Stránka 11 z 17

Napsal: sob 24.10.2015 19:13
od Teddy
Nechci tu moc rozebírat teorii o spotřebách. To spíš ten pojem, že se ten motor "fláká".
V zásadě je to o tom, že motor musí svým výkonem pokrýt všechna možná tření, aerodynamické odpory atd. Prostě na udržení určitý rychlosti potřebuješ nějaký výkon. Je úplně jedno, jestli ti ten výkon dá V8, nebo V12. Resp. čim víc válců a čím větší objem motoru, tím větší jeho vlastní ztráty třením, ale to zase až tolik nedělá.

Takže jestli plácnu, že pro jízdu po rovině rychlostí 100km/h potřebuješ třeba 20koní, tak rozdíl v tom jestli ti těch 20 Hp poskytne V8, nebo V12 není zase tak velkej. Rozdíl je vlastně jen ve vnitřních ztrátách toho motoru.

Důvod proč velkoobjemový motory mají větší průměrnou spotřebu je dán spíš využíváním jejich možností. Prakticky neexistuje řidič, který by potenciál motoru občas nevyužíval na max. Jestliže litránek ani na plný plyn nedokáže nikdy spálit víc, než třeba 15l/100km, tak šestilitr si klidně na plný knedlík vezme 100/100.

Napsal: sob 24.10.2015 19:40
od mika_hakkinen
je to par let zpet. Soused co mel Opel Omega TDS se stale chlubil, proc tankujes benzin a vyhazujes prachy oknem. To ja koupim 3 litry nafty na benzince a 25litru oleje z kauflandu a jezdim skoro zadax!! Mel pokazde uplne mastne zadni sklo, smrdel jak McDonald, jezdil takhle nekolik let. Udajne ani na emisich nic nezjistili, vsechno uplne v poradku na jednicku se chlubil. Ale pak vzal rodinku na dovolenou do Portugalska, opet se chlubil, ze ho to bude stat par korun, mimochodem, mel tam asi 100 flasek oleje nabalene na cestu :) A tam mu jeho opel omega s motorem tds vypovedel sluzbu, vstrikovaci cerpadlo uplne znicene-zadrene, pisty skoro propalene cely to bylo zakarbonovany. Co si pamatuji, dal tenkrat 45tis za odtah a plus nejake prachy aby se z dovolene mohli vubec vratit zpatky. Auta se pak rychle zbavil...

Takze at si kazdej jezdi na co chce. Ceska legislativa je uplne slepa, papalasum je to u riti, nejaka ekologie, chteji se vsem zalibit. Na jednu stranu, budou prisnejsi stk + super zkouska na emisich. Na druhou stranu obrovske lobby kovosrotu, autoservisu, prodejcu nahradnich dilu. Protoze v katalizatorech a filtech DPF jsou docela drahe kovy.
Prijde takhle clovek co ma pezota, nebo rencka do servisu a rekne. Me to spatne jede, netahne, mam na palubaku o 0,1 vetsi spotrebu. Servisak hned rekne ani se na auto nepodiva. To mate uz ucpanej filtr PDF, hned cloveku povida, to bude stat na vase auto 30litru, ale ze jste to Vy udelam Vam slevu na 25litru. Clovek smutnej, pak znovu ale mame tu jeste jedno reseni. Ten filtr vyhodime, jednotku upravime tak, aby se uz kontrolka nikdy nerozsvitila. A bude Vas to stat pouchych 10litru. A vsichni jsou uplne stastni. Clovek zakaznik, kterej si mysli, oni moc dobre v tom servisu vedi co delaji. Pak servisak, kterej si mysli, to je ale kokot, za hodinu mechanicke prace a ucvaknuti kabelu kontrolky 10litru vydelanech. A pak vlastne on ten filtr je uplne v cajku, muzu ho treba na sbazaru prodat za dvacku. Takze na tom vydela, ten autoservis, prodejce roury, nakonec kovosrot.... Ekologie.... to servis neresi, musi si na provoz vydelat. Takze je ekonomicke vymenit PDF za trubku. :) :) :)
Tak to bohuzel chodi.

Je jedno jestli jezdis na naftu ci benzin nebo olej. A jestli mas DPF ci ne. Vsichni ze auta znecistuji. Ale podivej se do vzduchu. Same letadlo, obrovske lode co vypousti daleko skodlivejsi spaliny nez auta... Jen si vem, kolik tun a tun paliva se spotrebuje, nez vypustis raketu do vesmiru...

