Stránka 2 z 2

Re: E61 vs F11

Napsal: stř 05.10.2016 22:01
od madmarty
Rozjelo se nám to tady zde nyní :) To je dobře, aspoň si lidi pokecají.

Měl jsem auta značek různých, ale všechny vyšší, nebo nejvyšší modely s vyššíma nebo nejvyššíma výbavama. Fiat, Lancie, Pažout, Chrysler, Jeep, jezdil jsem s celou řadou firemních aut, VW, Škoda (peněz), Subaru, Volvo atd. Tam kde Lancia začíná základní výbavou (kromě posledních modelů které převlekli od USA) tam končí Škodovky výbavou maximální. Tam kde končí Škoda jízdními vlastnostmi, tam začíná nejhorší BMW. E61 se sporákem je mé jediné auto z těch všech které má prostě sporák. V době kdy Škoda přišla na to že existuje autorádio, tak měl Fiat vše komplet v elektrice. Viděl někdo Jeepa od roku 80 a výše s pádlama na okna ?

Srovnáváme zde různé věci a jsme v CZ, to má velký vliv. Měl jsem Fiata, nový stál 750tis, měl jsem jej jako zánovní, ne nové. Měl tolik výbavy že jsem pátral...v CZ se to nikdy neprodávalo, byl z I dodán řediteli dceřiné společnosti Fiatu v CZ. To proto, že si soudruzi v I řekli že u nás to je neprodejné. A bylo. V každém autorizovaném servisu kde jsem byl byli vyplesklý že to má elektrický sedačky, u největšího prodejce (a servisáka) koncernu Fiat u nás nemohli pochopit že chci chladič oleje, protože tam prej není. Nikde mi nebyly schopný dodat správné brzdy, protože tam byly jiné. Takhle by to šlo dál dlouho.... Za 10 let se u nás z tohoto modelu stalo běžné auto, ale vždy nejslabší výbavy a motorizace. Potom poslouchám od lidí jaké to jsou sráče. Ano, pokud si koupí auto složené z několika, auto stočené a 10-12 let staré tak výsledné zkušenosti budou jiné než když si to koupí nové, nebo zánovní. Najel jsem s ním přes 450tis km, jezdil s tím jako s motokárou, spoustu řidičů prémiových značek zbavil klidného spaní. Mám jednu zkušenost oproti 50-ti či stům jiným opačným. Ale jen proto, že auto byl v TOP stavu se 100% historií a byl mu dopřán velmi dobrý servis po celou dobu jeho životnosti.

Co tím chci asi říct, nelze srovnávat auto podle toho jak se sere, ale je nutné brát v potaz kdy se sere, za jakých okolností a souvislostí. E65 jedna a E65 druhá budou zcela rozdílné auta pokud nemají stejnou historii a stejný servis. Nakupovat a hodnotit auta v zemi kde neservisovat a stáčet tacho je národní koníček a přirozený standard. Je vždy nutno mít určitý nadhled a oprostit se od emocí.

Na každé značce auta a určitém modelu je něco. Žádné nejsou bez chyby.

Jedu do servisu BMW s amerikou V8 a jak vejdu dovnitř tak blbeček, který občas spí v posilovně, začne mlejt že mě to auto asi sežere atd., protože žere trávu kolem cesty. Ptám se ho jestli ho zná a kolik s tím najel? Nezná, nikdy by si to nekoupil. Sám měl X5 4.4 nebo 4.8 nevím už... Říkám mu..kolik žere to vaše ? Najednou změnil chování, xicht a říká, no kolem 12ti město, ale stará s tím jezdí za 10l :) Takže kokot. Kdyby to znal tak ví že odchází jen spínač brzdových světel a občas snímač klikovky. Jinak jen svíčky a olej.

Jeden zákazník je sběratel aut, Má BMW veterány, Jeepy, Lancie.. měl vrakoviště a tam nějak se motal kolem aut. Má mladšího bratra, který jezdí Oktávkou I. Ten mi říkal kdysi jak je Oktávka skvělé auto, úplně nejvíc... Ptal se mě kolik jsem s tim Fiatem najel, říkám no asi 400tis km. A kolikátej tam máš motor ? Nechápavě koukám a říkám...žádnej, původní ? Proč? On ve svojí má v 280tis druhej motor. Hmm... a kolik ten Fiat jede ? Odpovídám otázkou..kolik ta Oktávka? No, 190kmh, těch 200kmh z ní dostanu na dlouhé rovince z kopce :))) No, tak říkám že ten Fiat jede tak, že v 185-190kmh řadím šestku... Ono to má šestku ???? Po Fiatu jsem dopravní auto změnil na E61. Když jej viděl tak okukoval atd. Bavíme se o podvozku. Říkám, že jsem to vzal na zkoušku protože to auto neznám a pokud se osvědčí tak podvozek který je na sratchku udělám a bude to. Kecáme že k němu to je 800km a že z ty Oktávky je total zničenej. Reaguju že z Fiatu jsem byl taky, když jsem jezdil k němu a zpět, celkem 1600km v kuse. Ale že ta 5er je lepší, jen ten podvezek je na sratchku a pořád jsem nějakej vyklepanej. Vždy oproti všem značkám vychvaloval Škodovky... A říká, no jo, ale ty když máš podvozek na sratchku, tak je to stejný jako když já mám nový auto. A musím říct že to je pravda. Zadní náprava má min. 430tis km, původní krom tlumičů, přední komplet nová. Kolem 200kmh se to auto chová jako nová Škodovka ve 150kmh s tím rozdílem že to stále umí zrychlovat a držet stopu.

Takhle by šlo psát o více značkách které jsem jezdil. Každá má prostě něco. Chceme-li srovnávat tak bychom měli E61 vs. F11, nikoliv F11 vs. Fábie nebo Superb. Obecně Škodovka není bomba jak si Češi (rádoby vlastenci) myslí. Nejezdí za 5,5l s když řídí stará tak za 4l. Obecně BMW není taková max kvalita jak se zdá.

Obecně co na to vlastně říká Jan Tleskač ? :)

Re: E61 vs F11

Napsal: stř 05.10.2016 22:04
od madmarty
Misanek píše:já si myslím, že právě i z těch aut za 1,5 melounu se ty mrdky právě stávají :( Myslím tím z hlediska spolehlivosti a poruchovosti...
Rozporovat to nejde. Názor založený na konkrétních zkušenostech, jiných než ostatních lidí. Ale protože to na více značkách sleduju taky, tak rozporovat ani nelze, no lze ale bylo by to proti přesvědčení. Kvalita jde proste dolů a výrobci nabízí co si trh žádá, ale s tím že si ty žádosti vykládají po svém a trh přesvědčují že to je vlastně to co si on vyžádal :)

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 08:16
od mcconrad
jak si tak pročítám vaše komenty, kterých se tu sešlo pěkná řada, tak mi z toho vychází, že E61 si nechám a F11 nechám větším srdcařům. začal jsem s E60, následně E61. Tchán měl e39, najeto 280tis. kromě spotřebáku za celou dobu nic neřešil. řešili jsme tehdy ještě nějakou dodávku a kamkoliv se přijelo, tak e39 každý vychvaloval, jak je to spolehlivý vůz. s E60/61 už je to horší, stačí se podívat na pár diskuzí. sám si nemůžu moc stěžovat, zatím jsem kromě klapek v sání, zlámaných kabelů v 5dv., oprava CCC, oprava autom. otvírání 5dv. nic většího nemusel řešit. jsou ale i jiní, kteří problémů mají víc. zatím mi z toho tak nějak vychází stoupající cena se snížující se spolehlivostí e39-E61-F11. Ceny jetých F11 např. 2011 s nějakýma 180-200tis Km jsou taky pěkně ustřelené. A koupit vůz se 130tis Km, to se bavíme o 650tis a výš. Pokud bych měl počítat, že do F11 budu sypat ještě víc na základě výše uvedené diskuze, než jsem dal třeba do E61 a to nebyla taková hrůza, jak jsem psal výše, tak mi z toho prostě vychází pořád E61 pod střechou.

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 15:42
od cejsi
To je zase poctenicko :-) s tim, ze jsou F10 sracky nemohu uplne souhlasit.
Auto ma svoje chyby, ale opet tu take plati, jak se k autu chovas, tak potom ti to oplati na servisu.

Ja jsem svoji F11(525d sestivalce) kupoval s 80tkm najeto, ted mam 140tkm a za tu dobu jsem delal jen bezny servis(olej + filtry po 15tkm) a zadni desticky.
Jedine co me sere, tak povrzavajici plast pod ridicovou sedackou.
Co bych asi pred 200tkm resil, tak bych preventivne vymenil rozvody. Mel jsem 320d E91, kde jsem je take menil a nebyla to takova financni rana.

Mam kamarada, ktery ma tu samou 525d, akorat v sedanu, najeto ke 200tkm(kupoval to s 30tkm) a delal jen bezny servis.


Nasel jsem na nemecke inzerci auto s 370tkm. Docela by me zajimalo, co na aute za tu dobu musel delat.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-216-6943

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 19:17
od madmarty
Otázkou je co bude až bude mít přes 200tis km. Fiat s commonrailem, (mimochodem CR vynalezl Fiat :) někdy v 90-tych letech :) 1.9 140k, sekvenční vstřikování, spotřeba prasojízdou do 6,3l, normální jízdou kolem 5,5l, najel 350tis km než se na tom začalo dělat něco jinýho než rozvody a oleje. Do BMW jsem šel proto, že mělo vyhlášeno kvalitu a chtěl jsem jej taky zkusit, neměl jsem BMW nikdy rád, ale potěšilo mě. Tady se oslavuje že má auto 140tis km a bez vážnějšího servisu ? Na US autech mám 250tis bez servisu jiného než běžného. Oleje, filtry, brzdy, baterky atd. Jestli je znakem kvality auta za 1,5mil Kč to že nejede 140-160tis bez vážnější opravy, tak jsem asi spadl z jahody pičkou ke zdi, nebo co :( Skutečně je to tak tragické s BMW od 2010 výše ?

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 21:00
od cejsi
madmarty píše:Otázkou je co bude až bude mít přes 200tis km. Fiat s commonrailem, (mimochodem CR vynalezl Fiat :) někdy v 90-tych letech :) 1.9 140k, sekvenční vstřikování, spotřeba prasojízdou do 6,3l, normální jízdou kolem 5,5l, najel 350tis km než se na tom začalo dělat něco jinýho než rozvody a oleje. Do BMW jsem šel proto, že mělo vyhlášeno kvalitu a chtěl jsem jej taky zkusit, neměl jsem BMW nikdy rád, ale potěšilo mě. Tady se oslavuje že má auto 140tis km a bez vážnějšího servisu ? Na US autech mám 250tis bez servisu jiného než běžného. Oleje, filtry, brzdy, baterky atd. Jestli je znakem kvality auta za 1,5mil Kč to že nejede 140-160tis bez vážnější opravy, tak jsem asi spadl z jahody pičkou ke zdi, nebo co :( Skutečně je to tak tragické s BMW od 2010 výše ?
Nikdo nic neoslavuje, jen jsem napsal své a kamarádovo zkušenosti s F10/F11, takže klídek.

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 21:48
od madmarty
cejsi píše:
madmarty píše:Otázkou je co bude až bude mít přes 200tis km. Fiat s commonrailem, (mimochodem CR vynalezl Fiat :) někdy v 90-tych letech :) 1.9 140k, sekvenční vstřikování, spotřeba prasojízdou do 6,3l, normální jízdou kolem 5,5l, najel 350tis km než se na tom začalo dělat něco jinýho než rozvody a oleje. Do BMW jsem šel proto, že mělo vyhlášeno kvalitu a chtěl jsem jej taky zkusit, neměl jsem BMW nikdy rád, ale potěšilo mě. Tady se oslavuje že má auto 140tis km a bez vážnějšího servisu ? Na US autech mám 250tis bez servisu jiného než běžného. Oleje, filtry, brzdy, baterky atd. Jestli je znakem kvality auta za 1,5mil Kč to že nejede 140-160tis bez vážnější opravy, tak jsem asi spadl z jahody pičkou ke zdi, nebo co :( Skutečně je to tak tragické s BMW od 2010 výše ?
Nikdo nic neoslavuje, jen jsem napsal své a kamarádovo zkušenosti s F10/F11, takže klídek.
To je potřeba brát s nadsázkou... nic ve zlém ;-)

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 22:21
od JaraX
mě to moc nepřijde happy tvrdit jak je super že to ve 140tkm ještě jede, stejně jako ve dvou kilech, to už by žadny moje auto nebylo pojizdny. tak 70 procent Fek najede 200k relativně bez problémů, bohužel už tu byli takový kde se třeba N57 zadře na klice při 30k, u N47 se stává i spousta horších věcí.

Re: E61 vs F11

Napsal: čtv 06.10.2016 23:45
od madmarty
Asi tak... Když vidím jak "ekologické jsou" ty evropské nafty a ty US V8, tak mě to nutí přemýšlet o tom zda přemýšlejí ti skutečný ekozmrdi. V8 250tis bez oprav, oleje, svíčky, vnější rozvody (ne vnitřní, ty jsou řetězem). Jediné EU auto které do 350tis jezdilo bez problémů byl Fiat MJTD. Když vezmu kolik věcí jsem měnil ve všem možném a představím si že na každou prkotinu je nutné vytěžit suroviny, zpracovat do polotovar a ten přemístit, následně udělat komponent který se musím přemístit, udělat z něj k výrobek a ten přemístit, potom jej dopravit do skladu, následně do jiného skladu, potom možná do servisu a následně do vozidla. Tohle všechno stojí energie, všechno to stojí spoustu emisí. Celé mi to přijde jako za komčů když byly plány že podnik A vyrobí tolik a tolik výrobků, aniž by je někdo kupoval. Tak aby se splnil plán tak se výrobky převezly do podniku B, který tímto splnil plán a po té se vezly zpět do podniku A. Přitom je to celé zbytečné. Ale pokud by jeden motor vydržel bez problému 500-600tis km, tak mnoho lidí nemá práci, výrobci a všichni v řetězci výroby nemají práci a zisky. Společnost bude nestabilní a nebude se jí líbit kdo jí vede. Takže se uměle dává lidem práce a žije se na dluh, který jednou někdo zaplatí, ale co po nás dluhová potopa.

