Stránka 2 z 2

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pon 17.07.2017 12:31
od MattyX
No, u automatů je velký problém to, že pokud zvolená deska je teplotně méně odolná, tak pokud dostane auto trošku na brzdách zabrat a pak se postává na semaforu se zařazeným D a nohou na brzdě (například), tak desky se nalepí na kotouče regulérně a potom začnou kopat.
Opět je to ale taky i o tom , jak daná směs zahořela, jaké je ve směsi pojivo a poměr jednotlivých složek té směsi a bla bla bla ...
A potom i nadále platí, že když je blbá hlava, trpí celý auto :twisted: :lol: :lol:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pon 17.07.2017 17:37
od Misanek
No u automatů je tohle problém všeobecně bohužel no... Poněvadž i při aktivaci funkce autohold auto brzdí provozníma brzdama pokud běží motor

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: úte 18.07.2017 12:09
od Joshuax
Tak u automatu asi nikdo nepredpokladal, ze by s tim nekdo jezdil pilu a ty brzdy tavil do ruda preci. To ze to auto bude stavet s locknutyma brzdama tem inzenyrum asi bylo dost jasne, proto i brzdy jsou dimenzovany a konstruovany tak, aby tuto beznou provozni teplotu zvladly bez problemu, jinak by to byl trosku konstrukcni nesmysl... Pokud je ale nekdo lopata a jezdi od semaforu k semaforu plnej knedlik, aby ukazal, jak mi ten jeho ropak huste fluse saze, pak provozkuje ABSko, tak to ale neni problem konstrukce, ale to co uz tu bylo vyse zmineno, to je problem v hlave...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: úte 18.07.2017 13:29
od Hoody4
Tady ale vůbec nejde o ježdení pily a tavení do ruda, problém je že ty brzdy nevydrží normalní provoz. Měl sem ATE 2x, pokaždý jsem se pokoušel zajíždět a pokaždý se zkroutili, to samé se stalo i dalším dvou známým.
O co víc mě to překvapuje, že na jiných autech (Focus/i30), kterým co se týče brždění dávám oproti E60 opravdu záhul, tak tam tenhle problém neznám. Maximálně když se přehřejou, tak se sníží brzdný účinek a po vychladnutí opět ok.
Takže buď sem asi opravdu lopata, nebo prostě ta druhovýroba stojí za hovno :D

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: úte 18.07.2017 15:12
od MattyX
Ano, však ja netvrdím, že to nutně může být agresivní jízdou, teplota která na desce vznikne je dána i obvodovou rychlostí kotouče, takže to může být i trochu konstrukčí problém - protože zrovna u E60 třeba je ten problém s brzdama poměrně častý. Zrovna ATE dělá jako jediné plovoucí kotouče, tak jako jsou origo - zbytek náhrad je obyč jednodilné...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: úte 18.07.2017 23:49
od Totic
Slyšel jsem taky dost lidí s 5er (většinou 530D a výš), že jim to kope ať to lechtáš nebo zajíždíte na hot. Ono to líp brzdí když je to nakrmený, ale chvilu dobrý, pak se to ohřeje hází, jindy zase naopak až vychladne, prostě loterie.. Nevím no, krouťák dnešních BMW brzdám dává při takovým průměru prostě zabrat. A na to řekli, že je zachránilo leda až drahý origo (kotouče) a je klid (aspoň na těch 20tis. km :P za 15-20tis kč).

Takžel problem u větších kotoučů u třílitrů apod. (pravda na E36 nikdy nic nekopalo)..
Dá se přiklonit k názoru, že střední R6/velký V8 origo brzdy ANO (ATE, TRW, Jurid?) by měly odolat, bohužel pořád to často nemá takovou výdrž jak na novým BMW. :idea:

====
Jinak zkouším ATE power disc na třílitru od člověka co se mu prý hned zkroutily. Nechal jsem je prostě stočit :twisted: (6/2016) a prvních 10tis.km úplně vpohodě a od konce zimy to občas zavibruje do volantu od cca 100km/h. Brzdnej účinek teď naopak lepší než ze začátku (naučil jsem se je taky hned zahřát, než leštit).
Takže nevím, jestli na to kdy chrstla voda (teplotní šok), nebo jsou volný ložiska (budu měřit házivost), siláče v nápravě apod., nebo někdy v zimě brzdy zrezly atd.?

Kde se dá brzdím motorem (je to manual), na brzdách zásadně nestojím, spíš hodně město.
Ale obávám se kdbych tomu naložil třeba na okruhu co by z těhle kotoučů zbylo (vrtule?). Tak jsem rád za zkušenost, že tyhle ATE desky+324mm fungujou aspoň tak, tj. vesměs OK.

;)

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: stř 19.07.2017 14:38
od Joshuax
Tak seriovy brzdy na okruh nepatrej a to ani u M3...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: stř 19.07.2017 19:35
od Francis
Joshuax: Podnto se podepíšu, M3 seriové nedají okruh ani s Compactem o 200 kg lehčím oproti M3.

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: stř 19.07.2017 22:56
od MattyX
to je kapitola sama o sobě, protože brzdy na m3 jsou neslabší část toho auta už přes 30 let. A ani u nové to bohužel není vůbec jinak ... prostě 4 pístek menší než na e38 725tds - tomu se říká vývoj :roll: :lol: :lol: :lol:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: čtv 20.07.2017 15:06
od M3maniac
Hoody4 píše:Já můžu přihodit svojí zkušenost. Po koupi auta jsem dával ATE, vydrželi asi 2000km a zkroutili se. Proběhla reklamace dali se nové a vydrželi asi 8000km a opět se zkroutili.
Další brzdy budou origo BMW, protože konkrétně u brzd se mi potvrdilo, že nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. :idea:
Bohužel, tak to u bmw je, pokud má člověk silnější motorizaci v těžším modelu a jezdí rychle tak skoro nic to nezvládne. Ted jsem dával na naše taky origo brzdy ;) vydrží to daleko víc....

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: čtv 20.07.2017 15:41
od Hoody4
To bude můj případ.
Hodlám je v blízké době taky nahodit. Jediné nad čím dumám je zda to nechat udělat v autorizáku (nabídnuto kotouče a desky s prací za 17k, BMW Bychl), kde jak doufám by při případné reklamaci (opět zkroucené disky po pár tisících km atp.) prostě vzali nové a v rámci reklamace toto zdarma vyřešili. Nebo to nechat udělat v neutorizovaném servise o pár tisícovek levněji, ale bez možnosti reklamace.

Tušíte někdo jak se k takovýmto reklamacím autorizované servisy staví?

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: čtv 20.07.2017 16:49
od Joshuax
No nedavno jsme to tu resili v jinem vlakne. Je tam trosku problem, ze na praci mas zaruku 3 mesice a material k tomu pouzity spada do te zaruky, protoze ty si objednavas sluzbu, tzn uzaviras jakoby smlouvu o dilo, nikoliv kupni smlouvu na dily. (je tam spor mezi tim, jestli si to takhle muze servis schovat dovnitr, nebo se jedna vzdy o nakup dilu a naslednou montaz jako dva ukony a tim padem dve ruzne zarucni doby)
Proto je paradoxne lepsi koupit v autorizaku dily zvlast na fakturu a pak si je nechat namontovat kdekoliv. Tim padem te chrani obcansky zakonik a mas zaruku 2 roky na dily, jenze musis zase splnit samozrejme vsechny podminky pro uznani zaruky, jako je treba odborna montaz atp (splnuje diky Blokove vyjimce temer kdokoliv s razitkem - http://www.elit.cz/fleet-manager/blokova-vyjimka.html), tzn nechat klidne udelat instalaci v autorizaku, ale proste koupit zvlast dily a nechat je jenom odborne namontovat, pak nemuze nikdo rict nic. Montaz originalniho dilu v neautorizaku ti nijak neskodi a o zaruku neprichazis.
Jinak je tam vzdy nejaka moznost, jak by ti to mohli neuznat, nebo se nevlezes do te zarucni doby atp.
Proste s brzdama, tlumicema atp, proste dilama podlehajicima beznemu opotrebeni zadna sranda co se reklamaci tyce, takze pokud to chces nechat delat v autorikazu, tak by bylo i tak dobre se informovat, jakou zaruku na ty dily ti poskytuji a mit to nekde uvedeno.

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 13:22
od Hoody4
Tak vyjádřeni k záruce /reklamaci.

