Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě e90 za rok
Re: Koupě e90 za rok
Na internetu jdou dohledat dobové katalogy, ale lepší asi bude, když si výbavu konkrétního auta ověříš podle VIN tady: http://bimmer.work/ Jak jistě víš, tak příplatková výbava je u bmw HODNĚ široká, takže je skoro nemožné tady vypsat všechny možnosti. Sedadla se u E90 i E92 sklápí z kufru. Jestli jsou sklopná poznáš jednoduše. Buď podle černých páček na sklápění a nebo taky podle rozdělených sedadel. U použití motoru N52 v E92 si nejsem úplně jistý, protože se kupé začalo prodávat trochu déle než sedan, ale asi to bude podobné. Někdo znalejší ti to určitě řekne přesně.
Re: Koupě e90 za rok
N52 byl v kupé jen velmi sporadicky mezi srpnem 2006 (počátek výroby kupé) a březnem 2007. V kabrioletu nebyl nikdy. Může se to ale lišit podle různých trhů, protože N52 ve výrobě zůstal ještě o hodně déle a možná se ještě pro některé trhy do kupé dával.
Re: Koupě e90 za rok
Aplikace N52 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52LUKY18 píše:Rozpočet bych viděl tak do 250k. Myslím, že za to už se dá sehnat nějaký slušný kus.
Jinak k tomu rozpočtu. Co jsem koukal 330i na 250 tis Kč začínají. Ale to jsou podezdřelé kusy, bouračky, holobyty atd. Rozumné kousky jsou tak min o sto litrů výše. Bacha na to! Mám dva známé, co byli s rozpočtem hodně na těsno a koupili BMW. Pak je to oba školilo na opravách.
Výbava je další věc. Neskutečně u BMW (ojetin nevyjímaje) navyšuje cenu. Osobně bych trval alespoň na sportovních sedadlech. M-paket je super. Xenony, navigace, audio atd. to už je otázka, protože těch věcí ve výbavě je tam mraky.
Dvě stejně staré 330i se stejným nájezdem a historií, jedna vybavená, druhá holobyt (a třeba ještě v nějaké divné barvě) a hned je tam rozdíl třeba 100-200 tis Kč!
namátkou...
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 27053.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 32732.html
Naposledy upravil(a) JayFader dne pát 31.03.2017 13:39, celkem upraveno 2 x.
Re: Koupě e90 za rok
Sklopné sedadla poznáš i podle prostředního pásu. Auta se sklopnýma sedadlama mají v jeho spodní třetině zámek, aby se pás dal rozpojit když složíš sedadla. Auta bez sklopných sedaček ho mají z jednoho kusu.
Z výbavy bych určitě trval na xenonech, automatické klimě, sportovních sedadlech (ty základní jsou opravdu hrozné) a pokud možno něktrém příplatkovém audiu (základ opět tragedie). Pak bych dokázal vyjmenovat X dalších věcí, ale to je spíš "nice to nave" než naprostá nutnost.
N53 jsem měl skoro 4 roky, kupoval jsem ho se 184k km a šlo teď do světa s 275k km. Za celou dobu se kromě spotřebáku měnilo jenom NOx čidlo a poslední dobou se začal o slovo hlásit jeden vstřik. A to tam ty vstřiky podle indexu jsou pravděpodobně ještě původní.
Z výbavy bych určitě trval na xenonech, automatické klimě, sportovních sedadlech (ty základní jsou opravdu hrozné) a pokud možno něktrém příplatkovém audiu (základ opět tragedie). Pak bych dokázal vyjmenovat X dalších věcí, ale to je spíš "nice to nave" než naprostá nutnost.
N53 jsem měl skoro 4 roky, kupoval jsem ho se 184k km a šlo teď do světa s 275k km. Za celou dobu se kromě spotřebáku měnilo jenom NOx čidlo a poslední dobou se začal o slovo hlásit jeden vstřik. A to tam ty vstřiky podle indexu jsou pravděpodobně ještě původní.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Koupě e90 za rok
I když už je to asi mrtvé téma, tak taky přispěji, jelikož jsem řešil úplně stejnou otázku cca před rokem
Už to bude 10 let, co jsem pořídil první auto, a to starší Mazdu MX-5 (chápu, že pro většinu zdejších hodně "gay car"), kterou jsem za tu dobu ojezdil, zrenovoval, upravil... Těhotenský test přítelkyně pak trochu změnil situaci a tak jsem prodal sportovní motorku, Mazdu nechal a řešil rozumné a zábavné auto v jednom... A vyšla E90 (samozřejmě je to občas trochu kompromis). A nevolil bych jinak. V mém případě se jedná o E90 LCI se zatracovaným N53. Auto má kompletní M-paket, což určitě doporučuji, xenony a pak už je to spíš sociální verze. Jelikož mám rád auta bez elektroniky, tak mi to takto vyhovuje, i když bych ocenil el. sedačky (střídáme se s přítelkyní a pořád hledat ideální pozici člověka nebaví...) s výhřevem a přední parkovací senzory. Navigaci ani iDrive jsem nechtěl a ani nemám. Co mi na autě vadí? Určitě řízení. Nejel jsme nikdy v E90 před faceliftem, tak to nemůžu srovnat, ale na auto s tak dobrým motorem a podvozkem je to řízení tragické. Mohl by to být plusový bod pro starší (a levnější) E90 před faceliftem. Pak už jsou jenom plusy, a to včetně motoru, který je prostě sametový a i když jsem jel v autech o kategorii a generaci dál, předčí svou kultivovaností i sebekultivovanější ropák a je naprosto sametový. Krásný průběh výkonu a s Performance výfukem neskutečný zvuk, ale jen ve vyšších otáčkách (takže při cestování vůbec neobtěžuje). Co se problémů týče, samozřejmě je na místě se na ně připravit, ale u nás zatím vše v pořádku. Spotřeba po městě cca 12 - 13 l (spíše krátké trasy). Mimo město 8 - 9 l. Hodně tedy záleží na trase a stylu jízdy, ale věřím, že lze jezdit i s průměrem kolem těch 10 litrů.
Abych to shrnul, i když jsme byl doposud zvyklý na supersporotvní motorku a motokáru v podobě staré Mazdy, BMW předčilo naprosto má očekávání a jednak mě moc baví, ale zároveň i dokáže pohodlně převézt rodinu kam je potřeba. Tahle kombinace mě naprosto dostala a jediné další auto, které si dokážu představit, je nějaká 335i, spíš ale M3 E9X. Je to takové auto na hraně mezi dopraseným novými auty (u BMW asi platí dvojnásob?) a staršími analogickými auty, na která spousta lidí často vzpomíná se slzou v oku... A jak tu už myslím padlo, E90 LCI s M-paketem vypadá stále naprosto moderně a vůbec nezestárla.

Abych to shrnul, i když jsme byl doposud zvyklý na supersporotvní motorku a motokáru v podobě staré Mazdy, BMW předčilo naprosto má očekávání a jednak mě moc baví, ale zároveň i dokáže pohodlně převézt rodinu kam je potřeba. Tahle kombinace mě naprosto dostala a jediné další auto, které si dokážu představit, je nějaká 335i, spíš ale M3 E9X. Je to takové auto na hraně mezi dopraseným novými auty (u BMW asi platí dvojnásob?) a staršími analogickými auty, na která spousta lidí často vzpomíná se slzou v oku... A jak tu už myslím padlo, E90 LCI s M-paketem vypadá stále naprosto moderně a vůbec nezestárla.
Re: Koupě e90 za rok
Henry_E90: Super, pěkná recenze! Jen se zeptám na zkušenosti s nákupem. Kde jsi kupoval? V jakém stavu auto je/bylo (rok, cena, nájezd)?
Re: Koupě e90 za rok
Henry_E90
hezky napsáno, ale nemuže snad srovnávat hladkost benzínu a nafty, ta bude vždy 1000 a 1,
a zkus někdy projet s N52, to je proti N53 ještě další level.
hezky napsáno, ale nemuže snad srovnávat hladkost benzínu a nafty, ta bude vždy 1000 a 1,
a zkus někdy projet s N52, to je proti N53 ještě další level.
Re: Koupě e90 za rok
Díky, ono se s tím autem taky dost pěkně žije
Je jasné, že "ropák" bude vždy horší v kultivovanosti, ale byl jsem zvyklý na srovnání staršího benzínu (4válec) a velmi solidně kultivovaných dieslů od Volva (D5 různých generací). A ten skok do R6 BMW byl pak obrovský, i vzhledem k celkem slušnému odhlučnění 3-er E90 (nebo máte jiný názor?). Kupoval jsem přes BMW fans Beroun, kde se často objevují (dle mého názoru) až podezřele dobré nabídky. Nicméně auto jsme si prověřoval a vypadalo velmi slušně jak po stránce historie, tak technické. Ale v tomto ohledu ještě brzo hodnotit, je to necelý rok. Cena byla 335 000 Kč, nájezd lehce pod 180 000 km (nebýt nekvalitního/rychle stárnoucího interiéru na některých místech (špatně změkčené/pogumované plasty u stahování oken apod.), tak bych autu tipoval i polovinu nebo třetinu nájezdu). Podle mě bych ale byl schopen v horizontu pár měsíců auto prodat třeba i za 400 000 Kč, co jsem tou dobou ceny sledoval. Zrovna v pondělí jede auto na první větší servis, tak případně poreferuji víc, co se nějakých drobných problémů týče.

Re: Koupě e90 za rok
jde o to na co jsi zvyklý, já mám obě auta s V8 od BMW a 6ti válec mi přijde nekultivovanej a upištěnej a když jel zákazník s V12 s mojí V8 tak říkal že se to třepe a nejede 

Re: Koupě e90 za rok
Tak jistě, ale to už jsme dost mimo realitu českého člověka. Čímž nechci říct, že V8 nelze provozovat, aniž by člověk byl milionář. Sám jsem uvažoval i o větších motorech, ale nemám úplně povahu na to až tak ignorovat spotřebu a další náklady. Ale jak jsem říkal, už po necelém roce s 330i hodně koukám po M3 E90. Naštěstí mě od nich ochrání hypotéka
Charakter motoru mi ale vyhovuje - mám rád točivé motory, miloval jsem motor v motorce (CBR 600 RR) a užíval si jeho vytáčení do 15 000 otáček (to jenom k tomu "upištěnej"
)... Ale spousta lidí zase preferuje vést se na vlně točivého momentu v nižších a středních otáčkách, což naprosto chápu.

Charakter motoru mi ale vyhovuje - mám rád točivé motory, miloval jsem motor v motorce (CBR 600 RR) a užíval si jeho vytáčení do 15 000 otáček (to jenom k tomu "upištěnej"

Re: Koupě e90 za rok
já mám rád točivé motory co jedou odspoda 
jinak u V8 je zas výhoda že jim hodně chutná LPG takže ve výsledku jezdím se 745i za o dost méně než s 325i na benzín. průměr mám někde 14,5 LPG. a za 70tkm co auto mám žádná závada, pouze sem dělal termostat co byl špatny už při koupi (2000kč) a 5x měnil olej a 2x automatu.

jinak u V8 je zas výhoda že jim hodně chutná LPG takže ve výsledku jezdím se 745i za o dost méně než s 325i na benzín. průměr mám někde 14,5 LPG. a za 70tkm co auto mám žádná závada, pouze sem dělal termostat co byl špatny už při koupi (2000kč) a 5x měnil olej a 2x automatu.
Re: Koupě e90 za rok
Já uvažoval o 645i, ale moc se mi nezdála představa cpát dozadu dětskou sedačku a psa
Tak jsme zůstali při zemi.

Re: Koupě e90 za rok
jj taky jsem se rozhodoval mezi 645i a 745Li, bohužel hodně vozím lidi a prcka tak bylo jasno, třeba někdy bude 6er.
Re: Koupě e90 za rok
Šestka byla moje srdcová záležitost, líbí se mi její design, ale jinak mám rád spíš malá a co nejlehčí auta, takže když to prostor dovolí a rodina se nerozroste, spíš budu koukat po M3 za pár let 