Dnes mi jeden chválil Subaru, jak je to spolehlivé auto a ne to moje BMW, kde jsem před rokem měnil tlumiče a celou přední nápravu a už to mám na kaši. Závěrem dodal že jezdí 20tis ročně, já 5x víc. Byl to jeden z mála kdo dokáže uznat, že vzhledem k tomu opotřebení ta spolehlivost je ošemetná, protože než jemu na Subaru zreznou kotouče tak na BMW jsou už třetí.

Ale celé naše konání je asi stejné jako když naší chemičce (učitelce) na ZŠ její rodiče řekli že jednou bude pitná voda v lahvích a bude se prodávat. Smála se jim jak jsou "staří a hloupí" a říkala že to lidi nikdy nedovolí. Pryč jsou doby kdy výrobky byly kvalitní a kdy lidi hleděli na své jméno, protože jej nechtějí zkazit svým potomkům. Celé BMW a všechny "prémiové" značky jen jsou prostě s dobou.

Re: E61 vs F11

Napsal: pát 07.10.2016 06:36
od cejsi
JaraX píše:mě to moc nepřijde happy tvrdit jak je super že to ve 140tkm ještě jede, stejně jako ve dvou kilech, to už by žadny moje auto nebylo pojizdny. tak 70 procent Fek najede 200k relativně bez problémů, bohužel už tu byli takový kde se třeba N57 zadře na klice při 30k, u N47 se stává i spousta horších věcí.
:D to je fakt neuveritelny, jak se to tu prekrucuje :D opravdu jsem si vcera nedal sampanske, abych oslavoval 140tkm a opravdu jsem nikdy netvdil, ze auto je super, ze ve 140tkm jeste jede.
Proste auto ma najeto tolik km, kamaradovo tolik km a to je vse. To je nase zkusenost s temito auty.

Re: E61 vs F11

Napsal: pát 07.10.2016 06:44
od JaraX
jasně, ale taková zkušenost je skoro k ničemu, kdyby deset lidi napsalo mám najeto 300k a žadny zasadni opravy, tak řeknu ok.
já jsem ted par hodin jezdil s fungl novou F10 530D a nekoupil bych si to ani za 50k.

Re: E61 vs F11

Napsal: pát 07.10.2016 07:07
od cejsi
JaraX píše:jasně, ale taková zkušenost je skoro k ničemu, kdyby deset lidi napsalo mám najeto 300k a žadny zasadni opravy, tak řeknu ok.
já jsem ted par hodin jezdil s fungl novou F10 530D a nekoupil bych si to ani za 50k.
zatim tech F10 s 300tkm moc neni, tak ani takove zkusenosti nemuzou byt.
Proto kdyz je tu diskuze na tema F10, tak se snazim prispet. Kdyz jsem auto kupoval, tak jsem take hledal aspon nejake prispevky od lidi, ktere to auto vlastni a maji s nim nejakou zkusenost.
Za 50000€ novou bych si taky nekoupil, je to dost co :D

Re: E61 vs F11

Napsal: pát 07.10.2016 20:17
od madmarty
Tak ono F10/11 také není nejmladší auto. Vzlášť v DE, kde jezdí do práce i větší dálky než u nás, kde je opruz dojíždět i 10km..., umí najezdit ročně hodně. Ani na bazarech nevidím moc F10/F11 s velkými nájezdy a je tam nějak víc aut s novým motorem. nedělal jsem žádné statistiky, abych mohl vyhodit čísla, ale prostě na mě dělá dojem to že ty auta už asi takové nájezdy nesnesou.

Jsem rozhodně rád za názor, zkušenost, že 140tis a 200tis a ok. Možná jsem měl líp volit slova, ale i tak jsem to myslel s nadsázkou. Ale taky musím opět zmínit to, že na spotřebních autech jsem najezdil statisíce km a od prémiové značky bych čekal víc. E61 sice drží velmi dobře, ale to se taky obecně všude tvrdí. Takže žádné velké překvapení. Nejlepší zkušenosti jsou od servisů a bohužel ne od značkových, kde měniči dílů s mokrým výučákem.... V jednom polo BMW servisu mi tvrdili jak je X5 (stará) velkem makáč, že má najeto 300tis km. Sakra tohle běžné dělají naftové Fiaty. Jaký je potom rozdíl Fiat a BMW ve kvalitě motorů ? :)

Re: E61 vs F11

Napsal: pon 10.10.2016 05:01
od Giovany1971
Velký.. JTD je lepší motor..vypadá to že už všechno je lepší jak bmw :D