Stránka 2 z 5
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 21:44
od Matt_CZE
zajímavé, hm hm hm... Hele jak tam píšou že provedou zkoušku lambdasondy, tak to ji plánují zkoušet jak?
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 22:06
od Foldas
ve volnoběhu přes diagnostikou se kontroluje reakce pokud jde o skokovou musí v určité frekvenci překračovat vymezenou mez ( napč 0,45-0,7 voltu) v určité frekvenci, širokopásmová se musí držet v určitém rozmezí, tohle všechno vyhodnocuje emisní mašina. Některé auta dokonce nepodporují měření lambdy přes obd tak je pak na technikovi jak se k tomu postaví. v takovém případě jsem se napíchnul přes esitronic vyjel jsem si průběh lambdy do přílohy a přiložil k protokolu. Nevyhodím zákaznika kvůli toho že naši tutani nedořešily určité nesrovnalosti s výrobci aut
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 22:09
od Foldas
A za tohle všechno můžeme poděkovat renaultu protože třeba jejich auta loni v lednu lítali z emisí skoro všechny kvůli neuplnému kódu tak výrobce vydal prohlášení že to že není načtený kód není závada ovlivňující emise
Re: DPF a STK
Napsal: pát 03.03.2017 22:20
od matiz
Zajimave ovsem je, ze homologacnim procesem ten pičoid prosel...
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 04:41
od TANN3R
Koncern na tom je úplně stejně, každá druhá škodovka s 60tis neprošla.
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 07:29
od Foldas
koncernovky jsou kapitola sama o sobě
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 08:19
od Misanek
Ovšem je tedy celkem paradox, že pokud auto bez řádných readinnes kódů nedostane emise, tedy potažmo i stk, tak jak má kurva najet těch cca 500 km k načtení readinnesů když třeba už má propadlou stk?

Majitel si musí pronajmout okruh nebo co?

Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 11:10
od Zdenda530d
Je to stanice od stanice... někde jsou přizdisráči a řeší opravdu každou píčovinu a někde v pohodě. Hlavní co jsem zpozoroval, tak nikdo pořádně neví co a jak má dělat... Takže jestli na některé stanici projdeš neznamená to že projdeš na jiné. Musely by to být zkušenosti z jedné STK.
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 15:47
od tomas777
Foldas píše:u měření emisi kontroluje technik jestli není nějaký zásah do konstrukce komponentu které ovlivňují emisní systémy. odpojené hadičky. plechy pod egrem atd. je to vlastně na uvážení technika jestli auto pustí nebo ne žadná mašina tě sama nevyhodí protože nejsou načtené kódy tady je souhrn poslední legislativy která teď platí
http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi
Píšou tam, že pokud se kód nenačte, technik STK šlape 4x na plyn. Asi taky záleží jak moc. Asi by to chtělo auto těsně před STK pořádně provětrat, abz se profouklfýfuková cesta a umýt koncovku výfuku.
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 16:45
od starML
Readiness kód je stavové číslo označující stavy jednotlivých komponent ovliňujících spalování. Česky řečeno je to taková sjetina důležitých hodnot, kdy je hned přesně vidět jestli je vše OK (samé 0) nebo něco špatně (někde je 1). Kód je osmimístný a význam jednotlivých míst následuje:
1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor
Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru... . Vytvoření všech kódů po smazání trvá asi 12 minut, kdy je třeba nechat běžet motor na volnoběh, zatížit motor (vlastně alternátor) dalšími spotřebiči, akcelerovat a dosáhnout cca 90km/hod, zpomalit na 30km/hod atd. A protože jsem línej to přepisovat, tak si naštudujte na straně 39-40 této závěrečné práce uviverzity v Brně
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 7831,d.bGs
INPA a ISTA to umí taky načíst, další je tento program
https://www.obdautodoctor.com/ . Jak se to dá očůrat je zatím vysledované u koncernu a diagnostiky VAG. Jinými slovy pokud je auto v pořádku, vše uvedené pod body 1-8 výše funguje správně a nezapíšou se závady v průběhu té opakované akcelerece, tak by měly být všechny kódy 00000000.

Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 19:03
od tomas777
Super vysvětlění. Akorát v té tom seznamu 1-8 nevidím, který kód se týká DPF.

Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 20:05
od starML
DPF je (podle mne) další katalyzátor, takže 8 - katalyzátor. Ale nemám diesel a nehodlám to testovat, nemám kde. Vyčti si svoje "Readiness code", porovnej s výpisem chyb z diagnostiky a napiš, která chyba pravděpodobně odpovídá chybě ve výpisu Readiness.

Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 20:54
od kadli
Nevím na co by někdo načítal readiness kódy, minulý týden jsem byl na emisích a stk s e60 530d, nemam kat, nemam dpf, nemam egr, jen jsem před emisema udělal diag a smazal vše, hned jsem zajel dovnitř, připojil diagnostiku, paměť závad byla prázdná a šlo se na měření a prošlo to ješte s velkou rezervou. Na stk žádnou diag nedělají, takže tam je to úplně jedno.
Re: DPF a STK
Napsal: sob 04.03.2017 21:38
od tomas777
kadli: Tak už začínám být optimista. Koupím si diagnostiku a udělám to stejně.

Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 09:25
od Vlasta
Misanek píše:Ovšem je tedy celkem paradox, že pokud auto bez řádných readinnes kódů nedostane emise, tedy potažmo i stk, tak jak má kurva najet těch cca 500 km k načtení readinnesů když třeba už má propadlou stk?

Majitel si musí pronajmout okruh nebo co?

Pokud má auto propadlou TK, tak by mělo jet na STK na podvalu.
Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 10:03
od kadli
Nejlepší diagnostika pro nějaké kódování, sledování live dat atd je Carly bmw, k zakoupení v appstoru nebo google play obchodu cca 1000,- + 1200,- obd kabel pro správnou funkčnost.
Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 11:37
od tomas777
kadli: uvažoval jsem o ISTA. Takže mám jít spíš do Carly? Nikde jsem žádné pořádné srovnání nenašel a moc o tom nevím. Jednou jsem se o tom bavil se servisákem a ten mi řek, že jedině origiál BMW diagnostika toho načtě nejvíc. Bohužel nevím, která je origo.

Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 11:43
od Matt_CZE
Diag jsem kupoval od místního člena ice.blade. Naprostá spokojenost, za par korun. Se vším mi poradil.
Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 13:53
od kadli
U caryly je obrovská výhoda jednoduchosti a možnost použití pouze s telefonem nebo tabletem. U isty musíš pořád tahat ntb. Carly je dost často aktualizováno a je tam spousty možností ke kódování, diagnostice atd.
Re: DPF a STK
Napsal: ned 05.03.2017 15:20
od tomas777
Ještě jsem někde čet, že se u Carly musí i po zakoupení pro aplikace dokupovat nějaké doplňky, o čemž se člověk opředu nedozví. Jak je to doopravdy?