Stránka 11 z 15
Napsal: úte 30.04.2013 21:33
od Killingman
Jak jsem psal, ta moje spotřeba je dálnice Praha - HK a zpět, 140 tachometrových, tudíž cca 133 real...
Jezdím na tempomat, nepředjíždím, po Praze Černý most - Holešovice a zpět.
Nemyslím si, že je to způsobený stylem jízdy. Jezdím tu samou trasu přibližně stejným tempem s Toyotu Prius, ta prostě bere polovinu, obzvláště ve měste je znát jestli jedu za 2 a nebo za 12
Mě se to nezdá ale tak moc, na automat, s 18 pneu, s autem co má skoro dvě tuny a třílitr v šestiválci 8,5? To je podle mě slušný výkon a i slušná spotřeba.
Ještě dodatek - když si nastavím na budících korekci na 1000 tak jsem na 7,3 - ale to neodpovídá reálné spotřebě. Mám nastavenou korekci a teď mi PPC ukazuje přesně to, co mi počítá road trip

Napsal: úte 30.04.2013 21:40
od Filozof
Killingman: Tak to je v pohodě - pokud bys to protáhnul dál z hradce do mohelnice jedeš po vedlejší a to kolem 110km/h a to ti ta spotřeba padne o litr a pul minimálně takže taky pojedeš ve výsledku za 7litru.
u tebe to zvedá hodně ta praha...
by mě zajimalo kolik by jel 3litr v benzínu za tebou kolik by jste oba měli ...a jakej rozdíl ... jen ze zajímavosti.
Napsal: stř 01.05.2013 02:07
od Darel
vše záleží na trase,předjíždějí a obecném stylu jízdy,mám 528i tedy skoro 3
litr,když jedu dynamicky ale i rozumně tak těch 8l uhlídám
ale převážně jezdím plně naplněn ve 4 lidech,plná bagáž a velmi dynamický styl protože se snažím být brzky doma popřípadě ve škole, ten průměr se za 2 roky drží na 9l/100 s tím že tradám město i mimo město tak 40:60, je to celkem cca 70tis. km za ty dva roky
zima 205/65/15
léto 235/40/18 tedy oboje origoš
cesta Brna -->ČB je spotřeba vyšší,to jezdím pátky v plném provozu,ale srovnává to cesta ČB-->Brno v neděli podvečer kdy je to bez náklaďáků
Napsal: stř 01.05.2013 16:58
od cajoch
to Filozof
Tajemství vyšší spotřeby e39 je v automatu...proto ten tvůj kámoš jede za tak málo s manuálem...ale není to tím že GM skříň co je v e39 530 DA je jen pětikvalt, ta pětka je těžká jako prase...je to v tom že e39 zamyká měnič až na 5 tce, tzn v ca 80 na rovině.....takže městskej provoz se děje se stálým prokluzem, prostě obětovali to komfortu...ZF skříně co máte pak v e60/61 zamykají měnič i na nižších kvaltech a hlavně dřív.....
Napsal: stř 01.05.2013 19:19
od JohnyB
Hanz píše:Ba95 u 530iA e39 na 235 R17... economy 8 (to byl fakt mrsk), normal 10,5 a JEN po meste 16...
s LPG 11,5-13 jak na to slapu... vse mereno dotankovani/km, ne dle BC

mam stejny auto, jen manual a zkusenost stejna. Na dalky se da dostat na deset litru plynu
Napsal: stř 01.05.2013 22:22
od magyar
cajoch píše:http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=1&constyear_s=2000&constyear_e=2003&power_s=140&power_e=145&gearing=2
S týmto by som súhlasil od A po Z. Rozosmieva ma mestská spotreba "kolem sedmi"
Btw. pozerám že až tak zle na tom niesom, som na predposlednej strane spritmonitoru z toho listu čo si sem linkol

Napsal: čtv 02.05.2013 06:11
od Perunwit
já jsem tuhle jel cca 60km spousta menších obcí a občasnej rychlejší úsek v běžným provozu a podle předpisů a na konci jsem měl spotřebu 7,8... se 3,0i

