Stránka 2 z 3

Napsal: stř 05.03.2014 23:15
od drago944
Já furt nevím, mám double vanos, nic nerachtá, otáčky nehopou, ale pořád je mi divný, že auto jede jednou jak drak a po druhy jede jak ludra líná. Nevím, čím to může být. :(

Napsal: čtv 06.03.2014 00:24
od Brátn
jestli jsi nikdy ty gumičky nedělal, tak je udělej, všichni se tomu zdráhají a pak jsou z toho vyjukaní, že je to opravdu rozdíl

popsal bych to tak, že před výměnou byl nárůst výkonu exponenciální a teď je lineární

Napsal: čtv 06.03.2014 09:03
od paca
drago944 píše:Já furt nevím, mám double vanos, nic nerachtá, otáčky nehopou, ale pořád je mi divný, že auto jede jednou jak drak a po druhy jede jak ludra líná. Nevím, čím to může být. :(
mám ještě jednu sadu na double vanos na prodej od beisanu :wink:

Napsal: čtv 06.03.2014 10:51
od Figa
Sháním sadu na single Vanos a někoho kdo by mi to udělal. Prosím prosím :D Kdyžtak PM.

Napsal: čtv 06.03.2014 12:33
od Totic

Napsal: čtv 06.03.2014 13:13
od drago944
Já se bojím, že když si udělám ty gumičky těsnění, tak že se pak může něco posrat v tom vanosu, třeba to bude vydávat pak nějaký zvuky atd... ale mám doma tu sadu od i6automotive, ale nejsem tak zručnej to těsnění vyměnit.

Napsal: čtv 06.03.2014 13:25
od paca
na tom nemáš co pokazit :wink:

Napsal: čtv 06.03.2014 13:46
od drago944
A na co se potřebuje k tomu ten olej a ten rozprašovač s vodou a pak ta pasta rtv?

Napsal: čtv 06.03.2014 14:02
od paca
Voda slouží k tomu, že když namočíš ten teflonový kroužek, tak ti změkne a pude líp nasadit na ten píst, olejem se potře ten vanosový kryt než tam dáš ty písty, pasta (lepidlo) slouží k lepšímu "přilepení" gumového těsnění víka ventilů, v tom rozprašovači má podle mě nějaký čistící prostředek.
Jedinou "zradu" bych hledal v levém závitu když povoluješ ty šroubky pod těma malýma plastovýma krytkama :wink:

Obrázek

Napsal: čtv 06.03.2014 14:08
od Brátn
no u double je nutné vanosy předepnout vzduchem ať se nastaví do krajní pozice, takže to bych jen tak v garáži nedělal
(sám jsem to nedělal, tohle je rada mého mechanika)

Napsal: čtv 06.03.2014 14:33
od paca
tak to nevím, nic takového jsem nedělal :) jen po prvním nastartování se to trošku "třáslo", ale po chvilce si to sedlo a vpoho :wink:

Napsal: pát 07.03.2014 19:56
od drago944
Teď jsem se ptal kluků, který vanos dělali na své E46 a v dolním rozmezí otáček se jim to nepatrně zlepšilo a nahoře to spíš ztratilo. Surprised

Napsal: sob 08.03.2014 19:43
od paca
nějak nechápu jak se jim to mohlo nahoře ztratit, mě to jede pěkně až do omezovače

Napsal: sob 08.03.2014 20:00
od drago944
Taky nevím. :?

Napsal: sob 08.03.2014 23:51
od Totic
Tak je potřeba znát funkci Vanosu. Prej funguje do 3500tis. ot. takže podle mě pak moc nemá co ztrácet. Třeba někdo ví jak přesně má účinkovat. Zkusím se zeptat v BMW nebo u Beisanu.

Napsal: ned 09.03.2014 23:37
od Mesa
Jestli tomu rozumim spravne tak single Vanos funguje prave do 3500rpm a double Vanos v celem otackovem spektru. takze je mozny, ze nejakym spatnym nastavenim si snizili vykon ve vysokych otackach.

Napsal: pon 10.03.2014 00:42
od Francis
VANOS 1. generace (M50TU/M52) je pouze dvoustavový, buď je "vypnutý" nebo "zapnutý". Změna stavu je řízena DME a je v různých otáčkách podle zatížení motoru.
VANOS u M52TU už by měl být spojitě proměnný.

Zda VANOS na M50TU/M52 funguje lze jednoduše ověřit diagnostikou (INPA, ...) kde je možno i na volnoběh VANOS aktivovat a poslechnout si změnu chodu motoru.

Napsal: pon 10.03.2014 16:20
od Brátn
oba dva typy vanosů podle mě mají celé spektrum, je to pod tlakem natlačený olej oproti válečku, který pootočí vačkou, tedy změní časování, samozřejmě má vliv jen do určitých otáček, než se natlakuje na plno a to je někde okolo 3500

rozdíl mezi M52 a M52TU je v tom, že singl ovládá vačku jen nad sacími ventily, dual ovládá obě tedy i nad výfukovými

Napsal: pon 10.03.2014 19:54
od Francis
Obávám se, že singleVANOS DME zná jen dvě polohy sací vačky, a to "advanced" a "retarded".
Bosch DME pro M50TU má dvě tabulky WOT fuel a Ignition, jednu pro VANOS advanced a druhou pro VANOS retarded. Z toho vyvozuji, že zná jen dvě polohy vačky.

Z neoficiálního zdroje (beisansystems) cituji: "The double VANOS system is “fully variable”, z čehož usuzuji, že doubleVANOS je spojitě proměnný.

Napsal: pon 10.03.2014 19:58
od paveld
Single vanos na M52 podle mě zná jen 2 polohy vačky a nic mezitim. Když spustíš ten test vanosu v inpě, tak i na volnoběh se vačka okamžitě ve zlomku sekundy pootočí. Při vyšších otáčkách je tlak oleje ještě vyšší, takže nehrozí, že by se vačka pootáčela pomalu postupně z jedný polohy do druhý.