Stránka 2 z 3
Napsal: pon 04.05.2015 08:52
od JaraX
o kod motoru nejde, aji inovovana N52 ma takovy rozvody, takže prostě do roku 2008,
Napsal: pon 04.05.2015 08:56
od JaraX
Napsal: pon 04.05.2015 09:10
od xyron
orgasmic píše:Ja myslel, ze invidiual znamena dodatecna uprava po vyrobe...tedy ze v tomto pripade to bylo vyrobene v cerne a v Individual modifikaci precalounene

Ale prvotni nadseni opadlo, tak si asi necham stavajici vuz a investuji do zvyseni vykonu

Tak to sis opravdu jen myslel.. na Individual mas normalne cenik a konfigurujes si to rovnou při vyberu nového auta... jsou to ale rakety...
Pak si muzes v ramci programu Individual vymyslet cokoliv, vyšachovat a mít třeba 650i nebo X5 4,8si v manuálu ... ale vše je to na začátku... nikdy žádná dostavba...
Tady to spíš vypadá, že někdo v tom autě jen vyměnil sedadla a tapecy za ty Individuály... protože jsem např. nikdy neviděl interiér v Individuálu kombinovaný s prahovýma lištama mpaket atd... to není z výroby nastavitelný...
Napsal: pon 04.05.2015 09:13
od orgasmic
Jediny problem automat

Ja radeji manual...prece jen automatu moc neverim a navic to s nim ma horsi dynamiku a spotrebu.
Napsal: pon 04.05.2015 09:23
od JaraX
spotřeba je stejná, dokonce u nových aut má automat menší spotřebu, dynamika je podobná, ztráty na měniči sou kolem 10 procent, na spojce 3, takže nějakych 7 procent rozdíl, ale automat je asi 1000x komfortnější.
náklady sou na stejno, u manualu to vyváží spojka s dvouhmotou.
Napsal: pon 04.05.2015 16:50
od pavproch
jaraxi, tvé návrhy nemusí být pro někoho stravitelné..... sou tady případi (pro Dr. Chocholouška ?

