Stránka 2 z 3
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 02.10.2016 17:38
od LampionakE39
Tak jsem to nechal sjet až na hranu, po rozsvícení kontrolky tam bylo dá se říct dost materiálu, tak jsem najel ještě dost km. Nakonec jsem koupil všechno od Roberta BOSCHE, vlezl jsem se i s čidlama, komplet brzdy necelých 5tis. Kč. Krásná práce... Tak pomalu zajíždím a jsem zvědavej co vydrží a jak se to bude chovat, dám průběžně vědět, díky za info, rady a zkušenosti co se týče nejdůležitějšího systému na autě a to brzdového.

Re:
Napsal: sob 12.11.2016 00:35
od Ladinvwcz
Fentanyl píše:Budu teď dávat Brembo Max a desky Textar. Prý dobra kombinace, tak uvidíme...
Tuto kombinaci mám taky:
+ výborný brzdný účinek
+ mám cca 50tis km a nic nekope
- sem, tam si destičky písknou
- neuvěřitelně špiní kola (a to opravdu velice rychle)
beru to z mého pohledu který najezdí cca 25tis/rok a nejezdí žádnou pilu.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: sob 12.11.2016 11:11
od Filozof
lidi napište zkušenosti s brzdama až po 20tis jinak to nemá smysl ...většinou kolem 5-15tis se začnou kroutit pokud jsou na dvě věci ...brzdy by měli vydržet alespon 100-150tis km někomu i 200 ale to jsou většinou originální brzdy a u lidí co jezdí dlouhé trasy ...
já dával na e38 ( skoro stejné auto jako e39 jen o něco těžší jinak z 90procent stejné) ATE i desky ate na předek a mám kolem 13tis km a začínají kopat ....tak začínám bejt docela nasr....j ale co se dá dělat. Příště určitě originální brzdy i desky....
Někde byl článek že kopání zpusobuje nános na kotouči a nejvíce trpí právě ve chvilce kdy se zastaví po prudším brždění nebo delší dráze a pak se stojí na brzdě např křižovatce ...pak vznikne otisk a postupně se zatavuje do kotouče a vznikne zvlnění kotouče...není to chyba kotouče ale právě desky která se zatavuje do kotouče ...a mělo by stačit nějaké očištění kotouče co jsem slyšel a na nějakej čas by to mělo vydržet. Bavím se o lepších brzdách neoriginálních ...
U origo je prý použitá lepší směs na desky i kotouč stím že to připékání desek na kotouče snad nehrozí nebo pokud tak jen v extrémní situaci ke které snad dojde jen na okruhu ...
Takže lepší jeden originál než 4x neorigo plus práce a čas ono se to pak dost prodraží ve výsledku.
E39 a e38 dost trpí na kvalitu kotoučů a desek.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 11:36
od matrose
Ja dal brembo jomplet predek,nové ramena,tlumice a pp cca 10tis km jemne vybrace pri brzdeni okolo 110km\h. Pak to zacalo delat pořád. Tak jsem dal nove loziska,hadicky a repas brzdiču,set od Trw a druhou a posledni šanci neoriginalum. Ted najeto cca 8tis km a zatim klid.Akorat strasne špiní kola hnus
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 12:24
od horan
Psal jsem tu uz nekolikrat co pomohlo me a co jsem cetl i na nejakym DE foru.
Delal jsem taky vse. Kotouce neorigo, origo i to nejlevnejsi co bylo. Loziska jsem delal 2x, tlumice na celym aute (sachs), predni ramena komplet, prevodku rizeni i vsechny cepy a pokazde behem 5000 km se to vratilo. Potom jsem se nekde docetl, ze to zpusobuji trmeny. Konkretne tesneni pistku. Ze je za ty roky vytahany a po povoleni brzd. pedalu nedokaze zatahnout pistek tak, jak ma. To by odpovidalo i tomu, co jsem zjistil merenim teplot kotoucu. Jedna strana byla vzdy o par stupnu teplejsi nez ta druha i kdyz jsem dojel setrvacnosti. Na zvednutym aute pri otaceni kolem nebyl poznat rozdil, ale za jizdy se to opravdu trosicku ohralo.
Zrepasoval jsem trmeny (gumicky, voditka.....) Nahodil na zkousku starline (uz jsem nehodlal platit za kotouce a starline jsem vzdycky potom vyreklamoval

) a desky Jurid a najel na nich pres 10000km a bez problemu. Pak jsem je zabil kdyz jsem dost spechal. Objednal jsem zimmermany (plny) + Jurid a necelyho pul roku klid ( to je cca 15000km)
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 13:27
od honzabiker1
Filozof píše:nejvíce trpí právě ve chvilce kdy se zastaví po prudším brždění nebo delší dráze a pak se stojí na brzdě např křižovatce ...pak vznikne otisk a postupně se zatavuje do kotouče a vznikne zvlnění kotouče...není to chyba kotouče ale právě desky která se zatavuje do kotouče
To je chyba hlavne ridice..

