Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
85 stC je termostat, maličko to vyleze třeba na 98, ale je to chvilka. Mám teploměr, trvale ukazující vodu/oil a měření tlaku oleje a napětí.
Jakmile se trošku zahřeje, tj spadne na 600ot/min. Live jsou právě dobré, vše tak nějak normální.
Po výměně těch lambd vyměním i svíčky, i když jsou tam pár tisíc km.
Diagnostika LPG neukazuje žádnou závadu. To houpání to dělá i při odpojené váze, takže jsem ji zatím vyloučil.
ME7.2 by šel přehrát, ale kde vzít dobrý soft. Jedině se domluvit s FX. Nebo kámoš by mi to sfouknul,
zeptám se ho zda nemá jinou DME.
Jinak dík za přispění.
Jakmile se trošku zahřeje, tj spadne na 600ot/min. Live jsou právě dobré, vše tak nějak normální.
Po výměně těch lambd vyměním i svíčky, i když jsou tam pár tisíc km.
Diagnostika LPG neukazuje žádnou závadu. To houpání to dělá i při odpojené váze, takže jsem ji zatím vyloučil.
ME7.2 by šel přehrát, ale kde vzít dobrý soft. Jedině se domluvit s FX. Nebo kámoš by mi to sfouknul,
zeptám se ho zda nemá jinou DME.
Jinak dík za přispění.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Tak lambdy to nedělaly. Po odpojení všeho okolo (vanosy, čidla vaček a váhy) to přestalo. Připojení vanosů, ale odpojená váha a dobrý. Tak jsem z toho už znechucen. Ještě zkusím teda novou váhu, ale diag. nic nehlásí a live data je vidět, jak úroveň signálu váhy kolísá s motorem.
Je potřeba opravdu značkovou, nebo stačí třeba tohle: https://aukro.cz/vaha-vzduchu-bmw-7-e32 ... 5720133922 když to zas tím nebude:-)))
Je potřeba opravdu značkovou, nebo stačí třeba tohle: https://aukro.cz/vaha-vzduchu-bmw-7-e32 ... 5720133922 když to zas tím nebude:-)))
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
presne proto jsem prestal delat m62... totalni ztrata casu a nervu... kdysi skvelej motor a dneska neopravitelny nocni mury... totalni sracky ktery vyresit stoji trojnasobek auta a nekdy ani po vymene vseho od dme po posledni tesneni a stale zadny vysledek...
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
jen otázka do pranice ...vím že M62 motor řešilo hodně lidí ....měnili kolem toho milion věcí a někdy to stejně nevyřešili.
Začal bych přemýšlet a hrát si s myšlenkou že pokud tedy po odpojení čidel vše funguje tak není zrada v elektronice tedy zvýšenému odporu či kolísavé napětí na některém z čidel ? Či souhra staré elektroniky a čidel kde stačí u každého malinko jiná hodnota a ve výsledku to dělá paseku ?
Repase jednotky tady o tom moc nepadlo. Ale co jednotka nevykazuje občas anomálie ? Vím že tu bud mění komplet ale zase starou ...nebo se repasuje. Vymění se vše co by mohlo dělat problémy. Jak kondenzátory tak ruzné další součástky. Tranzistory atd. Ovlivnují signál a mohou ohýbat data která potom ve výsledku jsou zkreslená a dělá to paseku.
Zkusit zapojit jen něco a sledovat kdy to začne zlobit. U čeho. A tam přeměřit kabel a dané čidlo. Případně vyměnit čidlo nebo i kabel.
Může to bejt tedy jak jednotka tak i nějaké čidlo či kabeláž k jednotce či čidlu.... zkusil bych se dívat tímto směrem.
Vím že hodně lidí už kvůli M62ce ztratilo nervy a raději to neřeší ... případně problém jen částečně vyřešili ale ne úplně.
Začal bych přemýšlet a hrát si s myšlenkou že pokud tedy po odpojení čidel vše funguje tak není zrada v elektronice tedy zvýšenému odporu či kolísavé napětí na některém z čidel ? Či souhra staré elektroniky a čidel kde stačí u každého malinko jiná hodnota a ve výsledku to dělá paseku ?
Repase jednotky tady o tom moc nepadlo. Ale co jednotka nevykazuje občas anomálie ? Vím že tu bud mění komplet ale zase starou ...nebo se repasuje. Vymění se vše co by mohlo dělat problémy. Jak kondenzátory tak ruzné další součástky. Tranzistory atd. Ovlivnují signál a mohou ohýbat data která potom ve výsledku jsou zkreslená a dělá to paseku.
Zkusit zapojit jen něco a sledovat kdy to začne zlobit. U čeho. A tam přeměřit kabel a dané čidlo. Případně vyměnit čidlo nebo i kabel.
Může to bejt tedy jak jednotka tak i nějaké čidlo či kabeláž k jednotce či čidlu.... zkusil bych se dívat tímto směrem.
