Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
nejspis altik je kaput
Re: nejspis altik je kaput
ale kladku z něho sundat můžeš, otázka jeslti ti to dá dost místa.
Re: nejspis altik je kaput
Ano, já jsem to taky jednou dělal, musel jsem povolit držák stabilizátoru, ale je tam DD a nešel mě moc pohnout. Povoloval jsem to milimetr po milimetru. Tak by mě zajímalo, jestli není nějaký lepší způsob, ale asi ne. Tohle kluci v BMW fakt nevymysleli dobře.
Re: nejspis altik je kaput
Jo kdxž se to sere tak se toho posere ještě několik věcí navíc. to pak vážně potěší.
Díky bohu obyč altík repas kolem 3K což jsem taky absolvoval jen ty výpočty kolem mě jsou vše nad 3kila nájezd. cca 300-350k co všechny e39 a e38 a e61 měla tak to vychází u několika aut kolem mě.
Jinak je to pěknej opruz. Pak až to vše uděláš se tomu už jen zasměješ ale ted to je asi porod jak koukám. Taky jsem měl týden odstavené auto rok zpátky a objednával několik dílů najednou když už jsem dělal chladič tak i pumpu novou a hadice a víčko a vše kolem toho altík repas atd. no byl jsem taky vytočen že se několik věcí sešlo naráz. Pak později je člověk rád že to má hotové.
Stím tlumičem je to divné ale asi se muže stát spíše mi přijde že byl už na hraně a ted ta odtahovka to jen dorazila nebo se tam něco nepovedlo a holt to povolilo a propustil. Máš jistě DD takže to bude raketa co ? rovnou uděláš oba dva ? nebo jen ten vyteklý ?
Díky bohu obyč altík repas kolem 3K což jsem taky absolvoval jen ty výpočty kolem mě jsou vše nad 3kila nájezd. cca 300-350k co všechny e39 a e38 a e61 měla tak to vychází u několika aut kolem mě.
Jinak je to pěknej opruz. Pak až to vše uděláš se tomu už jen zasměješ ale ted to je asi porod jak koukám. Taky jsem měl týden odstavené auto rok zpátky a objednával několik dílů najednou když už jsem dělal chladič tak i pumpu novou a hadice a víčko a vše kolem toho altík repas atd. no byl jsem taky vytočen že se několik věcí sešlo naráz. Pak později je člověk rád že to má hotové.
Stím tlumičem je to divné ale asi se muže stát spíše mi přijde že byl už na hraně a ted ta odtahovka to jen dorazila nebo se tam něco nepovedlo a holt to povolilo a propustil. Máš jistě DD takže to bude raketa co ? rovnou uděláš oba dva ? nebo jen ten vyteklý ?

Re: nejspis altik je kaput
To je ten držák
http://jarisbmw.rajce.idnes.cz/nastenka/
http://jarisbmw.rajce.idnes.cz/nastenka/
Re: nejspis altik je kaput
Jo výměna spodních ramen na Z4 taky nejni uplně super práce dneska 2 hodky v hajzlu... ale proti jinejm značkám je bmw na sevis pořád nejlepší
všechno nejde domyslet 


Re: nejspis altik je kaput
Přesně, jak píšeš. Auto má na budíkách 220 000, ale počítám, že to bude 300 000 +Filozof píše:Jo kdxž se to sere tak se toho posere ještě několik věcí navíc. to pak vážně potěší.
Díky bohu obyč altík repas kolem 3K což jsem taky absolvoval jen ty výpočty kolem mě jsou vše nad 3kila nájezd. cca 300-350k co všechny e39 a e38 a e61 měla tak to vychází u několika aut kolem mě.
Jinak je to pěknej opruz. Pak až to vše uděláš se tomu už jen zasměješ ale ted to je asi porod jak koukám. Taky jsem měl týden odstavené auto rok zpátky a objednával několik dílů najednou když už jsem dělal chladič tak i pumpu novou a hadice a víčko a vše kolem toho altík repas atd. no byl jsem taky vytočen že se několik věcí sešlo naráz. Pak později je člověk rád že to má hotové.
Stím tlumičem je to divné ale asi se muže stát spíše mi přijde že byl už na hraně a ted ta odtahovka to jen dorazila nebo se tam něco nepovedlo a holt to povolilo a propustil. Máš jistě DD takže to bude raketa co ? rovnou uděláš oba dva ? nebo jen ten vyteklý ?

Jinak taky vyměním i tu hadici , pošlu na opravu ten větrák a vyměním i to ten ventil odvětrávání nádrže. Když už to stojí, tak ať je to vše. Ještě mě napadá jestli se nerepasuje i servo čerpadlo. Tlumiš už musel být chycený, protože byl lehce zarosený. na to mě už upozorňoval Jarax v létě, ale na testu byl na 70 - 80 %. Teď se asi dirazil. Lehce si ukápl no. Když už bych měnil nové, tak oba.
Re: nejspis altik je kaput
To máš pravdu, zase nemůže být všechno dokonalé.DonyR1 píše:Jo výměna spodních ramen na Z4 taky nejni uplně super práce dneska 2 hodky v hajzlu... ale proti jinejm značkám je bmw na sevis pořád nejlepšívšechno nejde domyslet
Re: nejspis altik je kaput
Kladku sundáš, ale je ti to prd platný, protože tam je pořád ten držák. Přes něj to nevysuneš.JaraX píše:ale kladku z něho sundat můžeš, otázka jeslti ti to dá dost místa.
Re: nejspis altik je kaput
kladku samotnou nesundaš je to přilepene takže to většinou praskne a maš ještě větší problém. a ta matka co to drží za altíkem to vymejšlel nějakej kunda protože to je fakt děsnej vopruz. něco jako na dynamicový pumpě ten zadní šroub...
Re: nejspis altik je kaput
Pravdou je, že už se to moc nepamatuju, ale sundával jsem to i s držákem, měnil jsem těsnění pod ním a celkem v pohodě.


Re: nejspis altik je kaput
v12 je to uplna lahudka delat cokoli s altikem i ho pretesnovat i ten vystup z chladice tam je to uplne naservirovany jak na podnose (rozumej neni prez to ten vyjebanej drzak motoru a je tam hromada mista) a ne jak u posrany v8 kde je vsechno nahnacany ze tam nestrcis ani péro... i ten starter de z v12 vyndat narozdil od v8 kde ho nevyndas ani na motoru kterej je venku
Re: nejspis altik je kaput
Kladku se mně povedlo sundat, i když jsem nemusel. V létě jsem to už jednou měl sundané, musel jsem povolit a povysadit si dynamic drive a milimetr po milimetru jsem to nástranou myslím 12tkou sundaval. Jsou tam 2 šrouby. Nadával jsem u toho jako svině a soused se divil, co mě kliďase tak rozhodilo. Když jsem mu to ukázal, tak mně podal ruku a popřál klidné nervy. Dobrou hodinku jsem s tím zabil. Kdyby tam nebyl ten podělaný držák, tak by to už bylo vyndané. Takže příští víkend se bude pokračovat. Večer po práci na to nemám nervy.
Ten altík je totál seklej, už se smiřuju s tím, že bude na vyhození. Protože po napojení na inpu tam byla v pover modulu celková spotřeba 22 A. Normálně bývá 10A a když zamknu, tak se to vše uspí. Jenže tohle bylo nejspíš přímo z altíku.
Ten altík je totál seklej, už se smiřuju s tím, že bude na vyhození. Protože po napojení na inpu tam byla v pover modulu celková spotřeba 22 A. Normálně bývá 10A a když zamknu, tak se to vše uspí. Jenže tohle bylo nejspíš přímo z altíku.
Naposledy upravil(a) Jaris330D dne pon 15.05.2017 22:21, celkem upraveno 1 x.
Re: nejspis altik je kaput
Takže prodat V8 a koupit V12, kde jde vše z křeslaSnejk píše:v12 je to uplna lahudka delat cokoli s altikem i ho pretesnovat i ten vystup z chladice tam je to uplne naservirovany jak na podnose (rozumej neni prez to ten vyjebanej drzak motoru a je tam hromada mista) a ne jak u posrany v8 kde je vsechno nahnacany ze tam nestrcis ani péro... i ten starter de z v12 vyndat narozdil od v8 kde ho nevyndas ani na motoru kterej je venku


Re: nejspis altik je kaput
Mě zatím ani kousek nesežral.
A po městě když jezdím v klidu, tak průměr 25.

Po městě nejnižší mám cca 150km a 22 litrů a nejvyšší jsem měl cca 100km za 32.
Ale je fakt, že se mi na něm zatím dělalo vše dobře. Teda až na ty šroubky co mi spadly pod common raily.



Po městě nejnižší mám cca 150km a 22 litrů a nejvyšší jsem měl cca 100km za 32.
Ale je fakt, že se mi na něm zatím dělalo vše dobře. Teda až na ty šroubky co mi spadly pod common raily.

Re: nejspis altik je kaput
Já jsem nejvíc na svém viděl 16l, hold nejsem na ty tvoje čísla zvyklej
. 
Jen nechápu, že V12 je větší a je tam více místa než V8, že to je konstrukčně lepší bych věřil.


Jen nechápu, že V12 je větší a je tam více místa než V8, že to je konstrukčně lepší bych věřil.
Re: nejspis altik je kaput
ma mensi uhel mezi hlavama... takze je kolem nej dost mista (ale trubka se z nej vyndava dvema prstama a to dost nahovno)... a je dost dlouhej na to aby altik mel svuj vlastni domecek a nemusel se s nim delit o drzak motoru a jeste napravnici takze na tebe kouka jen vypadnout a starteru taky nebrani svod tak, ze ho proste nemas sanci vyndat. jde to vcelku dobre. ale kazdy ma svoje... v12 je proste porad dost dobrej motor. neni s nim moc problemu... a ja s nim jezdil 12-20.. coz vcelku uslo..
Re: nejspis altik je kaput
ale zase svíčky děláš pul dne 
každý má svoje

každý má svoje
Re: nejspis altik je kaput
Pravda, svíčky - 3 hodiny, když si hraju a vše čistím, i závity u šroubů. 

Re: nejspis altik je kaput
Jo paradoxne bezna udrzba jako svicky civky remeny a vodni pumpa se na tom delaj hur. Ale ty slozitejsi veci co jsou peklo na v8 tak na v12 je uplna pohoda
Re: nejspis altik je kaput
Tak dneska jsem konečně vyndal altík. Byl to pěkný oser. Nešel sundat ani DD, protože tomu zase vadila baňka u servo čerpadla. Takže jsem DD jen povysadil a musel jsem ty šrouby povolovat po milimetru. Protože tomu, abych tam dostal prstýnkový klíč č.13 zase vadili šroubovice na nápravě pro přišroubování DD. No a pak jsem se zasekl se sundáním altíku, Musel jsem ho přes jeden přípravek vypáčit, protože tam držel přilepený, jak kokot. Při té příležitosti jsem i vyndal chladič a celé to vyčistil a profoukal kompresorem. Zas tak to zasrané nebylo. Už to asi někdo čistil předemnou.