadne mas muj obdiv, na to bych koule nemel.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#230 Příspěvek od Teddy »

O dovolený se asi nenudí nikdo. :) My chodíme hodně po okolí, ale já jsem nejraději pod vodou.
Lidi co na lodi žijou, tak jsou svobodní. Když už to na jednom místě maji okoukaný, tak plujou jinam. Svět je nekonečně velkej. :) Lidi co na lodích bydlí tvoří jakousi komunitu. Navštěvujou se a chlastaji spolu. V každym přístavu tak máš hromadu známých.
Na oceánu se člověk nenudí. Střídaji se služby a člověk je rád, že má chvilku se vyspat. Když počasí dovolí, tak se rybaří, nebo se opravuje loď. Na lodi je pořád spousta práce.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#231 Příspěvek od matiz »

jo taak, ja myslel ze se treba mesic plavis odnekud nekam, uz tomu zacinam rozumet -) To je jasne ze komunita je pocetna a je v ni dobre -)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#232 Příspěvek od Teddy »

Hlavně jsou země, kde je rum levnější, než u nás voda..... Třeba v karibiku je to jako v ráji. :) Co tam jsme se toho na dovolený nachlastali. Za dolar máš litr sakra kvalitního rumu... to jsou pak všichni hned kamarádi.

Na druhou stranu si třeba v dominikáně lidi celodení prací na třtinový plantáži vydělaji jen 2 dolary. :(
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#233 Příspěvek od kurevtor »

mno zajímavý čtení, ale já se furt nedozvěděl co je na JaraXovo sedmičce tak extra, že to tu nikdo nemá :-(
:wink: :wink: :lol:

Teddy: nikdy jsem loď z vody netahal, ale nechce se mi věřit, že by 4.5i mělo problém vytáhnout 2 tuny + hmotnost vlastního auta... Ten motor je opravdu silnej jak prase, i v nízkejch otáčkách.. Když už by to to auto nemělo dát, tak spíš proto, že to není 4x4, ale motor to prostě musí utáhnout... S krouťákem to podle mě zas tolik nesouvisí, navíc 4.5i nemá v nízkých otáčkách menší krouťák než TDi...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#234 Příspěvek od JaraX »

nic super extra tam není, je je tam skoro vše krom masáží a DVD changeru, ale to se dodělá.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#235 Příspěvek od Teddy »

No já jsem to se 4.5i taky nezkoušel, ani nikdy neviděl a neslyšel. Tipuju, že většina "rozumných" aut s automatem by neměla problém v benzínu i v naftě. Ty hydroměniče jsou na to prej ideální. Alespoň to tak chlapi v jachtecu říkaji.
Zase pak jsou prej ty automaty horší na jízdu po silnici. Prej to při tahání takových vleků dost trpí. Ale třeba je to předsudek.

Co se týká krouťáku, tak já vážně neznam průběhy krouťáku toho kterýho motoru. Obecně mam vyzkoušeno, že s nafťákem neni problém normálně se rozjet i bez plynu. Benzín je potřeba trochu vytočit, jinak chcípne. Dole nemá krouťák.
Při tom tahání z vody musim i tak držet otáčky motoru min. na 1500. Dokážeš si představit, co to musí dělat se spojkou. Naštěstí je jednička tak krátká a krouťák tak velkej, že už tak v půlce sjedzu můžu spojku pustit a motor to pobere. Kdybych u benzíňáku musel držet třeba 2500 ot..... To už bych tý spojce nechtěl dělat.
Většinou dávam loď na vodu tak 5 - 10x za rok (podle počasí) + jednou chorvatsko.
Budu muset pořídit nějakej lehčí kajutovej motorák. V plachetnici mam 400 kg balastu, který jsou mi na řece k prdu. Kdyby měl ten motorák ještě naftovej motor, tak bych byl spokojenej. Já mam ve výtlaku spotřebu kolem 6l/h, ale kolega se stejně velkou lodí co má naftu má spotřebu kolem 2l/h. U lodí je mnohem cenější právě krouťák, než výkon. Resp. krouťák v nízkých otáčkách. Lodní šrouby maji v nízkých otáčkách násobně vyšší účinnost.
Samozřejmě on se sotva dostae do kluzu. Já jen brnknu o plyn a loď jde z vody jako prd.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#236 Příspěvek od JaraX »

bohužel je zažitá teorie jak se musí benzínák točit, to ale platí na dvoulitry a podobné, sám dvoulitra mám a prostě to strašně nejede odspoda, ale 4,5i V8 jede odspoda líp jak nafta.
kdybys měl cestu na olomoucko, klidně se mužeš stavit svíst :)
automat je na tahání vždy lepší, opět pokud to bude dvoulitr v automatu a pojede se s lodí 120 tak dostane pokouřit, naopak čtyřlitr to ani nepozná. navíc to nesmí mít dobastlené tažné, např Fka s tažným maj silnější chlazení
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#237 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

JaraX píše:bohužel je zažitá teorie jak se musí benzínák točit, to ale platí na dvoulitry a podobné, sám dvoulitra mám a prostě to strašně nejede odspoda, ale 4,5i V8 jede odspoda líp jak nafta.
Proboha, porovnej si grafy průběhu výkonu a krouťáku, než začneš tvrdit takový pičoviny
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#238 Příspěvek od Teddy »

545i má v 1500 ot cca 370Nm (plných 450Nm má až v 3500 ot.)
530d cca 470Nm (v 1700 ot. už má plných 500Nm)
535d cca 540Nm (ve 2 tis. vrcholí 560Nm)

Pozoruhodný je, že 545i má už v 1000 ot./min. cca 330Nm, oproti 530d, která začíná na 280Nm. 530d pak ty grafy strmě letí nahoru a ve 3 tis. umírá krouťák. 545i umírá krouťák už ve 4 tis. To jsem nečekal.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#239 Příspěvek od JaraX »

jenže krouták a výkon sou na sobě přímo zavislé, nestačí mít krouták a zároven nestačí mít jen výkon, pak ti k tomu pošlu článek,
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#240 Příspěvek od Teddy »

S tim souhlasim, jenomže
545i má v 1500 ot. 50kW
530d 70kW
535d 80kW

ve 2 tis.
545i 80kW
530d 105kW
535d 115kW

Ten článek by mě docela zajímal. Chystam se stavět 10m loď s vestavěnym dieselem a pomohlo by mi to líp navrhnout převodovku a propeller.
Odpovědět