Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
přesně tak, resp jinakTANN3R píše:Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
M30 - naprosto nesmrtelné motory, nevadilo jim vůbec nic, bez vody to jezdilo uplně normalně 100tkm na zbastlený plyn, výkon to nemělo a žralo to trávu kolem cesty
M50 - první hliníkové R6, jelo to jak z praku,žralo to už min, ale furt dost, spolehlivost velká, většinou tomu nikdy nic nebylo
M52 - spolehlivost stejná jako M50, akorát přibyl separator oleje, ale super motory, v roce 1998 přišel double vanos, pak už to bylo horší, ale jen blbost
M54 - tady už začly problémy, žraní oleje, hlavy, těsnění, DISA,
N52 - to je takový hodně divoký motor, všude hlinikovy šrouby, hořčík, VVT, opět klesla spolehlivost,
N53 - spolehlivost i spotřeba snížena díky přímemu vstřiku
N54,N55 - tuším zrušen VVT, přdány dvě turba (a potom jedno typu Twinscroll u N55), spotřeba nejlepší ze všech R6, výkon taky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Trochu tě s dovolením doplním:JaraX píše:přesně tak, resp jinakTANN3R píše:Zajímavé, já mám přesně opačný názor. Zrovna s příchodem M54B30 začala doba, kdy BMW zapomnělo, jak má vypadat nezničitelná atmo R6. Poslední a asi i nejlepší R6 ze staré školy jsou právě M52, třeba zrovna ta tebou zmíněná 2,8.Jaris330D píše:Disa a Vanos, o tom jsem slyšel, ale hlavy mě překvapili. Jinak podle mě jeden z nejlepších benzínových motorů.
M30 - naprosto nesmrtelné motory, nevadilo jim vůbec nic, bez vody to jezdilo uplně normalně 100tkm na zbastlený plyn, výkon to nemělo a žralo to trávu kolem cesty
M50 - první hliníkové R6, jelo to jak z praku,žralo to už min, ale furt dost, spolehlivost velká, většinou tomu nikdy nic nebylo
M52 - spolehlivost stejná jako M50, akorát přibyl separator oleje, ale super motory, v roce 1998 přišel double vanos, pak už to bylo horší, ale jen blbost
M54 - tady už začly problémy, žraní oleje, hlavy, těsnění, DISA,
N52 - to je takový hodně divoký motor, všude hlinikovy šrouby, hořčík, VVT, opět klesla spolehlivost,
N53 - spolehlivost i spotřeba snížena díky přímemu vstřiku
N54,N55 - tuším zrušen VVT, přdány dvě turba (a potom jedno typu Twinscroll u N55), spotřeba nejlepší ze všech R6, výkon taky.
M54 - z této generace motorů je nejhorší třílitrová verze na spolehlivost. Může za to především koncepce motoru, protože je třílitr je jen "překlikovaná" dvaapůlka a má vyšší zdvih než vrtání a dost mělké písty, které mají tendenci se při práci lehce vyosit z dráhy. Pokud jsou třílitry často honěné, tak začnou prostě žrát olej a klidně i dost, ikdyž motor funguje jako hodinky. Ale problém je v tom, že každý kdo třílitr M54 měl, tak ho honil jak nadmutou kozu. Proto taky ten stav dnešních motorů. Já M54B30 mám a nemám s ním už dlouho žádné problémy. I ta spotřeba benzínu a oleje je naprosto přijatelná. Ale byl jsem mnohem spokojenější s M54B25, která naprosto úplně bezproblémová a má celkově mnohem lepší projev než M54B30.
N52 - je pocitově opravdu rychlejší než M54, ale třeba v E90 to těžce zabíjí dlouhatánské převody a motor má co dělat, aby hýbal s autem. 325i v manuálu je schopná jet na vytočenou trojku až 160 km/h a připadá mi to hodně nesmyslné, když je to šestikvalt. N52 dokáže taky vydržet orpavdu hodně dlouho, když se člověk o ní stará. Kamarád má E60 530xi s N52 a má tam už 400 tis. km nalítané. Motor mechanicky je naprosto bez problémů, ale samozřejmě se nevyhnul už výměně obou solenoidů na VANOS (klasika), DISA klapky (zatím jenom ta hlavní), odlučovače oleje (se všemi hadicemi za 6500,- Kč - N52N s plastovým víkem už má odvětrání přímo ve víku a nemá separátor zvlášť) a relátka na Valvetronic

Ale jinak N52 nejsou až tak špatné, jen jsou prostě oproti M54 mnohem citlivější na svoje komponenty. Jenom bych ještě dodal, že velká bolístka je i vodní pumpa, která není na řemenu, ale je elektrická a často odchází.
Dost tento motor ovšem dostal do sraček BMW longlife program na olej, který tento motory docela spolehlivě ničí!
N53 - oproti N52 přibyl přímý vstřik, ale byl ochuzen o Valvetronic - generace Valvetronicu v N52 byla prostorově náročnější než novější generace a nenacpali ho tam prostě. Jinak spotřeba naprosto úchvatná na benzín - někdy ale odchází vysokotlaká pumpa (ale oproti dieselové je za dobrou cenu) a vstřikovače toho zezačátku taky moc nevydržely (až byla udělána remanufaktura vstřiků a už jsou mnohem spolehlivější - ale pořád se bavíme o poloviční ceně, než na naftu). Podle mě to není špatná volba, rozhodně lepší než kdejaká nafta.
N54 - jak N53 má přímý vstřik (dokonce stejný typ vstřikovačů), ale má dvě turba ovládané podtlakem přes wastegate odtoky a má dokonce i Valvetronic novější generace, který tam bylo možné nacpat. Nejčastější závady - vstřikovače, vysokotlaká pumpa a vytahané táhla na wastegate na turbech a často karbonizace kvůli longlife intervalu.
N55 - hodně přepracovaná N54 - vysokotlaká pumpa bez problémů už - asi ji trochu ještě vyladili, stejně tak i vstřikovače jsou mnohem spolehlivější, twinsroll turbo taky vydrží paradoxně déle a vím jen o jednom, kde se musí měnit, protože pán už 2 roky tam má chip na 380 koní a stojí tomu pořád za krkem

Když jsem sháněl E39, tak jsem všude četl jedině 530 170 Kw - M54B30. Ale pak jsem narazil na diskuzi, kde se hádali jestli je lepší stará 2.8 M52B28 a 3.0 M54B30. Výkonnější je M54ka, ale sportovnější charakter M52 a líp se hodí na úpravy. Takhle to tam vyznělo. Kdysi jsem v té 2.8 párkrát jel a bylo to pěkné svezení.