Stránka 2 z 3
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: stř 19.12.2018 07:08
od JaraX
tak se s tím svez než budeš psát nesmysly, v BMW mě poslali na jednu akci do DE, dostal jsem novou natankovanou 530xd F11 face, když jsem to vracel tak jsem jim řikal že vědět co mi dají za vergl, tak jedu klidně radši nějakou E36 na benzín. ten podvozek je fakt strašnej, nejen to že nejde DD, ale třeba jak se to nechá vším rozhodit, třeba jak to reaguje na takovej ten asfaltovej spoj mezi pruhama, furt jsem to musel nějak korigovat.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: stř 19.12.2018 09:37
od Filozof
Neříkám že to tak je, byl to samozřejmě dotaz.
No pak je někde něco špatně. U 7er f01 to funguje v pohodě ?
Na sport to funguje dobře ? Je to tvrdé a vyrovnává to v zatáčkách na nerovnostech auto aby se co nejméně naklánělo ?
Jen KOMFORT je prostě houpavej jak amerika ? A nevykryje díry a nerovnosti ? Pak to pozbývá funkčnosti.
2lidi tady Fko mají pozjištuji zda s DD. Pouze 530xd tak těžko říci zda to někdo nechal připlatit.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: stř 19.12.2018 09:47
od JaraX
u E65, E60 s EDC apod, jedeš přes díru, auto se zhoupne, tlumiče zaberou, a hotovka
u Fka přejedeš na komfort nerovnost, auto se zhoupne jednou, 2x, 3x, prostě se houpe ještě 30m za nerovností, jako by nemělo vůbec tlumiče, na sport je to zase tvrdý že citíš uplně všechno, ale prostě to nefunguje, a uděláš losí test na komfort a i pětka reaguje hůř než E66, na sport fajn, ale prostě kdo stihne dát sport před vyhýbáním nečemu.
F01 funguje líp už kvůli většimu rozchodu a rozvoru, neraguje tolik na např slepenou cestu, na to jsou nejhorší pětky s Mpaketem, ten Mpaket ten podvozek dost zkurví. ale to houpání při přejení nerovnosti zůstává.
Je prostě podvozek z Audi, oni přešli na tu stejnou konstrukci, zlatej Mcperson E6x řady.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: stř 19.12.2018 12:07
od Filozof
To co popisuješ je skoro stejné jako popis auta s mrtvýma a vyteklými tlumiči. To jde vidět občas i v provozu jak auto co sere na udržbu tak auto po přejetí díry ještě 5x nebo desetkrát sebou zhoupne....¨
jak se to auto chová s klasickým podvozkem ?
To Fko je pak hodně špatné nebo tedy dobré jen na SPORT...
v režimu NORMAL to je jaké ? 50/50 ?
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 00:16
od Jirke
Mam F11 530xd s DD (Adaptive Drive). Jsou tam režimy ECO PRO, Comfort+, Comfort, Sport, Sport+.
Ještě potřeba rict ze sem to koupil s pneu 225/55/17 97H.
Nez sem to koupil, rikal sem si ze s tim budu jezdit skoro porad na SPORT. Ale skutečnost je takova, ze jezdim z 80% na Comfort (rekneme ze je to takovej NORMAL). Ale ne proto, ze by to ve SPORTu bylo nejaky neprijemny...jen nemam tu potrebu. SPORT tam dam vylozene na okresce kde vim ze budu predjizdet a jet na max, jen co provoz dovoli.
Co je ale takovy zvlastni, je rizeni. Skoro bych si tipnul, ze to ma delší prevod rizeni nez mela E61. Ridil sem i F11 s aktivnim rizenim a dost mi to tady chybi. Ale mam Mkovej volant, tak se aspoň dobře drzi