Místo, kde na horky kotouc tlaci desky se ochlazuje mnohem pomaleji a nedela to dobře zadnym kotoucum. Staci pouzit rucni brzdu (a jako bonus pak na semaforech nebudes zbytecne vypalovat oci brzdovyma svetlama tem za sebou)
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 15:07
od Filozof
TAK TO POTOM VYSVĚTLI LIDEM S AUTOMATEM ...
jinak u delšího stání to je jasný.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 16:30
od wehrwolf
S původními originály jsem najel skoro 280 tis km,než začky vibrovat a byly kurevsky sjeté kotouče pod toleranci. Poté noname kotouče-to letělo ještě ten den,nešlo s tím jet vůbez,jak to kopalo,potom ATE-po 5 tis km to samé,bosch začal dělat bordel snad ani ne po 3 tis., pochopitelně desky dávány vždy nové. Pak jsem se už nasral a koupil origo bmw kotouče i s deskami přímo v BMW,cena "lidová" bez pár drobných 10 litrů - na origo desky to najelo úplně bez problémů cca kolem 80 tis.,pak jsem koupil desky TRW a nenajel ani 6 tis a začalo to kopat jako prase,po demontáži desky skoro netknuté (jsou tvrdé jak šutr,za mně už nebrat),ale origo kotouče bmw ty desky doslova sežraly?!
Tak teďka jsem dal ate kotouče plus od poláka desky kraft automotive

,všechno perfektně očistil-příruby náboje kola i el. ráfku - dle jistého návodu jsem to prohnal po dálnici cca 10x brzdění z cca 130 km h na 40-50 km a poté jízdou bez brzdění nechal ochladit,kotouč byl docela fest modrý a pěkně to smrdělo,....k dnešku cca kolem 2 tis najeto (vím,nic,plivanec) a teďka se už jen modlím,abych nemusel po pár km opět kupovat origo

.
https://www.google.cz/search?q=brakemyt ... 8Aef2ZqQDg
chlapi,jinak posílám odkaz na článek v pdf,co si o tom myslíte?
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 16:32
od matrose
Nevim no...prez 300tis km jsem na E39 s brzdama nemel problem a ted až ty bremba se odporouceli,kdyz jsem to auto mel jako firemni tak tam byli jen original brzdy a fakt nikdy problém a to jsem brzdy nesetril a ani jsem netusil ze nesmim stat na brzde kdyz je zahreju
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: ned 13.11.2016 17:45
od honzabiker1
Filozof píše:TAK TO POTOM VYSVĚTLI LIDEM S AUTOMATEM ...
jinak u delšího stání to je jasný.
Auta s automatem nemaji rucni brzdu? Mam jedno auto s automatem a nechapu, v cem by mel byt problem?
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: pon 14.11.2016 10:25
od Teddy
Nepřijde vám divný, jak se pořád řeší zajíždění brzd apod.? Já jsem měl už několik nvých služebních aut. ani já, ani nikdo jinej ty brzdy nikdy nezajížděl. Brzdil jsem mnohdy jako prase.... myšleno prudký brždění do úplnýho zastavení a stání na brzdě. Nikdy jsem neměl problémy s brzdama. Jedno auto jsem vracel a mělo hodně přes 100 najeto. O zajíždění to asi nebude.
Podle mého laického názoru.... když originál, tak i desky. Podvozek v pořádku a bez vůlí. Taky jak píše Horan - mít v cajku i brzdiče.
Myslim si, že ty problémy nezpůsobujou kotouče. Už proto, že je to pořád dobrý, dobrý a najednou to začne kopat a kopou tam pak všechny co se na to daji. Ti co mění kotouče jen proto, že jsou už sjetý, s kopáním probléme asi nemívaj (když to blbě nenamontujou) ne?. Třeba na Hondě jsem na originály měl najeto přes 400 tis. (auto z r. 82.... lehké a ještě poctivé auto). Kotouče byly tak slabý, že si je mechanik nechal. Prej na ukázku, protože by mu to nikdo neuvěřil. Ale nekopaly! Místo nich dal první sračky, který se tehdy daly sehnat a destičky pasovaly z favorita. Opět bez problémů. Jen ty desky z fava byly vždy tak na 20 - 30 tis.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 12:12
od Filozof
většina lidí co má automat dojede ke křižovatce a stojí na brzdě a pokračuje ... a pokud se hodně brzdilo udělá to otisk na kotouči logicky ...kdo má manuál vyřadí...a dá brzdu třeba ... ale u automatu jen u delšího stání je to zvyk většiny ...protože auto se tlačí dopředu ...
Problém vidím hlavně v origo a neorigo dílech případně ty pískty očistit at jdou jak nové ...
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 15:19
od honzabiker1
Jak pisu vyse, stani na brzde se da nahradit zatazenim rucni brzdy.. Jsou mista, kde je toto vyslovene nutne (typicky sjezd z dalnice, brzdeni ze 130 a na konci semafory). Zustat stat v takove situaci nekolik minut na brzde, nez padne zelena, kotoucum rozhodne neprospeje a po tme je to neprijemne i pro ridice za tebou (obzvlast to plati u novejsich aut s led svetly, ktere oslnuji nejvic, podobne jako kdyz si nejaky inteligent necha zaple zadni mlhovky v hustem provozu, kde jede jedno auto za druhym).
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 15:29
od Filozof
to jea jasné ale vysvětluj to uživatelům aut ... každej to dělá jinak a ty mlhovky jsem dnes pěkně trpěl ...na dálnici viditelnost 300metrů a stejně měli mlhovky v koloně zapnuté někteří idioti ...no bohužel ... přijde mi že lidi nepřemýšlí ale stím automatem a na semaforech čekáš někdy 20 někdy 50s ...já vyřazuji na N-P a dávám brzdu ale taky někdy stojím pokud vidím že pojedu během pár vteřin.... a i to kratší stání může bejt problém ...nikde není psáno od kolika vteřin se začnou připékat desky na kotouče.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 15:47
od Traviss
Hmm, vyřazovat na N či dokonce P na křizovatce je IMHO nesmysl.. nezpečené brzdy, ale automat v kýblu, viz č.4 nebo lépe video...
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/5- ... evodovkou/
Jinak jsem na 540i dával mírný lowend - Meyle desky i brzdy za 3600,- komplet a 20 tis km zatím bez problému, jen druhotné negativní projevy - celkem pískají a špiní..
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 16:26
od honzabiker1
Tak do tretice vseho dobreho i zleho

nepisu, ze vyrazuju na P, nebo na N, pisu, ze misto stani na brzde zatahnu rucni brzdu (automat je na D, tlaci lehce vpred, ale rucni brzda to ubrzdi, stejne jako normalni).
Mimochodem, desticky se nezapecou, ani nic podobneho, problem je v tom, ze se v miste, kde jsou pritlacene desticky kotouc ochlazuje pomaleji.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 16:34
od Traviss
Jo to samozřejmě nevyvracím

To je nejchvályhodnější způsob, jen já té ručce, i když ji mám dobrou, nevěřím na tolik, abych ji zatáhl a přestal dávat pozor (= hledám bonbony v loketce

) a pak zjistil, že povolila a já dojel do poloviny křižovatky...

Nevím jestli to bylo přímo v tom videu nebo někde v commentu a prý někteří dojedou k bráně, v rámci šetření nechají D a ručku a jdou z auta ven otvírat... To je vyšší level křižovatky

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 17:02
od Teddy
No vidíte, já jsem si u služebáků nikdy nelámal hlavu se stáním na brzdě (i po intenzivním brzdění) a s kopáním jsem nikdy problém neměl. Ostatně jako drtivá většina ostatních kolegů.
Neříkám, že se desky neobtisknou, ale podle mě hledáte problém tam kde není.
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 20:45
od Filozof
tak každej kdo stojí delší čas s autem více jak xx sekund dává automaticky P nebo N a ručku a pokud blikne zelená přecvakne na D a povolí brzdu a jede ... znám několik lidí a všichni se starají o auto i automat a toto je normální i běžné i v příručce k autu je to popisované jako běžné chování řidiče. V tom nevidím problém. N jako neutrál se nedává jen při jízdě ...dokonce při tažení vozu mužeme rychlostí 50-80km/h dle převodovky a 150km délky táhnout auto Nko je na to zvyklé. Kdekoliv v servisu či STK všude... pokud se motor nějak nevytáčí je to v pořádku ... i P pokud je auto chvilku namístě a nestojí tam hodinu ... takže tak.
Nevím u toho když se dá ručka a nechá se D to asi není košér protože to auto tlačí dál ...třeba xdrive či 4x4 by ti předek hrabal a zadek držel nebo netuším jak se to bude chovat....případně je tam čidlo a rozpojí to ...nevím co dělá automat ale je cítit že stále tlačí nic se neodpojí, takže je to dle mě blbost a jde to proti sobě prostě je tam pnutí a fyzika mi říká že je to špatně....
Re: jaký zlatý střed na brzdy e39
Napsal: úte 15.11.2016 20:56
od Misanek
neni to špatně. Na světlech a při krátkém stání je blbost řadit N nebo P, jelikož Brzdové pásy a lamely trpí následným zařazením při přechodu do D více než-li "klouzající hydroměnič" Při volnoběhu a stání na brzdách, ať už provozních nebo parkovacích. Hydroměnič je na tuhle zátěž stavěný a při akceleraci přenáší mnohem větší kroutící moment než při stání na místě a volnoběžných otáčkách
U čtyřkolek ti logicky nemůže začít hrabat předek už vzhledem k tomu, že kroutící moment při volnoběžných otáčkách a zařazeném D je de facto minimální. Nehledě na to, že máš jednak přední nápravu zatíženou motorem, a za druhé je v mezinápravovém diferáku většinou nějaká varianta omezené svornosti vzhledem k zajištění permanentního přenosu sil na obě nápravy. Filozofe, kde jsi na takovouhle hovadinu proboha přišel?

Dyť tohle jsou základy mechaniky automobilu
