Stránka 2 z 2

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 09:47
od Francis
Před výměnou nalej k oleji 2-3 dcl terpentýnového oleje a zlehka najezdi 10 km, nech hidinku odpočnout, znovu najeď 10 km, ... to celé nejméně třikrát. Vypusť a dej čistý jakýkoli olej 10W-40, najeď několik tisíc km a proceduru s terpentýnem zopakuj.

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 12:03
od Vapinecko
Aby to nebyla konečná ten výplach. A na tomhle motoru je taky nikasil? Byly verze bez ne? Nebo to byly jen US verze?

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 12:39
od Francis
Nebude to konečná, na svém motoru "z kopřiv" proveden dvakrát jede lépe než před tím.

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 14:27
od James1991
a tím terpentýnovym olejem si měl na mysli aby se trochu motor "dekarbonoval" nebo, že by třeba povolily ty kroužky?

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 15:20
od Francis
Pokud jsou kroužky "připečené karbonem", mohla by je tato procedura uvolnit. Ať to dopadne jakkoli, spotřebu oleje na 0,1 litru na 10000 km to nesníží.
Na druhou stranu, litr oleje 10W-40 se dá koupit levně, spotřeba litr na 1000 km znamená v penězích +-0,1 Kč/km. Investice do nových kroužků s prací a těsněními je +- 20k Kč a tedy vrátí se při nulové spotřebě oleje po ujetí 200k km = finančně je to nesmysl. Levnější je dolévat olej a jezdit.

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 15:30
od Vapinecko
A nebo petrolej rovnou do válce. Jako u š120 :D

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 18:05
od James1991
Zkusím to s tím petrolejem před výměnou. Díky

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

Napsal: pát 28.07.2017 18:09
od James1991
Teda terpentýnového oleje..