Stránka 2 z 18
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:12
od laik
No JaraX mě tam nasypal kýbl jakýchsi filtrů, tak třeba to pomůže. Je v ČR něco dobrého?
Je nějaký lepší - čistší plyn? Myslím výrobce.
Mě BC zatím lže jak když tiskne a lhal i na benzín.
Teď napsal 15,1 a skutečnost 17,3. Ale byla to první nádrž, třeba se to časem ustálí.
Už se nemůžu dočkat až zítra budu tankovat, jestli tam fakt těch 85litrů narvu.

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:23
od JaraX
ano laik tam má horkou novinku, a to jsou C filtry, neboli odstředivé filtry které odlučují parafín a chrání vstřikovače. dále pak u jednoho zákazníka testuju jiné vstřiky než Magic tak uvidíme.
C filtry už nasazujem skoro všem a kdo je nemá dostane
rozdíl dva litry ve spotřebě je OK (BC vs skutečnost)
jinak u 750tek řeším problém se přepínáním, to auto totiž jezdí za studena na hrozně malé otáčky, většinou málo kdy překročí 1500 otáček, přitom odběr plynu je velkej, takže reduktor nestíhá vzplynovat, jelikož nemá dostatečné zásobení horkou vodou skrz nízké otáčky vodní pumpy. přemýšlím že zkusím někomu zapojit reduktor až za pomocné vodní čerpadlo,ale jak se to bude chovat nikdo neví.
dalším řešením je přidání ještě jednoho čerpadýlka k reduktoru.
u X5 je uplně jiná situace, jelikož jezdí v podstatně vyšších otáčkách.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:24
od Sweden
Filtry tam mám taky, ale je pravda že ne plyn je odjeto cca.25tis.km a ještě se to nedělalo, takže dneska jsem se domlouval a vyměně jak filtrů tak hadic, jsou tam semperitky a ty moc Vaněk nechválil, že do tří let stvrdnou a jsou netěsné, proto jsou po delším stání pod autem 2-3 kapky chladičovky, už jsem hadici snad 5x přesazoval, dal tři druhy stahovacích pásek a nic, po týdnu stání tam ty tři kapky prostě jsou.
S nádrží nevím, v Praze svítila jedna dioda, dnes na Chodově to začalo padat do červený rezervy, letěl jsem 90km po dálnici, pak 20km po normální silnici, kažkou chvilku jsem čekal že to přepne na benzín a nic, a na pumpě jsem dal jenom 67litrů.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:28
od Sweden
JaraXi do kterých míst se dávají ty C filtry?
Tvůj bývalý plynař je tam v té době ještě nedával co? Cca. 3roky zpět
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:28
od JaraX
ale ty tam máš obyč filtry, ne cyklonovy.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:29
od Sweden
A ty obyč se nachaj nahradit těmi cyklonovými?
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:31
od JaraX
ty filtry se dělají teprve pár měsíců, jelikož se začli v HLpropanu množit haldy vstřikovačů zanasených parafínem. kluci dali do nádrže olej a skoro všechen se v C filtru odloučil.
dáva se to normálně za reduktor
http://www.hlpropan.cz/catalog/filtry?i ... =20&page=1
Filtr plynné fáze s odstředivým efektem pro lepší ochranu LPG vstřikovačů.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:31
od Sweden
Jardo a prosím o ještě jedno laický vysvětlení. Proč jeden přidřený LPG vstřikovač rozhodí komplet celý motor?
Jako myslím tím to proč špatný vstřik na 1 válci dle diag. vyhazoval náhodně válce 6/8/4/5/2 apod.
Dík.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:32
od JaraX
Sweden píše:A ty obyč se nachaj nahradit těmi cyklonovými?
no pokud máš jednovývodové tak ano, ale my dáváme samostatné vstřiky, takže dáváme 5ti vývodové filtry a ty zachováme. takže tam má laik 5 filtrů

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:34
od JaraX
Sweden píše:Jardo a prosím o ještě jedno laický vysvětlení. Proč jeden přidřený LPG vstřikovač rozhodí komplet celý motor?
Jako myslím tím to proč špatný vstřik na 1 válci dle diag. vyhazoval náhodně válce 6/8/4/5/2 apod.
Dík.
no když vypadne válec tak je velka pravděpodobnost že nahodně vypadne jakýkoliv jiný, přesně to nevysvětlím, ale špatná směs na jednom banku rozhodí motor, motor začne uvažovat i tom že lže váha, tím si rozhodí i druhý bank, další roli v tom hrajou čidla klepání atd.
nedávno jsem četl o zajímavé závadě oktávky,když se ty jejich benzínáky ojedou, tak jsou písty volné ve válci a klepkají, což by ani moc nevadilo, ale čidlo klepání to vyhodnotí jako detonační spalování a jednotka poblázní celý motor

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:35
od Sweden
JaraX píše:Sweden píše:A ty obyč se nachaj nahradit těmi cyklonovými?
no pokud máš jednovývodové tak ano, ale my dáváme samostatné vstřiky, takže dáváme 5ti vývodové filtry a ty zachováme. takže tam má laik 5 filtrů

