Re: E90 - 330i
Napsal: pon 26.09.2016 14:27
Ahoj, přihodím něco něco málo zkušeností s koupí ojeté N53, najeto 259tis km (slovy výrobce již "na dožití"). Auto jsem kupoval v zimě při 249tis. Vypadalo ve velice slušném stavu a na tyto km opravdu je, a proto jsem ho koupil. Navíc ono sehnat 330i v m-paket a méně kilometrama je v podstatě nemožné.
Se vším, co bylo popsáno výše souhlasím, spotřeba je úchvatná na ten výkon, nicméně z mého pohledu po ujetí skromných 10tis km je spotřeba úplně marginální, protože servis motoru spotřebu naprosto zastínil - a to se jedná pouze o "spotřebák" a nic fatálního. Problém nicméně bude, že dost těch dílů bude mít hranu tak cca. 250tis km a víc ani ň. Jinak si nedokážu vysvětlit, že toho v tak krátkém čase odešlo tolik (ale nikoliv hned vše najednou). Ono totiž auto bylo ok, jenže pokaždé, když jsem toho dal trochu větší záhul něco odešlo: tu HPFP, potom 2 tis.km ježdění. tady vstřiky, další 1 tis ježdění ok, svíčky + lambda B1S2, 2tis ježdění. Teď cívky (orig.2300ks a doufám, že už jsem u konce (aspoň na motoru). Po těch najetých 10tis jsem vyměnil spojku a setrvačník. Spojka byla při koupi víceméně ok, ale začalo se to pomalu horšit a prostě svoje už najeto měla a při rychlým rozjezdu proklouzla. (pro info. originál díly: 14500+27300,-, to už jsem nedal, elkem tedy cca. 23tis za LuK). K tomu jsem měnil, pro jistotu rozvody, zadní silentbloky, všechny náplně včetně převodovky a diff. a pak už jen další blbosti typu zadní stěrač, lanovody u ručky. (komplet brzdy nepočítám, o těch jsem věděl). Momentálně mi hází chybu kontrolka světel (je to jednotka diversity za cca. 5tis) a do podvozku by se taky něco dalo investovat v řádu několika tisíc). Lambdy zůstávají původní ještě 3ks, každá cca. 5500, výdrž údajně cca. 250tis km, mechanik mluví o tom, že diferenciál u 3.0 má poločas rozpadu průměrně tak 300tis km.
Suma sumárum jsem tam včetně olejů, neautorizované práce, pneu, jedné sady pneu 17" zatím za nějakých 110tis od koupě (a to se nestalo nic fatálního).
Vůbec těch peněz nelituju, protože to auto je úžasný. Interiér jak nový, nula rez a celkově je vidět, že o auto bylo dobře postaráno. Jen je prostě potřeba se připravit na to (tak jak někdo zmínil o ojeté 335i), že to po koupi ojetiny může sežrat 0-150tis kč (a to já ještě neřeším turbínu(y). Kdybych mohl vrátit čas, vyměnil bych komplet všechno najednou, dal kilo na stůl a nemusel se s tím trápit jednu věc po druhý (a nakonec se tomu stejně nevyhnul).
N53 je super, ale možná bych šel býval do N52 kvůli zvuku a nepřímovstřiku nebo N54/55 když už přímovstřik. Prostě při mém nájezdu ca.15tis/rok ta N53 v té spotřebě pro mě přínos nemá a zvukem nepřidá. Pokud bych chtěl výkon, tak už bych vzal rovnou N55.
Se vším, co bylo popsáno výše souhlasím, spotřeba je úchvatná na ten výkon, nicméně z mého pohledu po ujetí skromných 10tis km je spotřeba úplně marginální, protože servis motoru spotřebu naprosto zastínil - a to se jedná pouze o "spotřebák" a nic fatálního. Problém nicméně bude, že dost těch dílů bude mít hranu tak cca. 250tis km a víc ani ň. Jinak si nedokážu vysvětlit, že toho v tak krátkém čase odešlo tolik (ale nikoliv hned vše najednou). Ono totiž auto bylo ok, jenže pokaždé, když jsem toho dal trochu větší záhul něco odešlo: tu HPFP, potom 2 tis.km ježdění. tady vstřiky, další 1 tis ježdění ok, svíčky + lambda B1S2, 2tis ježdění. Teď cívky (orig.2300ks a doufám, že už jsem u konce (aspoň na motoru). Po těch najetých 10tis jsem vyměnil spojku a setrvačník. Spojka byla při koupi víceméně ok, ale začalo se to pomalu horšit a prostě svoje už najeto měla a při rychlým rozjezdu proklouzla. (pro info. originál díly: 14500+27300,-, to už jsem nedal, elkem tedy cca. 23tis za LuK). K tomu jsem měnil, pro jistotu rozvody, zadní silentbloky, všechny náplně včetně převodovky a diff. a pak už jen další blbosti typu zadní stěrač, lanovody u ručky. (komplet brzdy nepočítám, o těch jsem věděl). Momentálně mi hází chybu kontrolka světel (je to jednotka diversity za cca. 5tis) a do podvozku by se taky něco dalo investovat v řádu několika tisíc). Lambdy zůstávají původní ještě 3ks, každá cca. 5500, výdrž údajně cca. 250tis km, mechanik mluví o tom, že diferenciál u 3.0 má poločas rozpadu průměrně tak 300tis km.
Suma sumárum jsem tam včetně olejů, neautorizované práce, pneu, jedné sady pneu 17" zatím za nějakých 110tis od koupě (a to se nestalo nic fatálního).
Vůbec těch peněz nelituju, protože to auto je úžasný. Interiér jak nový, nula rez a celkově je vidět, že o auto bylo dobře postaráno. Jen je prostě potřeba se připravit na to (tak jak někdo zmínil o ojeté 335i), že to po koupi ojetiny může sežrat 0-150tis kč (a to já ještě neřeším turbínu(y). Kdybych mohl vrátit čas, vyměnil bych komplet všechno najednou, dal kilo na stůl a nemusel se s tím trápit jednu věc po druhý (a nakonec se tomu stejně nevyhnul).
N53 je super, ale možná bych šel býval do N52 kvůli zvuku a nepřímovstřiku nebo N54/55 když už přímovstřik. Prostě při mém nájezdu ca.15tis/rok ta N53 v té spotřebě pro mě přínos nemá a zvukem nepřidá. Pokud bych chtěl výkon, tak už bych vzal rovnou N55.