Napsal: sob 24.10.2015 22:08
od Filozof
Je to tak pánové. Je to prostě bič na obyčejné lidi ...a jsou nás miliardy tak platíme a někdo na tom hoooooodně vydělává ..stejně jako farmacie a zbrojařský průmysl si mne ruce když jsou války. A je jedno kdo je vítěz.
Prostě se prachy točí a těčou tím správným směrem ...takže ruzné daně a odvody a na spotřebiče se dávají eko výpalné atd.

Je to jen vše o prachách jak nás všechny na všem pokud možno ojebat.

Napsal: ned 25.10.2015 08:34
od Zdenda530d
Jsem rád, že už tu nejsem sám co vidí i konsekvence všeho kolem "ekologie" a nafty. 9 stránek zpět už jsem tu psal podobné... (DPF, - jeho výroba - drahé kovy, jeho čištění, zkrácená životnost auta, jeho vlivem zvýšená spotřeba, spotřebovaná energie na výrobu, častější obnova vozového parku... ... ... ... = tok peněz správným směrem :) mmch tento termín se mi velmi líbí). Ekologie už v tomto nemá místo a slouží jen jako skvěle fungující záminka jak něco prosadit.

Napsal: ned 25.10.2015 09:18
od matiz
Zkracena zivotnost auta kvůli DPF ??? Ale olej s brzdama si menis, co -))) Tam zkracena zivotnost není, ale DPF filtr když je na konci zivotnosti aby i ostatní lidi ve mestech mohli dýchat, to ne -))) Ale vzduchovy s palivovym ten se meni, to zkracena zivotnost auta není.

Mne to tu fakt bavi, ucvaknout kabel kontrolky, ty asi taky vůbec nevis o cem mluvíš, ze ??? Ale alespoň je tady sranda :D

Napsal: ned 25.10.2015 10:10
od Zdenda530d
Matiz, je jasné, že my dva asi společnou řeč nenajdeme (už z principu mi jsou proti mysli jedinci, kteří vymýšlí voloviny a ještě by si ty voloviny chtěli nechat zaplatit [zaplatit ODE MĚ!!!!!!!!!] viz. zpřísnění STK, zkrácení intervalů, atp.)
A psal jsem to obecně ke všem kurvítkům (k nimž DPF bez pochyby patří) ,EGR/AGR, atd. (hlavně teda vše kvůli té ekologii)

Je snad drátěnka ve výfuku blahodárný komponent pro životnost motoru? A nebo nějakej ventil, který mi posílá bordel z výfuku zpět do sání???? No OK, už se tu vyvrátily základní principy fyziky, tak toto mě už nepřekvapí.

Jednu věc máme společnou; bavíme se tu oba :)

pozn. Ze stejného důvodu jako měním olej, fitry, atd. jsem z auta odstranil kurvítka - chci aby jezdilo a chci aby jezdilo dlouho.

Napsal: ned 25.10.2015 10:40
od Teddy
Když ono jaksi bez výměny oleje, nebo provozních filtrů se tomu motoru moc dlouho dobře dařit nebude. Naproti tomu bez DPF a dalších kurvítek se mu daří výrazně líp. Má nižší spotřebu a lepší spalování. Takže celkově vyprodukuje méně emisí.

Musim souhlasit se Zdendou. Vidí to v ucelených souvislostech. On ten DPF filtr se jaksi sám nevykouzlí.... ze surovin, který samovolně vzniknou. Sám neodletí na montážní linku, sám se po ukončení životnosti nerozplyne. Kromě toho.... jeho blahodárný účinek na živé organizmy nebyl nikdy řádně ověřen. Všechno jsou to jen holé teorie.

Lobby je mocná. Velmi dobře vidíme, jak snadno se dá ovlivnit veřejné mínění i pomocí "nezávislých" médií. Stačí dostatečně dlouho do lidí ze všech stran tlačit vybrané informace. Najednou z lidí, kteří o tom ví pendrek, jsou erudovaní odborníci, kteří na 14 stranách vedou odborné diskuze o přínosu DPF. Jsem si jistý, že ti skuteční odborníci tu jistě načerpali dostatek informací pro své výzkumy. Ti kteří zkoumají tím "správným" směrem jsou dostatečně podporováni "neznámými" mecenáši. Ti co zkoumají podle vlastního rozumu, jsou holt odsouzeni k chudobě a navíc i k posměchu veřejnosti (dokonale vzdělané "nezávislými" médii. :D)

Napsal: ned 25.10.2015 10:55
od Teddy
Vůbec nechápu, proč jsme se ve škole učili o technologiích odsíření a odloučení pevných látek při spalování. Proč tam ti blbci dodávaji energie, vodu a další látky, aby se to trochu vyčistilo? Proč pak řeší složitý nakládání s odpady z odsíření a odloučení? Proč tam prostě nevrazí zázračný DPF? Ty jsou přece všemocný.

Oni tam třeba na těch elektrárnách jaksi mají kontinuální měření. Oni si nemůžou dovolit ty emise přešvihnout.
To není jak spočítat si teoretický emise motoru na počítači, dát to blbýmu úředníkovi, kterej o tom ví kulový, ale hodí na to razítko.

Já se divim, že se ještě dneska někomu chce papouškovat něčí "správné, ověřené a schválené" názory.

Máme posledních několik málo let užívat si dobu, kdy auta jsou ještě auta. Všechno to jde postupně do hajzlu. Motory jsou čím dál menší, s hromadou kurvítek.
Jestli to někdo s environmentem myslí vážně, tak ať se začne zajímat o to co je zásadní. Např. emise z námořní dopravy, letecké dopravy, železniční dopravy, atd. atd. Proti tomu je automobilový provoz úplný nic. :D Jen se to holt dobře řeší. Stačí pár "správných" reportáží, podpořených těmi "správnými" teoriemi a lidi si rádi připlatí. :D

Napsal: ned 25.10.2015 11:13
od matiz
Bohuzel nemůžeme najit spolecnou rec z jednoho prostého duvodu. Neustale zarputile odmitas fakta. Takze to napisu ještě jednou jako kdybych se to snazil vysvětlit chovancum nejakeho ustavu. Snad pote dojde k nejake alespoň vzajemne shode -)))

Nevim kde zacit, ale zacnu od toho nejjednoduchsiho a tim je zpoplatneni. Predpokladam zi se valna většina uzivatelu tohoto fora vsimla ze VSE je dnes nejakou formoz zpoplatneno. Kdysi mi ve skole rikali ze tomu bude jinak az bude ten komunismus, ale ten je nejspis nadobro ztracen takze tady vice méně uspesne funguje to trzni hospodářství. No a tam se za vse plati, nikdo, ani neziskovky nebude trvale delat nic zadarmo. Kladu velky duraz na to TRVALE, mnoho z nas udela občas i něco zadarmo... Tim jak se vyvijeji nove spalovaci motory, tim je nutno obnovovat i techniku na jejich bezny servis a tim ze mame uzakoneno i POVINNE mereni emisi, tak je nutno obnovovat i techniku na to mereni, jelikož z pochopitelných duvodu ta stara nedostacuje. Tim ze zde funguje trzni hospodářství, tak tu techniku někdo musí nakoupit a provozovat. Tim ze ji NAKOUPI a BUDE PROVOZOVAT bude mu udelaena licence na mereni emisi a bude moci za ni vybirat tve peníze. At chces, nebo nechces. No a tim ze budou nutne investice na porizeni tech nnovych masin, tak to logicky ZAKALKULUJI do ceny mereni. Predpokladam ze dal uz není co vysvětlovat a každý pochopi ze zpoplatneni zde naprosto uspesne funguje uz mnoho desetileti.

Ted k tomu ožehavému tématu. Kdysi za dob krale klacka se zadne emise neresily a ani nebyl velky důvod, byly tri auta v okrese, nekdy ani to ne. Preskocim několik mnooooho desitek let a preskocim do minulosti nedavne kdy vstrikovaci tlaky byly relativne male, nafta tam prskala po kýblech a vykon tragicky. Ale tim ze byly ty vstrikovaci tlaky male, horeni nedokonale litaly z vyfuku brikety které byly ale pomerne velke, takze je clovek zachytil uz v nose. Ne ze by byly neskodne, ale stacily se zachytit. Nyní prejdu do doby nedavne kdy se zacaly vyrábět naftove motory které mely vysokou účinnost, vysoke vstrikovaci tlaky, byly schopne rozprašovat palivo v několika cyklech atd. A tady se dostavame k tomu ze tyto motory produkuji castice které jsou velmi male, tak male ze se uz neusazuji na sliznicích ale přes plice PRONIKAJI primo az do krve. Filtr pevnych castic je schopen vice nez 95% těchto castic zachytit a proto se do aut montoval.

