madmarty, to s tím LPG sou takový polopravdy, tak to uvedu na pravou míru, jelikož LPG montujeme.
- koupit auto s LPG není ani plus ani minus, každýmu říkám že to je neutrální, já třeba koupil E46 s LPG, průběžně jsem se na něj jezdil ale do roka vyměnil všechny komponenty toho systému (nádrž byla malá, tankování bylo v nárazníku, reduktor starej, vstřiky starý, a elektronika už taky byla zastaralá, takže autům s LPG bych se nevyhýbal, ale počítal s tím že se to stejně bude muset zaplynovat znova a pořádně, plynaři sou většinou strašný prasata
- těch plnících koncovek zase tolik není, v praxi existuje italský typ, to je to co máme tady v ČR, italský typ je všude na jih od nás, tzn od rakouska po řecko, italie, chorvatsko,francie,
dále pak je belgický typ, to používaj němci, belgičané, ale to už taky problém není, nemci maji většinou stojan s oběma pistolema, takže si člověk prostě vezme tu správnou, a nebo bud za 400kč koupit redukci, připadně si ji vždy pujčit u obsluhy, když tam člověk jede jednou za x let, je nejlepší si to pujčit, ale když je tam 10x ročně tak lepší si redukci pořidit.
další typ je holandský typ, ale to jsem viděl fakt jen v holandsku, a redukci vám vyloženě podstrkujou, takže problém není vubec,
plnících koncovek bych se vůbec nebál, prostě tam nějaká bude a i to plnící hrdlo se dá vyměnit za jiný, třeba italský(český typ), investice je to max do 2000kč.
tankovaní s redukcí, např u víčka nádrže, je blbost právě z důvodu "spojování" redukcí, přitom u většiny BMW lze udělat plnění plnohodnotné, bez jakýhkoli redukci
viz foto
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_4561.jpg
- co se týče legalizace systému, funguje to tak že plynař který dělá LPG napíše k tomu plynu tzv passport, tzn já jsem třeba koupil z německa E65 s LPG, na STK mi řekli že mi to s LPG přihlasit nemužou když nemám pasport, tak jsem si to napsal (musí to být samozřejmě podložené LPG razítkem) jedná se o soupis komponent toho LPG včetně homologací, tzn za 20 min není co dělat, tento papír se přidá na dovozovou STK a LPG se zapíše, podmínka proto toto je aby ten plyn byl zapsán v té jiné zemi, tzn kdyby tam byl namontovanej načerno, tak to nepůjde, i když by to možná taky prošlo.
- každý plyn má svoje specifika a stejně to chce najít si servisáka, co dělá ten konkrétní systém, super je Prins, to je asi to nejlepší co mít v autě z DE, servis je drahej, ale většinou to moc servis nepotřebuje.
- lambdě je uplně jedno jeslti auto jede na benzín nebo LPG, jen je třeba mít to dobře seřízený, chyby lambdy vyhazují špatně seřízená auta