Stránka 12 z 26

Napsal: úte 17.03.2009 11:53
od jurasis
Hm, tak zatím fakt z jedničky. Asi jsem to vždycky registroval, že to rychle podřadilo, když byl aktivní ten městský program. Uměle se mi ho (podle toho popisu) ještě vyvolat nepodařilo... :D . Budem zkoušet...

Napsal: pát 20.03.2009 00:11
od Pietro
ahoj, předně říkám, že jsem prolouskal všech 15 stránek, ale odpověď jsem nenašel...
Mám E34, 530iA, 9/92, dle vindekoderu typ automatu A5S 310Z
Je možné, že tento typ se vyráběl (resp. byl určen) pro dvě různé druhy náplní? Jelikož jsem již slyšel/vyčetl jak Esso LT71141, tak Dexron III...
Pod auto jsem se zatím nedostal, mám to jeden den..
Předem díky za info!

Napsal: pát 20.03.2009 09:19
od mario42
Pietro píše:ahoj, předně říkám, že jsem prolouskal všech 15 stránek, ale odpověď jsem nenašel...
Mám E34, 530iA, 9/92, dle vindekoderu typ automatu A5S 310Z
Je možné, že tento typ se vyráběl (resp. byl určen) pro dvě různé druhy náplní? Jelikož jsem již slyšel/vyčetl jak Esso LT71141, tak Dexron III...
Pod auto jsem se zatím nedostal, mám to jeden den..
Předem díky za info!


Převodovka A5S 310Z (ZF 5HP 18) byla dodávána s dvěma idlišnými druhy náplní. Jaký typ tam patří se dá zjistit podle barvyštítku na převodovce:

Zelený štítek: v převodovce je takzvaná celoživotní náplň s olejem ESSO LT 71 141, takže při výměně se musí použít výhradně tento typ.


Černý štítek V převodovce je náplň určená pro normální výměnné intervaly a je použitý olej ATF Dexron III. (možno použít i některý ekvivalent, kterých je mnoho např. Castrol Transmax, AGIP Dexron III.atd)

Napsal: pát 20.03.2009 10:00
od Pietro
mario42: díky za odpověď! To samé vyčetl i kamarád v TISu, tak snad odpol. narazim někde na rampu a omrknu to...

Napsal: čtv 26.03.2009 18:57
od mika_hakkinen
dneska mi převodovka kopla na spatečku, dal jsem R pustím brzdu a za sekundu to cuklo a jelo. to nikdy neudělalo. jinak řadí plynule a hladce. je to začátek konce. filtr nový tak 1kkm a oleje správná hladina a taky měnen

Napsal: pát 27.03.2009 10:15
od ianko
mne sa podobne stalo rano na "D" taky silnejsi kopanec, ale je mozne ze som slabsie stal na brzde, necham to rano 30sec vrzgat na "P" a nerobi to uz nic...asi aj prevodovky maju svoje dni

(530ia)

Napsal: pát 27.03.2009 12:32
od mario42
ianko píše:mne sa podobne stalo rano na "D" taky silnejsi kopanec, ale je mozne ze som slabsie stal na brzde, necham to rano 30sec vrzgat na "P" a nerobi to uz nic...asi aj prevodovky maju svoje dni

(530ia)


Přesně tak, každý automat má občas své dny, pokud to nekope neustále tak bych se tím vůbec neznepokojoval. Řazení jednotlivých rychlostí provádějí selenoidy, stačí když je jednou ze sta případů trochu rychlejší, nebo se maličko pozadrhne, a řidič je hned vyděšený že převodovka půjde do kopřiv. Takže klid hoši :wink: :lol:

Napsal: pát 27.03.2009 13:42
od fishmaker
hoj, chtěl bych se taky zeptat ohledně automatu :
vcera sem si byl pro auto v servisu...menili mi tam par veci (na nápravách)...a kdyz sem sednul do auta, nastartoval sem...zmacknu brzdu a rozsvitil se napis TRANSMISSION FAILSAFE PROGRAM....dělá to jenom na Pčko...a jakmile pustim brzdu..tak to zas zhasne....pri jizde to radi normalne....diagnostika vyhodila neco jako ze snad cidlo elektronicky....ale ze prej meli odpojenou baterku...

Napsal: pát 27.03.2009 17:29
od Tashiro
fishmaker píše:hoj, chtěl bych se taky zeptat ohledně automatu :
vcera sem si byl pro auto v servisu...menili mi tam par veci (na nápravách)...a kdyz sem sednul do auta, nastartoval sem...zmacknu brzdu a rozsvitil se napis TRANSMISSION FAILSAFE PROGRAM....dělá to jenom na Pčko...a jakmile pustim brzdu..tak to zas zhasne....pri jizde to radi normalne....diagnostika vyhodila neco jako ze snad cidlo elektronicky....ale ze prej meli odpojenou baterku...


http://www.prevodovka.cz ... a věř mi doporučuji hned tam zajet a nikde už víc nejezdit. Jakmile to hodí nouzový režim, je to většinou něco zlýho.

Napsal: stř 08.04.2009 09:35
od PetacekBE
Mám jeste otázku - couvám na R na při tom couvání bez zastavení hodím N. Aniž bych zastavil a docouvám to na N. ničí se tím ten automat.....

