Stránka 2 z 3

Napsal: pon 20.01.2014 14:57
od Jamall
Čelo zůstává i se světly atd na svém místě. Motor jde ven spodem, zvedá se karosérie. Je fakt, že mě nikdy nenapadlo vyvěsit motor ze silentů a motor na kočce více vyklopit. Zvládneš nalitou převodovku pověsit pohodlně ve dvou a utáhnout?

Je fakt, že mě to nenapadlo, protože když vyvěsíš převodovku, tak zadní část ventilového víka se opře o zeď

Napsal: pon 20.01.2014 15:05
od roman320
tak o rozdilu jedno roura/dvou roura vim, to je jasny slo me o to jestli ten vyfuk mechanicky pasuje na ty 2.8 svody, nakou chvilu tam zustane jestli to pasuje.. to stejny diferak a veci kolem toho a to dostane pred vyfukem prednost, mam tam funkcni 3.45 svor, tak ho nechcu uplne odvarit.. no a kdyz ho oddelam tak moje smula no.. tech sroubu u starteru bych se nebal, starter sem menil zvrchu pred bytovkou na parkacu a nic strasnyho to nebylo:) jo a stejne to musim tahat zvlast, precejenom je to dost tezky a nerad bych sundal strechu od stodoly:D ze by bylo nutny kvuli prevodovce vytahovat motor je blbost.. ikdyz je me jasny ze kazdej ma svuj zpusob castecne ovlivnenej domacima dilenskejma podminkama.. btw s napravou sem tahal motor z primery a nikdy vic:D

Napsal: pon 20.01.2014 16:06
od Rade520
Jamall píše:Čelo zůstává i se světly atd na svém místě. Motor jde ven spodem, zvedá se karosérie. Je fakt, že mě nikdy nenapadlo vyvěsit motor ze silentů a motor na kočce více vyklopit. Zvládneš nalitou převodovku pověsit pohodlně ve dvou a utáhnout?

Je fakt, že mě to nenapadlo, protože když vyvěsíš převodovku, tak zadní část ventilového víka se opře o zeď
Tak já zas nemám zvedák abych vyndal motor spodem takže mě to nikdy nenapadlo .
Převodovku jsem dával sám má cca 30kg takže jeden pořádnej chlap ju zvedne :-)

Napsal: stř 22.01.2014 20:17
od roman320
Takze pridam par postrehu na ktery sem zatim prisel a neco od Maysnera, za coz mu jeste jednou dekuju:)
-vyfuk na motor pasuje, jedna b20 predelana na b28 s puvodnim vyfukem po brne jezdi
-dozvedel sem se ze klapka na asc je trojdilna, takze staci tu asc cast vyhodit ven, to sem nevedel:)
-je jiny zapojeni altiku, e36 ma klasicky ocko, e39 stekr s dvouma dratama, z toho plyne otazka jestli pasuje altik z m50 na m52:)
-e39 ma ventil na aktivni uhli pod sanim samostatne a nadobka je schovana asi nekde v podbehu, to budu muset nak vyresit jeste zapojeni hadicek az ten motor bude fyzicky v e36
-hadice od volnobeznyho ventilu je trochu jinak nakroucena, ale zda se ze pujde natocit na pozadovany misto (nevim jestli tady je rozdil mezi e36/e39, nebo verze s/bez asc)
-airbox je uplne jinej
-klimakompresor je jinej, ale zda se ze bude mensi zlo prehodit trubky z e39 do e36, jeste nevim na 100% jestli to bude pasovat, musim vyzkouset:)
-ews pin 7 rj motoru by mel byt vyvedenej nekde nad nohama ridice, nevim musim promerit.. jinak ews jednotka u e39 je umistena pekne blbe za kastlikem schovana za takovym plechem privarenym k vyztuze..

Takze zatim sem prisel na tohle, budu informovat dal pak, z e39 je motor vpodstate venku, uz tam jenom lezi a je na nem e36 elektrika, doufam ze dobre zapojena:D o vikendu bych to rad dodelal:)

Napsal: stř 22.01.2014 20:50
od Johnys
Ohledně té převodovky. Já si měnil spojku na E36 328i. Poprvé to byl oser. Podruhé, když jsem zjistil, že se mi ulomil takovej ten vymezovací plastovej kolík u spojky a musel jsem ho měnit, tak už jsem to zvládl i se sundáním výfuku a kompletním složením za dvě-tři hodiny. Fakt stačí jen naklonit motor a pak nadávat a povolovat všechny šrouby okolo převodovky. Je tam přístup jako k penězům, ale jde to.

Napsal: stř 22.01.2014 23:42
od paveld
Altík m50/m52 je stejnej

Napsal: čtv 23.01.2014 10:24
od Maysner
Koukam ze by tu plno lidi kvuli vymene spojky tahalo ven motor :lol: uplne zbytecne. Normalne prevodovka spodem a motor pak vrchem. Nemusi se odpojovat rizeni, neni tak velky riziko ze motor zlikviduje lak v motoru, protoze je vic mista na manipulaci. Swapy taky resim prevodovkou zespod. Za posledni dobu 2x spojka, 5x motor ven, 3x motor dovnitr .... Dostat se k tem sroubum je obcas omrd, ale staci mi na to jedna gola sada a jedno kratky prodlouzeni od momentaku. Silace to tu chvili vydrzi, je to zcela bezny, kdyz rupnou, uz byly v prdeli. A plno lidi jezdi na utrzenych motorovych silacich a ani o tom nevi

Napsal: čtv 23.01.2014 14:26
od fabledwarrior
Romane ja jsem chtel nechat swapovat 2.8mu misto ISa a tak jsem zjistoval cenu a v BMW vrakoviste chotetov mi rekli ze prijedu s ISem a odjedu s komplet 328 za necelych 30 litru takze vc. motoru, prevodovky, zadni napravy, vyfuku, montaze atd... tak jen tip, kdyby ses s tim nechtel jebat:D

Napsal: čtv 23.01.2014 15:14
od _stalker_
A odjedes předpokládám s 2.8 co se dávala do E36?? Dokázal by někdo nacpat do E36 M52B28Tu

Napsal: čtv 23.01.2014 16:51
od roman320
30 za to nedam ani omylem, zas tak spatnej ten 2.0 neni:D povedl se me takovej kup ze na tom swapu mozna aji nakej drobak vydelam, uvidime.. a hlavne starani v aute je pro me celkem konicek, takze raci sam:) m52b28tu ma v e36 Mimo z sk klubu, ale moc informaci tam nema, spis zadny:(

Napsal: pát 24.01.2014 23:07
od Johnys
roman320 píše:30 za to nedam ani omylem, zas tak spatnej ten 2.0 neni:D povedl se me takovej kup ze na tom swapu mozna aji nakej drobak vydelam, uvidime.. a hlavne starani v aute je pro me celkem konicek, takze raci sam:) m52b28tu ma v e36 Mimo z sk klubu, ale moc informaci tam nema, spis zadny:(
Ja bych se mohl vysrat uz na to davat do auta motor, kterej tam nepatri :) Jsem rad, ze jsem ted zprovoznil v aute motor M50B25 s prislusenstvim z M52 tim myslim sani svody a elektrika. A je to oser, porad neco shanet, premyslet jak to udelat jinak a nakonec je to bastl. Radej vsecko sehnat jak to ma byt origo.

Napsal: pon 27.01.2014 20:38
od roman320
Tak a komplikace sou na svete :evil: motor je usazenej v aute, po nakejch komplikacich kolem serva, trubek od paliva a ohnutyho vejfuku vsechno na svym miste, ale nechce nastartovat, jen toci a nic.. takze tady k tomu mam naky postrehy:)
-ews pripojit na pin 7 rj motoru - ve schematu se pise zelenej drat, me vychazi jak u elektriky z e39 tak e36 drat cernej, mel by to byt ten pin oznacenej na fotce nize.. je to dobre?
-zapojeni ews - zatim na zkousku mam obe + pripojeny na stalo, je mozny ze je problem tady? ale kdyz do krouzku strcim klic tak je slyset cvaknuti z ews jednotky (jako by vevnitr seplo rele) takze predpokladam ze tohle je vpohode, ale pro jistotu..
-privod benzinu, opet jen pro jistotu - od filtru ma jit hadice do te trubky co je na liste a je do listy propojena u rozvodu, prepad ten vystup nad regulatorem? to bych rekl ze je taky ok
-chova se to tak ze toci, cerpadlo v nadrzi sepne, ale kdyz vytahnu listu tak nevstrikuje, jestli pali zatim nevim, tohle me vede zpatky k tomu ews..
naky tipy co s tim?:)

Napsal: pon 27.01.2014 21:33
od roman320
jeste me ted tak napada, Maysner rikal ze ten pin 7 z jednotky je vyvedenej nekde ve svazku pod volantem, ja to ews pripojil k jednotce, takovym zpusobem ze sem ten drat rozstrihl a ews napojil na ten konec co vede do jednotky a ten co jede do auta sem nechal na volno jemozny ze sem tim odstrihl jeste neco dulezityho, nebo je ten pin ciste jenom na ews?

Napsal: pon 27.01.2014 21:40
od Johnys
Proč nepoužiješ původní elektroniku motoru ?

Napsal: pon 27.01.2014 21:48
od roman320
puvodni je m50 a ews nemela..

Napsal: pon 27.01.2014 21:57
od Johnys
Ja nevim, ale to snad zas takovej problem neni ne ? Jako ja treba mel na svy E36 motor M52, ale dal se do nej motor M50. Elektronika zustala stejna. Jen jsem dal sani a svody z M52. A naprosto bez problemu ten motor nastartoval, ale jeste jsem ho neprojizdel. Predpokladam, ze ale pojede bez problemu.

Napsal: pon 27.01.2014 22:15
od Rade520
Johnys píše:Ja nevim, ale to snad zas takovej problem neni ne ? Jako ja treba mel na svy E36 motor M52, ale dal se do nej motor M50. Elektronika zustala stejna. Jen jsem dal sani a svody z M52. A naprosto bez problemu ten motor nastartoval, ale jeste jsem ho neprojizdel. Predpokladam, ze ale pojede bez problemu.
jo je to problém :-) právě to zapojení ews když v autě předtím nebylo .

roman320: a kde přesně jsi ten drát rozstřihl? to bych asi nedělal .
drát vede s jednotky do motorové zásuvky ,já napojoval ews na pin v motorové zasuvce .

Napsal: pon 27.01.2014 23:48
od paveld
Nevim přesně, jestli se špatně zapojený EWS může chovat stejně, ale u mě pokud zkusim nastartovat klíčem bez EWS čipu, tak ani starter netočí motorem (v autě mám EWS II). Tzn. pokud si to odvozuju dobře, tak pokud ti točí starter, tak v EWS by neměl být problém.

Napsal: úte 28.01.2014 05:16
od roman320
Rade520: napojil sem to hned u rj motoru, ale jestli to ma pin v zasuvce tak to napojim raci tam, nevis kterej pin to je?
paveld: zkousel sem jak se to bude chovat s odpojenym ews a tocilo to porad.. je to z auta bp14554, asi tam je jeste ewsI, do tohto nak nevidim:)

Napsal: úte 28.01.2014 08:21
od Rade520
tady do tématu jsem dával schéma/obrázek zapojení máš to podle toho ?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ews+e36
jinak jestli to dobře chápu tak od kulaté zásuvky (co je u pojistkovky ) k motoru je to elektrika M52 a zásuvka v autě a vše co zůstalo v autě jepůvodní M50.
takže já to zapojoval do zásuvky právě na ten pin č. 7 ale celé schéma teď po ruce nemám.
V motorovém svazku jako takovém bych nic nestříhal pokud nemáš schéma a nevíš kam přesně co vede .