Zatím je brzo na nejaky velky hodnoceni F11, mam s ni najeto asi 600km...ale kamosi co se me ptaji, tak u me nejaky velky nadseni nevidi. Mam ji fakt hezky vybavenou a skvele barevne vyvedenou..tesim se do auta vic nez do E61, ale to porto ze uz jsem ji mel skoro 5 let a mela 423000km.
Dycky sem si myslel, ze F11 nemůže mit snad mensi vnitrni prostor nez E61, ale kurna jo...hlavne v podelnym smeru když vozíš vzadu detskou sedacku a dite ti kope do opěradla, aniz bych byl jako ridic nebo spolujezdec nejak hodne posunut dozadu.
Jinak kvalita interieru, ktera se tady dost diskutuje, je po 250.000km bez vyhrad. Jak akusticky, tak pohledove.
Včera sem si pul hodiny zajezdil s fungl novym Volvem V60 T6...okamzite bych ho za F11 menil.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 06:58
od tonye36
Největší problém F11 oproti E61 je podle mě to, že ji nelze koupit s nějakou fakt spolehlivou motorizací. Nicméně hlavní problém motoru n53 by měl být v nadměrném karbonování. Nešel byt ten problém vyřešit přestavbou na LPG?
Třeba u škodováckého motůrku 1,2TSI je při přestavbě na LPG životnost prokazatelně vyšší než při provozu na benzín (jedinej problém je, že občas odejde benzínový vstřikovač).
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 07:06
od JaraX
ten motor nikdy na LPG fungovat nebude
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 07:35
od Filozof
tonye36 píše:Největší problém F11 oproti E61 je podle mě to, že ji nelze koupit s nějakou fakt spolehlivou motorizací. Nicméně hlavní problém motoru n53 by měl být v nadměrném karbonování.
Nadměrné karbonování je taky olejem který se dává od novoty do BMW.
Nějak soudruzi nepochopili že do motoru který se opravdu hřeje se 0w30 prostě nedává ... to jsou longlife oleje do naftových motorů.
Pokud ktomu vezmeme nějaký vyloženě špatný motor který je špatně navrhnutý tak je na pruser zaděláno velmi rychle.
Jinak mě osobně se vnitřek Fka líbí ... jedinné co mě odrazuje jsou ty nákladné investice.
Všiml jsem si že ceny padli a fka se dnes pohybují kolem hranice 300k. Slušnější 400k jen ten častější a náročnější servis z toho dělá velký otazník. Jízdu jsem v něm ještě nezkoušel abych mohl porovnat.
Ale pokud i majitel není nadšený je to smutný....čekal bych že se BMW bude každou další generací jen zlepšovat.
Podle mého motor 535i s motorem N55B30 je asi nejzajimavější motor výkon/spolehlivost co se do Fka dával ale je jich jak šafránu.
Všechno jsou většinou 530xd nebo 530d.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 10:19
od Itchythefirst
Jirke píše:
Co je ale takovy zvlastni, je rizeni. Skoro bych si tipnul, ze to ma delší prevod rizeni nez mela E61.
Tohle castecne muze byt i diky xDrive. Subjektivne mi prijdou auta s nim vic nedotacivy, tedy hur "jdouci za volantem".
Jirke píše:
Dycky sem si myslel, ze F11 nemůže mit snad mensi vnitrni prostor nez E61, ale kurna jo...hlavne v podelnym smeru
To jeste jde? Vsak uz takhle to auto (E60/61) nema vnitrnima rozmerama ve vyssi stredni stride co delat