Napsal: čtv 09.04.2009 08:57
od Tashiro
PetacekBE píše:Mám jeste otázku - couvám na R na při tom couvání bez zastavení hodím N. Aniž bych zastavil a docouvám to na N. ničí se tím ten automat.....


Obecně se za jízdy kvrdlat nemá, to mu škodí nejvíc. Nevím jak tady, ale není to zbytečný ho dráždit? Nech tam R a couvej dokud nesrojíš na brzdě... to ničemu nevadí ne? :roll:

Napsal: čtv 09.04.2009 09:39
od PetacekBE
dobře - děkuju moc - sem rád že na to co má za sebou funguje tak skvěle... I když přes tu zimu to byla hrůza ale vzpamatoval se a nyní řadí naprosto v pohodě.. A hladce. Jen když se zamyká hydrodynamický měnič momentu při poslední operaci tak trošku auto sebou škubne ale řazení je jinak plynulé a v pohodě...

Napsal: čtv 09.04.2009 09:45
od Tashiro
PetacekBE píše:dobře - děkuju moc - sem rád že na to co má za sebou funguje tak skvěle... I když přes tu zimu to byla hrůza ale vzpamatoval se a nyní řadí naprosto v pohodě.. A hladce. Jen když se zamyká hydrodynamický měnič momentu při poslední operaci tak trošku auto sebou škubne ale řazení je jinak plynulé a v pohodě...


Taky mi to občas škubne, ale prý je to hardspojka... ještě jsem se nedostal k výměně, jsem po repasu asi 15k a vše bez problému. Hlavně měň olej.

Napsal: čtv 09.04.2009 11:05
od PetacekBE
tak hardyna mne nenapadla. Mno cetl jsem na první stránce toho topicu ze pokud je dole na prevodovce zelená zátka tak je tam dozivotní nápln ale olej je menen tak před 25000 km... Ale při tom razení to necuká a když třeba jedu z lehkou nohou a zamkne se ten menic tak to cukne - zamkne se zhruba při 90 km/h. Ale když dám tak půl plynu tak se zamkne pri asi 110 - kickdown a zamkne se plynule - no necuká tak...

Napsal: čtv 09.04.2009 11:36
od Tashiro
PetacekBE píše:tak hardyna mne nenapadla. Mno cetl jsem na první stránce toho topicu ze pokud je dole na prevodovce zelená zátka tak je tam dozivotní nápln ale olej je menen tak před 25000 km... Ale při tom razení to necuká a když třeba jedu z lehkou nohou a zamkne se ten menic tak to cukne - zamkne se zhruba při 90 km/h. Ale když dám tak půl plynu tak se zamkne pri asi 110 - kickdown a zamkne se plynule - no necuká tak...


Doživotní je dokud se nespálí... cca 180 000km... pak jde na výměnu celá... to je strategie BMW. Tomu předejdeš pravidelnou výměnou v intervalu podobně jako v motoru.

Pokud jde o zamknutí, tak nevvím čím to.

Napsal: čtv 09.04.2009 12:09
od PetacekBE
já o tom zamykání právě neměl ani potuchy. Zamknutí sem bral jako kdyby to bylo zařazení pětky :)

Napsal: sob 25.04.2009 14:53
od tyufa
Ahoj BAVORÁCI. Mám problém, klikla mi převodovka, auto BMW E39,530d, r.v.1.2002, 142kW, převodovka tiptronik (automat). Zhaním všude, zatím nic. Popis problému:motor běží převodovka ne reaguje vůbec. Dal jsem ji na diagnostiku, elektronicky vše funguje na 100%, ale auto ne jede. Teoreticky spousta možnosti, v praktice: sundali jsme vanu a v ni hliníkové a kovové piliny. Mam dojem že se něco uvnitř posypalo v zapěti semlelo. Je to na repas, ale viděl bych tam originál použitou, na novou nemam. Prosím o informaci.

Napsal: pon 27.04.2009 09:25
od Tashiro
Pokud jsou tam špony, je to na repas.... pokud koupíš použitou a není to od známýho, nikdy nebudeš mít jistotu, že je to OK. Na repas komplet (což budeš) počítej 60k.

Napsal: ned 10.05.2009 18:12
od miloshm
Tak mám asi problém s převodovkou. Občas se auto nechce na D vůbec rozjet, přidám plyn a vypadá to, jako bych přitom stál na brzdě - motor zvýší otáčky, ale auto se rozjíždí velmi neochotně. Po ujetí cca 10 metrů to najednou vystřelí jak z praku a už to jede dobře. Myslel jsem si, že to dělají brzdy a dal jsem to k mechanikovi. Před chvíli volal, že brzdy jsou OK a taky zjistil, že když stojí po kopečku a dá N, tak se to rozjede a když dá D, tak se rozjet nechce. Má tady někdo podobnou zkušenost? Čím by to mohlo být? Dělá to jen občas - někdy po celonočním stání, někdy až po několika kilometrech při zastavení (třeba na křižovatce).

Napsal: ned 10.05.2009 23:28
od Pietro
Odstraněna citace, viz Pravidla
MOD (Francis)


přesně tohle mi dělalo málo oleje, tím bych každopádně začal...