Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#21 Příspěvek od drago944 »

Já furt nevím, mám double vanos, nic nerachtá, otáčky nehopou, ale pořád je mi divný, že auto jede jednou jak drak a po druhy jede jak ludra líná. Nevím, čím to může být. :(
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jestli jsi nikdy ty gumičky nedělal, tak je udělej, všichni se tomu zdráhají a pak jsou z toho vyjukaní, že je to opravdu rozdíl

popsal bych to tak, že před výměnou byl nárůst výkonu exponenciální a teď je lineární
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#23 Příspěvek od paca »

drago944 píše:Já furt nevím, mám double vanos, nic nerachtá, otáčky nehopou, ale pořád je mi divný, že auto jede jednou jak drak a po druhy jede jak ludra líná. Nevím, čím to může být. :(
mám ještě jednu sadu na double vanos na prodej od beisanu :wink:
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#24 Příspěvek od Figa »

Sháním sadu na single Vanos a někoho kdo by mi to udělal. Prosím prosím :D Kdyžtak PM.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#25 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#26 Příspěvek od drago944 »

Já se bojím, že když si udělám ty gumičky těsnění, tak že se pak může něco posrat v tom vanosu, třeba to bude vydávat pak nějaký zvuky atd... ale mám doma tu sadu od i6automotive, ale nejsem tak zručnej to těsnění vyměnit.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#27 Příspěvek od paca »

na tom nemáš co pokazit :wink:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#28 Příspěvek od drago944 »

A na co se potřebuje k tomu ten olej a ten rozprašovač s vodou a pak ta pasta rtv?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#29 Příspěvek od paca »

Voda slouží k tomu, že když namočíš ten teflonový kroužek, tak ti změkne a pude líp nasadit na ten píst, olejem se potře ten vanosový kryt než tam dáš ty písty, pasta (lepidlo) slouží k lepšímu "přilepení" gumového těsnění víka ventilů, v tom rozprašovači má podle mě nějaký čistící prostředek.
Jedinou "zradu" bych hledal v levém závitu když povoluješ ty šroubky pod těma malýma plastovýma krytkama :wink:

Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no u double je nutné vanosy předepnout vzduchem ať se nastaví do krajní pozice, takže to bych jen tak v garáži nedělal
(sám jsem to nedělal, tohle je rada mého mechanika)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#31 Příspěvek od paca »

tak to nevím, nic takového jsem nedělal :) jen po prvním nastartování se to trošku "třáslo", ale po chvilce si to sedlo a vpoho :wink:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#32 Příspěvek od drago944 »

Teď jsem se ptal kluků, který vanos dělali na své E46 a v dolním rozmezí otáček se jim to nepatrně zlepšilo a nahoře to spíš ztratilo. Surprised
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#33 Příspěvek od paca »

nějak nechápu jak se jim to mohlo nahoře ztratit, mě to jede pěkně až do omezovače
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#34 Příspěvek od drago944 »

Taky nevím. :?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#35 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak je potřeba znát funkci Vanosu. Prej funguje do 3500tis. ot. takže podle mě pak moc nemá co ztrácet. Třeba někdo ví jak přesně má účinkovat. Zkusím se zeptat v BMW nebo u Beisanu.
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Mesa »

Jestli tomu rozumim spravne tak single Vanos funguje prave do 3500rpm a double Vanos v celem otackovem spektru. takze je mozny, ze nejakym spatnym nastavenim si snizili vykon ve vysokych otackach.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

VANOS 1. generace (M50TU/M52) je pouze dvoustavový, buď je "vypnutý" nebo "zapnutý". Změna stavu je řízena DME a je v různých otáčkách podle zatížení motoru.
VANOS u M52TU už by měl být spojitě proměnný.

Zda VANOS na M50TU/M52 funguje lze jednoduše ověřit diagnostikou (INPA, ...) kde je možno i na volnoběh VANOS aktivovat a poslechnout si změnu chodu motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Brátn Moderátor »

oba dva typy vanosů podle mě mají celé spektrum, je to pod tlakem natlačený olej oproti válečku, který pootočí vačkou, tedy změní časování, samozřejmě má vliv jen do určitých otáček, než se natlakuje na plno a to je někde okolo 3500

rozdíl mezi M52 a M52TU je v tom, že singl ovládá vačku jen nad sacími ventily, dual ovládá obě tedy i nad výfukovými
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Obávám se, že singleVANOS DME zná jen dvě polohy sací vačky, a to "advanced" a "retarded".
Bosch DME pro M50TU má dvě tabulky WOT fuel a Ignition, jednu pro VANOS advanced a druhou pro VANOS retarded. Z toho vyvozuji, že zná jen dvě polohy vačky.

Z neoficiálního zdroje (beisansystems) cituji: "The double VANOS system is “fully variable”, z čehož usuzuji, že doubleVANOS je spojitě proměnný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od paveld »

Single vanos na M52 podle mě zná jen 2 polohy vačky a nic mezitim. Když spustíš ten test vanosu v inpě, tak i na volnoběh se vačka okamžitě ve zlomku sekundy pootočí. Při vyšších otáčkách je tlak oleje ještě vyšší, takže nehrozí, že by se vačka pootáčela pomalu postupně z jedný polohy do druhý.
Odpovědět