Stránka 12 z 18
Napsal: úte 11.03.2014 21:26
od lubooos
Me se zda ze DYX je prevlecenej Maximech. Presne stejny prosazovani nazoru a pak uz mi hlavne nejde do hlavy ze se tu Maximech uz dlouho neukazal.
Pritom tady spamoval kazdou chvilku.
Napsal: úte 11.03.2014 21:45
od Dyx
Teddy píše:Princip oněch kurvítek je zřejmej.
Je potřeba vymyslet věc, která má nízký výrobní náklady, najít cílovou skupinu ne úplně chytrých lidí a dát tomu potřebnou reklamu. Hlavně musí zaplavit trh, než se provalí, že to nefunguje. Do tý doby musí mít připravenej další zázrak, aby se obchod nezastavil. A tak to jde pořád dokola.
Amíci obecně jsou na tole ideální cílová skupina. Jsou to kutilové podobně, jako my. Navíc ale maji mnohem větší kupní sílu a taky moc nejsou schopní samostatnýho uvažování.
Takových kurvítek už z ameriky vzešla řada. Od speciálních karburátorů, speciálních podložek pod karbece, pak přišly zázračný přísady do oleje, zázračný leštěnky na ak, zázračný korektory škrábanců atd. atd.
Po čase se vždycky zjistí, že je to jen dost drahý placebo.
O tom power boxu jsem tu psal o několik stránek dřív. Je to zázrak, kterej zvýší množství dodávanýho paliva. Moderní motory jsou nastavený na mírně chudší směs. Nemusim vysvětlovat proč že?

Tohle kurvítko je nastaví na bohatší směs, než je potřeba. Spálí se tím všechen kyslík z dodaného vzduchu a mírně se zvýší výkon (1, 2, možná 3%). Zvýší se ale kouřivost a emise. V F10 to tak velice brzo oddělá DPF.
Musel bys k tomu palivu dát i víc vzduchu.
Chiptuning je o tom, že se změní plnící tlak a adekvátně k tomu se upraví palivová mapa. Tohle teoreticky nemá omezení. Omezují to jen konstrukční možnosti motoru. Česky řečeno.... je to kompromis mezi výkonem a životností.
Čim víc se tomu motoru naloží, tim kratší má životnost.
Např. starý lodní motory maji při objemu 4l výkon jen kolem 100 koní. Ale pracujou v těch lodích 50 i víc let. A to v lodi je motor zatíženej mnoooohem víc, než v autě. Dá se mu plnej knedlík a tak se pluje třeba 10 hodin a víc.
P.S. byl se někdy někdo podívat na vývoj automobilových motorů? Kdo si kurva může myslet, že by někdo na koleně vymyslel věc, která sníží spotřebu o 20 - 40%? Kdyby to fungovalo, tak proč by to automobilky dávno nemontovaly? Proč vynakládaji miliardy na snížení spotřeby o 5% apod.? By vesele mohli prodávat auta, který maji místo deklarovaných 5l spotřebu někde kolem 3l..... To by byly fronty zákazníků co?