LPG je pro mě bohužel španělská vesnice

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:44
od kawaman
JaraX píše:jinak u 750tek řeším problém se přepínáním, to auto totiž jezdí za studena na hrozně malé otáčky, většinou málo kdy překročí 1500 otáček, přitom odběr plynu je velkej, takže reduktor nestíhá vzplynovat, jelikož nemá dostatečné zásobení horkou vodou skrz nízké otáčky vodní pumpy. přemýšlím že zkusím někomu zapojit reduktor až za pomocné vodní čerpadlo,ale jak se to bude chovat nikdo neví.
dalším řešením je přidání ještě jednoho čerpadýlka k reduktoru.
u X5 je uplně jiná situace, jelikož jezdí v podstatně vyšších otáčkách.
Přesně tak, jezdi to fakt cca 1500ot. Ono se to přepne na lpg relativně hned, ale po zvednutí otáček jde zpátky na benzín. A tak to jde několikrát, pokud je okolní teplota -1 a níž. Když bylo třeba -18, přepínalo se to i 20km, poté jsem vyzkoušel manuálně lpg vypnout/zapnout a hned se to ustálilo a jelo na lpg (takto to šlo několikrát, třeba náhoda)
Ještě mě napadlo, že vyzkouším jet v manuálním režimu, při trošku vyšších otáčkách. Pokud budou mrazy.. Třeba to pomůže
Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:49
od laik
Sweden, co máš z toho taky mě neštimuje jak 5 vývodů a 5 filtrů dostane do 8mi válců
Asi vyvedu hadičku na dolití oleje někam za kolo a haupnu raději nebudu otvírat...max 1x za rok, avy nezarezlo lanko

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 20:55
od Sweden
laik píše:Sweden, co máš z toho taky mě neštimuje jak 5 vývodů a 5 filtrů dostane do 8mi válců
Asi vyvedu hadičku na dolití oleje někam za kolo a haupnu raději nebudu otvírat...max 1x za rok, avy nezarezlo lanko

Přésně

ta první věta mi tam díky těm počtům prostě nějak neštimuje a lehce se v těch pojmech ztrácím

Re: X5 e53
Napsal: čtv 23.02.2017 21:15
od JaraX
reduktor má dva vývody (bank1, bank2), pak jsou C filtry, jsou jsou jednovývodové, neboli průchozí, prostě přeřezaná hadice a filtr.
no a pak jsou dvě možnosti
- lišta vstřiků
vstřiky jsou všechny 4 vedle sebe na jedné jiště, do té lišty se přivede hadice od filtru
- samostatné vstřiky
každý vstřik je u svého válce a zásobují jej hadičky rozdělené bud v nějakém rozvadeči nebo přímo filtrem (5 vývodový)
ten pátý vývod je tam proto že se propojí navzájem filtry banku 1 2 a tím se vyrovnají rozdíly v tlaku.
Re: X5 e53
Napsal: pát 24.02.2017 13:12
od laik
Tak dnes natankováno 88l a ještě nevypl plovák, ale já už neměl nerva čekat, bo to už lezlo jak lemra po setinkách.
Zkouším tedy Český plyn - co jsem zjišťoval, tak kladné ohlasy i na spotřebu a měl by být jeden z nejlepších ne-li nejlepší.
Tak uvidím, co ta spotřeba udělá, hlavně aby nezasíral ty moje céčka.

Zase nějaká lambáda to asi nebude.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 09.03.2017 13:01
od laik
Pro váhavce: dnes srkla druhá nádrž, spotřeba 16,5litru reál a než si sedne LPG půjde ještě dolů. Přepočítával jsem to na naftu = 7,5 litru zatím! 4 kolka! Za to mi jezdí S-Max.
Re: X5 e53
Napsal: pon 13.03.2017 23:27
od laik
Neválí se někomu v garáži náhodou origo tažné odnímatelné?
Re: X5 e53
Napsal: stř 20.12.2017 18:23
od Tompo
Ahoj chlapci, řeším na M62 v X5 výpadky zapalování v BANK1 na válci 1,2,4. svíce nové Denso iridium (nikdy nebyla negativní zkušenost), avšak beze změny, všechny 4 cívky vyměněny za "jeté" origo, jelikož tam byly každý pes jiná ves. Opět beze změny. Ještě jsem pak prohodil cívky zleva doprava, ale to už nebyl čas se s tím projet, ale předpokládám, že beze změny, jelikož již při sešlápnutí na místě motor nejde pravidelně, jak by měl...
Ostatní poznatky: zaráží mě ve výpisu závad k výpadkům zapalování, že teplota motoru je -48C, avšak v live datech a skrytém menu shodná a v pořádku.
Z levého výfuku je již při volnoběhu slyšet nerovnoměrný chod motoru.
Auto má ujeto cca 3000km na LPG, které mi montoval ten samý člověk již snad 10x LPG systém a vždy vše v naprostém pořádku makalo. Závada se projevuje stejně při obou palivech.
Motor již od začátku, co auto mám, byl v horních otáčkách cca od 4tis absolutně líný oproti B35, co mám v E38.
Motor si stěžoval na váhu vzduchu od výměny za novou Bosch nastala tato závada, kdy se při prudší akceleraci rozblikává kontrola motoru se závadou vynechávaní zapalování.
Separátor se bude měnit co nevidět.
Děkuji za jakékoliv nasměrování... Komprese jsem ještě neměřil, ale pro jistotu to mám již domluvené.
Re: X5 e53
Napsal: čtv 21.12.2017 16:51
od laik
Nevím, jak čteš tady, ale pořád dokola origo diag. a človběk, co rozumí BMW.
Sorry za OT, mám rozumět, že jsi to vzal na psí knížku s kulhajícím motorem? Já jen tak pro výstrahu ostatním.
K tomuhle se veřejně přiznal jen kurevtor, že tohle neřeší, nějaká kontrolka a odborný doprovod atd., přičemž M62 byměl být jeden z "jednodušších" motorů a držáků...