Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Tak ono na tom v celku nic moc neni. Kdyby tam byl lepsi roozvodak. Tak je to paradni motor. Hodne drahy jsou vacky a asi hlinikove ulozeni. Prasklo to někdy v 230000km potom se to udelalo a kdyz se to prodavalo,tak to melo 400 najeto. Jinak se na tom aute nic neposralo.
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
tak ale jeden dva kusy nejsou referenční, co já kolem sebe vidím N47 tak umíraj jak na bežícím páse a nejen na rozvody, ten prasklý blok taky není vyjímka. v odborných článcích (co píšou mechanici, né jeden člověk co jel se dvouma N47) se všude dozvíš že N47 je katastrofa a nejen na rozvody takže o N47 ani o N63 bych si vživotě nedovolil říct že to je dobry motor.
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Hm, dobře si ty automobilky své zákazníky časem vycvičily. Vlastně se u toho motoru nic hrozného neděje, jen občas praskne rozvodak, blok, chytne se to na klice.. I kdyby se zesral jeden motor z dvaceti, furt je to obrovsky číslo a ten motor je prostě šmejd. A nemám strach, že zrovna u N47 to procento není větší.
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
jo vidíš a to jsem zapoměl na čerpadýlka, to je taky funny závada za 150k 
Pod označením N47 se ukrývá dvoulitrový diesel od BMW, který dlouhodobě trápí řada drahých závad. O těch jsme si povídali se zkušeným mechanikem Robertem Hamarou, který se opravám jednotek N47 věnuje řadu let.
NAŠE TÉMA, 25.05.17 | 00:00
hodnocení článku 4.8 b / 4x
1 b.2 b.3 b.4 b.5 b.
vaše hodnocení: 5 b.
z naší nabídky:
BMW
Pod označením N47 se ukrývá dvoulitrový diesel od BMW. Motor se montoval do různých modelů od roku 2007 do roku 2013. Následně byl nahrazen novou řadou jednotek s označením B47. Jednotku trápí mnoho technických problémů, proto jsme se rozhodli o rozhovor s jedním z nejpovolanějších mechaniků, který se touto problematikou zabývá.
Vyzpovídali jsme Roberta Hamaru, majitele firmy RH ENGINES. Pan Hamara má s opravami motorů N47 více než 5 let zkušeností. V minulosti také pracoval pro anglickou společnost 365 engines.
1) Asi nejčastější závadou motorů řady N47 jsou selhávající řetězové rozvody. Jakým způsobem lze na ojetém voze poznat, že je s nimi problém a že je bude třeba vyměnit?
U motorů N47 vadné rozvody většinou vydávají rachotivý nebo pravidelný šustivý zvuk. Dost těžce se popisuje, ale nemyslím si, že každý majitel vozu BMW s tímto motorem je schopný si takového projevu všimnout.
U prvních modelů 2007 až 2009 doporučuji rozvody rovnou vyměnit, a to bez ohledu na to, jestli motor vydává nějaké zvuky, nebo ne. U těchto ročníků totiž může rozvodový řetěz prasknout klidně i při nájezdu kolem 100 tis. km. Fakt, jestli už byly rozvody vyměněny, se dá poznat podle horního napínáku - původní dost poruchový napínák je na klíč velikosti 27, modifikovaný napínák je na klíč velikosti 24. Pozor, je ale také možné, že před vámi někdo pouze zkusil vyměnit horní napínák v domnění, že tak vyřeší problém s hlučnými rozvody. Výměna horního napínáku totiž nevyžaduje v podstatě žádné rozebírání ani nastavování rozvodů.
2) Jaký je servisní interval pro výměnu těchto problémových rozvodů a po jakém nájezdu je doporučujete preventivně měnit vy?
Servisní interval předepsaný automobilkou BMW na výměnu rozvodů neexistuje. Je to otázka, kterou slýchám velmi často a je strašně těžké na ni odpovědět. Hodně záleží, v jakém režimu auto jezdilo. Tím mám na mysli městský provoz nebo dálnice. Určitě také záleží, jak se k autu lidé chovají, tedy jestli jezdí ostře nebo v klídku. Osobně si myslím že servisní interval výměny oleje, který většinou vychází na 30 tis.km má také dost značný vliv na životnost rozvodů. Proto osobně doporučuji výměnu oleje každých 15 tis.km. A jak uvádím výše, u prvních modelů bych nic neriskoval a rozvody vyměnil preventivně ihned po koupi ojetiny. U modelů 2009 až srpen 2013 bych doporučil výměnu rozvodů při nájezdu 180 tis.km a výše, ale je to hrozně individuální, opravdu těžko radit.
3) Kolik stojí preventivní výměna těchto rozvodů a jak časově náročné to pro mechanika je?
Na výměnu rozvodů mám pevné ceny (od 29 tis. Kč, pozn. redakce), co se týče času, jsou to dva pracovní dny u modelů s pohonem zadní nápravy. Tři až čtyři pracovní dny to trvá u modelů Xdrive, u kterých musím motor vymontovat z vozu.
4) Pokud dojde k přetržení rozvodového řetězu, jak nákladná je oprava při nejčastějším typu poškození a jak dlouho u vás trvá?
Oprava takto poškozeného motoru u nás trvá 5 až 6 pracovních dnů, protože je třeba demontovat motor z vozu bez ohledu, jestli je to Xdrive nebo ne. Cena opravy se odvíjí od toho, jak moc byl motor poškozen a jestli jsou při opravě použity nové originální BMW součástky. Jde především o vačkový hřídel, který stojí u dealera BMW 12 tis. Kč. Nezřídka se stává, že dojde k poškození obou vačkových hřídelí.
Cena opravy se také liší u modelů Xdrive, které vyžadují mnohem více práce. Nicméně cena se pohybuje dle poškození a volby součástek v rozmezí 50 až 80 tis. Kč. Součástí opravy je samozřejmě montáž kompletní sady rozvodů. Co se týče rozvodů montuji zásadně originální součástky BMW, které byly během let 2007 až 2013 několikrát modifikovány, například spodní řetěz byl změněn třikrát, naposledy v roce 2015.
5) Na jaké další závady tohoto motoru by si měli dát kupující ojetin pozor?
U prvních modelů docházelo k praskání bloku motoru mezi válci. Takto poškozený blok motoru je na vyhození. Časté jsou závady vířivých klapek v sání motoru, které se vydřou v jejich uložení. Není divu, když jsou z plastu. Závada vířivých klapek se dá poznat. Podívejte se na místo, kde je napojen ovládací motorek na sání motoru. Tam totiž začne unikat plnící tlak a výfukové plyny z EGR ventilu. Následně je zde vidět spousta mazutu. Dost často nejdou vymontovat žhavící svíčky, jejich výměna je hodně risky business. Největší průšvih, co se může majitelům motoru N47 stát, je selhání vysokotlakého čerpadla paliva. To se vydře a zanese celý palivový systém kovovými pilinami, které jsou ovšem tak micro, že je nedokáže zachytit ani palivový filtr. Pak to v podstatě znamená kompletní výměnu celého palivového systému. Při použití originálních dílů se bavíme o částce kolem 160 tis. Kč. Samozřejmě se to dá řešit i levnějším způsobem, ale pořád je to finančně asi nejhorší závada, která se může stát.

Pod označením N47 se ukrývá dvoulitrový diesel od BMW, který dlouhodobě trápí řada drahých závad. O těch jsme si povídali se zkušeným mechanikem Robertem Hamarou, který se opravám jednotek N47 věnuje řadu let.
NAŠE TÉMA, 25.05.17 | 00:00
hodnocení článku 4.8 b / 4x
1 b.2 b.3 b.4 b.5 b.
vaše hodnocení: 5 b.
z naší nabídky:
BMW
Pod označením N47 se ukrývá dvoulitrový diesel od BMW. Motor se montoval do různých modelů od roku 2007 do roku 2013. Následně byl nahrazen novou řadou jednotek s označením B47. Jednotku trápí mnoho technických problémů, proto jsme se rozhodli o rozhovor s jedním z nejpovolanějších mechaniků, který se touto problematikou zabývá.
Vyzpovídali jsme Roberta Hamaru, majitele firmy RH ENGINES. Pan Hamara má s opravami motorů N47 více než 5 let zkušeností. V minulosti také pracoval pro anglickou společnost 365 engines.
1) Asi nejčastější závadou motorů řady N47 jsou selhávající řetězové rozvody. Jakým způsobem lze na ojetém voze poznat, že je s nimi problém a že je bude třeba vyměnit?
U motorů N47 vadné rozvody většinou vydávají rachotivý nebo pravidelný šustivý zvuk. Dost těžce se popisuje, ale nemyslím si, že každý majitel vozu BMW s tímto motorem je schopný si takového projevu všimnout.
U prvních modelů 2007 až 2009 doporučuji rozvody rovnou vyměnit, a to bez ohledu na to, jestli motor vydává nějaké zvuky, nebo ne. U těchto ročníků totiž může rozvodový řetěz prasknout klidně i při nájezdu kolem 100 tis. km. Fakt, jestli už byly rozvody vyměněny, se dá poznat podle horního napínáku - původní dost poruchový napínák je na klíč velikosti 27, modifikovaný napínák je na klíč velikosti 24. Pozor, je ale také možné, že před vámi někdo pouze zkusil vyměnit horní napínák v domnění, že tak vyřeší problém s hlučnými rozvody. Výměna horního napínáku totiž nevyžaduje v podstatě žádné rozebírání ani nastavování rozvodů.