HCS neni vymyslenej na kolene ale na zaklade studia starych vybehlych patentu.. ale to je uplne fuk. Ja jsem zatim na aute (Citroen SAXO 1.5D) ktere bylo motorove skoro na odpis, ze zaclo jet lip nez po koupi, ze predtim startovalo na x-ty pokus a prvni minuty kolisaly otacky tak, ze casto i motor chcipl. Ze se po startu vyvalil z vyfuku bily dusivy palivy smrad po dobu nekolika minut, ze netahlo ani po rovine natoz do kopce, ze zrychleni bylo pomalu tak ze bys to auto tlacil rucne. No a 1 den po instalaci HCS je to subjektivne uplne jine auto. Z vyfuku i po studenem startu jde jen studeny vzduch, motor ted co tam je HCS slyseli 2 mechosi a rikali ze ma perfektni zvuk a bude podle nich velmi zachovaly atd. data co se tykaji zmeny spotreby zatim nemam a chvili to potrva protoze se s tim autem skoro nejezdi ale podle zkusenosti ostatnich (na americkych forech) mezi 20-40%....
Vsiml jsem si ale mozna v souvislosti s powerboxem jine veci. Kdyz jsem v jine zalezitosti kontroloval chyby diagnostickou, tak se jich tam najednou objevilo desitky (nemel jsem cas si to ukladat nebo zapisovat). Budu to ted sledovat casteji a pak opet v porovnani po deinstalaci powerboxu. POkud tam budou zasadni rozdily tak mozna budu i pres perfektni jizdni vlastnosti o te deinstalaci powerboxu uvazovat.....
Napsal: úte 11.03.2014 21:51
od Dyx
Qido píše:Dyx: Prosím Tě, až Ti vyjde kniha Jak na to... BMW F10/11 dej mi vědět. Stejně tak až zakončíš tento psychologický experiment a budeš publikovat závěry!
Díky a přeji hodně štěstí s úpravami F10. Doporučil bych Ti se také zaměřit na aerodynamiku (zakrytování podvozku, zaslepení větracích otvorů a EKOpneumatiky)
Knihu Jak na to BMW F10 shanim taky, pravdepodobne stejne vyjde nejdriv v Nemecku ("wie helfe ich mir selbst") tak bych si ji koupil tam jenze zatim jsem se nedopatral ani ze by vysla v Nemecku coz je podivne protoze po 4 letech vyroby se uz davno nejedna o nove auto....
Co se tyka aerodynamiky - nechci zase nejaky zbastlovany tuning nekomu se to libi ale neni to moje kafe. Co se tyka pneu tak se mi zatim u ostatnich aut vzdy jako letnaky osvedcily Michelin Energy s rozdilem spotreby resp. usporou klidne i 0.5L.
Napsal: úte 11.03.2014 22:08
od Teddy
Nesmíš věřit všemu, co se píše na fórech. Lidi maji snahu hodně přehánět.
Tady taky hromada lidí píše, že jim po vyhození DPF klesla spotřeba o litr a víc. Taky když si dáš práci, tak jsou tu lidi, kteří v jednom vlákně píšou, že jim to bere 5-6l a v druhym vlákně někomu píšou, ať se nediví velký spotřebě. Že je to prostě třílitr šestihrnek a že jim to taky bere 9l.
Muj bratranec je to samý. Nedavno mě přesvědčoval, že jeho kamarád má X5 3.0d a že viděl, jak mu to bere 5l.

O svý E39 2.5d říkal, že mu brala 6l když táhnul na vleku auto.

Pochcávka prej mu brala 3l. A tak dále a tak dále.

Napsal: úte 11.03.2014 22:56
od Lucifer
Přijde mi že když sečtu všechny tvoje future vychytávky co nikdo jiný snad nemá jako gumy tu blbost s vodou, takže odhadem to auto bude žrát nic maximálně 0,853L/100km tvojí B100 ?
A úspora paliva 20-40% tvl kurva jaaak ?

Navíc jeden zásadní problém, lambda sonda nesnáší vodu, je to docela rychlý proces když přes ní jde voda. A mám takový pocit že na tyhle nový diesely už se lambdy dávaly za katíky
Napsal: úte 11.03.2014 23:12
od Dyx
Lucifer píše:Přijde mi že když sečtu všechny tvoje future vychytávky co nikdo jiný snad nemá jako gumy tu blbost s vodou, takže odhadem to auto bude žrát nic maximálně 0,853L/100km tvojí B100 ?
A úspora paliva 20-40% tvl kurva jaaak ?

Navíc jeden zásadní problém, lambda sonda nesnáší vodu, je to docela rychlý proces když přes ní jde voda. A mám takový pocit že na tyhle nový diesely už se lambdy dávaly za katíky
No obavam se ze spotreby 0.853L/100km se neda dosahnout jinak nez prestavbou na plugin-hybrid kde cena prestavby by 3x prevysila cenu noveho auta, takze to za moc realne nepovazuju. Jako realne nebo cilovou spotrebu uvazuju nekde 3-4L pricemz netvrdim ani se nebudu vsazet ze teto spotreby dosahnu, pouze ze se o to chci pokusit ale take ne "za kazdou cenu".
Co se tyka lambda sondy a vody obavu mit nemusis, zadna voda se na lambdasondu nedostane. Ja nebudu delat zadne vstrikovani vody do sani ale system HCS, coz je uplne neco jineho. Do sani se dostane pouze vodik (H2) plus evt. smes ruznych syntetickych plynu ktera se neda presne definovat (metan, etylen atd.) ono totiz vodni resp. uhlovodikova+vodni mlha kdyz se ohreje na 300°C tak v ni uz moc vody nebude nybrz dojde k jejimu stepeni
O neco sice vzdalene ale presto alespon castecne podobneho se jedna u systemu prisavani LPG/CNG do naftovych motoru. Kdyz zadas do googlu " diesel lpg" tak ti to vyjede mezi prvnimi odkazy.
Akorat ze komercni prestavba na dualni palivo nafta+LPG nebo nafta CNG vychazi u nakladaku (alespon co jsem letmo videl na netu) okolo 100tis. Toto by bylo u osobaku naprosto nerentabilni. Ja zatim velmi zhruba pocitam u osobaku s naklady na prestavbu HCS (resp. rozsireni na dualni palivo) nekde odhadem okolo 6-10 tisic......
Napsal: stř 12.03.2014 15:04
od Pazdi
Dyxi: jednoduše si vypočítej
a) kolik km ročně najedeš a
kolik tě to stojí při normální spotřebě - rozuměj nedokurvenej motor s normální životností a ROZUMNOU jízdou, ze které budeš mít radost a nebudou si na tebe ukazovat prstem
b) si
vypočítej, kolik peněz, (času, nervů) musíš vrazit do auta, abys jezdil za nula nula prd (3l / 100km jak sám píšeš)
c) vypočítej si, kolik km ročně najedeš a
kolik tě to bude stát při té tvé zázračné spotřebě...
no a pak dej tahle čísla dohromady a jestli A = B+C tak to děláš úplně zbytečně...