Vím že hodně lidí už kvůli M62ce ztratilo nervy a raději to neřeší ... případně problém jen částečně vyřešili ale ne úplně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
No, ještě vyměním váhu. Signál z čidel jsem měřil osciloskopem. Klika v pohodě, vynechaný jeden impuls. Čidla vaček krásný obdélník s proměnnou střídou. Teploty čára bez kmitů ap. Výstup na vanosy-PWM jak vyšité. Proč to ale ale dělá jen v tom úzkém pásmu otáček. Senzory klepání je asi blbost, jako nefunkční sekundární pumpa. Závady žádné na různých diagnostikách. Ještě zajedu opět k profíkovi BMW, dělal léta v autor. servisu, teď soukromě, logicky. Ten ale jede podle BMW, vše dodržuje, což může být někdy takové kontraproduktivní. Ale má zas profi diagnostiku. Nerad bych to auto odepsal, 540 jsem vždy chtěl. Navíc ostatní je vše OK, elektronika, podvozek, interiér, exteriér až na drobnou kosmetiku taky. Asi je chyba, že jsem na auto tak nějak puntičkář. Kdo na to sere, je v pohodě:-))) Na tu jednotku se taky zaměřím.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
ono hlavně M62B44 je uplně nesmrtelná věc co nic nechce a funguje perfektně, ale M62TUB44 je takový paskvil kde už je všecko udělano složitě a komplikovaně, hlavně celé řízení motoru. ono je lepší si koupit M62 nebo rovnou N62 a vynechat M62TUB44, ale zas lepší jak M54. no a těm TUčkam nikdo nerozumí a nebo se stím nechce zaobývat protože to zákazník nezaplatí, ale řešit se dá vše, málo kde hledá problémy tam kde jsou. já tu třeba měl M62TU která kolísala na volnoběh, ti lidi vyměnili pul motoru někde v servise, ale nakonec to byl alternator který nedobíjel na volnoběh a prostě ten motor měl málo štávy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
a co tak zkusit sundat výfuk jestli třeba není částečně ucpaný? sice při odpojování některých věcí se problém ztratí, ale zkusil bych to.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
no v jiném tématu psal že má jeden kat ok a druhý ven, to se pak nemuže divit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Lambdy za katem jsou softwarově zablokovány, protože ač TU, tak EURO 2, protože trojka až od od oficial face, já mám 5/99. Vím, že nevanos je lepší, ale to navýšení přes 3000 neumí. A jezdit na 1000 ot taky moc ne. ME7.2 mám prostudovaný co se dalo najít, za chvíli budu znát i vývody:-)) Ucpaný to není určitě a dobíjí OK. Všechny tyhle blbosti jsou vyzkoušené. Jinak to auto jede jak pes, prostě pohoda, jen to okno okolo 1000ot.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
a už jsi tam dal tu váhu? třeba si od někoho pujč na test. určitě se najde někdo poblíž se stejným motorem....
já kdysi řešil váhu na bezvanos M62. když byly v pytli tak to nešlo ani nastartovat. hned to chciplo. levné váhy moc nefungují. je třeba dát tuším bosch nebo origo
já kdysi řešil váhu na bezvanos M62. když byly v pytli tak to nešlo ani nastartovat. hned to chciplo. levné váhy moc nefungují. je třeba dát tuším bosch nebo origo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Dnes došla. Lambdy a váha bosch. Bez váhy nastartuju normálně a jede to, hůř, jasně. Bere si to hmotnost vzduchu z polohy klapky. V okolí jsem nesehnal nikoho..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Tak váhou to není. Teď jsem přijel od mechanika bmw, kde se stala podivnost. Dal resetovat DME a motor běžel jen na nějakých 1000 ot, hrozně kolísal, přidat plyn nešlo. Odpojili jsme baterku a na displeji motor not program. Z čehož měl velkou radost. Tak jsme to znova nahráli, u 39ky to není na celý den:-)) Závada stejná, softwerem to tedy není. Navíc ten běh v nouzi silně připomínal to kolísání, podobné otáčky, ale podstatně ve větším. Takže vím zas skoro hov.. a navíc jsme se málem pohádali, protože nic nechtěl.
Zítra zkusím druhého kluka, zda nemá celou jednotku.
Jak by se měla adaptovat klapka?
Zítra zkusím druhého kluka, zda nemá celou jednotku.
Jak by se měla adaptovat klapka?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
a to byl BMW mechanik jo? at jde rychle dělat radši kuchaře.
to co se vám stalo není vůbec žádná podivnost, prostě bylo jen potřeba po resetu naučit klapku, to jste neudělali, proto to nešlo, klasika M62TUB44,
klapka se adaptuje tak že smažeš adaptace, vypneš na pul minuty klíček, pak ho na minutu zapneš a necháš zaplej, spíš radši dvě minuty, nesmíš nastartovat, nesmíš přidat plyn, pak to vypneš a je to hotovy.
to co se vám stalo není vůbec žádná podivnost, prostě bylo jen potřeba po resetu naučit klapku, to jste neudělali, proto to nešlo, klasika M62TUB44,
klapka se adaptuje tak že smažeš adaptace, vypneš na pul minuty klíček, pak ho na minutu zapneš a necháš zaplej, spíš radši dvě minuty, nesmíš nastartovat, nesmíš přidat plyn, pak to vypneš a je to hotovy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Jo jo, taky se mi to kdysi splašilo, specialita m62tu. Poprvé docela sranda, než jsem přišel na to, co se stalo 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Jo, teď mám s hledáním přestávku, protože když nám ty chytlo tak hrozný kravál a vodní pumpa v háji. Zčistajasna. Když se to se.., tak všechno:-((((
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Treba vymenis pumpu a bude to ok.. Jinak mam virgin jednotku, sparovatelnou s ews normalne inpou...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Jo, dík. Nějak jsem tě teď nepochopil. Dneska jsem dal pumpu, teď mám doma diag, zítra smažu adaptace a podle Jaraxe naučím klapku a budu se modlit:-)) Ještě altík a starter a bude skoro vše nové....
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Ja ted zas nevim, co jsi nepochopil:). Kazdopadne pumpa jestli byla nacata, tao to kolisani klidne mohla delat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Jo, to by ale asi něco bylo slyšet. Každopádně dnes provedeno vše dle návodu, nestal se žádný průser, ale ani žádné zlepšení. Tak už nevím.
Re: M62 TU B44 nepatrné/velké kolísání.
Tlaky v motoru jsi měřil?
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt