Stránka 11 z 680

Napsal: sob 16.01.2016 19:05
od Jaris330D
Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.

Napsal: sob 16.01.2016 19:14
od jozin7
Protoze ho mas ty?

Napsal: sob 16.01.2016 20:44
od JaraX
no nevím teda, krom toho teda ještě trpí na kroucení bloku a žraní oleje, většina zákazníků co s tím jezdí tak má nějaké problémy (ne velké) M52 motory sou mnohem lepší

Napsal: sob 16.01.2016 20:45
od zzeli
O kolik se prodrazi servis motoru, kdyz je spatny valvetronic a je na vymenu? Mohl bych kouknout do ETK a ceniku, ale nevim jaky vsechny dily je zvykem menit, proto se ptam. Staci tak nejak ramcove :D

Napsal: sob 16.01.2016 21:02
od JaraX
co mi říkal Snejk tak když byl špatny VVT tak to byla cela vačka, takže v ceniku nesmysl, tak předpokladam že tam dal starší vačky a stalo to par tisic, třeba 10? jen odhaduju
ja se s tím nesetkal

Napsal: sob 16.01.2016 22:12
od Snejk
Vacka i vahadla.. Z novych dilu je to drazsi nez motor. Z pouzitych je to cca 20k podle stesti na sehnani.

Napsal: sob 16.01.2016 22:30
od Jaris330D
JaraX píše:no nevím teda, krom toho teda ještě trpí na kroucení bloku a žraní oleje, většina zákazníků co s tím jezdí tak má nějaké problémy (ne velké) M52 motory sou mnohem lepší
To je třeba 2.8 R6 ne? V předfaceliftových pětkách.

Napsal: sob 16.01.2016 22:42
od TANN3R
Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.

Napsal: sob 16.01.2016 22:49
od JaraX
TANN3R píše:
Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.
přesně tak, resp jinak

M30 - naprosto nesmrtelné motory, nevadilo jim vůbec nic, bez vody to jezdilo uplně normalně 100tkm na zbastlený plyn, výkon to nemělo a žralo to trávu kolem cesty
M50 - první hliníkové R6, jelo to jak z praku,žralo to už min, ale furt dost, spolehlivost velká, většinou tomu nikdy nic nebylo
M52 - spolehlivost stejná jako M50, akorát přibyl separator oleje, ale super motory, v roce 1998 přišel double vanos, pak už to bylo horší, ale jen blbost
M54 - tady už začly problémy, žraní oleje, hlavy, těsnění, DISA,
N52 - to je takový hodně divoký motor, všude hlinikovy šrouby, hořčík, VVT, opět klesla spolehlivost,
N53 - spolehlivost i spotřeba snížena díky přímemu vstřiku
N54,N55 - tuším zrušen VVT, přdány dvě turba (a potom jedno typu Twinscroll u N55), spotřeba nejlepší ze všech R6, výkon taky.

Napsal: ned 17.01.2016 00:43
od honzabiker1
M50 nemela hlinovy blok..

Napsal: ned 17.01.2016 09:48
od JaraX
honzabiker1 píše:M50 nemela hlinovy blok..
aha, tak to jsem mimo, ja jsem žil v tom že M30 byla litinova a M50 už hlinik
tak je to tak že M30 je cela litinova včetně hlavy, M50 ma litinovej blok a hlinikovou hlavou a M52 je cela hlinikova?

Napsal: ned 17.01.2016 09:59
od mika_hakkinen
ta doba dobrych motoru M50, M60, M70 je davno pryc. i M51 mela sve kouzlo

Napsal: ned 17.01.2016 10:36
od JaraX
ale zase když M60 srovnam s N62 tak je to naprosto tupy, na plyn nereagujici motor ktery nejede odspoda a žere jak tank, hold doba se posunula, je pravda že N62 je pořád ještě rozumně servisovatelna, narozdil od N63, N47, M57TU, N57 a B57

Napsal: ned 17.01.2016 11:39
od jozin7
M60 je co?Myslim tim oznaceni na kufru.

Napsal: ned 17.01.2016 12:25
od Snejk
zase spatne. m30 je litinovej blok a hlinikova hlava... ja naposled litinovou videl tak mozna na kamionu. i muj zigul ze 75tyho ma hlinik

Napsal: ned 17.01.2016 12:27
od Snejk
jozin7 píše:M60 je co?Myslim tim oznaceni na kufru.
730i a 740i poslední e32 a e38 V8.. do cca 96tyho kdy ho nahradila m62

Napsal: ned 17.01.2016 12:46
od honzabiker1
M50 byl prvni R6 od BMW se 4 ventily na valec.

M30 byla nahrazena M60 a v tom seznamu jeste chybi M20 (mensi R6, byl to primy predchudce M50 - co se tyka osazovani modelu - technicky spolu nemaji prakticky nic spolecneho).

Napsal: pon 18.01.2016 11:09
od mentuli
JaraX píše:
TANN3R píše:
Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.
přesně tak, resp jinak

M30 - naprosto nesmrtelné motory, nevadilo jim vůbec nic, bez vody to jezdilo uplně normalně 100tkm na zbastlený plyn, výkon to nemělo a žralo to trávu kolem cesty
M50 - první hliníkové R6, jelo to jak z praku,žralo to už min, ale furt dost, spolehlivost velká, většinou tomu nikdy nic nebylo
M52 - spolehlivost stejná jako M50, akorát přibyl separator oleje, ale super motory, v roce 1998 přišel double vanos, pak už to bylo horší, ale jen blbost
M54 - tady už začly problémy, žraní oleje, hlavy, těsnění, DISA,
N52 - to je takový hodně divoký motor, všude hlinikovy šrouby, hořčík, VVT, opět klesla spolehlivost,
N53 - spolehlivost i spotřeba snížena díky přímemu vstřiku
N54,N55 - tuším zrušen VVT, přdány dvě turba (a potom jedno typu Twinscroll u N55), spotřeba nejlepší ze všech R6, výkon taky.
Trochu tě s dovolením doplním:
M54 - z této generace motorů je nejhorší třílitrová verze na spolehlivost. Může za to především koncepce motoru, protože je třílitr je jen "překlikovaná" dvaapůlka a má vyšší zdvih než vrtání a dost mělké písty, které mají tendenci se při práci lehce vyosit z dráhy. Pokud jsou třílitry často honěné, tak začnou prostě žrát olej a klidně i dost, ikdyž motor funguje jako hodinky. Ale problém je v tom, že každý kdo třílitr M54 měl, tak ho honil jak nadmutou kozu. Proto taky ten stav dnešních motorů. Já M54B30 mám a nemám s ním už dlouho žádné problémy. I ta spotřeba benzínu a oleje je naprosto přijatelná. Ale byl jsem mnohem spokojenější s M54B25, která naprosto úplně bezproblémová a má celkově mnohem lepší projev než M54B30.

N52 - je pocitově opravdu rychlejší než M54, ale třeba v E90 to těžce zabíjí dlouhatánské převody a motor má co dělat, aby hýbal s autem. 325i v manuálu je schopná jet na vytočenou trojku až 160 km/h a připadá mi to hodně nesmyslné, když je to šestikvalt. N52 dokáže taky vydržet orpavdu hodně dlouho, když se člověk o ní stará. Kamarád má E60 530xi s N52 a má tam už 400 tis. km nalítané. Motor mechanicky je naprosto bez problémů, ale samozřejmě se nevyhnul už výměně obou solenoidů na VANOS (klasika), DISA klapky (zatím jenom ta hlavní), odlučovače oleje (se všemi hadicemi za 6500,- Kč - N52N s plastovým víkem už má odvětrání přímo ve víku a nemá separátor zvlášť) a relátka na Valvetronic :) .. ale jinak mu to krásně fičí dál. U N52 ovšem platí opačná věc jak u M54 - třílitr je lepší volba jak 2.5. N52B25 má jinou vložku válců, kecal bych kdybych řekl, že vím jakou, ale méně kvalitní než N52B30 a tudíž má dvaapůla mnohem větší potenciál na žraní oleje až sebedestrukci při nepatrném zacházení.
Ale jinak N52 nejsou až tak špatné, jen jsou prostě oproti M54 mnohem citlivější na svoje komponenty. Jenom bych ještě dodal, že velká bolístka je i vodní pumpa, která není na řemenu, ale je elektrická a často odchází.
Dost tento motor ovšem dostal do sraček BMW longlife program na olej, který tento motory docela spolehlivě ničí!

N53 - oproti N52 přibyl přímý vstřik, ale byl ochuzen o Valvetronic - generace Valvetronicu v N52 byla prostorově náročnější než novější generace a nenacpali ho tam prostě. Jinak spotřeba naprosto úchvatná na benzín - někdy ale odchází vysokotlaká pumpa (ale oproti dieselové je za dobrou cenu) a vstřikovače toho zezačátku taky moc nevydržely (až byla udělána remanufaktura vstřiků a už jsou mnohem spolehlivější - ale pořád se bavíme o poloviční ceně, než na naftu). Podle mě to není špatná volba, rozhodně lepší než kdejaká nafta.

N54 - jak N53 má přímý vstřik (dokonce stejný typ vstřikovačů), ale má dvě turba ovládané podtlakem přes wastegate odtoky a má dokonce i Valvetronic novější generace, který tam bylo možné nacpat. Nejčastější závady - vstřikovače, vysokotlaká pumpa a vytahané táhla na wastegate na turbech a často karbonizace kvůli longlife intervalu.

N55 - hodně přepracovaná N54 - vysokotlaká pumpa bez problémů už - asi ji trochu ještě vyladili, stejně tak i vstřikovače jsou mnohem spolehlivější, twinsroll turbo taky vydrží paradoxně déle a vím jen o jednom, kde se musí měnit, protože pán už 2 roky tam má chip na 380 koní a stojí tomu pořád za krkem :)

Napsal: pon 18.01.2016 18:07
od kurevtor
Snejk píše:zase spatne. m30 je litinovej blok a hlinikova hlava... ja naposled litinovou videl tak mozna na kamionu. i muj zigul ze 75tyho ma hlinik
ty máš žigulíka? :lol:

....takže do práce jezdíš 745i s radlicí a na víkend máš ladu? :-D

Napsal: pon 18.01.2016 19:29
od Jaris330D
Když jsem sháněl E39, tak jsem všude četl jedině 530 170 Kw - M54B30. Ale pak jsem narazil na diskuzi, kde se hádali jestli je lepší stará 2.8 M52B28 a 3.0 M54B30. Výkonnější je M54ka, ale sportovnější charakter M52 a líp se hodí na úpravy. Takhle to tam vyznělo. Kdysi jsem v té 2.8 párkrát jel a bylo to pěkné svezení.