Stránka 2 z 4

Re: Solenoidy n53

Napsal: úte 27.02.2018 23:07
od starML
Díly si podle čísel z ETK můžeš nacenit sám tady http://www.autokrotil.cz/rubrika/29-Nah ... /index.htm

Dnes nemusíš hledat, udělal jsem to za Tebe:
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/11_3967
Magnetický ventil 11367585425 => 3.062,60 CZK
Sada těsnění 11367548459 => 128,50 CZK
Impulzní snímač 13627525014 => 2.110,67 CZK
O-kroužek 17X3 12141748398 => 28,10 CZK + vždy 21% DPH

https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/11_3966
Zpětný ventil 11367541692 => 470,00 CZK
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh1.jpeg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh2.jpeg

Ale proč kupovat párky v Lídlu, hořčici v Kaulandu a pro rohlíky si skočit do Tesca? Co takhle nabídka od jednoho dodavatele.
Snejku - za kolik uděláš rozvody na N53?
:D

Re: Solenoidy n53

Napsal: sob 10.03.2018 22:44
od RomanM3
Ahoj,

Tak jsem se konecne k tomu dneska trosku dostal a začal se tomu věnovat.

Začal jsem tim, ze jsem udelal proplach motoru terpentynem a dal novy olej a filtr. Pred a po jsem to napichnul na diag.

V mezičase (poslední tyden dva)s tim manželka obcas jezdila a kuře na grilu se uz jednou vyskytlo i jí. Takze mnou to asi opravdu neni. Na diag to psalo opet problem na straně vanosu sací vačky. Tedy zda se ze opravdu ma vliv ten jeden solenoid co byl dříve na straně výfuku (a byla vždy chyba na straně výfuku) a ted je na straně sání.

Jinak dle hodnot z diag je to porad stejne co se tyce hodnot adaptaci obou vanosu tak po proplachu a vymene oleje je to víceméně stejne. Max o par desetinek lepsi. Na strane výfuku jsem ale porad o 0.1 mimo doporučený rozsah (nebo jak bych to řekl).

Co se zlepšilo je rozdíl mezi požadovanou a reálnou polohou vačky. Pred tim tam byl rodil kolem jednoho stupně a ted je asi kolem 0.3.

Takze pokračovat budu zrejme tim, ze objednam v bmw solenoidy a sitka, protoze tam zrejme neco neni uplne ok.

Je ale zřejmé že problem s tim, ze obě vačky maji limitní polohu se tímto nevyřeší a tak začínám sbírat informace ohledně náročnosti výměny rozvodu na n53. Ale myslim si, ze by to alespon na nejaky čas mohlo pomoci od te kfc kontrolky co se mi ted relativně casto zobrazuje (kfc=kurevsky fajny čiken=kuře na grilu). Myslim si ze ten solenoid se proste obcas zasekava a tim se vacka dostane do polohy (mozna i krajní) kde nema byt coz motor pozná z údajů ze senzorů vačky a hodí přirozeně chybu

Zatim jsem koukal do etk a zjistil jsem, ze materiál neni moc drahý. Kdyz tedy beru řetěz, listy, napinaky, spodni pastorek, šrouby a těsnění tak to neni taková hrůza.

Pruser je s tema vanosovyma kolama. Ty jsou tedy mastné. A tak se chci zeptat zda se daji nejak repasovat nebo neco... vim ze vanosy na starších motorech se pretesnuji apod. Je neco takového možné i zde? Nebo se proste musi ty kola vyměnit? Jistě, záleží na stavu...bojim se hlavne toho ze kdyz se da novy řetěz ale kola zůstanou staré aby to na nich nedělalo bordel...

Snejku, jestli chces klidne mi hod do sz nejaky tvůj odhad na kolik by to vyšlo u tebe.

Jinak po proplachu ale jeste na starém oleji (tedy s termpentynem uvnitř) jsem zkusil znova spustit ten test solenoidu na základě chyby na sacim vanosu. Tentokrat jsem to sledoval bedliveji a ten test proběhl správně - bylo dosaženo požadovaných hodnot a i v závěru testu kdy dela snad nejake adaptace nebo co kdy to minule nedobehlo do konce bo kuře na grilu, tak tentokrat prošlo i toto.

Diky

Re: Solenoidy n53

Napsal: stř 14.03.2018 22:23
od RomanM3
Dneska nahozeny nove solenoidy plus sitka z bmw.

