Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 vymena m50b20 za m52b28 z e39
Čelo zůstává i se světly atd na svém místě. Motor jde ven spodem, zvedá se karosérie. Je fakt, že mě nikdy nenapadlo vyvěsit motor ze silentů a motor na kočce více vyklopit. Zvládneš nalitou převodovku pověsit pohodlně ve dvou a utáhnout?
Je fakt, že mě to nenapadlo, protože když vyvěsíš převodovku, tak zadní část ventilového víka se opře o zeď
Je fakt, že mě to nenapadlo, protože když vyvěsíš převodovku, tak zadní část ventilového víka se opře o zeď
tak o rozdilu jedno roura/dvou roura vim, to je jasny slo me o to jestli ten vyfuk mechanicky pasuje na ty 2.8 svody, nakou chvilu tam zustane jestli to pasuje.. to stejny diferak a veci kolem toho a to dostane pred vyfukem prednost, mam tam funkcni 3.45 svor, tak ho nechcu uplne odvarit.. no a kdyz ho oddelam tak moje smula no.. tech sroubu u starteru bych se nebal, starter sem menil zvrchu pred bytovkou na parkacu a nic strasnyho to nebylo:) jo a stejne to musim tahat zvlast, precejenom je to dost tezky a nerad bych sundal strechu od stodoly:D ze by bylo nutny kvuli prevodovce vytahovat motor je blbost.. ikdyz je me jasny ze kazdej ma svuj zpusob castecne ovlivnenej domacima dilenskejma podminkama.. btw s napravou sem tahal motor z primery a nikdy vic:D
Tak já zas nemám zvedák abych vyndal motor spodem takže mě to nikdy nenapadlo .Jamall píše:Čelo zůstává i se světly atd na svém místě. Motor jde ven spodem, zvedá se karosérie. Je fakt, že mě nikdy nenapadlo vyvěsit motor ze silentů a motor na kočce více vyklopit. Zvládneš nalitou převodovku pověsit pohodlně ve dvou a utáhnout?
Je fakt, že mě to nenapadlo, protože když vyvěsíš převodovku, tak zadní část ventilového víka se opře o zeď
Převodovku jsem dával sám má cca 30kg takže jeden pořádnej chlap ju zvedne

Takze pridam par postrehu na ktery sem zatim prisel a neco od Maysnera, za coz mu jeste jednou dekuju:)
-vyfuk na motor pasuje, jedna b20 predelana na b28 s puvodnim vyfukem po brne jezdi
-dozvedel sem se ze klapka na asc je trojdilna, takze staci tu asc cast vyhodit ven, to sem nevedel:)
-je jiny zapojeni altiku, e36 ma klasicky ocko, e39 stekr s dvouma dratama, z toho plyne otazka jestli pasuje altik z m50 na m52:)
-e39 ma ventil na aktivni uhli pod sanim samostatne a nadobka je schovana asi nekde v podbehu, to budu muset nak vyresit jeste zapojeni hadicek az ten motor bude fyzicky v e36
-hadice od volnobeznyho ventilu je trochu jinak nakroucena, ale zda se ze pujde natocit na pozadovany misto (nevim jestli tady je rozdil mezi e36/e39, nebo verze s/bez asc)
-airbox je uplne jinej
-klimakompresor je jinej, ale zda se ze bude mensi zlo prehodit trubky z e39 do e36, jeste nevim na 100% jestli to bude pasovat, musim vyzkouset:)
-ews pin 7 rj motoru by mel byt vyvedenej nekde nad nohama ridice, nevim musim promerit.. jinak ews jednotka u e39 je umistena pekne blbe za kastlikem schovana za takovym plechem privarenym k vyztuze..
Takze zatim sem prisel na tohle, budu informovat dal pak, z e39 je motor vpodstate venku, uz tam jenom lezi a je na nem e36 elektrika, doufam ze dobre zapojena:D o vikendu bych to rad dodelal:)
-vyfuk na motor pasuje, jedna b20 predelana na b28 s puvodnim vyfukem po brne jezdi
-dozvedel sem se ze klapka na asc je trojdilna, takze staci tu asc cast vyhodit ven, to sem nevedel:)
-je jiny zapojeni altiku, e36 ma klasicky ocko, e39 stekr s dvouma dratama, z toho plyne otazka jestli pasuje altik z m50 na m52:)
-e39 ma ventil na aktivni uhli pod sanim samostatne a nadobka je schovana asi nekde v podbehu, to budu muset nak vyresit jeste zapojeni hadicek az ten motor bude fyzicky v e36
-hadice od volnobeznyho ventilu je trochu jinak nakroucena, ale zda se ze pujde natocit na pozadovany misto (nevim jestli tady je rozdil mezi e36/e39, nebo verze s/bez asc)
-airbox je uplne jinej
-klimakompresor je jinej, ale zda se ze bude mensi zlo prehodit trubky z e39 do e36, jeste nevim na 100% jestli to bude pasovat, musim vyzkouset:)
-ews pin 7 rj motoru by mel byt vyvedenej nekde nad nohama ridice, nevim musim promerit.. jinak ews jednotka u e39 je umistena pekne blbe za kastlikem schovana za takovym plechem privarenym k vyztuze..
Takze zatim sem prisel na tohle, budu informovat dal pak, z e39 je motor vpodstate venku, uz tam jenom lezi a je na nem e36 elektrika, doufam ze dobre zapojena:D o vikendu bych to rad dodelal:)
Ohledně té převodovky. Já si měnil spojku na E36 328i. Poprvé to byl oser. Podruhé, když jsem zjistil, že se mi ulomil takovej ten vymezovací plastovej kolík u spojky a musel jsem ho měnit, tak už jsem to zvládl i se sundáním výfuku a kompletním složením za dvě-tři hodiny. Fakt stačí jen naklonit motor a pak nadávat a povolovat všechny šrouby okolo převodovky. Je tam přístup jako k penězům, ale jde to.
Koukam ze by tu plno lidi kvuli vymene spojky tahalo ven motor
uplne zbytecne. Normalne prevodovka spodem a motor pak vrchem. Nemusi se odpojovat rizeni, neni tak velky riziko ze motor zlikviduje lak v motoru, protoze je vic mista na manipulaci. Swapy taky resim prevodovkou zespod. Za posledni dobu 2x spojka, 5x motor ven, 3x motor dovnitr .... Dostat se k tem sroubum je obcas omrd, ale staci mi na to jedna gola sada a jedno kratky prodlouzeni od momentaku. Silace to tu chvili vydrzi, je to zcela bezny, kdyz rupnou, uz byly v prdeli. A plno lidi jezdi na utrzenych motorovych silacich a ani o tom nevi

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ja bych se mohl vysrat uz na to davat do auta motor, kterej tam nepatriroman320 píše:30 za to nedam ani omylem, zas tak spatnej ten 2.0 neni:D povedl se me takovej kup ze na tom swapu mozna aji nakej drobak vydelam, uvidime.. a hlavne starani v aute je pro me celkem konicek, takze raci sam:) m52b28tu ma v e36 Mimo z sk klubu, ale moc informaci tam nema, spis zadny:(

Tak a komplikace sou na svete
motor je usazenej v aute, po nakejch komplikacich kolem serva, trubek od paliva a ohnutyho vejfuku vsechno na svym miste, ale nechce nastartovat, jen toci a nic.. takze tady k tomu mam naky postrehy:)
-ews pripojit na pin 7 rj motoru - ve schematu se pise zelenej drat, me vychazi jak u elektriky z e39 tak e36 drat cernej, mel by to byt ten pin oznacenej na fotce nize.. je to dobre?
-zapojeni ews - zatim na zkousku mam obe + pripojeny na stalo, je mozny ze je problem tady? ale kdyz do krouzku strcim klic tak je slyset cvaknuti z ews jednotky (jako by vevnitr seplo rele) takze predpokladam ze tohle je vpohode, ale pro jistotu..
-privod benzinu, opet jen pro jistotu - od filtru ma jit hadice do te trubky co je na liste a je do listy propojena u rozvodu, prepad ten vystup nad regulatorem? to bych rekl ze je taky ok
-chova se to tak ze toci, cerpadlo v nadrzi sepne, ale kdyz vytahnu listu tak nevstrikuje, jestli pali zatim nevim, tohle me vede zpatky k tomu ews..
naky tipy co s tim?:)

-ews pripojit na pin 7 rj motoru - ve schematu se pise zelenej drat, me vychazi jak u elektriky z e39 tak e36 drat cernej, mel by to byt ten pin oznacenej na fotce nize.. je to dobre?
-zapojeni ews - zatim na zkousku mam obe + pripojeny na stalo, je mozny ze je problem tady? ale kdyz do krouzku strcim klic tak je slyset cvaknuti z ews jednotky (jako by vevnitr seplo rele) takze predpokladam ze tohle je vpohode, ale pro jistotu..
-privod benzinu, opet jen pro jistotu - od filtru ma jit hadice do te trubky co je na liste a je do listy propojena u rozvodu, prepad ten vystup nad regulatorem? to bych rekl ze je taky ok
-chova se to tak ze toci, cerpadlo v nadrzi sepne, ale kdyz vytahnu listu tak nevstrikuje, jestli pali zatim nevim, tohle me vede zpatky k tomu ews..
naky tipy co s tim?:)
- Přílohy
-
- IMG_20140127_191218.jpg (48.97 KiB) Zobrazeno 235 x
jeste me ted tak napada, Maysner rikal ze ten pin 7 z jednotky je vyvedenej nekde ve svazku pod volantem, ja to ews pripojil k jednotce, takovym zpusobem ze sem ten drat rozstrihl a ews napojil na ten konec co vede do jednotky a ten co jede do auta sem nechal na volno jemozny ze sem tim odstrihl jeste neco dulezityho, nebo je ten pin ciste jenom na ews?
Ja nevim, ale to snad zas takovej problem neni ne ? Jako ja treba mel na svy E36 motor M52, ale dal se do nej motor M50. Elektronika zustala stejna. Jen jsem dal sani a svody z M52. A naprosto bez problemu ten motor nastartoval, ale jeste jsem ho neprojizdel. Predpokladam, ze ale pojede bez problemu.
jo je to problémJohnys píše:Ja nevim, ale to snad zas takovej problem neni ne ? Jako ja treba mel na svy E36 motor M52, ale dal se do nej motor M50. Elektronika zustala stejna. Jen jsem dal sani a svody z M52. A naprosto bez problemu ten motor nastartoval, ale jeste jsem ho neprojizdel. Predpokladam, ze ale pojede bez problemu.

roman320: a kde přesně jsi ten drát rozstřihl? to bych asi nedělal .
drát vede s jednotky do motorové zásuvky ,já napojoval ews na pin v motorové zasuvce .
tady do tématu jsem dával schéma/obrázek zapojení máš to podle toho ?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ews+e36
jinak jestli to dobře chápu tak od kulaté zásuvky (co je u pojistkovky ) k motoru je to elektrika M52 a zásuvka v autě a vše co zůstalo v autě jepůvodní M50.
takže já to zapojoval do zásuvky právě na ten pin č. 7 ale celé schéma teď po ruce nemám.
V motorovém svazku jako takovém bych nic nestříhal pokud nemáš schéma a nevíš kam přesně co vede .
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ews+e36
jinak jestli to dobře chápu tak od kulaté zásuvky (co je u pojistkovky ) k motoru je to elektrika M52 a zásuvka v autě a vše co zůstalo v autě jepůvodní M50.
takže já to zapojoval do zásuvky právě na ten pin č. 7 ale celé schéma teď po ruce nemám.
V motorovém svazku jako takovém bych nic nestříhal pokud nemáš schéma a nevíš kam přesně co vede .