2) Jaký je servisní interval pro výměnu těchto problémových rozvodů a po jakém nájezdu je doporučujete preventivně měnit vy?
Servisní interval předepsaný automobilkou BMW na výměnu rozvodů neexistuje. Je to otázka, kterou slýchám velmi často a je strašně těžké na ni odpovědět. Hodně záleží, v jakém režimu auto jezdilo. Tím mám na mysli městský provoz nebo dálnice. Určitě také záleží, jak se k autu lidé chovají, tedy jestli jezdí ostře nebo v klídku. Osobně si myslím že servisní interval výměny oleje, který většinou vychází na 30 tis.km má také dost značný vliv na životnost rozvodů. Proto osobně doporučuji výměnu oleje každých 15 tis.km. A jak uvádím výše, u prvních modelů bych nic neriskoval a rozvody vyměnil preventivně ihned po koupi ojetiny. U modelů 2009 až srpen 2013 bych doporučil výměnu rozvodů při nájezdu 180 tis.km a výše, ale je to hrozně individuální, opravdu těžko radit.
3) Kolik stojí preventivní výměna těchto rozvodů a jak časově náročné to pro mechanika je?
Na výměnu rozvodů mám pevné ceny (od 29 tis. Kč, pozn. redakce), co se týče času, jsou to dva pracovní dny u modelů s pohonem zadní nápravy. Tři až čtyři pracovní dny to trvá u modelů Xdrive, u kterých musím motor vymontovat z vozu.
4) Pokud dojde k přetržení rozvodového řetězu, jak nákladná je oprava při nejčastějším typu poškození a jak dlouho u vás trvá?
Oprava takto poškozeného motoru u nás trvá 5 až 6 pracovních dnů, protože je třeba demontovat motor z vozu bez ohledu, jestli je to Xdrive nebo ne. Cena opravy se odvíjí od toho, jak moc byl motor poškozen a jestli jsou při opravě použity nové originální BMW součástky. Jde především o vačkový hřídel, který stojí u dealera BMW 12 tis. Kč. Nezřídka se stává, že dojde k poškození obou vačkových hřídelí.
Cena opravy se také liší u modelů Xdrive, které vyžadují mnohem více práce. Nicméně cena se pohybuje dle poškození a volby součástek v rozmezí 50 až 80 tis. Kč. Součástí opravy je samozřejmě montáž kompletní sady rozvodů. Co se týče rozvodů montuji zásadně originální součástky BMW, které byly během let 2007 až 2013 několikrát modifikovány, například spodní řetěz byl změněn třikrát, naposledy v roce 2015.
5) Na jaké další závady tohoto motoru by si měli dát kupující ojetin pozor?
U prvních modelů docházelo k praskání bloku motoru mezi válci. Takto poškozený blok motoru je na vyhození. Časté jsou závady vířivých klapek v sání motoru, které se vydřou v jejich uložení. Není divu, když jsou z plastu. Závada vířivých klapek se dá poznat. Podívejte se na místo, kde je napojen ovládací motorek na sání motoru. Tam totiž začne unikat plnící tlak a výfukové plyny z EGR ventilu. Následně je zde vidět spousta mazutu. Dost často nejdou vymontovat žhavící svíčky, jejich výměna je hodně risky business. Největší průšvih, co se může majitelům motoru N47 stát, je selhání vysokotlakého čerpadla paliva. To se vydře a zanese celý palivový systém kovovými pilinami, které jsou ovšem tak micro, že je nedokáže zachytit ani palivový filtr. Pak to v podstatě znamená kompletní výměnu celého palivového systému. Při použití originálních dílů se bavíme o částce kolem 160 tis. Kč. Samozřejmě se to dá řešit i levnějším způsobem, ale pořád je to finančně asi nejhorší závada, která se může stát.
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Timing chain problems[edit]
The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2013. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.[6]
Other issues[edit]
The return spring on the turbo's waste-gate was not originally lubricated or covered, this frequently resulted in early failure causing the waste-gate to remain partially or fully open. With the subsequent loss in compression, fuel consumption increased by 30%-50%. The problem was described by BMW engineers as a "known fault" and was immediately repaired (BMW mobile engineers even carried boxes of an improved spring), however BMW refused to compensate customers for the excessive fuel consumption and denied this fault was their liability.[citation needed]
The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2013. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.[6]
Other issues[edit]
The return spring on the turbo's waste-gate was not originally lubricated or covered, this frequently resulted in early failure causing the waste-gate to remain partially or fully open. With the subsequent loss in compression, fuel consumption increased by 30%-50%. The problem was described by BMW engineers as a "known fault" and was immediately repaired (BMW mobile engineers even carried boxes of an improved spring), however BMW refused to compensate customers for the excessive fuel consumption and denied this fault was their liability.[citation needed]
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Tak jsem to dneska přivezl,jel jsem pro to s fábkou 1,9sdi 120km. Zpátka jsem řídil fábku a kolega x3. Když jsem ho potom vezl domu,tak jsem si vzal x3. Vezl jsem ho asi 16km. No tak šílenou sedačku jsem ještě nezažil. Bočnice opěradla sedačky mě tak strašně mačkali,že jsem myslel,že s tím nedojedu zpátky. Kolega řikal,že ho bolej šíleně žebra. Za jízdy jsem zjistil,že se to nechá el,ovládat. Ale i při plném rozevření boků to bylo něco strašnýho. Zítra se na to schválně ještě kouknu. Jestli s tím nepůjde nic udělat,tak jde okamžitě z baráku. Jinak celkový dojem oprvdu paráda. Třeba proti x6 se mi s x3 jelo líp(možná). Až na ty šílený sedačky 

Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
mě se líbí
kupec " je ta N47 dobrá"
10 odborníku "ne je to strašná sračka, nekupuj to"
kupec "ok jedu pro to"
kupec " je ta N47 dobrá"
10 odborníku "ne je to strašná sračka, nekupuj to"
kupec "ok jedu pro to"
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Ale ja jsem se ptal na ten retez,ne na auto. Ale ty sedačky me kurna stvou.
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Tak sedacky jsou nakonec cajk. Ale mam prvni dotaz. Je mozny,ze by v hydromenici bylo neco jako dvouhmota? Protoze kdyz to necham podtoceny a plynule slapu na plyn,tak se to chová stejně jako vymackana dvouhmota. Lehonce to poskubava
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Tak lehonke pocukavani dela mezynapravova prevododovka. To same mi delal předchozí model x3. Stacilo lehonce upustit predni kola a bylo po cukani. Jezdilo se na tom asi rok a půl. Nakonec uz lehla úplně. Tak jsem vyměnil plastove kolecko v actuatoru. Vypadalo to docela dobre. Ale cca měsíc. Tam jsem ji rozdelal a byli tam spatny axialni jehlove loziska. No tak jsem je vymenil a stejne to nepomohlo,protoze lamely byly spaleny a actuator musel vynalozit hodne energie k tomu aby to dokazalo propojit . Poslal jsem ji někomu na repas cca za 14tisic a byl klid. V te rozvodovce v celku nic moc neni. Je to velice jesnoduche zarizeni. Jenze my nikdo nechtel prodat dily. A kdyz,tak to bylo za nesmysl. Tak az bude volnejc,tak ji schvalne vyskubnu. Ale nez ji nekam poslu. Tak se do ni schválně podivam. Mate na nekoho typ,kdo to dela podstive?
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
no to je radost tady s těma vegrlama, nemáš lepíš vzorek na předku než na zadku? to se nesmí nikdy stát u xdrivu
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Hele nemam,jeste nez jsem si to odvezl,tak mi na to koupil vsechny 4 nove zimaky ranflety. Ale to same mu rikali v bmw,ze se obcas stava,ze mabnekdo na predku lepsi vzorek oproti zadku a pak to blbne. No a predchozi majitel prave rikal,ze vetsinou kupoval vsechny ctyri nove. Ale obcas je prohazoval,ale na kterou napravu daval ten lepsi vzorek nevim. No to uz je jedno. O vikendu to schvalne zmerim,jaknje to nafoukany...
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Ahoj,tak predni kola jsem ufouknul a je to podstatne lepsi. Ale badam nad tim,jestli se na tom necha vymenit rozvodak kdyz vyndam prevodovku. Nebo musi motor ven. Vsem dekuji za rady...
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
u předokolky se dá, u xdrive se nedá
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Joo tam vlastne vede blbe ta poloosa. Kolik vychazi cela ta sada origo rozvodu?
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Hlavně prej je novej předpis jak nově nastavit vysokotlake cerpadlo přes se nejak nastavy pist 16mm ood horni uvrate a prenastavi se to a to nevim jak.
Aby se tolik neskubal ten spodni retez. Má někdo přesnej návod?
Aby se tolik neskubal ten spodni retez. Má někdo přesnej návod?
Re: F31 320D 135kW N47TU 2012+ rozvody
Tak o ton jsem nic neslysel,zajima me to. Az bude chvilka,tak z toho vyndam motor a vymenim rozvody. Rovnou udelam i mezinapravovku. Tak by me to docela zajimalo. Nic mene si myslim,ze kdyz to nastavim tak jak to bylo,tak nic neposeru