Napsal: stř 12.03.2014 19:38
od Dyx
Pazdi píše:Dyxi: jednoduše si vypočítej
a) kolik km ročně najedeš a
kolik tě to stojí při normální spotřebě - rozuměj nedokurvenej motor s normální životností a ROZUMNOU jízdou, ze které budeš mít radost a nebudou si na tebe ukazovat prstem
b) si
vypočítej, kolik peněz, (času, nervů) musíš vrazit do auta, abys jezdil za nula nula prd (3l / 100km jak sám píšeš)
c) vypočítej si, kolik km ročně najedeš a
kolik tě to bude stát při té tvé zázračné spotřebě...
no a pak dej tahle čísla dohromady a jestli A = B+C tak to děláš úplně zbytečně...

Ja se s tebou vubec "nahadam" ani nerozporuju, pokud by JEDINYM duvodem/motivem pro mne byla co nej rychlejsi navratnost vsech investic.
Zbytecne to delam mozna z tveho pohledu, ovsem snizovani spotreby beru i jako zajimavou vyzvu a "vedlejsi hobby" a presto kvuli tomu zadnej motor dokurvovat nehodlam

)
Napsal: stř 12.03.2014 22:35
od Filozof
Však pokud to nejprve vyzkouší na starém autě ten systém HCS nebo co tak tam pak zjistí zda to funguje nebo ne.
Já třeba jdu cestou ověřenou a jak si udělám jarní servis 7er dám do auta olej špičkovej.
Millers Oils CFS 10W-60 NT
snižuje spotřebu a zvyšuje výkon cca 5procent jsou na to i pozitivní reakce.
Pak VIF benzín - osobně píší taky cca 5procent menší spotřeba.
"
A pneu dám místo 18" 235 a 255ky 215mm a 235mm 16"
Už ted mám se sedmou super zkušenost a trasa co jezdím jsem jel za 7,5litru. mírně nad limity co jsou povolené.
Takže bejt tebou pokud chceš experimentovat dám luxusní olej s nanotechnologií od millers oils a vif co ti sníží spotřebu až o 1litr na sto při stejné jízdě. Však se podívej většina lidí s tvým autem jezdí za 5-5,5litru na sto a ty máš auto co žere o litr více. a nedělá to určitě start stop systém.
mrkni se na stránky a zkus nastudovat. Uplně dole na stráce jsou PDF dokumenty o NANODRIVE a jak to působí na motor atd.¨
http://www.millersoils.cz/378--nanodriv ... icemi.html
A ted si vem že já dokážu s největší lodí 7er jezdit s benzínem o litr až dva více jako tvůj moderní automobil 5er Fko v naftě. Není to divné ???
A to mám ještě 18" alu 235 a 255mm které mi zvyšují alespoň o 0,5litru spotřebu.