Napsal: čtv 02.05.2013 07:32
od Filozof
MAGYAR: Nejsi náhodou maďar ?
Tady není jedinej přízpěvek kde by psal někdo že jezdí ve městě za 7litru ... to je spotřeba na dálku si to pořádně pročti.
V praze či brně i blbej 3litr v naftě žere 9-10L každej
Dálky jsou o něčem jiném... a kombinace města s dálkou taky .... již jsme psali výše.
Napsal: čtv 02.05.2013 07:35
od Filozof
Perunwit píše:já jsem tuhle jel cca 60km spousta menších obcí a občasnej rychlejší úsek v běžným provozu a podle předpisů a na konci jsem měl spotřebu 7,8... se 3,0i

tak tak chlape a proto nemá smysl si kupovat problémovou 3litrovou naftu.
Benzín je prostě benzín.
V některých zemích naftové auta vůbec nejezdí ... ale zase tam mají litr benzínu za 2-3kč.
Bohužel evropa je v tomto předražená jak svina.... irák egypt a daší země mají benzín za 00 nic tam bychom byli klub BMW KLUB V12.

Napsal: čtv 02.05.2013 07:42
od Perunwit
jo, když jsem byl v lednu v Oregonu, tak jsem dýzla neviděl ani jednoho. Všude ty jejich bachratý V8 a všechny báwa, nebo mercedesy měly taky ten správnej pohon

Napsal: čtv 02.05.2013 10:17
od magyar
Filozof píše:MAGYAR: Nejsi náhodou maďar ?
Preto som to dal do úvodzoviek, že džouk

Globálne sa tu odohrávajú ale také sci-fi scenáre aj na diaľku/kombo, hlavne v kombinácii so slovnými spojeniami "hodně svižne", "na krev" a podobne, že by sa za to nehanbil ani Spielberg

Toto som mal na mysli, len som to nerozvádzal ďalej, nie je potreba sa v tom vrtať, ja sa tu len ticho usmievam

Napsal: čtv 02.05.2013 10:43
od cajoch
souhlas....jedině dlouhodobý měření plná/plná poskytne obrázek o průměrné spotřebě..takový ty zprávy jel sem tam a tam žralo to tolik a tolik...to je hezký, pak stačí práce na silnici 15 minut popjíždění v centru a je to jinak...
spritmonitor a jemu podobný servery ukazujou rálnou spotřebu, páč se vyloučej extrémy a zbyde to normální používání za všech podmínek...
ale v čr a sr je to móda, mít nejsilnější motor, nejdelší péro a jezdit furt za pět litrů....
Napsal: čtv 02.05.2013 10:50
od Perunwit
cajoch: no a kdiž sem jel zpátky, tak sem i s tim SILNYM motorem jel za vosum

... a kdybys viděl, jak to táhlo vocpoda, dyš sem předjížděl áviji...! to bys nevjeřyl.
Napsal: čtv 02.05.2013 11:51
od LukesE39
Proto si já raději spotřebu neměřím a BC nevěřím ani pixel mezi sloupcema

Napsal: čtv 02.05.2013 12:52
od magyar
cajoch píše:ale v čr a sr je to móda, mít nejsilnější motor, nejdelší péro a jezdit furt za pět litrů....
No ale k téme, spotrebu nikomu neberiem a nemám dôvod neveriť konkrétnym hodnotám, mňa len rozosmieva vždy pripomienka u tých ktorí jazdia ako Mika Hakinnen a PHM im to dokonca vyrába, taký hrnečku vař
Potom sem príde chudák Lojza, uvidí tento thread, práve sa chystá totiž kúpiť trebárs 530d a zistí že to jazdí za menej než Fabia ktorá je o 500kg ľahšia. No a keď to kúpi a jazdí za 9 v priemere, tak ho ide stará vyhodiť z domu a rozviesť sa s ním...

Napsal: čtv 02.05.2013 13:17
od xnovic
Hezky napsáno.
Já když jsem si jel pro svoji e39 530D, tak jsem počítal s tím, že tohle auto, zvlášť v autamatu si vezme klidně 9L. Pak ale začnu přičítat tenhle topic, kde se dozvídám, že si e39 v naftě vezme míň, než moje Laguna 2002 1.9DCi, která má asi o 500kg míň.
A zajímavé jsou tady i spotřeby u benzíňáků. Znám dva lidí co mají e39 v benzínu a žádnej se pod 10L nevejde.. Ale zde s ním každý jezdí snad za 8L....
Napsal: čtv 02.05.2013 13:23
od Perunwit
xnovic: těžko se tomu věří, ale buď to tak blbě měří, nebo vidim tak špatně, že nemam na silnici co dělat

a nebo prostě trasa, kterou sem jel měla tak vhodnej profil, že si to prostě plus mínus tolik vzalo. Chápu, že s 530d to musí bejt opruz jet za víc

Ne, dělám si prdel, dlouhodobou mám něco přes 9 litrů. Na to sem se s E34 M50B25 nechytal ani náhodou, bylo to o dva litry víc.
Napsal: čtv 02.05.2013 14:03
od LukesE39
Když jsem jezdil do práce od našich loni v létě, spotřeba se mi držela mezi 8,5 a 9 litry, byly to okresky a vesnice, celkově jsem zastavil za tu cestu cca 2x. Trasa je cca 30 km. Do města jsem zavítal vyjímečně. Teď vyjíždím z velkýho města, jedu přes menší město, za tu dobu zastavím 15x nebo i 20x a mám spotřebu mezi 10-11 litry.
U E39 tu spotřebu hrozně zvyšujou rozjezdy, u automatu dvojnásob. Když už to jede, tak ta spotřeba tolik neletí. Jen pro zajímavost, když jsme cca před měsícem vezly s kamarádem domů ze Zlína jeho novou V8 E39, tak jsme si shválně vynulovali BC, trasa nějakých 170 km, na dálnici cca 140, okresky 100, město předpisově. Motali jsme se akorát po Zlíně a Olomouci. Na konci jsem měl 8,7 litru, on 10 rovných s tím, že mi musel párkrát dokázat že 528i je fakt líná
Naproti tomu teď, (včerejší postřeh), měli jsme v nádrži cca stejně benzínu, od plné jsem já ujel 290 km, on jen 190 km a to u mě to město převažuje..
Co tím chtěl básník říct: myslím, že je nesmysl srovnávat tady spotřeby, ať už benzínu nebo nafty, je to hrozně subjektivní. Ne nadarmo se říká, že E39ky jsou auta na dálnici... Kdo chce spotřebu, koupí si 1.9TDi, kdo chce mamutí krouťák, jde do M57, kdo chce libovoučkej zvuk, jde do M52/M54

Napsal: čtv 02.05.2013 15:31
od Filozof
Jen takové stouchnutí .... nechápu pak smysl naftových motoru krom 520d.
Nafta měla bejt primárně určena na usporu peněz. Když si spočítám že benzín jezdí v 3litru plus mínus litr dva stejně a náklady na servis benzínu jsou uplně jiné ...tak přemýšlím ...zda naftu v 3litru nebo benzín.
Když někdo argumentuje že jezdí za 9litru pruměr tak benzín tam pojede za kolik ? V papírech mám dálky psané 7,1litru město 13litru a kombi 10
20let starej benzín....novější benzínové motory jsou mnohem úspornější...
Nafta je prostě úspornější a měla by jezdit za 7litru pruměr pak mi to něco ušetří když benzín jezdí za 9 až 10litru průměr. Beru zadokolky.
No a nejlevnější je vítěz a to je LPG. Ten jezdí za 11litru pruměr děleno dvěma to je 5,5litru s benzínákem.
Kdo chce spořit prachy kupuje benzín s LPG kdo jezdí kolem komína ten pouze benzín.
Napsal: čtv 02.05.2013 19:36
od djpepo
Plně souhlasím s Lukem, já se svojí e39 (530dA tour) se s dlouhodobou pod 9 nedostanu (jezdím vesnice,město,stavby).
Ale stačí zajet třeba na slovensko (cca100km) a spotřeba klesá hned dolu,i na 8,6/100km(a to jezdím přes hory). Takže oblbovák. ten třílitr v naftě je pro mně dobrej hlavně kvůli krouťáku,prostě pecka, no a je to fakt auto na dálnice a dlouhé trasy,třeba na dovču k moři.
Tam bych se nebál říct že spotřeba půjde i pod 7l když tam hodím tempomat a při 130-160km/h si motor bude jen chrochtat.