JaraX píše:takže ten rapid je vlastně furt jasná volba, ty crossovery stojí zahovno

mě prostě přijde nesmysl kupovat si BMW abych něco šetřil, sedma mě servisně stojí zatím cca 2kč km, s gumama tak 3kč, k tomu 2kč km palivo, tak jsem na 5kč km, a vím že za 5kč km mi nic jinyho takovy ježdění nenabídne, tolik radosti, atd. ale kdyby chtěl šetřit, tak taková OI 66kW bude nejspíš levnější. ale na šetření není BMW uplně nejvhodnější, už třeba jen díky odklonům a sbíhačce žere prostě víc než koncerny, zase ma lepší motory, třeba 320D 110kW v manualu a bez zatížení umí být hodně usporná. stejně tak 318i 105kW VVT. ale nikdy jsem si nekoupil BMW abych ušetřil.
Já vím že tě vychází na 5kč za kilometr.

Stará německá ojetina na tolik prostě vychází aď je to BMW, Škodovka nafta, benzín nebo LPG aď máš jakej koliv nájezd. Na míň by to vycházelo jenom kdyby člověk koupil nějakej prastarej Peugeot 206, jezdil na olej z hranolek a opravoval si sám jenom minimum aby to prošlo STK.

A nebo kdyby si koupil auto už dobře přestavěný na LPG, jenže dobrý auto ti většinou nikdo neprodá.
Tady je otázka jenom v tom že máš 5 korun a co za těch 5 korun chceš a co jsi ochotnej snést.

Když nechceš nic opravovat, nezáleží ti na komfortu, na značce, na ničem a chceš jenom jezdit s bodu A do bodu B tak Fabie nebo podobný jednorázový vozítko je volba pro tebe. To říkám protože lidi si myslí že si koupí ojetinu a budou mít za mín peněz víc jenže pak zjistí že tomu tak nebylo.
Když chceš starý BMW a všechno s tím spojený budeš muset snášet opravy a všechno spojený se starým autem. Ani jedna volba není správná, všechno záleží na potřebách každýho člověka, někomu se líbí v6 motor, někomu že se pod kapotu nikdy nemusí dívat.
Co se týče šetření, to se nikomu nepodaří protože celej systém je udělanej tak aby lidi museli utrácet a nemohli ušetřit. Náš cíl je těch 5 korun rozumně utratit, tak že třeba místo placení prkotin v servisu si to děláme sami a ušetříme pár desítek tisíc který pak mužeme použít na kvalitnější náhradní díly, pneumatiky, nebo si v servisu nechat dělat to co sami nemůžeme atd...
laik píše:Taky šetřím. Mě zase nejlevněji vychází vlak a ve městě šalinkarta. A stejně se vozím v SUV. Toš to je pak těžký.
Pro mně za mně si jezdi třeba v Rolls Royce, koupej se v penězích a šňupej kokaín jako Tony Monata ze zadků super modelek v Beverly Hills, mně je to absolutně jedno, mně zajímám jenom já.

Hlavně se nevytahuj, protože jednoho dne přijde ekonomická krize jako v 2008 a možná ve svým SUV začneš spát.
PPK píše:kalasnikov471 píše:Tak si to začneme ověřovat když jsem tak hloupej a jsou tady vymyšlený ceny.
No vidis jak se krasne ucis

Nejdriv stal origo setrvacnik kolem 30 000. Pak v auto kelly 28 327kc. A ted uz stoji v auto kelly jen 25780 kc. Casem mozna i dojdes k tomu, ze za tuhle cenu to tam nikdy nikdo nekoupil, ale ze takovy veci se objednavaj pres nekoho kdo tam ma slevu

Ale i tak krasnych 15 % ceny dolu...
Ale porad tam cpes nesmysly. Tak drahy povinny ruceni bude mit jen nekdo, kdo na to ma a ma na haku si to obehat a mit levnejsi. Zase psal si prazak, tak ten na to ma
Porad tam mas ale nedostatky a moh by si jeste hodne pridat
Spis nez setrvak cloveka potka spojka. A kdyz uz ho potka setrvak tak bude i ta spojka na vymenu. Zapomel si napocitat dalnicni znamky, spotrebak typu sterace a brzdy. Taky manualni petikvalt u e46 trpi na vychozenej mechanizmus radicky (je pak vychylena tusim doprava).. cca 2K v dilech. A taky tam nikde nemas vymenu vsech kapalin a filtru po koupi. Proto tam zrejme mas repasi prevodovky, pac v ni olej nikdo nikdy nevymenil a to byla jeji smrt...
A 16" gumy na 330d asi moc nedas. Ma na predku stejny brzdy jako moje 330i a tam mensi disk nez 17" nedam.
Kazdopadne krasny seznam veci co se specificky na nafte kazi a jak draze proti benzinu vyjde

Ceny co jsem uvedl v prvním příspěvku jsou přibližný, jestli setrvačník stojí 26,000, to je pořád kolem 30,000 (tomu se v matematice kterou nemáš rád říká zaokrouhlení). Kromě toho jestli jsem někde napsal že něco stojí 30,000 a doopravdy to stojí 26,000 tak jsme někde zase napsal že něco stojí 1000 a doopravdy to stojí 1500 tak že se to celkem vyrovná a na konci dojdeš k tý samý položce jako jsme došel když jsem to spočítal podruhý už s cenama z internetu. Je pravda že jsem nepočítal věci jako stěrače, ale to jsou všechno zanedbatelný částky který se vejdou do kategorie nečekaný opravy.
Tady je třeba ušetřit velikou částku třeba 50,000 aby to mělo nějakej vliv na konečnou položku, pár stovek sem a tam bude rozdíl maximálně pár halířů.
Co se týče nafty a benzínu, cokoliv ušetříš za opravy naftovýho auta se dožene ve spotřebě benzínovýho auta a dražšího benzínu. Cokoliv ušetříš na LPG se utratí za přestavbu na LPG, pokuď nemáš velikej nájezd nebo si nekoupíš už přestavěný auto na LPG. Ale pro některý lidi utratit peníze za přestavbu na LPG a mít V12 motor než 1.8 se taky vyplatí z toho hlediska že mají víc za stejně. Já jsem amatér kterej si opravuje auto na parkovišti a mám málo bonusů tak že do velikýho motoru neplánuju jít, ale až si budu kupovat příští auto možná to bude LPG vzhledem k tomu že diesel a benzín jsou populární a politici se do toho furt míchají což automaticky vede k špatným věcem. Ale i tak nejspíš maximálně řadovej 6 válec.