"Standardní záruka 6 měcíců práce dva roky materiál. Každá reklamace brzd je podmíněna schvalovacím řízením u BMW, fotodokumentace atd. Ze záruky je vyloučeno provozování sportovních akcí na okruhu"

Chápu to tedy tak, že v případě problému proběhne standardní reklamační procedura a případně výměna vadného dílu.
Akorát mi není uplně jasný jak můžou zjistit / dokazovat, zda auto jezdilo na okruhu. :?: (ne že bych měl takové ambice :D)

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 14:02
od MattyX
To poznáš velice jednoduše, protože pokud se seriovým brzdovým obložením pojedeš na okruhu, a odjedeš jedno opravdu ostřejší kolo, tak ty desky přepálíš a je to na nich vidět, okraje desky má jinou barevnost, než ve středu, střed bývá namodralý a kraje takové cihlové...

konkrétně takto:
Obrázek
Taky jsem se s tím natrápil ve svých začátcích, ale člověk si k tomu musí přijít sám :)

Prostě civilní obložení je stavěno na maximální výkon i zimních měsící, takže pokud na desce dosáhneš víc jak 250"C (obecně při OEM kvalitě, u levnějších směsí i méně), tak dochází (až fatalnímu) selhání...
Takže pak je jasný, že to nebude fachčit úplně jak by mělo, pokud dojde i k jejímu naglazování na kotouč - kopání do volantu pří brždění.
Takže proto ta reklamace - nene :)

Potom stačí, když má auto vzhledem ke svojí váze poddimenzovaný brzdový systém a k takovému problému může docházet častěji než často :lol:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 14:12
od Joshuax
Tak ono je to vsechno tak trosku sporne. kdyz si koupim dily v autorizaku a necham je namontovat jinde, dilna nema duvod mi reklamaci blokovat, protoze je to vada dilu, ktery jsem si prinesl. Dil sundam, reklamuju bez zbytku auta, fotky nejsou v ramci prava zadny dukaz, muzu je poridit kdykoliv a kdekoliv, dokonce jim muzu prinest fotky uplne jineho auta, tezko nekdo bude porovnavat pravost ve smyslu, ze ten kotouc na te fotce je ten kotouc co reklamuju... To jsou vsechno takovy ty obecny pravni kecy, aby to co nejvice lidi odradilo, ale pokud by to za to nekomu stalo, tak ho na tyhle podminky nikdy nikdo neutaha. Dostane k podpisu cestne prohlaseni, ze vozidlo bylo provozovano dle navodu k pouziti pod nejakou sankci, to max podepise a tim to konci. Pokud je trubka a jim se podari najit treba nejake fotky na xichtknize, jak se tam prsi, ze ma novy kotouce a na tom okruhu nic nevydrzely, tak mu to otriskaj o hlavu s adekvatni sankci, jinak nemuzou tvrdit nic...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 14:33
od Hoody4
Ty desky vypají hezky :D

Pokud je to posuzováno tak jak píše Mattix, obecně je tedy vyjmuta jakákoliv sportovní jízda i mimo okruh, protože předpokládám, že do tohoto stavu můžes dostat brzdy i na nějaké pěkné okresce (typu Stelvio :D), nejen na okruhu.

V úplně nejhorším případě pak třeba i na dálnici při brždění z vyšších rychlostí (zpomalení 200-100km/h vygeneruje solidní oteplení). Vícéměne pak mohou na základě tohoto vyhodnocení odmítnout reklamaci i když na okruhu nikdy jezdit nebudeš.

To že se lze nějak právně bránit je super, otázka je jestli to většině lidí bude za ty tahanice se servisem stát.

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 14:51
od Joshuax
Nebude, nejsme v USA, kde se jsou zvykli soudit za sva prava kdykoliv a kde se chodi k soudu i kvuli dopravnim prestupkum. Pro ne je to bezna vec jako skocit si na postu. U nas si nechame kalet na hlavu a bojime se ozvat, protoze ti pravnici nejsou zadarmo a prohra znamena zaplatit vydaje i protistrane, coz znamena leckdy dost penez... Takze fakt ne, nikomu to za to nestoji, ikdyz je v pravu...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: pát 21.07.2017 15:04
od MattyX
Proto je potřeba volit adekvátní díly vzhledem k užívání auta - a to je to co jsem tím chtěl říct, že ne v každým případě je OEM řešení ta správný řešení :)
Což je samozřejmě polemika nad kterou můžeme diskutovat docela dlouho - co je standardní užívání auta, např u M3, kde rychlostní předpisy porušíš už na 3Q :lol: atd ...

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: sob 22.07.2017 09:59
od johnyfly1
no mna by na e36 compacta stali len kutuce a platnicky z bmw cca 450e :D co je asi polovica ceny auta :D

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

Napsal: ned 08.07.2018 14:09
od M3maniac
Tak pristi tyden budeme měnit zadní kotouče na 730d f01, zadní původní kotouče mají 260tkm :D přední origo vydržely 205 tkm. Dopředu dávám vždy originál ( 5,7er , X5) dozadu ted dám ate. Prostě těžké a rychle jezdící modely to vyžadují. Vyzkoušeno x krát osobně, vše vydrželo 2-3tkm a začlo na předku kopat.