Napsal: ned 05.06.2016 18:03
Reaguju na prispevek nade mnou.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Mam je dva a oba jsou kunkcni ... Jinak to ze povel dostava je zmereno jak na meraku tak i vizualne: odpoiili jsme konektor nasadily na druhy regulak a ten pp zapnuti klicku zacal fakat. I po prohozeni. Takze takhle...Misanek píše:A jak konkrétně jste ověřili správnou funkčnost průtokového regulátoru na čerpadle? Resp. jaké hodnoty jste na čem četli? Ptám se jenom z toho důvodu, že takhle zkoušet správnou funkci regulačních členů je přes diagnostiku přecejenom trochu střelba od boku, nebo se mýlím?
patrikE39 píše:nevim jak tohodle čerpadla jestli je to stejné ale bývají v něm 3 pístky do trojuhelníku a ty tlačí palivo do vysokotlakého okruhu.. pokud někdodlouho točí čerpadlem naprázdno bez nafty tak se písty nebo stěny válečků odřou/vydřou a čerpadlo pak už palivo nenatlačí... michal určitě doplní... jinak proč jsi nezkusil to druhé čerpadlo jak jsme ti říkaly? je to práce na chvíly... takto jsi to po týdnu napsal že ses vlastně nikam nepohl.
Právě taky jsem čuměl. Milane, ty jsi sem dal právě starý typ cr čerpadla, jenž je použit u původních m57, ne?starML píše:Dříve, než to hodíš ze skály, přečti si tuto úvahu:
- původní motor před svojí smrtí běžel nějakou dobu na hodně vysoké otáčky, než mu došel ten olej z intercooleru,
- druhý, aktuálně zamontovaný motor má problém s dodávkou paliva od vysokotlakého čerpadla, protože propouští veškeré palivo zpět do přepadu, do railu nic,
- u prvního VT čerpadla je jeho technický stav nejistý + určitě má od 09/2004 něco naběháno,
- máš k dispozici 2 čerpadla, tak je odnes do BOSCHE v okolí bydliště, ať ti z toho udělají jedno funkční => přetěsnění nebo repasi,
- před 8 lety jsem měl problém s únikem paliva, přetěsnění + test mi tenkrát přišel na cca 1600,-Kč, bylo to do týdne hotové, ale tenkrát byla nižší DPH,
- vysokotlaké čerpadlo je srdce motoru, tak ho už nyní uveď do správného technického stavu, nebudeš ho potom znova vyndavat,
- za prouštění do přepadu je zodpovědný kuličkový ventil (14) hned vedle regulátoru tlaku paliva (13) => není ta kulička zaseknutá, nebo nevypadla při výměně toho regulátoru?
Přečti si tuhle diplomku https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=5718 , řez čerpadlem a ty pozice (13) a (14) najdeš na straně 12.
starML píše:
- u nového systému je palivo z nádrže čerpáno rovnou tlakem okolo 4 Barů a to čerpadlo má svoji řídící jednotku EKPS...
starML píše:...následuje vyhřívaný palivový filtr pod vozem a vysokotlaké čerpadlo, které umí mnohem vyšší tlaky viz. strana 5 dokumentu od "mi00wa" a tento tlak opět reguluje ventil, který podle toho, jak je "energized" pouští více nebo méně do přepadu, jak ten "réglventil" funguje ukazují obrázky na straně 17 a 18
Jasně, ale tuhle inovaci má na svědomí hlavně v první řadě přepracovaný systém středotlaké dopravy paliva regulovaný pomocí další ecu, ne? Stejně de facto při nízké potřebě vysokého tlaku (resp. při potřebě nižšího tlaku) na railu jde přes cr čerpadlo nafta skrze "fuel metering control valve", čili přes regulátor průtoku zpátky do nádrže a taky se přečerpává. Je fakt, že ale pouze pod středotlakem a již ne tolik ohřátá...starML píše:Zásadní rozdíl mezi starým a novým systémem dopravy a řízení tlaku je ten, že starý čerpal a tlačil z nádrže na plné pecky a regulace nastávala až ve vysokotlakém čerpadle a to množství do přepadu bylo větší, než u nového, regulovaného už od sání z nádrže.
Počkej počkej, spíš do dílu č. 6 nebo 11 ne? Podle mě neni logicky možné, aby nafta šla pátky do motoru po přepadové větvistarML píše:
- díl č. 8 je ten ventil předehřevu http://www.bmwklub.cz/files/imag0451_124.jpg , který to pustí do hadice 6 nebo 9