Vliv na polohu vaček nula...pochopitelně

Pri testu solenoidu pro vyfukovou vačku to v jednom okamžiku napíše ze vačka je v limitní poloze a nemůže se dal posouvat tímto směrem. Opačně jde ale normálně. Testy jinak proběhnou ok, žádnou chybu to nevypise.

Očekávám od toho spíše, ze uz nebude vyskakovat to grilované kuře.

A budou se tedy muset udelat rozvody. Raději driv nez pozdeji.

Dokáže nekdo poradit jak je to s těmi vanosovymi koly? Je možné je repasovat nebo se musi dat nove?

Případně pokud to nekdo umi a je ochotný udelat tak klidne cenovou nabídku do sz

Diky

Re: Solenoidy n53

Napsal: stř 14.03.2018 22:52
od JaraX
problémy s vanosama byli u motorů Mxx, tam se to repasovalo, např u M62 se to přetěsnovalo a lisovalo, ale třeba N62 už má vanosy věčné, ty neodchází a není třeba je repasovat, předpokládám že u N53 to budu podobně.

Re: Solenoidy n53

Napsal: čtv 15.03.2018 22:14
od RomanM3
Diky Jardo za tvůj poznatek

Jako on ten vanos vcelku asi funguje ok. Zvlášť ted s novými solenoidama.

Ja to spis myslel tak, jestli ty kola nebudou pri tom nájezdu treba nejak omackany od toho řetězu co je uz nataženej a jak se tam da novy tak aby to treba nedělalo bordel...

Jeste takovy dotaz: musi se pri tom davat dolu olejová vana?

Dneska jsem si nechal udelat nabídku v bmw na materiál potřebný na výměnu rozvodů. Cena materiálu mi vyšla na necelých 8tis Kč vc DPH. Ale zapomel jsem na těsnění pod ventildekl a pod vanu taky.

A nejsou v tom tedy ty vackovy kola...nevim jestli jsem na neco nezapomněl. Podle toho co jsem v rychlosti četl tak to těsnění pod olejovou vanu by nemělo byt potřeba, ale jestli se pletu tak me prosim nekdo opravte. A ventildeklove těsnění jsem měnil ani ne pred rokem, tak to by to mohlo snad jeste dat, to jedno sundani a nandani. Na druhou stranu to těsnění je za par Kč.

V ceně je řetěz, lišty, napinak, všecky šrouby a přední gufero na kliku. Coz taky nevim jestli je potřeba měnit...nevim jak to tam je presne udělané

Rozhodne ale ta cena me docela pozitivně překvapila. Kolega ted treba řeší rozvody na focus 2006 1.8tdci nebo co to ma za motor v tom a počítá s materiálem za 5-6tis. Ma v tom sice i vodní pumpu ale zas pochybuju ze to ma materiál od Forda... ale to jeho fofo vs naše (ikdyz jen e60) bmw se opravdu nedá porovnávat!

Prosim pokud jsem na neco důležitého a zásadního zapomel v tom rozpisu materiálu, poraďte nekdo. Hlavne takove ty veci: kdyz uz delas tohle, nech pri tom udelat i tamto at je to pri jedné praci pri jedné spine

Diky
Roman

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 15.04.2018 03:44
od Kami1
řeším související problém na N62 B48.
jelikož jsem bráchovi přislíbil, že mu to opravím, když mám zlomenou nohu a tedy i čas. A on musí momentálně sypat prachy jinam..

DME hází chybu "zubová odchylka rozvodu sací vačky" na pravé straně motoru , s tou závadou to před nedávnem brácha nevědomě koupil.
podle údajů z diagnostiky vyplývalo, že se neodemyká kolo vanosu na pravé straně, tedy jsem se rozhod kolo vyměnit. Po sundání víka bylo vidět, že to nedávno už někdo dělal, i přesto jsem to kolo radši vyměnil, ale nic se samozřejmě nezměnilo a chyba stále.
tak jsem nyní po různých testech s elektrikou zjistil, že na vině je řídící jednotka. Ukazuje, že do solenoidu pouští signál, ale kolo je stále ve výchozí poloze. Dle osciloskopu se kolo ale ve skutečnosti natáčí a tím mimo jiné způsobuje při určitých RPM velmi hrubej chod, jelikož je sání pootočené na maximum, aniž by to ta chuděra věděla.

