Stránka 2 z 3
Napsal: sob 09.04.2016 12:30
od tommee
Atmosfera nebo turbo je jen o pocitu. Osobne si chci jednu atmosferu nechat uz jen proto, ze se nedelaj. Rozdil v nakladech neni zasadni, ani jedno auto nelze doporucit nekomu kdo chce setrit. Co se spolehlivosti tyce, nevim ze by si majitele 35i stezovali vic nez 30i:)
Napsal: sob 09.04.2016 15:58
od pavproch
tommee píše:Osobne si chci jednu atmosferu nechat uz jen proto, ze se nedelaj.
+1
čili proto si nechávám nafurt doma DVĚ atmo R6......

Re:
Napsal: ned 27.08.2017 14:09
od jiriik
Ahoj, hledal jsem nějaké vlákno, ale nenašel jsem nic, tak se přiseru sem:-D
taky jsem se dlouho rozhodoval jestli E92 - 35i nebo 30i a nakonec jsem zase vybral atmosféru 200 kw, už jen proto že nejsou a líbí se mi charakter auta. Jedině co by mě zajímalo, jak se dá ještě u 30i zvednout výkon motoru?
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 14:19
od matiz
Da, uplne bezproblemove. Turbem

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 15:07
od Henry_E90
Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).
Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti

No a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 17:47
od jiriik
matiz píše:Da, uplne bezproblemove. Turbem

To si mi pomohl

Já myslel třeba sáním nebo výfukem, má smysl nějaký čip, kde na válcích deklarují hodnotu cca 212 kw a mají i certifikát na zapsání do TP.
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 18:54
od pavproch
Taky mám N53B30 200kW, něco málo sem k tomu udělal a zjišťoval, taxi dovolím svou trošku do mlýna....
- PI a PE přinesou jen (téměř) nepozorovatelný nárust výkonu a kouťáku, zato zvuk je "zimomriavkový" ( ako vy vraveli bratia, obojí mám nainstalováno)
- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%
Jakýkoli jiný (větší) nárust výkonu by znamenal:
- custom laděné sání
- catless výfuk
- seriózní ladění SW na brzdě
(čili řádově statisíce, dalo by se to ani dostat někam asi ke 350kobylám ale za cenu že by to potom neplnilo EUR5, čili legálně neprošlo skrz ME)
Nejdu do toho, protože to mám jako daily.
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 18:59
od MattyX
U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu
Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře

Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 19:33
od matiz
K tem zavadam na turbech pripocti mozna i castejsi zavady na klice. Nejdou sem lehce vkladat obrazky, tak nebude nic. Ale neni to hezky pohled...
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 20:16
od MattyX
Zadření motoru má většinou jednoduchou příčinu a tou je uchcávající vstřik

pak už se to hvizdne celý

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 20:55
od jiriik
MattyX píše:U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu
Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře

Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách

Tak teď už nic nenadělám, bude pouze "330i"

teď už jen musím pohledat něco ohledně samosvoru, který tam dát a myslím, že to bude stačit

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 20:58
od JaraX
já teda zas pozoruju že ty N54 díky turbům zase lépe splnují emise a nemusí se tolik trápit jizdou na záměrně chudou směs, to zas ničí katy, NOx, atd.
jednoduše řečeno myslím si že N54 vs N53 má uplně stejný náklady. v coupe bych chtěl jedině N54, v cabriu si myslím že to je jedno, jelikož tu N54 v tom člověk stejně nevyužije, to auto se kroutí atd.
ted jsem pořidil E64 645i a prostě v tom cabriu si ten motor člověk nikdy neužije tak jak v coupe, max ten zvuk.
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: ned 27.08.2017 21:36
od Henry_E90
pavproch píše:- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%
Rád bych tě poprosil, jestli bys o tom trochu víc nenapsal. Dost jsem o tom uvažoval, ale jelikož už jsem "nainvestoval" hodně peněz do předchozího auta a i když funguje dobře, tak to za to určitě nestálo, nějak mě přešla chuť. Kromě nějakého subjektivního hodnocení by mě i zajímalo, jestli jsi zkoušel s tímto nastavením projít emise? A případně jak se pohnula spotřeba? Nekoupil jsem samozřejmě šestiválec na spotřebu, ale docela by mě to zajímalo

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: pon 28.08.2017 09:59
od pavproch
ref ME: jak píšu vedle, mám tam zaslepený EGR, čili přes ME sem prošel "mimotržní" cestou... čili krabičku sem na ME nechal zapnutou (lze ji snadno deaktivovat pouhým "hraním" si s pedálem plynu asi za 20 sekund...)
na spotřebu to má (pro mě) neměřitelný vliv - je mi totiž úplně u ().() esli to jede za 14.5 nebo 15 .... (naopak, sem rád, že výrazně překračuju emise CO2 Bruseli - dle vzoru prdel - navzdory)
Koupil sem to infernetu přímo od Turnerů, instalace proběhla (s pomocí autoelektrikáře, já su jen blbý žinženýr strojař) snadno a bezproblema (někde sem to tu popisoval, myslím, že akorát nehrálo barevné značení jednoho kable)
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: pon 28.08.2017 10:11
od MattyX
zrovna s funkcí pigginy si u atmosféry nejsem úplně jistý, že to reálně má bez nějaké zasadní změny mechanických částí smysl ...
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: pon 28.08.2017 10:26
od pavproch
Důvodem pro piggy u mně nebyla snaha zvýšit výkon ale potlačit negativní (letargické a chaotické quli EUR5) reakce motoru na jemnou práci s plynem v první polovině otáčkoměru, což se bezezbytku povedlo.... takže imho to smysl má a velký...
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: pon 28.08.2017 10:44
od MattyX
Re:
Napsal: pon 28.08.2017 11:08
od mykovec
xyron píše:Turba jsou 50k. Vstriky jsou cca 30k a ty maj obe motorizace, vodni pumpa 10k (obe), civky, svicky, podvozek, hpfp, brzdy, kola a gumy atd atd .. vse obe. Je to jedno, naklady nehrajou moc roli v rozdilu... dulezity je si uvedomit jestli chci atmosferu nebo turbo ... kabria e93 se pohybujou od cca 4kil za vraky, pokud to ma nejak vypadat tak 500-mega za ojetinu. Novy turba jsou marginalie. Je nutne si uvedomit ze to auto je krasny, tezky, vykonny a clovek na nej musi mit... neni to schade..
Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Napsal: pon 28.08.2017 12:21
od mykovec
Henry_E90 píše:Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).
Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti

No a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i

Souhlasím, Performace koncový díl výfuku na N53 jsem koupil a potvrzuji, opravdu žádné navýšení výkonu se nekoná. Uvažoval jsem i o tom sání, ale tam už nevidím vůbec žádnou přidanou hodnotu, co se výkonu týče a (u výfuku se alespoň slušně změnil ten zvuk

Re: Re:
Napsal: pon 28.08.2017 13:21
od xyron
Souhlas, aktualně mám za sebou sekundární katy ... 45k bye bye ..
mykovec píše:
Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.