Stránka 11 z 11
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: ned 03.11.2019 20:54
				od vypuk
				https://youtu.be/hDsmbzpfYcc
Multimetr jsem u sebe neměl, ale zhavicky se mi zdají celkem slabé. Červené byly(teda začaly být lehce červené na špičce) až tak po víc jak pěti sekundách. Čili zítra asi udělám nákup.
Jinak jen slabý dým z nespálené nafty jde od trubky k EGR ...
Plus na palubáku svítilo 14,5°C, čili nevím, jestli je zrovna moc chladno na takové chování..
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 04.11.2019 19:52
				od patrikE39
				to nemá ani snahu.. jde nafta ke vstřikům?
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 04.11.2019 22:18
				od vypuk
				Už funguju  

 Vačka nosem dolů... Kkt hlupy
Ale stejně mi přijde divné ta procedura ohledně dotahování hlavy po zahřátí motoru  

 nikde tam není nic o tom, že má hlava vychladnout po tom zahřívání..
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 04.11.2019 23:46
				od patrikE39
				zahřeješ a za tepla dotáhneš.
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 04.11.2019 23:49
				od vypuk
				Wtf? Já to předtím dotahoval až to vychladlo  

 boha... no, takže zítra zas zahřát a dotáhnout.. no, tady asi byla chyba... DÍKY!
Konkrétněji Spejbl to tu psal... "Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně? 

 ono to namazání hodně ovlivní utahovací moment."
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: úte 05.11.2019 15:52
				od vypuk
				patrike39 - díky tedy, teď mi odepsali z elring, že opravdu je to tak, jak jsi psal ty 
 
Takže tedy - 80Nm, povolit o 1/2 otáčky, 50Nm, 90°, 90°, nastartovat na 25 minut, na zahřátém motoru udělat dalších 90°.
Zpráva hír -> 
https://photos.app.goo.gl/aWmWrp6zkxU5h2ca7 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: úte 05.11.2019 21:54
				od patrikE39
				vypuk: ano přesně tak to je, a z prdele bych ti to nepsal 

 ... tds neni jak ty novodobé motory.. to je uplně jiná mechanika.
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: úte 05.11.2019 22:19
				od vypuk
				Víš jak, tohle bych mohl posoudit, kdybych těch motorů udělal víc než jen 2x tds  

 Čili 20km, hadice není tvrdá, vypadá to tedy na úspěšné završení tohohle příběhu. Šrouby zkusím pak někdy ještě zkontrolovat 

 Ale klasika sklerotik - zapomněl jsem zas přišroubovat sponu na hadici k turbu, už podruhé  

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: stř 06.11.2019 12:08
				od Spejbl
				
 Nó myslím, že utahovat hlavový šrouby, kdy hliníková hlava je teplotou roztažená je dle mě nesmysl. Nevím co se tím jako má docílit?
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: stř 06.11.2019 12:30
				od vypuk
				Mno, smysl nesmysl, má to tak být a taky, že už to tak je  

  Trubky v cajku, auto taky. Konečně jezdím jako člověk 

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: stř 06.11.2019 13:23
				od horan
				A bez dvou dnů to trvalo jen krásných 8 měsíců. 
  
 
Ale je fajn, že si se něco přiučil.  

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: stř 06.11.2019 15:23
				od vypuk
				Mno, tenhle rok se opravdu "vyvedl", to je pravda 

 Ještě, že jsem to neřešil opravdu těch 8 měsíců vkuse, to by mě asi trefilo.
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: čtv 07.11.2019 20:15
				od patrikE39
				tak snad ti to ted vydrží dokud budeš auto mít 

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: sob 09.11.2019 17:05
				od vypuk
				https://photos.app.goo.gl/A2ffnve67MYhboDd6
Plus takový fuckup co se mi "povedl".. a to jsem ten kabel držel při utahování a byl volnej  

 Vytáhnuto, zaizolováno, chyba pryč, motor už 100% cajk.
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: sob 09.11.2019 21:56
				od patrikE39
				to se stává často 

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: ned 17.11.2019 10:40
				od Spejbl
				Tak jsem si počkal, kolik jsem chodí odborníků na motory, aby se někdo vyjádřil, ale.........  

Pánové, utahovat hliníkovou teplou hlavu válců, může jen diletant...... 
A to, že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní. Kompetentni názor, bych bral člověka vysokoškolsky vzdělaného v strojním oboru. 
To jen tak naokraj...... aby si tady někdo nebral mustr jak má něco dělat, podobně jako v tématu mazat /nemazat kolové šrouby kol.
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: ned 17.11.2019 18:35
				od patrikE39
				pane spejbl doporučuju vám tedy si pročíst knihu k tomto autě a pak také si pročíst původní neměckou příručku od BMW přímo pro tento motor a tam se dočtete že u motoru M51d25 (25 6 T1) se dotahuje 80nm , povolit o čtvrt otáčky a dotáhnout na cca 55nm), pak všechny dothnout o 90° , znovu o 90° , zahřát motor 25minut a za tepla znovu dotáhnout o 90°.. tohle není railový motor s nízkým tlakem ve válcích ale komůrkáč který má tlaky daleko větší což vyžaduje jiný postup montáže než jiné motory 

 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 18.11.2019 08:17
				od Spejbl
				
 cr motor má sice menší kompresni tlak, to uznávám, ale spalovací tlak má podstatně větší než M51, a to si myslím, že je rozhodující.
Utahovat horkou Al hlavu válců, která je v extenzi, tedy roztažená, na vyšku větší mi prostě nedává smysl ji utahovat. 
Příručku pohledám  

, ale konstrukcí litinový blok s hliníkovou hlavou jsem pár dělal, a nesetkal jsem se, že by někde toto doporučovali.
 
			 
			
					
				Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
				Napsal: pon 25.11.2019 15:45
				od vypuk
				Jestli je někdo diletant nebo ne, bych tady neřešil. Ovšem nikde není psané, že by ten motor měl vychladnout a k tomu "..,že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní.".. Pokud máš FB, koukni se podle jména co tam dotyčný má 
 
Měl by to být nějaký školitel přes Elring produkty a někdo, kdo dělá pro mechaniky workshopy. Zrovna ten by měl vědět opravdu přesně, pro co jsou dané produkty dělané nebo alespoň mít přístup k interním materiálům(které jsou trošku podrobnější), ne?
 A jelikož se opravdu ani jeden návod k těsněním, autodata či jiné zdroje nezmiňují o tom vychladnutí, tak to asi nějaký důvod mít zřejmě bude, jinak by to byla klasika jako u ostatních 6válců od bmw, nějaké momenty, 2x90° a jezdíš. Protože pokud by to mělo vychladnout před finálním dotáhnutím, tak to bude popsáno stejně jako třeba povolení šroubu po prvních 80Nm a těch 50Nm je označených jinak a dole s vysvětlivkou, že to je po povolení šroubu.