Teď řeším, zda je to problém v SW nebo HW. Bohužel se mi nedaří přes winkfp přehrát SW v DME. ECU VVT šla přehrát v pohodě.
Nedojde ke spojení s jednotkou jelikož "SECURITY_ACCESS_REQUESTED" a jednotka se pro další spojení s diagnostikou blokne. Pomůže re-start-stop motoru. Nemá s tím někdo zkušenost?
Konečně jsem sehnal Ista-P, tak zkusím ještě to, jinak to hodím na přehrání do Renocaru, případně jestli může někdo doporučit někoho zkušeného z Brna.

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 15.04.2018 03:45
od Kami1
Romane,
Doporučuji se tedy ještě před děláním rozvodů zamyslet nad jinými příčinami.
Minimálně bych píchl na osciloskop solenoid a ověřil korelaci šířky pulzu s ovládacím signálem (u tebe to možná je to požadované natočení)
- tím ověříš, že třeba není prodřenej drátek / špatnej kontakt / - jde správný signál z DME
Pak bych na osciloskop dal signál z klikovky a vaček a sledoval zda se vzájemný posun signálů s ovládáním vaček úměrně mění. Zde by bylo výhodné znát nějaké referenční hodnoty.

Zkoušel jsi prohodit čidla vaček? tím bych asi začal.
Pokud máš možnost, můžeš přeměřit tlak oleje.
Ventily neklepou? - zkontrolovat při otevření rozvodu hydroštely.
Změřit komprese také jednou za čas neuškodí, i když to s tím nesouvisí.
Ty stavěcí kola měli za nejrozumnější cenu v Autodílos.cz (také automotoprikryl.cz)

BTW Solenoidy se dají vyzkoušet různě:
ohmetrem (teď nevím přesně, ale má to mít jen pár ohmů, Ista poradí)
Prohozením mezi sebou
připojením 12V - musí se pístek o pár mm posunout
osciloskopem viz výše

jinak nejsem mechoš, tak mé rady vyplývají ze znalosti N62, který mám nastudován, tak některé poznámky mohou být trochu mimo, ale snažil jsem se to psát obecně.

PS: před objednáním dílů by bylo rozumnější rovody nejdříve překontrolovat, zda jsou dobře seřízené nebo tam není nějaká evidentní závada (třeba prasklá vodící lišta)
PS: pokud by měly být nějaké zuby "vymačkané", tak spíš na kole klikovky, kde je jich méně...

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 15.04.2018 08:14
od JaraX
pokud diagnostika u N62B48 píše špatně nastavené rozvody, ale jsou nastavené dobře, resp jednu vačku ukazuje uplně v jiné pozici než ve skutečnosti je, umím to opravit za cca 1000-1500kč, pokud to teda není 5er, ty neděláme a doporučuju zajet za Snejkem.
Istap, nějaké přehrávání SW ani Renocar to neopraví (krom výměny řídící jednotky za druhou)

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 15.04.2018 19:50
od Kami1
Díky za info. (BTW je to 750i, sem jsem zavítal náhodou)

Problém mám vyřešen.

stačilo v Istě udělat proceduru Service Functions > 05 Maintenance and Pre-Delivery Check / CBS reset / CBS functionality, engine oil, disturbed

Tedy doporučuji všem, kteří řeší problémy s chybou časování rozvodu na podobných motorech začít právě timto (5 minut).


může to pomoct odstranit tyto závady:
• 2A90 - Exhaust camshaft, tooth offset to crankshaft
• 2A91 - Exhaust camshaft 2, tooth offset to crankshaft
• 2A8A - Inlet VANOS, adaptation stop
• 2A8B – Inlet VANOS, adaptation stop 2
• 2A8C - Exhaust VANOS, adaptation stop
• 2A8D – Exhaust VANOS, adaptation stop 2
• 2A8E - Inlet camshaft, tooth offset to crankshaft
• 2A8F – Inlet camshaft 2, tooth offset to crankshaft
• The engine oil level display continues to show as overfilled even after being corrected. Displayed on SIB 12 05 07
https://forum.aeuromotive.com/topic/110 ... 2a8d-2a91/

Já se k tomu dopracoval až po mnoha hodinách práce, zkoušení, přemýšlení... , ale jsem stejně rád , že jsem to nedal do servisu. Až mně někdo někdo bude tvrdit, že inženýři z BMW jsou trotli, tak se s ním hádat nebudu, podle mne je primární příčinou špatně napsanej program ř.j.

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 15.04.2018 20:57
od Misanek
Tak to jsi borec, klobouk dolů :shock:

Re: Solenoidy n53

Napsal: stř 18.04.2018 20:39
od RomanM3
Kami1 mohl by jsi me prosim zasvetit co je to CBS?

Ty jsi mel ale jiny problem. Rozvody byly dobre, ale RJ o tom nevěděla. Nez jsem si přečetl tvůj druhy příspěvek, myslel jsem spis na čidlo vačky nebo kabeláž nebo chybu primo v RJ

nemyslím si že by toto u mě pomohlo. Dle diag je jasně vidět ze obě vačky jsou velmi blízko limitní pozici a vyfuková je těsně za.

Test solenoidu v iste však probíhá správně. Je dosahováno požadovaných hodnot úhlu natočení vaček. Jen u te výfukové to jde jen jedním směrem protoze na druhou stranu se dostane do krajní polohy asi...

Tedy ale vanosy funguji.

Podle me je to opravdu vytahany řetěz, nebo nedopnuty řetěz vlivem nejake lišty.

Chtělo by to proste rozebrat, zkontrolovat listy a tak. Ale kdyz uz se do toho poleze tak bych to rovnou vyměnil. Neni to zas tak drahé. Voton ma na svém webu treba rozvodové sady opravdu za dobre penize, ale nevim zda se tomu da věřit že to alespon 50-100tis km vydrzi... ma tam i ty vanosove kola. Raději bych dal ale originál

Problem je ale ten, že ted opravdu nemam čas ani energii to řešit. Jsme uz několik měsíců opravdu od pondeli do pátku pryč na cestách a tak nemam vubec energii na tohle. Ten zbytek energie dávám rodině. Vim že se mi to může vymstít. Našel alfa ale ted moc nejezdi. Tak snad to ještě chvili vydrží.

Btw nema nekdo na pujčení přípravky na rozvody na n53? Samozřejmě za úplatu...

Diky
Roman

Re: Solenoidy n53

Napsal: stř 18.04.2018 21:29
od JaraX
ja mam

Re: Solenoidy n53

Napsal: čtv 19.04.2018 00:44
od Kami1
RomanM3 píše:Kami1 mohl by jsi me prosim zasvetit co je to CBS?
Nemohl, jelikož sám nevím co to je. Před třemi měsíci jsem ani nevěděl, co je to Ista. Servisem auta/motoru (převážně svého) jsem se zabýval X let zpátky, takže se toho fakt nyní učím mnoho na novo. Tak vše dělám tak, že když potřebuju něco řešit, tak si nastuduji jen související věci kolem.
Podle mého chápání (možná ale špatného) jde o systém, který v průběhu provozu vozidla přizpůsobuje různé adaptační hodnoty podle očekávaného opotřebení určitých dílů. Například, když se ti provozem obrušují brzdové kotouče/destičky, tak ti s časem bude ABS pulzovat jinak, než u nových, aby zajistilo optimální funkčnost - brzdného účinku. Pokud k tomu může někdo napsat více info, bylo by to super.
Já tu proceduru použil jen, že to bylo v určitém smyslu spjaté s mnou řešenou chybou. Dle info z netu, které jsem uved minule.
Ty jsi mel ale jiny problem. Rozvody byly dobre, ale RJ o tom nevěděla. Nez jsem si přečetl tvůj druhy příspěvek, myslel jsem spis na čidlo vačky nebo kabeláž nebo chybu primo v RJ

nemyslím si že by toto u mě pomohlo. Dle diag je jasně vidět ze obě vačky jsou velmi blízko limitní pozici a vyfuková je těsně za.
Právě to je to, co se snažím vysvětlit: Nevěř ŘJ! Ověř informace, které ti dává.
Info které jsem podal, byl stručnej souhrn informací platných v době kdy jsem to psal.
U mne vše ukazovalo na chybu časování (chyba 2A8E plus k tomu občasné výrazné haprování výkonu), tudíž jsem z počátku prohazoval solenoidy, čidla atd.
Nyní vím, že když by se to hodilo k borcovi, co má zkušenosti, tak by se to za pár peněz vyřešilo. Bohužel na takové jen tak nenarazíš...
Test solenoidu v iste však probíhá správně. Je dosahováno požadovaných hodnot úhlu natočení vaček. Jen u te výfukové to jde jen jedním směrem protoze na druhou stranu se dostane do krajní polohy asi...

Tedy ale vanosy funguji.
zde se opět opíráš o data interpretovaná dle řj. Já ji původně také věřil a rozvody jsem rozdělával díky tomu zbytečně..
Podle me je to opravdu vytahany řetěz, nebo nedopnuty řetěz vlivem nejake lišty.
Vytaháný řetěz by podle mne řachtal.
Podle všeho to vypadá spíš na to napínání nebo vedení řetězu. Ty shodně posunuté adaptační hodnoty to také naznačují. To chvilkové přeskočení chyby taktéž.
Nicméně jsem nezaregistroval, zda jsi zkoušel prohodit ty čidla vaček. ??
Problem je ale ten, že ted opravdu nemam čas ani energii to řešit. Jsme uz několik měsíců opravdu od pondeli do pátku pryč na cestách a tak nemam vubec energii na tohle. Ten zbytek energie dávám rodině. Vim že se mi to může vymstít. Našel alfa ale ted moc nejezdi. Tak snad to ještě chvili vydrží.
To znám :(
Btw nema nekdo na pujčení přípravky na rozvody na n53? Samozřejmě za úplatu...
BTW nechce někdo půjčit (zadarmo) přípravek na nastavení rozvodu N62 / N73 (nebo koupit za 3000, origo kufr se všema volovinama) Byl zakoupen nový jen kvůli tomu vyřešenému problému.

Re: Solenoidy n53

Napsal: čtv 19.04.2018 07:44
od inspi1981
CBS=Condition based services aneb intervaly, kdy se mají dělat servisy tak jak se ti ukazuje v iDrive

Re: Solenoidy n53

Napsal: čtv 19.04.2018 20:57
od RomanM3
Kami1 ale ja nemam důvod te RJ nevěřit. Kdyz ten test solenoidu běží tak je to slyšet na zvuku a chování motoru ze se ty vačky prenastavuji.

Spis mam pochyby jestli jsou treba ty rozvody nastaveny spravne. A taky mam pochyby ze jsou ok všechny vodící lišty. Jestli je vytahany řetěz nebo ne je uplne jedno, protoze jestli do toho polezu tak to rovnou vymenim i s řetězem. Zrovna na nem bych nešetřil a urcite nedal zpatky ten co uz tam zrejme je 350tis km.

Čidla vaček jsem neprohazoval. Muzu to klidne zkusit nekdy az budu mit energii se v tom hrabat. Ted fakt nemam náladu a potrebuju resit jine veci. Například mi začal saknout bojler, tak to musim resit at mi doma neplavou plovoucí podlahy :)

I tu proceduru co popisuješ muzu zkusit. Ale z vysvětlení od inspiho nechapu nejak jak to souvisí.

Jardo hod mi pls do sz za kolik bys ty přípravky půjčil a jak bys to celkove videl s tim.

Diky moc
Roman

Re: Solenoidy n53

Napsal: pát 20.04.2018 22:56
od mr_nitroz
Kdyz to tak ctu, tak zlata nafta... :-)

Re: Solenoidy n53

Napsal: sob 21.04.2018 08:31
od JaraX
jj tam se to rovnou potka :D a N53 je nafta, jen to jezdí na benzín, ten motor je asi tak 10x složitější než běžnej benzínak.

Re: Solenoidy n53

Napsal: sob 21.04.2018 20:43
od RomanM3
Jj jen nema turbo a dpf...nebo vlastne ppf...zatim! :evil:

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 22.04.2018 11:09
od starML
Kami1 píše:stačilo v Istě udělat proceduru Service Functions > 05 Maintenance and Pre-Delivery Check / CBS reset / CBS functionality, engine oil, disturbed
anglické_forum píše: Available now, so USE ISTA v.4.08
Ve které ISTA to mám hledat, P nebo D? Nějak jsem to nenašel.
:D

Re: Solenoidy n53

Napsal: ned 22.04.2018 11:44
od JaraX
ista D, ale oni se baví o N62, u N53 vubec tadle funkce být nemusí.