Odstranenim tohoto filtru dojde k tomu ze všechen ten bordel vyleti ven a lide jsou nuceni jej dýchat. PROTO JA SOUHLASIM S TIM, ZE JE NUTNO ZAJISTIT TAKOVE MERENI, ABY SE TYTO AUTOMOBILY ELIMINOVALY Z PROVOZU. Jen proto abychom nechcipali na rakoviny a podobne kurevstva nebo aby se nam nezacaly rodit degenerovane deti. To druhé mne uz nejspis nepotka -)

Myslim ze toho bylo napsane uz dost, stejne to nikam nepovede a ani to zde nevyresime. Ale proste souhlasim s tim aby se provádělo takove mereni které by tyto auta eliminovalo. Nemas li na vymenu opotřebovaného filtru, nekupuj si auto které jej z vyroby ma. Nedavno jsem tady udelal malou kalkulaci kde brzdy vyjdou draz na km provozu nez ten diskutovany filtr. Zajimave ze brzdy si nikdo ještě nevykuchal, přitom takova zpropadena věc která ma rozhodny vliv na zivotnost auta a to mnohdy doslova -))

A to je ten rozdil mezi nama, ja to vidim jako něco co nici zdravi a ty to vidíš jako něco co tam výrobce namontoval jako ze navíc. A to je proste fakt na kterem se asi neshodnem.

A ještě Zdendovi: Ten EGR mas proto, ze privedenim casti výfukových plynu zpet do sani se paradoxne snizi obsah skodlivych a toxických NOx, takze odstranenim pro tebe kurvitka jen vic zamorujes nez bys musel...

Napsal: ned 25.10.2015 11:29
od matiz
Ja mam několik srovnani nikym nesponzorovane jak se mi dycha když nastartuju mrdku bez DPF v malem uzavrenem prostoru, kram s plne funkcnim DPF a auto které ma SCR. Prestoze podporuju tu "spravnou" skupinu, chybi mi na další vyzkumy ten mecenas -))) V podstate uz je to stejne jedno, protože po koncernovic afere budto dojde k nejakemu narovnani dejme tomu nesmyslných euro hodnot které nejdou splnit nebo k duslednejsi kontrole.

Teddy - my se zas ucili o tom komunismu, taky to nevyslo, no -)))))))))))))))))))))))))

Napsal: ned 25.10.2015 11:52
od JaraX
ja to jen doplním,
většina zákazníku co ke mě jezdila autem s DPF tak má koncovku výfuku naprosto čistou, prostě sáhnu tam prstem po třeba 50tkm a prst mám čistej, tak mi netvrdte že to DPF nic nedělá, ani to že to pak vyletí jednou za 1tkm všecko ven, jaktože je ten výfuk furt čistej když to vyletí ven? nebo se to všecko zmenší do takové formy že to nejde nijak vidět? to je přece blbost ne, tím vyfukem ven už nevychází nic "pevného" vychází z toho různé plyny, štiplavé hnusné plyny, ale že by z toho šly "částečky" to se říct nedá.
podle mě a spousty doktorů co ke mě jezdí na servis má DPF velký význam, stejně jako kat u benzína. Jeslti chce někdo jezdit na smradlavou třepotající naftu s turbodírou, at si na to jezdí, ale pokud ten motor byl navržen s DPF tak tam to DPF patří a tečka a doufám v tom že se to začně potírat. Bohužel u nás nedochází ani k meření emisí, ted budu za kotel doplnovat pánovi katy které mu vykuchali v jiném servisu, pánovi jsem řekl at si jde třeba podat na slavné Opavské mechaniky trestní oznámení, jelikož mu znemnožnili legálního užívání toho auta.

další věc
DPF a jeho likvidace, určitě se nebojím že by likvidace DPF nějak něco zamořovala, to DPF je tak cenné že poptávka je obrovská, sou to asi nejdražší kovy co se daj prodat, vsadím se že i spousta mechaniků lidem vykradla DPF aniž by to majitel věděl, za DPF z některých aut je ve výkupu přes 10k, např V8 diesel apod, DPF se znova taví, odlučujou se drahé kovy a ty se prodávaj dal, nejspíš pro výrobu dalších DPF. to DPF není drahé proto aby si na tom někdo namastil kapsu, ale proto že jsou v tom drahé kovy, hodně drahé kovy a těžko může výkupní cena staré nějaké věci být vyšší než cena té nové věci, takže to DPF prostě nikdy nemužu stát mín než za kolik to vykupujou překupníci. Ti navíc musí dostat za kovy královské peníze když si nechaj statisíce až miliony kč ležet nějakou dobu v nějakých kovových krámech.