Vsak je tam min mista nez Oktavce

Teda minimalne vzadu, kde se za me nevejdou ani noviny, kdyz si dam sedacku tak, abych neridil kolenama

Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 10:26
od JaraX
jj F10 je tragedie, je tam místa snad min jak v E36
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 11:53
od Filozof
No v čem je lepší F11 je kufr oproti E61 ten šel celkem slušně do větší šířky i délky ... ale vnitřní prostor co jsem seděl v zadu nic moc ...
¨
Mám 180cm a je to tak akorát ..kdo má 190cm už asi by měl malinko problémy podle nastavení sedačky ale to samé je v e61 kde když sedí otec 194cm já si tam nesednu jen dítě nebo hubená žena ... 50kg .... cca 10cm mezera na nohy.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 13:03
od JaraX
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 14:13
od Filozof
Základní kapacita zavazadelníku F11 mezigeneračně narostla o 60 litrů. Z 500 na 560L.
Tak to píší v testu 5er. Budu jim věřit že těch 12procent navíc je znát. Podle mě to není nic extra ale je to lepší a znát to bude.
60L jsou dva větší kufry.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 17:29
od Jirke
Poravde, tem papirovym 60litrum sem sam neveril...
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: čtv 20.12.2018 23:26
od tonye36
Proč?
JaraX píše:ten motor nikdy na LPG fungovat nebude
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: pát 21.12.2018 02:01
od Totic
Protože přímovstřik na LPG funguje dost komplikovaně a řekl bych nespolehlivě.
Jinak říkám vždyť ta F10 je velká skoro jako 7er E38. Ale (podle mě) mooc dlouhá kapota posunula kabinu dozadu, že se nedivím jak podélně na nohy není tolik místa, přičemž z druhé strany zasahuje tak objemnej kufr. Je to rys 5er která klame tělem. Má větší bo stejnej kufr než 7er a o to menší kabinu. Kdo má dva metry pochopitelně musí do většího auta. Sedma je zaměřená víc na komfort, výbavu a prostornou kabinu určenou pro dospělou posádku taky vzadu. Pětka též, ale spíš pro rodinku co potřebuje velkej kufr. Zároveň pro někoho musí 5er zůstat pořád sporty tj. kompaktnější a nižší. Ale i E60 bohatě dostačuje, místa je tam dost.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: pát 21.12.2018 10:01
od tonye36
Totic píše:Protože přímovstřik na LPG funguje dost komplikovaně a řekl bych nespolehlivě.
Mimo jiné vozy provozujeme i 1,2TSI na LPG a oproti provozu čistě na benzín funguje po větším nájezdu (300tis. km) značně spolehlivěji. Na benzín jsou problémy s tím, že po cca 200tis. km je přímovstřikový motor a veškeré příslušenství zralý na kompletní rozborku, vyčištění od karbonu, překroužkování, atd. Oproti tomu na LPG jsou problémy jenom s benzínovými vstřikovači, ale vše ostatní funguje podstatně lépe jak při provozu na benzín.
Přestavba je sice dražší, finanční úspora menší (přistříkává si to cca 20% benzínu), ale paradoxně mi připadá že je to dlouhodobě provozně spolehlivější.
No a otázka zní, zda by to u přímovstřikových motorů BMW bylo podobné, nebo se objeví nějaké další problémy.
Naftu nemám moc rád, ale pokud by benzínové motorizace F10 byly výrazně problematické, tak mi připadá rozumnější s BMW do budoucna nepokračovat a koupit si Audi A6 allroad v dehtu.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: pát 21.12.2018 10:31
od JaraX
novější Audi jsou ještě větší pasti, nejlepší je jít asi do Mercedesu.
ta N53 je strašně složitá, to není žádné TSI, to jak jezdí na ty tvoje chudý, vrstvený směsi a regeneruje to katy atd. to by na LPG podle mě nemohlo fungovat.
Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: pát 21.12.2018 10:42
od Itchythefirst
JaraXe neber vazne, on je AntiAudi fanda

Zas takovy pruser to neni. Ani starsi genereace (C6, C7) nebyly takova hruza, jen je zabil LL interval vymeny oleje

Re: Koupě E61 nebo F11?
Napsal: pát 21.12.2018 18:58
od TANN3R
Já mám kolem sebe spíš víc koncernů, včetně Audi, než BMW a co vidím, tak je úplně jedno, co si koupíš. Všechno se sere +- stejně. Třeba 3.0tdi v A6 C6 na tom byla cca stejně jako M57 v E60 a tenhle poměr zůstal do dnes, resp. jsou to úplně stejné šroty.
Rozdíl je jen v tom, že Audi si na svém klubu tak moc nešpiní

. Reálně dnes neexistuje značka, co se extra vymyká z průměru (ne)spolehlivosti.