), kterým AT nesmí přes práh garáže... a taky "s dobrou-plnou" výbavou - naco? pokud to auto sce na ježdění, tak naco výbava? každý sme jiný....
Napsal: pon 04.05.2015 17:47
od JaraX
protože já mluvím ze zkušenosti a lidi volí automat z neznalosti, nevěřím že člověk co by v automatu najel několik tisíc km by volil manual, ted se bavím o BMW automatech, né nějaký KK (koncernových kurvách), většina lidí co nechce automat, ho nechce protože:
- to nezná a bojí se že je to bude nudit
- slyšela od někoho špatnou zkušensot se servisem automatu, nebo je někdo natáhl při servise,
- koupil auto s posraným automatem nebo načatým a stálo je to kotel, protože dělali třeba i nesmyslnej repas
lidi pro které je manual lepší jak automat je méně než 5 procent, bohužel je to pro lidi velké tabu,
mluvím ze zkušenosti svých zákazníků, jeden rok všichni tvrdí, ne ne, automat nikdy, a za rok ho všichni maj a nechcou nic jinyho.
můj tatík řidič z povolání nechtěl o automatu ani slyšet když se kupovala E90 pro máti, já jsem řekl že to auto pro máti tak at do toho nekecá, dokonce rok odmítal s tím autem jet, po roce sem tam, po dvou letech už nechce nic jinýho a výsledek je ten že prodá i svůj Mergl a kupuje automat, takových lidí bych tady mohl vyjmenovat nejméně 50, člověka co šel z automatu do manualu (protože najede tak 10km týdně) znám jen jednoho.
a co se týče zbytku výbavy?
výbava je to co dělá BMW BMW, čím víc výbavy tím lepší a naštěstí u BMW neplatí to co u jiných značek a sice čím víc výbavy, tím víc poruch, až na pár drobností jako jsou třeba softclosy.
já mám třeba sedmu za 4,5 míče r.v.2003, letos jsem ji kupoval za 230k, ale ta výbava tam je furt všechna, a furt je to super, 90 procent té výbavy využívám a prostě si už neumím představit auto bez logica, bez aktivního tempomatu, bez webasta, dokonce i zadní idrive využíváme hodně, jelikož máme prcka a mladá jezdí s prckem vzadu, a když někam jedem tak je pro mě poholdnější říct mladé at mi do navigace zadá adresu sama vzadu než to cvakat ve předu za jízdy.
a třeba máti je naprostej antiuser aut, než měla E90 tak jela nejdál 5km, ted si užívá jak automat, tak tempomat, tak komfortní přístup, prostě je uplně happy že nemusí dávat klíček vůbec z kabelky, přijde a jede.
a kdyby měla tu E90 bez comfortního přistupu, bez výhřevu sedaček, bez navi, bez panoramy, bez bixenonu s automatickým přepínámím dálkových světel, tak pak nemusí kupovat BMW, může si koupit oktávku a to auto ji udělá uplně stejnou službu a nebude mít žadnou přidanou hodnotu.
hrozně mě mrzí že nemůžu všem těm lidem ukázat tu výbavu, pujčit někomu na dva dny 335i s automatem aby zjistil jak je to super, ale pár set lidem jsem už ukázal výhody výbavy a jsem za to rád.
Napsal: pon 04.05.2015 18:11
od pavproch
@jarax: díky za vysvětlení
fčíl budu vysvětlovat zase já:
ref automat: nejde o peníze, nejde o servis, nejde o pohodnost (ne moji), jde o zcela zásadní věc - s automatem se člověk DOBROVOLNĚ vzdává části kontroly nad autem....
"Take away the left pedal and it’s like chopping the driver’s balls off because you’ve lost all proper control of the car." - Lawrence Tomlinson
A já nescu o svoje koule přijít....
ref výbava: navi, wokno, komfort, automatická světla a td. - imho naprosté zbytečnosti, které prostě nechci, nechci, nechci....
Takže zkusím znova to nějak uzavřít: ty máš nárok na svůj názor tak jako mám na něj právo já nebo tazatel/zakladatel tohoto vlákna atd..... a ten Tvůj/můj/jeho názor se mohou DIAMETRÁLNĚ lišit...
A je dobře, že se (aspoň tady a teď) už nebojíme své názory (často kontroverzní) ventilovat veřejně....

Napsal: pon 04.05.2015 18:41
od JaraX
samozřejmě že každý má svůj názor, naprosto souhlasím,
s tou kontrolou nad autem nesouhlasím, to ja zavodnici formule 1 nemají kontrolu nad autem?
dneska at si kdo chce říká co chce, tak elektronika je dávno nad autem, kdysi dávno jsem viděl video kde chudán pan Schumacher jel s M3 nebo M5 v manualu a druhej řidič mu ujel s SMG(DCT) tak to prostě je.
proč teda necháváte vstřikovat palivo jednotkou? nebylo by lepší mít v kabině spínač a ten mačkat a tím si vstřikovat sám? to že jednotka vstřikuje za tebe ti bere část kontroly nad autem.
když něco najedeš s BMW automatem, tak se právě naučíš tu kontrolu mít jedním pedálem, ja nemám problém si během sekundy podřadit plynem o 1 nebo 2 kvalty, stejně jako řadím pedálem plynu nahoru.
já bych koupi manualu dovolil lidem jen pod podmínkou že najedou 1000km v automatu

pak at si koupí manual
btw proč nechceš navi? a podle čeho jezdíš? já už si bez navi nedovedu představit jezdit
Napsal: pon 04.05.2015 19:29
od BudVlad
JaraX píše: nevěřím že člověk co by v automatu najel několik tisíc km by volil manual
S automaty jsem najel tisíce kilometrů (včetně BMW) protože v Severní Americe v půjčovnách mají jen automaty. Do svého auta bych to nechtěl ani náhodou, jedině kdybych jezdil taxíkem nebo rozvážel pizzu po městě. Proč bych ale potom jezdil s BMW?
BTW: SMG (Servo Assisted Manual) není automat. Je to asi jako říkat servo řízeni automatické řízení. Na F1 jsou zakázané všechny drivers aids, takže jezdec má totálně auto pod kontrolou.
Napsal: pon 04.05.2015 19:36
od pavproch
@jarax ref navi:
podle mapy, papírové..... víš jaká je to nádhera, romantika ztrácení se a pak zase nacházení se? :lovestruck:
v m4Zlikovi navi je (bohužel pro 30i v Reichu povinná volba), za dva roky, co ho mám, sem ji nezapnul ani raz a nehodlám na tom bic měnit.... aji v m4Zlikovi vozím papírovou mapu.... teda rovnou dvě (CZ a SK)
Napsal: pon 04.05.2015 19:37
od pavproch
edit: double post
Napsal: pon 04.05.2015 19:47
od vita11
Taky se vám do té debaty lehce vložím

S různýma automata jsem najezdil hodně kilometrů. Přesně už to nikdy nespočítám ani modely nevyjmenuju, ale je to určitě v řádu desítek tisíc km a nebyly to žádné mrdky (i když třeba mercedesácký 7G tronik má svoje mouchy).
Ale když jsem si vybíral současnou 3er, tak manuál byl jeden z TOP5 kritérií. Rád se občas svezu automatem, ale 3er jsem chtěl jednoznačně v manuálu.
Proč? Protože su na automat zatím moc mladý a protože 3er (pořád ji beru jako sportovní sedan).
Pokud bych měl v garáži Z4 v manuálu (nebo něco podobného), tak bych asi vybíral automat, ale to zatím nemám. Bohužel.
Vím, že jednoho dne dospěju do stádia, kdy budu chtít 5er v automatu a možná i v naftě, ale zatím ne .... zatím chcu jednoznačně benzínovou 3er s manuálem
Napsal: pon 04.05.2015 19:48
od vita11
BudVlad: nemají F1 traction control? nebo už jim to zase zrušili?
Napsal: pon 04.05.2015 19:50
od BudVlad
vita11 píše:BudVlad: nemají F1 traction control? nebo už jim to zase zrušili?
Traction control je už hodně dlouho zakázaný.
Napsal: pon 04.05.2015 19:52
od vita11
Posledních pár let jsem F1 pořádně neviděl, tak mám v tomto ohledu trochu mezery ve vzdělání

Napsal: pon 04.05.2015 19:56
od JaraX
budvlad můžeš sem napsat kam jezdíš, jak jezdíš a kolik s autem najedeš že ti manual nevadí? to by mě zajimalo.
já si při nájezdu 60tkm ročně nedovedu představit manual .
Napsal: pon 04.05.2015 20:05
od pavproch
se svým firemním a dvěma soukromýma autama (2x 6MT a jednou 5MT) najedu ročně cca 60tis km a nedokážu si představit, že bych měl AT
Napsal: pon 04.05.2015 20:12
od BudVlad
JaraX píše:budvlad můžeš sem napsat kam jezdíš, jak jezdíš a kolik s autem najedeš že ti manual nevadí? to by mě zajimalo.
já si při nájezdu 60tkm ročně nedovedu představit manual .
Najel jsem toho dost protože jezdím od 18 a je mi 72. S automatem jsem jezdil hlavně v Americe a Kanadě a to snad se všema automaty které existují. Jezdil jsem ale i se závodníma sportovníma autama, formulema i rally. Nedovedu si představit, že někdo jako já by jezdil s automatem, pokud bych teda nerozvážel pizzu.
Napsal: pon 04.05.2015 20:20
od JaraX
jeslti je ti 72, máš E90, píše na forum a miluješ BMW tak smekám kloubouk dolů, takových lidí je málo