co se týče nás LPG uživatelů, tak ano, jsme socky a nemáme na provoz toho auta na benzín, co mám u 745ky spočítané na mých zakaznících tak ten provoz toho auta dlouhodobě vychází cca 1-3kč km + palivo, což znamená že palivo je stále největší položka, dá se uštřit v pohodě kolem 2kč km, navíc je prokázano že motorům N62 LPG nijak dlouhodobě neubližuje, vic třeba Snejk co má na LPG ujeto přes 300tkm, a já mám taky spoustu zákazníků co maj na LPG ujeto kotel.
jasně, moje vysněné auto neni 745ka ale 760ka které LPG nechutná, kdybych najel ročně 10tkm tak jdu a koupím si 760Li a jezdím na benzín, jenže při nájezdu 50k ročně bych to auto prostě neuživil, při svém najezdu si za 4 roky provozu na LPG ušetřím na to abych si k té 745ce mohl koupit třeba Mko, nebo něco jinyho.

a ano, nemám auto na LPG kvuli ekologii, nekoupil jsem si ho kvuli tomu, ale jsem rád že auto na LPG má ze všech tří druhů paliva (krom elektriky a tam je to relativní) nejmenší emise, jsem rád že nemusím platit silniční daň, protože dokud jsem neměl auto na LPG a měl jsem 730d a 740i tak jsem za silniční dan zaplatil nemalou částku.

a proč LPG tak propaguju?
protože to lidi neznaj, auto na naftu zná každý, každý tak nějak ví jak to jede, atd, benzinová auta už lidi znaj méně, většina lidi má zažité nějaké 1,6ky - 2 litry který nějaký výkon poskytujou někde těsně před omezovačem,ale tydle "mighty" V8 a V12 už zná málo kdo, málo kdo ví že
to může jet odspoda, že to ty lidi nemusí sežrat, že kultivovanost projevu a reakce na plyn je jinde než u nafty a přitom díky LPG se s tím dá jezdit za nákladama pod tou naftou, byt už třeba legislativně s nutností mít na autě nálepku LPG a omezenosti parkování.
můj otec a tchán vyrostli na autech na naftu, měli spostu aut na naftu, od osobních přes dodávky a nákladní a trvalo mi roky než jsem je ukecal do benzínu resp LPG a ted chodí všude říkaj no já jsem byl blbej, já furt tvrdil manual a nafta a přitom jsem ted mnohem spokojenější.
češi hrozně rádi haní něco s čím nemaj zkušenost, lidi se svezou ve Favoritu na LPG a pak přijede E65 v LPG a řeknou, noooo to je hruza to LPG

Napsal: ned 25.10.2015 12:21
od Zdenda530d
:) To Matiz

Říká se tomu opačná strana barikády:

k tvému 1. odstavci:

Vlastně si potvrdil, co jsem tu psal. Někdo potřebuje obhájit svou existenci, říkejme tomu živobytí, a i když je to naprostá fraška (globální porovnání toho jak, co a kde sviní živ prostředí víc), tak je prostě pohodlné (a hlavně kurevsky výnosnější) zkasírovat miliardu lidí o pár stovek než desítky/stovky korporací,skupin,sindikátů o pár milionů. [Ale já to prostě platit NEBUDU]. Nerad se opakuji, ale musím napsat to co jsem psal v úvodu tohoto tématu - "Když chce někdo vymrdat se mnou - vymrdám já s ním 10x hůř".

k tvému 2. a 3. odstavci:

Opět opakovačka z toho co jsem psal (nějak se to řešilo na stránce 8 a 9 tohoto tématu) a už jsem prostě přijal fakt, že saze z DPF ZMIZÍ a tím bych to uzavřel - čert vem principy fyziky. :)

k tvému 4. odstavci:

Moje auto DPF z výroby nemělo a mít nemá - jen si ho tam germánský majitel nechal dodělat aby toho chudáka pustili do středu Berlína - zase bychom se dostali k tomu BYZNYSU - teda pardon ekologii - nějak se mi to plete... :)

K tvému poslednímu odstavci:

EGR (ano toto kurvítko už je i vmém autě od výroby - teda bylo) - bavil jsem se o snížení opotřebení motoru - a u EGR nevidím žádnou přidanou hodnotu v této oblasti (leda mě zkuste nakrmit něčím jako, že by bordel v sání co motor "zchroustá" tvořil mikropovlak na stěnách válců a napomáhal menšímu opotřebení pístní skupiny... nebo vymyslete ještě něco působivějšího)

K tvemu dalšímu příspěvku:

Nafta je sračka co když hoří - tak prostě dělá saze a bez filtru to prostě štípe. A když ti začne regenerovat DPF v garáži (teď se zase kacířsky vrátím k myšlence, že platí zákon zachování hmotnosti a energie), tak to vlastně necítíš a dýcháč pidi midi nano částice který tebou prostupujou zkrz a je to OK.

To Jarax

1. odstavec

DPF nemám, auto mám čitý a výfuk taky - stačí mít v cajku motor - zase se opakuju. Jednoduše tedy DPF řeší následek problému (vymlácený uhoněný motor) a ne příčinu. Pak už tu je zase ona fyzika a princip, který jsem už přijal a nemá cenu o něm polemizovat - něco dokáže bezezbytku zmizet :) :) :) beru to jako axiom.

2. odstavec

Opět drahé kovy, výroba, energie, byznys - PLÝTVÁNÍ - no comment.
Navíc jsem nějak nepochápal smysl tohoto odstavce - ale jsem jen tupé omezené hovado, takže je chyba na mé straně.

a dále:
na LPG jezdím a necítím se méněcenně - viz. str. 13, můj 12. příspěvek. Mám pár dalších hraček které pokrývají všechny mé motoristické choutky.

Napsal: ned 25.10.2015 12:34
od JaraX
já ale netvrdím že saze zmizí :)
ja tvrdím že ty zase shoří a z toho zustane troška popílku (proto nutné čištění DPF po cca 150-200tkm) a plyny.
mám doma zázračný krb, za týden tam nahážu pul kubíku dřeva a po týdnu vyberu půl kýble popela, a to je to samy.

nevěřím že má auto bez DPF čistý výfuk, ale čistý myslím čisty, tak že ta koncovka zvenku vypadá stejně i vevnitř. kdo máte auto s DPF ON prosím o fotku vaší koncovky výfuku zevnitř (bez čištění),


a ano, na DPF někdo vydělává, stejně jako na autech někdo vydělává, BMW si mastí kapsu prodejem těch aut, ZF si mastí kapsu že do toho dělá převodovky, Hella si mastí kapsu tím že vyrábí světla a někdo kdo vyrábí DPF si tím taky mastí kapsu, tak si auta s DPF nekupujte když nechcete aby někdo na DPF vydělal, to je jednoduchy, stejně když si koupíte auto s DPF tak už na tom někdo vydělal.
a co je kurvítko?
DPF je kurvítko?
nebo šíbr je kurvítko? může tím zatýct, muže to hučet, může se to rozbít.
tlumič vyfuku je taky kurvítko, když tam nebude tak to auto taky pojede, jen z toho bude bolet hlava.
mě se strašně libi jsou sou všeci chytří "no to je zbytečný, to je nahovno, to tam dávaj jenom tak aby se neřeklo"
brzdový světla sou taky kurvítko? na cestu mi to nesvítí, tak to přece nepotřebuje a co ten za mnou je mi jedno, stejně jako u DPF

btw řemenice na klice u nafty je taky kurvítko, proč je to chyceny přes gumu, vždyt by to mohlo být napevno jak u benzína, sice by se to auto celý třepalo ještě víc než ted ale bylo by to spolehlivejší.

Napsal: ned 25.10.2015 12:53
od matiz
Ja si myslim ze každý si udela obrazek sam. A co se stane se sazema které se uchytily ve filtru když zacne regenerace a je tam okolo 650°C. Zmeni Zdendo skupenstvi. Z pevneho na plynne. Vlivem teploty se premeni na oxid uhlicity...

Nicmene je to marne, je to marne, je to marne. Jenom bacha na ty mlyny, spusta lidi co vymrdavala s kdecim prisla posleze na to, ze nekde udelala malou, lec zasadni systémovou chybu a systém je pak na oplatku pekne domrdal -)))

Napsal: ned 25.10.2015 13:38
od Zdenda530d
Toto mi nebudete věřit... právě jsem se vrátil z garáže, kde jsem byl pro škrabku a odmrazovač do svého daylicar a co se mi nestalo.

Jak tam tak štrachám a hledám ty věcičky zaregistruju, že chlápek o tři nebo nebo čtyři garáže dál, dělá nějaký harakiri s motorem (nastartuje, proturuje, vypne... nastartuje necá běžet na volnoběh a proturuje a vypne a tak furt dokola). Nedalo mi to a šel jsem se podívat (s týpkem se známe jen od vidění, ani nevím jak se jmenuje ale zdravíme se, když na sebe u našich parkpaců narazíme) v garáži měl Audinu v ruce nejakou věcičku a přes ELMa něco zkoušel. Ptám se co se děje, a on na to:

"ááále mám to napíchlý přes ELMa na diagnostiku. Auto mi přestalo jet, nejde po plynu a nedostanu se přes 120km/h a tady mi to píše něco s dépéef.
[V tu chvíli jsem měl chuť tam sebou prásknout, začít mlátit pěstma do země a strašně se smát - pak mi došlo, že už mi není 5 let, tak jsem jen řekl, že to v garáži asi neopraví. On na to, že asi ne, ale že už volal (někam) a DPF bude řešit - neřekl řešit - řekl něco jiného, ale to bych nebožáka ve vašich očích odsoudil]

Jakožto zapřísáhlý ateista jsem na vteřinu připustil, že je to nějaké boží znamení, když se to stalo zrovna v době když se tu řeší spolehlivost/trvanlivost/blahodárný vliv eko věciček v autě atp.


K tvé odpovědi na změnu skupenství

Kacířská myšlenka:
Zřejmě se bavíš o sublimaci, jde-li o absolutní přeměnu v páru (tedy, že totálně všechny saze "zmizí"), znamená to, že v DÉPÉEF je několik tisíc stupňů. Ok pak nic nezbyde (i když to taky není úplně pravda) - už aspoň vím, proč jsou tak drahé.

Nebaví mě to ale zase se budu opakovat - dépéef přemění kilo malinkých sazí na deko mili pidi saiček, který jsou OK (nebo teda platí - čím menší tím škodlivější??? už nevím jak to je) a ano něco opravdu podlehne chemické přeměně a sublimaci.


Každopádně už jsem přijal teorii (stránka 7, 6. příspěvek tohoto tématu) o absolutní sublimace a není třeba mě dále přesvědčovat - je to prostě tak - saze zmizí a přemění se na... asi na kyslík.


Napsal: ned 25.10.2015 13:40
od mika_hakkinen
jsem pro namontovat na vejfuk pytel a ty plyny chytat a po pytlech je exportovat. Za dobrou tmu se plati :) :). Proc ty filtry nefunguji, je plnej a normalne to vysypes do popelnice :). Kdyz bude dostatecne velkej, budes vysypavat jednou za 10tis km. A to se vyplati :)

Pokud se nekdy ujme ta synteticka nafta, tak to pak bude potreba. :) :) :) Jinak Nemecko na k vyrobe synteticke nafty nejblize! Mozna zde je nejaky chemik a vysvetli na jakem presnem principu ta vyroba ty synteticke funguje

Napsal: ned 25.10.2015 13:52
od Zdenda530d
A není to tak, že bych vymrdával s "kdečím" jak si psal. Jen s těma co se snaží vymrdat se mnou. Prostě nejsem z těch co nastaví druhou tvář (sakra to je asi taky z bible - ale sem fakt ateista :) )

Už tak mě sere, že kupuju 5x zdaněnej rohlík a pračka se mi rozesere po 5ti letech, kupuju dálniční známku za nekřesťanský a stále vyšší sumy (a všichni víme jak vypadají naše dálnice), platím daně (a kde byli policisté, když mi někdo objížděl auto klíčema, asi ve stejné kavárně jako ti, kteří tam byli když mi kradli z auta rádio), zato když jsem stál 30 centimetrů víc do křižovatky na téčku - už mi auto odtáhli :) (pak vtipně zaplatím 300kč pokutu a 2500kč za odtah - BYZNYS - ne, to ne, asi to byl ten... jak jsou ta slova - zákon a bezpečnost)

Tak prostě, když mám šanci bojovat bojuji. :) A přiznávám, že mě to vnitřně uspokojuje, když se v některých věcech omrdat nenechám a nejsem ovcoidně svolný s principy, co si někdo vymyslel proto, aby dotoval své vrtochy a buzeroval obyčejné lidi a ždímal z nich prachy - teda sorry - prosazoval ekologii, blahobyt, mír a lásku. Nějak jsem se na klávesnici překlepl.

Napsal: ned 25.10.2015 14:26
od matiz
Bez urážky, kdybys třeba stal o 30cm do křižovatky min, tak ti nikdo auto neodtahne. Ovšem když parkujes jak se ti zamane a kde se ti zamane (velmi diplomaticky receno), tak to je to o cem jsem psal, jak ten systém ucini opatreni k naprave -) Vinis z toho fizly, odtahovku a kdo vi koho ještě dalšího, ale vycitil jsem ze si ani náznakem nepripustis ze ty jsi ten kdo tomu zavdal pricinu. Stojim li nekde jak kokot, musim pocitat s tim ze mi daji pokutu, nebo auto odtahnou pripadne ho někdo komu to vadi ojede. Nevim proc se rozčiluješ -)

A jinak ty zdanene rohliky platíme všichni, ale to jsme zas uplne nekde jinde protože rohliky nevypousti ani co2, ani noxy -)))

Napsal: ned 25.10.2015 14:36
od Zdenda530d
To Jarax:

Obecná definice kurvítka:

Kurvítko je vše co se v daném systému nepodílí na funkčnosti, bezpečnosti a komfortu.
Polopaticky: Když je v systému nějaký komponent, o kterém nevím, že tam je, a co když se posere jen stojí peníze za výměnu, aby se to za X cyklů mohlo zase posrat a stát další peníze, a který když vyndám úplně nepostřehnu žádnou změnu - jen tu, že mě to nestojí peníze - jedná se o kurvítko.

Pár příkladů vztažených k motorismu: tlumiče=komfort a bezpečnost - není kurvítko, šíbr=komfort - není kurvítko, zpětná zrcátka=bezpečnost a komfort - není kurvítko, brzdová světla=bezpečnost - není kurvítko, atp.

na druhou stranu - komponent (záměrně nedeterminuji jaký) s vlastnostmi: Je v autě - nemá vliv na chod vozidla - po několika km se posere - nový stojí XY, když ho vyndám, nezmění se nic co by mělo vliv na jízdní vlastnosti, bezpečnost, ekologii, komfort - ba naopak se prodlouží žívotnost dané skupiny ve vozidle, když tam není. - TO JE KURVÍTKO.

Napsal: ned 25.10.2015 14:53
od Zdenda530d
matiz píše:Bez urážky, kdybys třeba stal o 30cm do křižovatky min, tak ti nikdo auto neodtahne. Ovšem když parkujes jak se ti zamane a kde se ti zamane (velmi diplomaticky receno), tak to je to o cem jsem psal, jak ten systém ucini opatreni k naprave -) Vinis z toho fizly, odtahovku a kdo vi koho ještě dalšího, ale vycitil jsem ze si ani náznakem nepripustis ze ty jsi ten kdo tomu zavdal pricinu. Stojim li nekde jak kokot, musim pocitat s tim ze mi daji pokutu, nebo auto odtahnou pripadne ho někdo komu to vadi ojede. Nevim proc se rozčiluješ -)

A jinak ty zdanene rohliky platíme všichni, ale to jsme zas uplne nekde jinde protože rohliky nevypousti ani co2, ani noxy -)))
"Rohlíky" byl jen dokreslující faktor k mé celkové nasranosti.
Auto mi obtáhli klíčema, když jsem stál zcela způsobně v řadě stojících vozidel (jen proto, že bylo hezké a v té době si 18ti letý "šulin" mohl dovolit takovou káru, asi slečna závist).

Já vím, že jsem stál špatně (i když to bylo opravdu v řádech centimetrů) a jak mi bylo sděleno, policií, bylo to na udání, které z pavlačí v onom bloku chodívá docela pravidelně - asi zase ta slečna závist.

Tady jsem chtěl jen poukázat - jedná se opravdu o tak děsný přestupek??? (ano asi to za ty 3 stovky stálo - připouštím) ale odtah byl zcela zbytečný (auto tam nestálo ani 2 hodiny) ale to by si zase zcela bezvýznamná firmička, která má přes bratrance - syna - matky ze strýcovi strany, známé v městském zastupitelstvu nevydělala... A 2 tisíce za 15 minut práce to je dobrej vejvar.
Znovu se dostávám k tomu, že když bych pomoc potřeboval - nikde nikdo - ale snadnej výdělek - to je jiná jak pomáhat a chránit. Ale to mě neospravedlňuje - chyba to byla moje, vlastně jsem mohl být rád, že si to daná firma neošéfovala tak, že by mi auto odtáhla na odstavné parkoviště do Azerjbajdžánu a stálo by mě to třeba 40000,- samo, že ve jménu toho... jak to je... jo ZÁKONA :) :) :)
[ještě perlička - auto jsem vyzvedl asi za 4 hodiny - takže mi byl naúčtován "jen" 1 den stání na odstavném parkovišti]

ale opět s tebou musím souhlasit - toto nebylo o ekologii a s tématem to má jen málo společného - já jen tak na vysvětlenou...