Napsal: stř 12.03.2014 23:09
od Dyx
Filozof píše:Však pokud to nejprve vyzkouší na starém autě ten systém HCS nebo co tak tam pak zjistí zda to funguje nebo ne.
Já třeba jdu cestou ověřenou a jak si udělám jarní servis 7er dám do auta olej špičkovej.
Millers Oils CFS 10W-60 NT
snižuje spotřebu a zvyšuje výkon cca 5procent jsou na to i pozitivní reakce.
Pak VIF benzín - osobně píší taky cca 5procent menší spotřeba.
"
A pneu dám místo 18" 235 a 255ky 215mm a 235mm 16"
Už ted mám se sedmou super zkušenost a trasa co jezdím jsem jel za 7,5litru. mírně nad limity co jsou povolené.
Takže bejt tebou pokud chceš experimentovat dám luxusní olej s nanotechnologií od millers oils a vif co ti sníží spotřebu až o 1litr na sto při stejné jízdě. Však se podívej většina lidí s tvým autem jezdí za 5-5,5litru na sto a ty máš auto co žere o litr více. a nedělá to určitě start stop systém.
mrkni se na stránky a zkus nastudovat. Uplně dole na stráce jsou PDF dokumenty o NANODRIVE a jak to působí na motor atd.¨
http://www.millersoils.cz/378--nanodriv ... icemi.html
A ted si vem že já dokážu s největší lodí 7er jezdit s benzínem o litr až dva více jako tvůj moderní automobil 5er Fko v naftě. Není to divné ???
A to mám ještě 18" alu 235 a 255mm které mi zvyšují alespoň o 0,5litru spotřebu.

