Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW X6 M50d - nastavení převodovky po výměně oleje a turba

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: BMW X6 M50d - nastavení převodovky po výměně oleje a tur

#21 Příspěvek od Misanek »

Jestli to je či neni normální nemůžu objektivně posoudit, jelikož osobní zkušenosti s tímhle automatem nemám, ale když se nad tím logicky zamyslím, tak by klidně mohlo být i možné, že je tento stav zcela normální, jestliže je přepnuto na manuální řazení.

Nicméně jestli je úplně vhodné jezdit s trvale zařazenou trojkou a dlouhodobě ji využívat i k rozjezdům, tak tím si moc jistý nejsem. Už jenom z toho důvodu, že díky tomuhle bude dost namáhán hydroměnič a také hlavně olej v něm, který bude namáhán hlavně teplotně a tím bude docházet k jeho nadměrné degradaci. Nehledě na to, že při rozjezdu byť třeba do menšího stoupání, by se v té převodovce dělo celkem peklo si myslím...

Jinými slovy - pokud by na rozjezdy stačila trojka, tak by určitě do převodovky automobilka neinstalovala jedničku :)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: BMW X6 M50d - nastavení převodovky po výměně oleje a tur

#22 Příspěvek od laik »

Co jsem měl starého méďu piano 4q, tam se rozjížděl na 2.stupeň a 1. dal jen na kickdown.
Tak jsem myslel, jestli to není tak nastavené. Ona ta trojka tam totiž je pořád i po rozjezdu, ručně jde i 4 a 5, pokud má rychlost. To už chápu. Říká se, že převodovka se sama ochrání, ale může to být závada třeba SW.
Takže ruční řazení raději nebudu dávat, než se to vyjasní. Mohl by to někdo vyzkoušet? Prosíííííííííím. Jde mi jen o to, jestli na manuál zůstane 3.stupeň po zastavení a opětovným rozjetí.
Jsem ve špatným vláknu, mám E53 4.4 210 kW 5q.
Děkuji za reakce.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: BMW X6 M50d - nastavení převodovky po výměně oleje a tur

#23 Příspěvek od Misanek »

Jo, to máš pravdu. Ostatně i zf převodovka na e34 se při zapnutí zimního režimu (vločka - teď už tedy u modernějších automatů je tento režim podle všeho nahrazen režimem manuálním) začala chovat tak, že řadila nejnižší převodový stupeň dvojku, nejspíše z důvodu přenosu menšího kroutícího momentu na kola, a tím pádem menším rizikem prokluzu kol při rozjezdu.

U Mercedesu se takhle převodovka chová standartně, to máš pravdu. Nicméně dle mého názoru je ta převodovka celkově trošku jinak zpřevodovaná, tak proto tohle chování. Aspoň tak si to vysvětluju já.
Odpovědět