Stránka 2 z 3
Napsal: pát 13.06.2014 17:44
od Huska
Krasavec píše:Huska, díky moc
Myslel jsem si to celou dobu, že je to divný s tou spotřebou..
Jen ještě otázka jak velkej je rozdíl 110Kw 5 a 6stupňová převodovka?
Dá se případně potom vyměnit za 6ti kvalt?
není zač..

rozdíl 5 a 6-sti kvalt je velký ... pocitově se jedná o dvě různá auta (byť papírové rozdíly takové nejsou) U šestikvaltu se totiž nejedná o šestku navíc, ale převodovka je celkově jinak nastavená (proto je maximálka +-stejná). Přehodit to jde ale je to finančně nezajímavé a tuším že je jiný i diferenciál
Napsal: pát 13.06.2014 19:14
od gsicbr
jj přesně tak. 6ti kvalt je lepší, hlavně pocitově to víc tahá, ale pokud by bylo v pěkném stavu v 5ti kvaltu, tak bych se tomu nebránil. Mám kámoše i s 5ti kvaltovou a je taky moc spokojenej a spotřeba taky stejná. Není tam velký rozdíl.
Napsal: pát 13.06.2014 20:46
od beny-maser
já bych to s tou spotřebou viděl tak u 320D o 1/3 menší ať budeš jezdit klobouka nebo pilu, rozdíl mezi 110kw a 135kw nebude nijak závratný, s 320D budeš mít cca o 1/3 levnější pojistku, spotřebák bude také cca o 1/3 levnější.
Pokud chceš blbnout a závodit na dálnici tak ber 6válec.
Do města a na okrsky v pohodě, ale opravdu v pohodě stačí 4válec.
Napsal: sob 14.06.2014 10:16
od zidrad
filozof: nejsem si jistý, ale myslím že ty váhy srovnáváš e46 sedan a e61 (combi). Pokud srovnáš srovnatelná auta (combi vs combi) tak to bude s tou váhou nějak jak píše gsicbr. Jinak abych jel v obci 30km/h a po dálnici 100 na to nepotřebuji 330d. S sdi takhle pojedeš i za 4l

Napsal: sob 14.06.2014 20:05
od JakubST
Dle mého pohledu, než mít 3er se čtyřválcem, tak to si raději koupím nějaký "běžnější" auto, třeba Passat. Bude to čistě přepravní prostředek, prostorově praktičtější, servisně o něco levnější, apod....3er je o radosti ze svezení a se šestiválcem je to prostě jiná liga.
Pár BMW jsem si před koupí svého projel a brzy mi bylo jasné, že dvoulitr je hřích u takové káry. Ale pozor, špatný motor to není...je to není jaksi ono...

A není to primárně jen o výkonu a jeho využiti. Průběh výkonu, kultura chodu i akustika se taky počítají...
Napsal: ned 15.06.2014 08:54
od Filozof
jakub to vystihl. Navíc pokud si chci udělat radost z BMW tak u nafty 3litr a benzínu 2,5i to začíná. A spotřeba se dá řešit pravou nohou.
Výhoda je hlavně možnost jet na pohodu za lidovou spotřebu nebo si zajezdit na hraně s využitím potenciálu auta pokud člověk chce pro radost z jízdy.
pokud chci úsporné a levné auto oktávka nebo fabie 1,9tdi to řeší nejlépe.
Jo ještě zkus napsat jaraxovi ten ti řekně kolik 320d řešil oprav. Co se vše na tom autě nepovedlo.
Napsal: ned 15.06.2014 17:54
od LukyGs
Jo....hlavně Jarax kupoval 320d E91 v dieslu svýmu tátovi

Nevím co tady tak brojíte proti čtyřválům, že je u nich spotřeba astronomicky nižší jak u třílitru musí bejt jasný i malýmu klukovi. Já mám 320D E91 a spotřebu mám kombinovanou 5,5 litrů na 50/50 město/okresky. S třílitrem si o tom můžete nechat jen zdát.....tam má kámoš 7,8 na stejnej styl jízda a stejný poměr město/okresky. Já když mu dám trošku za uši tak nemám problém jezdit průměrem za 6,7 a kámoš s třílitrem za 10 tož tak. Nikomu neberu že třílitr má sametovější chod, to bez debat má ale tím u mě ty výhody skončily.
Ruku na srdce, kdo z Vás denně využívá potenciálu toho motoru?
Navíc rady o koupi ochcávky bych řekl že jsou taky mimo.....cena stejná u ojetiny jak u jeté trojky a díly sou +- stejný a některý má bmw výrazně levnější jak škodovka...třeba vstřikovače. Pokud bych volil auto na motání se kolem komína s občasným vejletem nebo jetím na dovču tak šáhn po dvoulitru, pokud bych jezdil hodně dálky tak jasně třílitr ale jezdit s třílitrem 50/50 je finančně o dost náročnější a to nejen spotřebou nafty jak jezdit s dvoulitrem.
Napsal: ned 15.06.2014 22:22
od JaraX
každý má svoje,
320d 100kw už sou vylítané potvory, brát jen vyjímečné topstavy, navíc to vubec nejede.
320d 110kW už trochu jede, každopádně 320d v automatu žere stejně jak 330d v automatu, tzn tady platí že 320D se vyplatí koupit v manualu a 330d se vyplatí koupit v automatu,
s 320d 110kw manual se da jezdit do 5 litru, 320d automat veme stejnou jízdou 7 - 8,
osobně bych se na tak starou naftu jako je E46 vykašlal, mladé jsem pořidil 323i LPG, jezdí se tím město, okresky i dalky s pruměrnou spotřebou 10 litru LPG, motor naprosto bezproblémový, žadný turba, čerpadla, CR vstřiky, k tomu místo vibrací pěkný zvuk, navíc pěkná naftová E46 je přes kilo, pěknou benzínovou 323i, 328i, koupíš za 80, není špatná motorizace 318i 105kW N42, má to par mych zakazniku a je to super auto, díky VVT to žere houby cca jako 330d, akorát benzínu, resp LPG či E85, těch 105kW s velkym rozsahem otáček jede líp 320d 110kW, navíc jsme ted dovezli krasavce touringa z DE za 61 000kč, a už je to face, ty nafty sou prostě předražený a ve vysledku tě provoz jak 320d tak 330d vyjde dráž jak stavajici 523i LPG.
Napsal: ned 15.06.2014 23:08
od LukyGs
Jaraxi, pevně věřím že víš o čem mluvíš, nicméně mám průměrnou spotřebu momentálně 5,8L a to díky tomu že jsem to dneska docela dost prohnal do Olmíka a zpět+motání po Olmíku. Když to jezdím předpisově tak po najetí cesty Sušice-Olomouc a zpět cca 66km, mám spotřebu 5,5L. Mám E91 320D 120kw AUTOMAT motor M47 204 D4
Toho dvoulitra jsem bral bo jezdím docela dost město a couračky okolo. Třílitr jsem měl v merglu E 320D 150KW automat a i při moooc solidní jízdě do rychlosti dle předpisů jsem se na 7litrů dostával při stejné trase jako dnes jen horko těžko a to jsem musel bejt mooc opatrnej na rozjíždění a mačkání plynovýho pedálu vůbec.
U toho čtyřválu mě fakt jen sere ten traktorovej zvuk kterej v jiným svým autě neznám a sou to taky čtyřvály ale se sametovějším chodem

Napsal: pon 16.06.2014 06:10
od JaraX
tak mě tech 320dA jezdí hromada a nikdo takovou spotřebu nemá, jen lidi s manualama, ti fakt jezdí za prd. ale ty automaty většině lidi žerou přes 7, s tou naší 320D taky umím jet za 5,5 ale to je vícemě předpisová jízda.
Napsal: pon 16.06.2014 07:02
od Krasavec
Ty jo, ani jsem nečekal, že toto téma bude mít takovou odezvu
Ano, finance je druhá věc, kterou budu řešit. Ale rozhodně nemíním kupovat něco vylítanýho za 70 tis. pod 100 tis určitě nepůjdu s koupí. Nicméně si na to ještě našetřím.
Vzhledem k tomu že musí být v M-packetu to je první podmínka a pak nějaký ty vychytávky k vylepšení pocitu z jízdy.
Jinak, většina z vás mluví o radosti z jízdy, ale nezapomínejte že pro každého je to o něčem jiném, já kupříkladu vůbec nejezdím nějak extrémně rychle a když, tak to jen sem a tam.
Napsal: pon 16.06.2014 08:44
od Pazdi
nejde o radost z jízdy tak, že musíš jet pilu...jde o takovou tu pohodu, bezpečnost...představ si, že jedeš po silnici a v přehledném úseku předjíždíš někoho před sebou, máš tam 100 km/h, borec vpravo se rozhodne, že jeho OII nepředjedeš a tak ti přidává, mezitím je za tebou nalepený auto, do protivky jede další...(teď to trošku přeženu) v 316i máš jedinou možnost brzdit a zařadit se zpátky a doufat, že ten za tebou to do tebe nevpálí...v 330i jen polechtáš plyn a jseš před ním...
neber to tak, že když ti někdo napíše, že je to o radosti z jízdy, tak tady všichni jezdí jako hovado...ve skutečnosti je to spíše naopak - sem tam někdo hodí ramena, jaký je frajer a přitom jezdí "klobouka"
nejlepší rada bylo - jet to někam projet - klidně do bazaru...abys neskončil, jak většina lidí, co si koupí první bmw 4válec a pak si uvědomí, že 6vál není takový strašák, jak vypadá a pak za pár týdnů, měsíců už spřádá plány, jak vyhodit starej motor a hodit tam novej....a ve výsledku zjistí, že je to blbost a tak bude ten 4vál prodávat a kupovat to, co chtěl od začátku:)
Napsal: pon 16.06.2014 09:17
od pavproch
můžu k temu srovnání R4 a R6 v trojce (byť o generaci mladší)?
když sem vybíral potah, taxem měl možnost se povozit (a přímo přesednout z auta do auta) s 320d e91 a 330d e91 (zhruba stejný ročník a zhruba stejná výbava)...
statický dojem po přesednutí: stejná auta...
jízdní dojem: dvě naprosto rozdílná auta, z rozdílných kategorií - 320d prostě nižší střední ala konzern , 330d střední prémiovka - hlučnost, dynamika, pocit z řízení, kultura chodu... to vše úplně jiná dimenze...
a to sem zapřisáhly odpůzce sazí....
tožtak....
Napsal: úte 17.06.2014 00:25
od gsicbr
Tohle fakt srovnávat nejde. V e90 už je ten rozdíl výkonu a krouťáku opravdu propastný jak na papíře, tak v jízdě.
e90 330d 170kw 500NM vs. 320d 120kw 340NM
Narozdíl od e46 330d 135kw 390NM vs. 320d 110kw 330NM, kde je ten rozdíl úplně minimální.
Napsal: úte 17.06.2014 07:12
od tanner540i
..minimalni mozna tak na papire.
Napsal: úte 17.06.2014 08:00
od Filozof
ve skutečnosti je 3litr mnohem silnější jak 2litr. To se myslím nedá vubec porovnat.
3L Verze 142 a 150KW jede jak z praku oproti 2litru.
Napsal: úte 17.06.2014 08:25
od pavproch
zpět k e91: rodílná dynamika 320d a 330d je to poslední, co ty dvě auta od sebe (pocitově) odlišuje - R6 tomu autu dává úplně jiný rozměr, má výrazně líp naladěný podvozek, odezva řízení byla taky dramaticky lepší (je ale možné, že 330d měla servo, zatímco 320d mohla mít ED), řazení výrazně lepší.... prostě 320d "hrkotalka" , zatímco 330d "limuzína", která jaxi micmochodem jede i výrazně dynamičtěji...
a myslím si, že u e46 to bude stejně nebo aspoň hodně podobně...
Napsal: úte 17.06.2014 17:05
od tanner540i
Hlavne si nemuzu pomoct, ale mam pocit ze obe auta tu srovnavaji/haji lidi bez dostatku zkusenosti s obema..
Mel sem jak 320d 110kw, tak 330d 135kw i 150kw a kazdou minimalne rok (tj. 25tis km+). Za me nejlepsi verze je 330d 135kw, poctivy litinovy blok, verze s manualem nema ani klapky sani, relativne nesmrtelne (a hlavne repasovatelne) elektromag. vstriky atd. Obecne je to jeste motor ze stare skoly, kdy se moc nesetrilo na materialech..
Nejvetsi + pro me ale u 330d oproti 320d je prave spotreba. Totis pri stejnem stylu jizdy (tzn. rychlem) jsem mel spotrebu +- stejnou. 320d kolem 7, 330d 7,4l/100km. Obe spotreby jsou na stejne trase, cca 35km, 15 dalnice, 10 obchvat a neco malo po meste (par semaforu, zadna Praha ve 4hod). Spotrebu merim podle tankovani, nutno rict ze palubaky jsou nekdy hodne velci optimisti. Vetsi rozdil ve spotrebe je az ve chvily, kdy se clovek snazi jezdit za malo. Pak se da s 320d dostat i na 5, zato s 330d se pod 6 clovek realne kombinovane nedostane.
Jako posledni vyhodu beru u 330d i kultivivanost R6. Oba motory sice vybruji a jsou hlucne, ale R6 min..

Napsal: stř 18.06.2014 20:43
od JaraX
mě přijde 135kW 3litr jako jeden z nej motoru, měl jsem ho v 730d a spokojenost, jen to nejede, ani v trojce, proto benzín je benzín.
Napsal: stř 18.06.2014 21:46
od Huska
pavproch píše:zpět k e91: rodílná dynamika 320d a 330d je to poslední, co ty dvě auta od sebe (pocitově) odlišuje - R6 tomu autu dává úplně jiný rozměr, má výrazně líp naladěný podvozek, odezva řízení byla taky dramaticky lepší (je ale možné, že 330d měla servo, zatímco 320d mohla mít ED), řazení výrazně lepší.... prostě 320d "hrkotalka" , zatímco 330d "limuzína", která jaxi micmochodem jede i výrazně dynamičtěji...
a myslím si, že u e46 to bude stejně nebo aspoň hodně podobně...
můžu se zeptat jak jsi přišel na to, že 3,0D má lépe naladěný podvozek? e90 i e46 ... to jsi asi jediný co si to myslí, protože je to přesně naopak, podvozkově je na tom nejlépe R6 benzín společně R4 dieselem z důvodu téměř stejné váhy a nejlepšího nastavení. Řízení mají všechny modely mimo M3 stejné takže to co píšeš bohužel není pravda (stačí si přečíst jakoukoli recenzi) nebo porovnáváš serii s Mpaketem nebo neoriginálním podvozkem :-/
PS. podívej se do katalagu, které díly jsou společné !