baseň o rozbitem alternatoru
minuly měsic mi zdechl alternator ale nevěděl jsem o tom a vyhodil jsem starou baterku ktera byla 1,5roku vybita ale po nabiti fungovala naprosto ok, koupil jsem novou

ta mi zdechla za par dni za stejnych okolnosti - rozsvitila se hlaška že nejdou světla brzd, pak ještě něco atd motor začal vynechavat, blinkry přestali fungovat, přestal fungovat posilovač, veškere podsviceni přistojů postupně zhaslo a pak se motor neudržel ani přidanim plynu a chcip(zajimave je že znak nedobijeni nebo vybite baterky se vůbez nezobrazil!). Až pak co jsem brouzdal všude možně na forumech jsem zjistil že to jsou přiznaky nedobijiciho alternatoru, pak jsem shaněl alternator jenže novy je 6-10t, jety od 500 ale kde je zaruka že po 100km nezdechne taky tak jsem zjistil co tam odchazi a nejčastějši zavadou jsou stočene uhliky v regulatoru napěti, regulator na me auto je za 2500 našel jsem i nahrady za 500-800 ale nebyl jsem si jist jestli fakt budou pasovat(obrazek u všech regulatorů je uplně stejny

) tak jsem v elitu koupil uhliky spravneho rozměru za 80kč + pajku za 200 a opravil regualtor

jo a proč pišu tuhle baseň protože stav baterie a jestli alternator dobiji se da krasně zkontrolovat na palubnim počitači(OBC) - test9, v prvni pozici kdy se rozsviti jen palubak a spodni řadek check controlu ja mam na obc nuly, v druhe kdy se rozsviti budiky mi ukazuje stav nabiti baterie, pak při nastartovani ukazuje kolik nabii alternator... to je pro ty co nemaji zkoušečku nebo s ni neumi jako ja třeba

jak se děla test a jak odblokovat OBC je tady
http://www.bmwe34.ic.cz/obc.html
neřikam že každemu to opravi alternator třeba mate v pytli ložiska nebo jine dily co jsou uvnitř nebo je uplně zasekly ale jako prvni mužete zkontrolovat stav uhliků a pokud jsou sjete tak to zkusit opravit za 80kč pokud se to nepovede tak jste přišli o 80kč
tady je par obrazku z opravy regulatoru, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech,
než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29
tady jsou nějaka fota ode mě
start
nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat
po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi

pak zahřal zbytek olova a zbytky uhliku vyskočili
stare vs nove
zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym
natahnout pružinu a prostrčit do dirky
držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo

začněte pajet ale olovo se nesmi dostat dovnitř do dirky jinak drat nebude pružny
hotovo zbytek dratu odřiznout
tadaaa

[/b]
tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami
