Stránka 11 z 13
Napsal: pát 06.02.2015 22:01
od tesil
kurevtor píše:JaraX píše:
ted mám 745Li s výbavou jakou tady asi nemá nikdo.
teda to je dost smělé tvrzení

které ale bude spíš přáním než pravdou

koukal jsem na tvou výbavu a nevidím ani odfuky ani masáže například..
zrovna u tebe bych čekal, že se neobejdeš bez individual výbavy

Kór, když u zde nabízené 760iL zhodnotil vybavu jako podpruměrnou....
Napsal: pát 06.02.2015 22:23
od JaraX
však ta toho má mnohem míň, ale to je jedno. 760Li ve výbave je 10x tolik než tak vybavených 745Li
Napsal: pát 06.02.2015 23:01
od Filozof
Honzo325: Pokud máš 545i tak vytáhneš lod z vody uplně v pohodě ten motor má opravdu sílu, myslím si že i ten 3litr by jej vytáhl ne tak v pohodě ale dal by to taky...
když 530d jezdí za 7.5-8litru pruměr a 545i LPG kolem 12-13L průměr které auto má levnější provoz ????
nafta 28kč
plyn 14,50kč
Příklad ze základní školy.
At si to spočítá každej sám.
Mám nastaveno 35C takže mi to přepíná v létě opravdu během chvilky cca ujedu 100-300metru a je tam lpg. V zimě to trvá déle.
myslím si že pěkná i slušně vybavená 545i jde v pohodě sehnat jen člověk nesmí bejt línej si pro to zajet kousek dál. Přidá 35-40 a má v ní LPG.
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/bmw ... 31692.html
Více nemá smysl se dohadovat 5er vs 7er je už uplně jiné téma.
Každé auto slouží k něčemu jinému.
Napsal: sob 07.02.2015 11:42
od matiz
Toto téma nesmí skoncit, Nedovedete si představit jak dychtive si prectu nove příspěvky a kolik o kolik mne prodlouzi život -) A ja se melou jabka s hruskama a občas se do toho namícha i zeli -))
Napsal: sob 07.02.2015 12:11
od Teddy
Filozof píše:Honzo325: Pokud máš 545i tak vytáhneš lod z vody uplně v pohodě ten motor má opravdu sílu, myslím si že i ten 3litr by jej vytáhl ne tak v pohodě ale dal by to taky...
Podle toho co píšeš si troufnu říct, že loď jsi z vody ještě nikdy netahal. Mam na mysli pořádnou loď, která má s vlekem třeba 2t. Řekl bych, že jsi to ani nikdy neviděl.
Nafťák má krouťák položenej v hodně nízkých otáčkách. Přesto spojka tak skučela, že jsem raději pořídil naviják. Jednou jsem to vytáhl Mazdou 2.0ditd. Spojka smrděla nekecam ještě 14 dnů. Myslel jsem, že se to auto roztrhne v půli. Tak jsem hned jel koupit bavo. U toho už spojka smrděla jen krátce.
Ten kdo ví o čem je řeč, tak nikdy nemůže o osobáku prohlásit, že vytáhne loď z vody v pohodě.

V pohodě to tahaj jen auta s redukcí.
Teď si představ tohle dělat s benzíňákem, kterej má krouťák tak vysoko, že než to vytáhneš, tak ti zaručeně shoří spojka.
Ale to jen tak na okraj. Na tohle ty auta fakt nejsou stavěný. Uvědom si, že se jedná o 4t soupravu, na sjezdech, který mívaji slušný sklony. Tam kde se já pohybuju jsou buď říční kostky (kola vleku mezi ně zapadaji), nebo beton, ale s řádnou vrstvou bláta.
Vloni v chorvatsku mi naviják odešel a musel jsem to vytáhnout autem. Nejdřív jsem na vleku přetrhl oko ze 14mm hlazenky, pak jsem přetrhl tažný lano na auta. Až když jsem použil kotevní řetěz, tak jsem to z tý vody vyrval. To už ale do mariny šly vlny i přes 3m vlnolam, takže nebyl čas se s tim dál srát. V hloubce, kdy je vlek ještě prázdnej, protože loď ještě plave byl malej schod, ale já jsem nemohl čekat na příliv.
Napsal: sob 07.02.2015 12:25
od matiz
Predpokladam ze všechno ostatní ololo te lodicky stoji za to, ne ?? Ja si moc nedokazu představit jak se to taha, ale citim to jako takovy maly, lehky horor.
Napsal: sob 07.02.2015 12:34
od JaraX
chceme fotky

Napsal: sob 07.02.2015 13:33
od Filozof
TEDDY: Sám jsem netahal lod jen kajak a kánoj na střeše non bmw.
Viděl jsem to párkrát bud to byla obluda něco ve stylu DODGE RAM. nebo měl pomocný naviják.
Jinak jsme si lodě pujčovali v chorvatsku a jezdili po ostrovech Plachetnici Bavaria 51 apod lodě.
https://www.youtube.com/watch?v=9ogiAdpqRyo
Není důvod někam tisíce km tahat loď, když si půjčim jakou chci. A za pár tisíc na člověka si týden můžeš plout kam chceš.Pokud máš papíry případně někdo známej s kterým můžeš jezdit. Domluvíte trasy a výlety a pak jste každej den někde jinde. je to fajn místo obyčejné dovolené někde v hotelu.
Jinak 545i a 530d obojí bude jistě trpět.
nevím jak by to zvládal automat ale možná by byl vhodnější....těžko říci.
Napsal: sob 07.02.2015 14:36
od JaraX
no jo, ale pokud jezdí na tu loď často, tak se to moc asi nevyplatí půjčovat.
a mít svou loď podle sebe musí být super.
Napsal: sob 07.02.2015 15:32
od jazet
Napsal: sob 07.02.2015 16:09
od Hanz
Teddy píše:Filozof píše:Honzo325: Pokud máš 545i tak vytáhneš lod z vody uplně v pohodě ten motor má opravdu sílu, myslím si že i ten 3litr by jej vytáhl ne tak v pohodě ale dal by to taky...
Podle toho co píšeš si troufnu říct, že loď jsi z vody ještě nikdy netahal. Řekl bych, že jsi to ani nikdy neviděl.
já jen jednou vytáhnul BMXem mrtvou cca 1metrovou borovičku, ale s tebou teda soucítím... a s dědou jsem tahal křen, taky žádná hitparáda

počítá se to?
No teď vážně - loď jsem z vody netahal, ale zdechlou 3,5t ještěrku do kopce přes 12%, M3kou Voyagera s vlekem a pod fajnovky, pokud dokážeš správně dát motor do otáček a pustit akorát spojku, nevidím to tak hrozně, max to zdechne nebo hrábnou kola, pálením spojky tomu nepomůžeš... a s automatem prostě zkusíš štěstí, buď to dá a nebo...

Napsal: sob 07.02.2015 17:14
od Teddy
U toho vytahování je problém, že se musí fakt pomalu. Nejde zařadit za jedna a šlápnout na to. Proto tak trpí spojka. Ono rozjet se na tom skluzu (nevim kolik % svah, ale dost) s takovou soupravou dá autu zabrat samo o sobě. Nafťák má výhodu, že se nemusí tolik točit, protože má krouťák už v nízkých otáčkách. S navijákem je spouštění a vytahování paráda. Bohužel mam naviják jen na 2t a prostě to vloni nevydržel. Vloni ale byly dost mizerný podmínky. Asi hodinku na to co jsem to dostal z vody se to přihnalo v plný síle. Hasiči tam místním tahali lodě z vody, ale stejně jich pár šlo ke dnu a dost se jich i pomlátilo.
Když všechno funguje jak má, tak je pro mě otázkou cca 10 min. loď spustit i vytáhnout. Naviják zapojuju na tažný hned pod koulí a natáhnu to vždycky až na kouli. Já jsem na lodi a najíždim na vlek, kterej v českých špinavých vodách samozřejmě pod vodou vůbec neni vidět. Když se lodí zapřu za příďovou zarážku na vleku, tak dam plnej chod dopředu a dálkovačkou si ovládám naviják. Většinou se to povede na první pokus. Občas ale blbě foukne vítr, nebo projede kokot na motoráku a rozhodí mi loď na vleku. To to pak musim spustit zase do vody, vyjet s lodí, najet znova na vlek a zase vytáhnout. Už to mam celkem vychytaný.

Loďka je na vodě malá, ale na silnici ve srovnání s autem to působí komicky. Auto je proti tomu jak dětská hračka.

Loď má 8m délku. Společně se šířkou a výškou působí proti autu mohutně.
Půjčování lodě v chorvatsku je pro mě konkrétně nesmysl. Jednak jsem tam vloni byl měsíc (to bych charter nezaplatil) a jednak nejsem ničim vázanej. Když se vrátím o týden pozdějš, tak se nic neděje. Chartristi z toho moře podle mě tolik nemaji. V sobotu si přebíraji a nastěhovávaji loď, takže většinou vyráží až v neděli. Nejpozdějš v pátek aby už zase byli v maríně připravení na sobotní vystěhování a předání. Navíc kdyby se třeba zhoršilo počasí a nestihli se vrátit, tak je to pak drahý. Taky já u mojí lodě přesně vim kde co mam. Za bouře tu loď můžu vést i poslepu. U půjčený lodě nikdy člověk neví co na něj čeká. No a cesta do chorvatska s lodí nám přijde dokonce lepší, než jen autem. Vyrážíme večer, jedeme tak do 11 hodin, pak v lodi celá rodina v pohodlí přespíme a ráno po snídani pokračujeme. Většinou v poledne už vyrážíme z maríny. Po cestě dam pětku (šestku bych už tahal) a tempomat na 90km/h a frčim celou cestu. Jen v rakousku je jeden dlouhej kopec, tak nahoře stavim a nechávam auto na volnoběh vydejchat. Kamarád má podobnou loď jako já, ale se svym autem v některých kopcích řadil i jedničku.
O lodích bych psal romány.

Jinak k moři taham plachetnici. Na motoráku nemam kajutu. Ten je tak na odpolední blbnutí na vodě. Taky je o dost lehčí. Má jen 1.1t + vlek. Hlavně má ale na svym vleku rolny, takže vlek neodpřaham. Couvnu kousek do vody (abych neutopil auto), pak dam na lodi zpětnej chod a ty koně mě z toho vleku stahnou.

Tak samý zase zpět na vlek. Jen se musí opatrně s plynem, abych neprojel až do auta.

Je v tom 5.7 osmihrnek.

Napsal: sob 07.02.2015 18:57
od JaraX
to zní dobře,
co to je za lod a kolik taková lod váži? kurna abych začal na něco šetřit, když už si do sedmy sháním maritime dřevo

Napsal: sob 07.02.2015 19:36
od Teddy
Motorák je Glastron. Koupil jsem ho jako utopenej vrak za 50 tis. a celej dal dohromady. Prakticky zůstal jen laminátovej trup. Ostatní jsem dělal nový. Původně v tom byl 3.0 140Hp, ale ten byl na odpis. Někdo v tom nechal zmrznout vodu. Roztrhanej blok se mi ještě válí doma. Za rozumný peníze se mi povedlo sehnat ten 5.7 taky Mercruiser. Výkonově to ale při tom objemu žádnej zázrak neni. Má to 260 Hp. Vychází to ze starýho mustanga. Tyhle motory žerou i trávu kolem řeky.

Na plnej knedlík si to vezme přes 30l/hodinu. Za 2 hodiny tak může klidně bejt prázdná nádrž.
Mělo by to vážit 1.1t + 200kg vlek. S timhle motorem možná tak o 100kg víc.
Počítám, že příští rok ho budu dávat pryč. Na mě je zbytečně přemotorovanej. Já na vodě nespěcham. Na plnej plyn jsem sice tak za 3 minuty u další komory, ale nic z tý cesty nemam. Jen slyšim, jak na mě řvou rybáři, který spláchla vlna ode mě.
Plachetnice je polská Venus. Po mých úpravách narostla na délku o 0,9m.

V tý mam jen 5 koníků Hondu. Přemejšlim, že bych koupil spíš 10 - 15 Hp. Když se na moři zhorší počasí, tak je ta pětka slabá.
Tohle plně nastrojený váží 1,5t + 280kg vlek. Po čechách to vozim rovnou i s motorem a plně natankovaný vodou, takže plus dalších 150kg. Do chorvatska to samozřejmě vozim prázdný a motor v kufru v autě.
Napsal: sob 07.02.2015 19:48
od Teddy
2 JaraX
Komerčně jsou z těch rychlých lodí nejrozšířenější Baylinery, Searay, celkem ještě Crownline. Mini kajutový verze startujou na cca 250 tis. Verze ve kterých se dá pohodlně přespat a maji záchod s koupelnou jsou tak od půl mega. Kdo chce ale top stav, tak si musí na 8 metrovou loď s Magnum motorem připravit klidně mego. Ceny jsou samozřejmě bez vleku.
Podle toho co chlapi píšou, tak v chorvatsku za týden projezdí s menšíma loděma tak 40 tis. v benzínu. Ten co má tu loď za mega s Magnumem prej v benzínu projezdí kolem 80 tis. za týden.
Já jsem vloni s tou pětikoňkou za měsíc projezdil jen cca 15l benzínu.

No ale já jsem jak se říká hadrář, takže já vytáhnu plachty a pluju zadarmo.

Napsal: sob 07.02.2015 20:09
od JaraX
musí to být super, ja už se na to chystám hromadu let, každý rok jezdíme do GR na Lefkadu na dovolenou a každý rok si na den pučujem takovou miniloďku, má to asi 30PS a uveze to 5 lidí, je to hrozně fajn si zastavit na moři a koupat se tam, nebo si zajet na pláž kde nikdo není. ale víc jak 8hodin v kuse jsem na vodě nikdy nestrávil, dost by mě lakal nějaký tydenní výlet na jachtě, tak uvidíme časem.
Napsal: sob 07.02.2015 20:23
od Teddy
Můžu doporučit. Lodě jsou moje největší vášeň. Neni nic lepšího, než odplout daleko od lidí. Dál od břehu je voda tak čistá, že jí klidně používáme na vaření. Lepší brambory, nebo těstoviny jste nejedli! Všude klid a pohoda. Hodim vodní kotvu a čvachtáme se, nebo za lodí taham dcery na prkně. Podél pobřeží je zase hromada zátok kam se dá dostat jen lodí. Když chci, tak vydržíme týden bez civilizace. Pak musim natankovat pitnou vodu a zase hurá pryč. Tak po 3 týdnech začne člověk rozeznávat jen dopoledne, odpoledne a noc. Nějaký hodiny a minuty jsou nepodstatný. Je to nepopsatelnej balzám na nervy.
Kajutovka má výhodu, že se člověk nemusí večer vracet na přespání. Prostě kam doplujeme, tam nocujeme. Když se nám někde líbí, tak tam pár dnů zůstaneme. Jediný co se musí hlídat je počasí.
Najdou se místa, kde je tak nepřirozeně čistá voda, že to úplně klame smysly. Vždycky když kotvim, tak koukam do vody. Když vidim dno, tak jsem cca na 10m hloubky. Vloni jsme se dostali na jedno místo. Koukam, vidim dno, tak hodim kotvu. Zahučelo tam 30m lano a 3m řetěz a na dně jsem stejně nebyl.
Na druhou stranu umí dát moře dost za vyučenou. Vloni nás chytla příšerná bouřka. Začal jsem se reálně připravovat na to, že půjdeme ke dnu. Naštěstí to loď vydržela.
Kamaráda vloni v noci na motoráku chytla taky nějaká bouře. Vlny mu šly přes celou loď. Místo jedný pumpy má dvě s 2x větším výkonem. Obě běžely na plno a i tak mu v lodi pořád stoupala voda. Neviděl ani na příď lodě. Plul jen podle navigace schovat se za ostrov. Když se vrátil, tak loď prodal a už další nechce.
Jinej kamarád šel ke dnu. Bylo to i v novinách. Zvedly se vlny a vítr. On velkej hrdina, bo má v lodi 2x 200Hp. Najednou mu vysadil první motor, asi 5 vteřin na to druhej. Kotva se mu utrhla a sneslo ho to na skály. Prej byl rád, když se z toho vyškrábal ven. Seděl v trenkách na skále, v ruce pytlík s dokladama a telefonem a koukal, jak se potápí loď, kterou si před pár měsíci koupil.
Chce to prostě rozum do hrsti a fakt sledovat počasí. Oni kamnáři si dost často myslí, že když maji x set koní, tak je počasí nemusí zajímat. Navíc motoráky snáší bouře podstatně hůř, než plachetnice. Mezi hadrářema je naprosto normální, že sledujou počasí a podle toho jednaji.
Napsal: sob 07.02.2015 20:26
od Vlasta
Teddy píše:Motorák je Glastron. Koupil jsem ho jako utopenej vrak za 50 tis. a celej dal ....Jen slyšim, jak na mě řvou rybáři, který spláchla vlna ode mě.
Až po tobě budou střílet, tak to bude horší, když nevíš, že se jezdí ve výtlaku
Napsal: sob 07.02.2015 20:39
od Teddy
Vlasta píše:
Až po tobě budou střílet, tak to bude horší, když nevíš, že se jezdí ve výtlaku
To ale vůbec neni pravda. Např. tam kde je vyznačená plavební dráha se může bez omezení. Zbytek je dán vyhláškou. Oni rybáři většinou neznaji ŘPB (řád plavební bezpečnosti) a tak si lecos domejšleji.
nebudeme sem ale tahat spory mezi rybářema a vodákama ne?
P.S. od letošního roku se zásadně zvýšily pravomoci státní policie v oblasti vody. Prej je využijou k větším kontrolám rybářů, kteří ohrožují bezpečnost plavby. Například tím, že nahazují do plavební dráhy, nebo dokonce až za ní.
Napsal: sob 07.02.2015 20:58
od Teddy
Mimochodem někdo mi kdysi vyprávěl, že po něm rybář střelil prakem. Prej mu rozbil čelní plexi. Za zatáčkou zastavil a poslal tam policajty. Ti opravdu u jednoho rybáře našli prak. Musel mu pak zaplatit výrobu novýho plexi. Tušim, že říkal něco o 40 tis. Jestli je to pravda nevim. Viděl jsem ale řadu lidí pořezaných na krku i obličeji od rybářských vlasců. Jestli ti rybáři nemaji pojistku na blbost, tak se pak asi prohnou při hrazení léčebných výloh (např. plastických operací).
Je zvláštní, jak při tom našem mini provozu na vodních cestách nejsme schopni se na ně vejít (jak rybáři, tak vodáci). Třeba v holandsku, německu, nebo ve francii je ten provoz násobně větší a vejdou se.