no ted jsem jel trochu delsi streku asi 400km a vyzkousel i tempomat.. spotreba 6.1L/100km...
Nevim tedy presne konrketne co ten Millers-olej ale stejne jako u paliv tak je to i u oleju o aditivech (ty jsem i v olejich stridave pouzival uz pred 15lety)
Ty mas vazne v TP povolene na 7-ku pneu 16"ky kdyz ja je bohuzel nemam povolene ani u 5-ky ?
Snizeni spotreby samotnym VIFem o 1L moc za realne nepovazuju, proc? protoze vetsi mnozstvi VIFu uz dal spotrebu nesnizi, jeho prinos je hlavne tam kde paliva nejsou dostatecne aditivovana.
Na 7-icku benzin spotreba 7.5L bez nejakych zasadnejsich uprav a vylepseni .... tak to je opravdu zvlastni
S mym autem vetsina lidi nejezdi 5 litru /100km to si prosimte vzal kde??
Napsal: stř 12.03.2014 23:13
od vita11
Já jsem se Spritmonitor schválně taky díval a průměr všech co tam přispívají je 6,84 a většina z nich se pohybuje mezi 6 a 8 litry Těch co mají pod 6 je tam pár. Takže Dyxova spotřeba je uplně normální
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Napsal: stř 12.03.2014 23:15
od Pazdi
Filozof má tuším 728i takže 16ky se mu tam přes kotouče vejdou, tobě možná už ne...proto má povolené 16ky a ty ne
Napsal: stř 12.03.2014 23:30
od Filozof
Jasně mám staré auto oproti tobě a je to 728i e38 a tam prostě 16" pasují pěkně a hlavně to pohodlí je jinde. Mohu mít i 18" 235ky a 255ky vzadu což ted mám a jsou sice pěkné ale věřím že spotřebu ovlivnují.
Posílal jsem odkaz na borce co tam má mam pocit 5,6l / 100km s 5er 520d fko.
Nějak mi pozbývá smysl této motorizace když vlastně otcova 530xd e61 touring jezdí za 7,5litru dlouhodobě no a Praha za 10litru.
Předtím s DPF byl v praze za 11,5 a dlouh. byla přes 8litru.
Takže asi nějakej vliv to mělo, řekl bych docela dost.
DIXI: ty máš 8kvalt ne? ten musí dálky jezdit skoro zadarmo přeci.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/514609.html
Napsal: stř 12.03.2014 23:51
od Dyx
Filozof píše:Jasně mám staré auto oproti tobě a je to 728i e38 a tam prostě 16" pasují pěkně a hlavně to pohodlí je jinde. Mohu mít i 18" 235ky a 255ky vzadu což ted mám a jsou sice pěkné ale věřím že spotřebu ovlivnují.
Posílal jsem odkaz na borce co tam má mam pocit 5,6l / 100km s 5er 520d fko.
Nějak mi pozbývá smysl této motorizace když vlastně otcova 530xd e61 touring jezdí za 7,5litru dlouhodobě no a Praha za 10litru.
Předtím s DPF byl v praze za 11,5 a dlouh. byla přes 8litru.
takže asi nějakej vliv to mělo, řekl bych docela dost.
DIXI: ty máš 8kvalt ne? ten musí dálky jezdit skoro zadarmo přeci.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/514609.html
no asi nemuzes vypichnout jedno jediny auto to nema statisticky moc vypovidajici hodnotu, co kdyz ten clovek jezdi stale 80kmh po rovine same dlouhe streky ?
Zde podle tohoto to vypada, ze prumerna spotreba tech nekolika malo aut se pohybuje mezi 6-8L/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Muj dotaz nebyl jestli ti fyzicky pasuji 16" na kola ale jestli mas zapsano v TP ze je tam smis davat.
Proc se na to ptam? : Totiz kdyz by se stala nejaka nehoda (s koly nijak nesouvisejici) a ty budes mit na aute v TP nezapsane rozmery kol/pneu tak na tebe pojistovna na 99% udela dlouhy nos a to muze prijit sakra draho.
Jo DPF je sfinstvo z mnoha duvodu to jsme tu uz probirali...
Mimochodem dneska jsem v jednom nejmenovanem autoriz. servisu kde jsem cekal ohledne diagnostiky a reklamace jednotky CHAMP zaslechl telefonicky rozhovor technika se zakaznikem.
Vicemene mu sdelil ze na diagnostice zjistili ze jeho DPF je mrtva.. a na dotaz zakaznika mu do telefonu primo sdelil, ze pry se daji DPFka vykuchat a ze se zepta elektrikare (autorizovany BMW servis !!) ktery se vyzna a ma kontakty..
Dale se mi libilo ze tam primo prodavaji antiradar Valentine ONE (asi za 8500).
Obe veci by byly v Nemecku naprosto nepredstavitelne (ja to neodsuzuji naopak jen konstatuju a chvalim )
Ano mam 8-kvalt do automatu se jine nedavaly, ano na dalky je spotreba VYRAZNE nizsi nez na kratke trasy...
Napsal: čtv 13.03.2014 03:47
od Foldas
jak to tady tak čtu tak mi příjde že DYX je obchodník z aukra, který sonduje jaké další nefungující pičoviny zazračně snižující spotřebu nahodit k prodeji. A nebo je opravdu nemocný a měl by akutně vyhledat lekařskou pomoc třeba v bohnicích.
Napsal: čtv 13.03.2014 07:21
od Filozof
Mám 16" i 18" psané v TP.
Dokonce je i tabulka na autě s pneumatikami a rozměry a tlaky co tam mohou být použity.
prostě mít 2litr naftu čekal bych jinou spotřebu.
Vem si že 3litr 530d jezdí v průměru kolem 7-7,5litru nafty. (7,5l otec v 530xd)
takže jezdit s úsporným 2litrem za 6,5 je rozdíl kdyby 0,5-1litr.
Jasně že jízdní styl řidiče dělá hodně. Proto tady lidi na klubu jezdí s naftou klidně kolem 8-9litru. Prostě tomu šlapou za krk a mají rádi o dost větší rychlost. (530d)
Třeba kamoš má 6-6,5litrovou spotřebu u staré e46 330d R6 (a to ji nešetří) tak bych čekal že se vývoj někam posune a ty novější auta budou prostě o dost úspornější.
A jak je vidět nejsou úspornější i co se týče 2litru nafty.
nebo to dělá ta B100 co tankuješ.
Možná bych vyzkoušel pár nádrží vervy a VIF co to udělá a zda auto ožije a spotřeba padne dolu.
Napsal: čtv 13.03.2014 09:14
od Teddy
Filozof píše:
"
A pneu dám místo 18" 235 a 255ky 215mm a 235mm 16"
Už ted mám se sedmou super zkušenost a trasa co jezdím jsem jel za 7,5litru. mírně nad limity co jsou povolené.
Nenapsal jsi sem profily, ale jestli nemaji ty 16" i ty 18" odpovídající profil tak, aby průměr kola byl pořád stejnej, tak bych tomu rozdílu rozuměl.
Kdyby sis v tom případě ale spočítal reálnou spotřebu, tak by ses mohl divit. Měl jsem to podobně na jednom autě. Letní byly snížený. Měl jsem taky o dost menší spotřebu, než na zimních. Jenomže trasu, kterou jsem na zimních naměřil 42km měřila na letních 49km. No a to je přesně ten rozdíl cca 15% ve spotřebě.

Auto si prostě myslelo, že ujelo větší vzdálenost, než ve skutečnosti ujelo. I když jsem na onu vzdálenost spotřeboval pořád stejný množství paliva, tak výsledná spotřeba byla cca o těch 15% jako nižší. ale pořád jsem měsíčně projezdil stejný peníze.
Mimochodem auto šlo na menších kolech výrazně líp za plynem.
Když jedu prázdnou jižní spojku rychlostí 90km/h a na kraji prahy vynuluju spotřebu, tak mi to na konci taky ukáže 4,5l spotřebu. Je ale totální kravina to někomu prezentovat. To neni normální provoz. Normálně jezdim za 6,8 - 7,6 (léto - zima). Po dálnici do prahy, pak nějaký to poskakování v zácpách atd. Prostě běžnej provoz.
P.S. ta jižní spojka samozřejmě neni narážka na tvojí trasu! To už jen obecně.
Napsal: čtv 13.03.2014 09:19
od Dyx
Filozof píše:Mám 16" i 18" psané v TP.
Dokonce je i tabulka na autě s pneumatikami a rozměry a tlaky co tam mohou být použity.
prostě mít 2litr naftu čekal bych jinou spotřebu.
Vem si že 3litr 530d jezdí v průměru kolem 7-7,5litru nafty. (7,5l otec v 530xd) takže jezdit s úsporným 2litrem za 6,5 je rozdíl kdyby 0,5-1litr.
Jasně že jízdní styl řidiče dělá hodně. Proto tady lidi na klubu jezdí s naftou klidně kolem 8-9litru. Prostě tomu šlapou za krk a mají rádi o dost větší rychlost. (530d)
Třeba kamoš má 6-6,5litrovou spotřebu u staré e46 330d R6 (a to ji nešetří) tak bych čekal že se vývoj někam posune a ty novější auta budou prostě o dost úspornější.
A jak je vidět nejsou úspornější i co se týče 2litru nafty a nebo to dělá ta B100 co tankuješ.
Možná bych vyzkoušel pár nádrží vervy a VIF co to udělá a zda auto ožije a spotřeba padne dolu.
Mas pravdu spotrebu by clovek u novych modelu take ocekaval daleko nizsi (za tech 20 roku vyvoje kdyz skupina VAG vyrabela auta se spotrebou okolo 4 litru uz pred 20 roky). Nicmene ono asi sve bude delat relativne velka vaha tohoto modelu (nevim presne ale F10 je relativne tezka). Jak jsem psal drive, B100 muze treba taky udelat 2-3%, nicmene VIF tam davam porad. Kdyz se rozsiri a budou dostupnejsi karbonove monokoky a lehke sendvicove kontrukce z (konecne se dostavaji ze zavodnich modelu do komercni sfery ovsem zatim jen u prototypu popr. superhybridu jako i8 a e-tron 8 atd.), tak myslim ze opravdu nizke spotreby u novych vozu jsou uz za dvermi. Ovsem zatim si to kazdy necha dobre zaplatit. Jakmile s tim prijde prvni vyrobce za "lidovou cenu" (lehke bezpecne komfortni auto s nizkou spotrebou) tak budou muset i ostatni...
Napsal: čtv 13.03.2014 09:44
od Filozof
Teddy: Jasně to s tebou souhlasím kolo musí mít správné rozměry. Ale ty 18" jsou tušim 225/50 a 255/45 vzadu.
Spotřebu prostě změřím tak jak jsem říkal. Vemu plnou uplně po hrdlo na okraj. A pak projedu trasu a zase plnou. A změřím.
Budu měřit taky na
http://www.spritmonitor.de/ a uvidíme kam se pohneme.
pneumatiky na 16ky chci přesně předepsané výrobcem a co mám v TP.
Spotřebu vždy a všude měřím tak že jak nastartuji ihned nuluji a pak se teprve rozjedu projedu město a celou trasu a jak zastavím v cíli, tak vidím co je na palubáku.
Délku trasy a spotřebu abych měl přesně musím s tou plnou nádrží zkombinovat s nulováním palubáku abych viděl že to měří plus mínus přesně jako je reálná spotřeba. Třeba se budu divit že jezdím o litr dráž.
DIX: no právě mít 2litr v naftě před 10lety v 5er a dneska a jezdíš za uplně stejnou spotřebu. to je divné když jsou 8st automaty a kde jaké vychytávky.
Počítám velkej vliv má i kvalita paliva + aditiva + olej v motoru (nano olej snižuje hodně tření takže dokáže 0,5litru uspořit) pneumatiky auta a další proměnné.
zajimavej test 520d f10
http://www.autoweb.cz/bmw-520d-f10/
podívejte na tu spotřebu.
Psaná je Spotřeba paliva (l/100 km) 6,4 / 4,5 / 5,2
takže kombinovaná je 5,2litru
Napsal: čtv 13.03.2014 11:30
od e155
Že by to bylo naftou?