
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vanos
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Zkus se na singla zeptat tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=129089
Voda slouží k tomu, že když namočíš ten teflonový kroužek, tak ti změkne a pude líp nasadit na ten píst, olejem se potře ten vanosový kryt než tam dáš ty písty, pasta (lepidlo) slouží k lepšímu "přilepení" gumového těsnění víka ventilů, v tom rozprašovači má podle mě nějaký čistící prostředek.
Jedinou "zradu" bych hledal v levém závitu když povoluješ ty šroubky pod těma malýma plastovýma krytkama

Jedinou "zradu" bych hledal v levém závitu když povoluješ ty šroubky pod těma malýma plastovýma krytkama


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
VANOS 1. generace (M50TU/M52) je pouze dvoustavový, buď je "vypnutý" nebo "zapnutý". Změna stavu je řízena DME a je v různých otáčkách podle zatížení motoru.
VANOS u M52TU už by měl být spojitě proměnný.
Zda VANOS na M50TU/M52 funguje lze jednoduše ověřit diagnostikou (INPA, ...) kde je možno i na volnoběh VANOS aktivovat a poslechnout si změnu chodu motoru.
VANOS u M52TU už by měl být spojitě proměnný.
Zda VANOS na M50TU/M52 funguje lze jednoduše ověřit diagnostikou (INPA, ...) kde je možno i na volnoběh VANOS aktivovat a poslechnout si změnu chodu motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
oba dva typy vanosů podle mě mají celé spektrum, je to pod tlakem natlačený olej oproti válečku, který pootočí vačkou, tedy změní časování, samozřejmě má vliv jen do určitých otáček, než se natlakuje na plno a to je někde okolo 3500
rozdíl mezi M52 a M52TU je v tom, že singl ovládá vačku jen nad sacími ventily, dual ovládá obě tedy i nad výfukovými
rozdíl mezi M52 a M52TU je v tom, že singl ovládá vačku jen nad sacími ventily, dual ovládá obě tedy i nad výfukovými
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Obávám se, že singleVANOS DME zná jen dvě polohy sací vačky, a to "advanced" a "retarded".
Bosch DME pro M50TU má dvě tabulky WOT fuel a Ignition, jednu pro VANOS advanced a druhou pro VANOS retarded. Z toho vyvozuji, že zná jen dvě polohy vačky.
Z neoficiálního zdroje (beisansystems) cituji: "The double VANOS system is “fully variable”, z čehož usuzuji, že doubleVANOS je spojitě proměnný.
Bosch DME pro M50TU má dvě tabulky WOT fuel a Ignition, jednu pro VANOS advanced a druhou pro VANOS retarded. Z toho vyvozuji, že zná jen dvě polohy vačky.
Z neoficiálního zdroje (beisansystems) cituji: "The double VANOS system is “fully variable”, z čehož usuzuji, že doubleVANOS je spojitě proměnný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition