Stránka 2 z 2
Napsal: ned 26.06.2016 13:50
od pavproch
Dyžuž, tak doporučuju udělat před výměnou "engine flush" od MO a jezdit výhradně na "lepší" benzíny (OMV, Benzina) bez MEŘO.
Obojí tak činím (N53B30 i N52B30).
Napsal: ned 26.06.2016 14:42
od Francis
Pánové, přemýšlejte. Děláte proplach, aby nebyly zbytky původního oleje v motoru, ale zbytky proplachového vám nevadí?
Raději měňte častěji celou náplň, ale bez proplachu.
pavproch: MEŘO v benzínu není, MEŘO je zkratka pro metylester řepkového oleje a je přimícháván do nafty.
Napsal: ned 26.06.2016 17:00
od pavproch
sorry, splet sem si jappka a hrušškama....
myslel sem: ty lepší benzíny neobsahujou bio-etanol ale průmyslově vyráběné ETBE....
(jj, halt nedávná operace v hlavě sa - negativně - podepsala, no....)
Napsal: ned 26.06.2016 19:07
od Novis
Chlapi tak já ve finále vůbec nevím co teda mám udělat. Jak težké je se rozhodnout když je tu tolik názorů. Alespon stím olejem myslíte co ? Udělám dobře když tam dám W50?
Proplach neudělat proč? a použít MO před je myšleno jak?
Upřímě je to první BMW a předchozí byl seat ibiza s kterým jsem tolik starostí ani neměl

Nebo spiš mi to bylo jedno on ji ani nepotřeboval nějak ten motor.
Napsal: ned 26.06.2016 19:27
od Francis
Vyměň olej a filtr.
Vyýplachy, čističe atp. nechávají zbytky v motoru, které jsou cizorodá látka do motoru nepatřící. Se zbytkem statého oleje výrobce počítal.
Kdysi se říkalo, že (neber to osobně ani doslovně) iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel

Napsal: ned 26.06.2016 20:49
od Novis
Dobrá dobrá, tak to by bylo. Děkuji. Teď už jen jestli objednat ten 5W40 a nebo 5W50. Asi ani jedním co tam dám neuškodím. Co jsem si tak udělal výsledek a když tomu ze začátku asi budu dávat občas zabrat tak asi ten 5W50?
Ale otázka je jestli 5W50 je dobrý i na zimu? Co jsem tady četl pár příspěvků tak pokud člověku stojí auto venku to nemusí být dobré. Nebo jestli na to občasné to sešlapnutí stačí 5W40 a budu mít po starostech.
Napsal: ned 26.06.2016 21:41
od Francis
Specifikace 5W zajišťuje zaručenou čerpatelnost při -30 °C. U jakéhokoli 5W, ať 5W30 nebo 5W-40 nebo 5W-50.
Napsal: pon 27.06.2016 00:35
od kubajz79
Francis píše:Nedělej proplach, nedávej aditivum.
myšleno aplikovat BG109 před výměnou oleje a následně pak přidat BG 110 do nového.nevidím důvod proč to nedělat.motoru to jen prospěje po těch longlife olejích s nájezdem 30k km.
Napsal: pon 27.06.2016 10:23
od Francis
Neprospěje.
Howgh.
Napsal: pon 27.06.2016 12:14
od kubajz79
asi tak,jak v naturalu nejsou biosložky.
Napsal: pon 27.06.2016 12:28
od Hanz
Za mě jako Francis, ale každý si tu zkušenost musí udělat sám (v mém případě nový polomotor u iSa po přidření na klice - ucpanej mazací kanál kliky rozpuštěným bordelem).
Napsal: pon 27.06.2016 13:01
od Sedrik
Mám stejný motor a spotřeba oleje cca 1,5l/10.000,- Km (měnil jsem po 12tisících a dolíval jsem 1x necelej litr a 1x tak půl litru.
Ale je pravda, že N52 olej žere.
Olejový separátor je origo docela drahý (jestli si dobře pamatuju 5-7tis)- navíc je umístěnej někde za motorem, takže i výměna není zrovna pohodka, ale je to součástka, která na těchto motorech zlobí (mi bylo řečeno).
Na tvém místě bych:
- vyměnil komplet olej s filtrem
- dal bych 5w40 - pokud nebudeš jezdit pořád pilu bude takový olej OK (můj názor)
- pokud budeš nechávat měnit olej v servisu, ať prohlédnou, jestli někde neteče + hlídej si tu spotřebu. 1l/1000 km mi přijde docela dost.
- další výměnu bych udělal spíš dřív, než později (10tis.)
Nic dalšího bych neřešil - mám taky první BMW a ze začátku jsem byl taky vyplašenej z každé drobnost - chápu to. Člověk chce jezdit a chce mít auto v "cajku".
Na servisy je tady na foru vlákno, mrkni tam. U Brna bych ti doporučit uměl, u Zlína nevím.
Každopádně přeju hezký svezení. S tímhle motorem je ježdění radost.
Napsal: pon 27.06.2016 20:58
od tommee
Na obcasne seslapnuti jak pises bohate staci 5W40, pokud auto nedrtis casto v redline, je 5W50 n 60 zbytecny. Vymen olej a filtr, nedelej proplachy, sleduj spotrebu oleje, 1l na 1000km je dost, ale mne se po prechodu z 5W30 na 5W40 spotreba snizila. 10tis km na vymenu motoru prospeje daleko vic nez proplach, viz predchozi prispevky
Napsal: pon 27.06.2016 21:27
od kompre
preplach riesim na svojej 325i n53 pri kazdej vymene oleja/filtra (bg epr)
uz minimalne 4 krat/co rok to +- 12000km a bez tu spomenuteho problemu
Napsal: pon 04.07.2016 07:44
od martyb
Mám e90 320i co tam mám dát za olej? Taky 5w40 ? Párkrát do měsíce tomu dám kudlu

Napsal: pon 04.07.2016 13:56
od Sedrik