Stránka 2 z 8

Napsal: čtv 05.05.2016 08:02
od Perunwit
... jenom doplním, že já jsem si u E39 sjednal ručení u CSOB z toho důvodu, že v té době auta od 100kW výše platila všechna stejně, tedy nikoli dle objemu motoru... a výcházelo mi to výhodně oproti levným pojišťovnám ála Triglav. Teď koukám to platí od 150kW nahoru.

https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulace

Napsal: čtv 05.05.2016 08:05
od Perunwit
Totic píše:- povinný ručení do 2.5l.
... jen doplním že jsem kdysi sjednával u CSOB, kde auta od určitého výkonu už platila stejně, i kdyby to byla V10 5litr. Koukám, že je to od 150kW.

https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulac

Napsal: čtv 05.05.2016 08:27
od Mateo
Hele chapu ze za me nikdo vyber auta neudela jak jiz jem psal o nafte neuvazuji vubec spise. Chapu i ze pocit z jizdy je ciste subjektivn pocit takze pro nekoho je 2,5 motor odpad pro nekoho muze byt klidne dostacujici i na E39. Samozrejme ze ve finale rozhodne jaky auto se namane ale jak jsem jiz psal spise me zajimaly vylozene chyby dle vetsina i pres konstrukcni vadu u M54b30 se s tim da zit a pekne e povozit napr. To ze auto tohohle veku bude chtit nejakou udrzu a vymenu dilu, pripadne u V8 rozvody s tim pocitam a neberu jako negativum a duvod proc konkretni motorizaci nevzit.

Spise by me zajimalo jakou mate zkusenost s automaty v tomto aute protoze ja zadnou nicmene mel jsem automat od ZF v E34 a nebyl nim zadnej problem tak nevim zda ma smysl u E39 o nem uvazovat ci ne.

Napsal: čtv 05.05.2016 08:35
od Perunwit
nikdo ti tu neřekl, že je 2,5 odpad, je to naprosto postačující. preference se už liší podle vnímání rychlosti každého jedince

jinak zde je ten tragický motor M54B30 v letech 2001-2003 v žebříčku nejlepších motorů... neříkam, že timpádem nebude žrát olej :-D

https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines

Napsal: čtv 05.05.2016 08:57
od dogeatdog
Ta 2.5 neni zla, ale 2.8 je imho idealni kompromis mezi vykonem a spolehlivosti. 2.5 mi pocitove prisla slaba, 520 uz osobne vidim jako pod hranici toho, kde se da s e39 prijemne jezdit. 2.0 mam v e46 a je to tak na hrane.
Automatu u vykonnejsiho motoru bych se nebal, nicmene bych se osobne vyhl GM a sahl po nemeckem ZF, ktery je spolehlivejsi. Pokud auto bylo udrzovane, nemel by byt problem, automaticka prevodovka odchazi vetsinou nesetrnym zachazenim (napr razenim neutralu za jizdy a podobne).

Napsal: čtv 05.05.2016 09:23
od soukupadam
E39 je do zatáčky težká, ve městě je ti výkon k hovnu a na dálnici můžeš jet 200 i s 520i.

Napsal: čtv 05.05.2016 09:26
od Mateo
No i pres kladny reference na 2.8 jakou koukam po face E39 takze tam M52 nejsou tak o nich ani neuvazuju. Jinak tusim ze GM prevodovky se nachazely snad akorat u diesel verzi ale pokud ne tak dekuji za vyvedeni z omylu. Kdyz to tak reknu tak vybiram uz pouze z 2,5 3,0 pripadne 4,0 takze ted asi uz jen rozhodne stav samotneho auta. Tzn. jete jednou dekuji za reference na dane motorizace

Napsal: čtv 05.05.2016 09:36
od Darkstar96
Mateo píše:tusim ze GM prevodovky se nachazely snad akorat u diesel verzi ale pokud ne tak dekuji za vyvedeni z omylu.
Já mám 3,0d automat a mám taky ZF převodovku, ale to jsem se dozvěděl až na repasu 8O

Napsal: čtv 05.05.2016 15:36
od TANN3R
Perunwit píše:Pokud je hlavní konstrukční chybou M54 ovalita válců a z toho plynoucí zvýšená spotřeba oleje, tak potom je to z pohledu běžného uživatele výborná řada motorů. Btw ta tebou naměřená ovalita je kolik?
U M54B30 jestli jsem za ty roky doléval mezi výměnami po 10tkm 3x...?? Tak to je teda fakt průser :-). U M52B25 (a ano, záleží na stavu) jsem za každých svých pátečních 10 piv dolil decku oleje. Krásně zněla, dobře jela.
Jinak motoricky u obou za tu dobu NIC, krom praskliny na svodech u M54. Na druhou stranu separátor měnil xdentist přede mnou.
Zajímavá argumentace. To je stejné, jako když napíšu, že sem mě CR naftu pět let a neodešel mi ani jeden vstřik, takže automaticky je nafta bezporuchová a zkušenosti lidí je servisující a tvrdící opak jsou výmysl. Že ty nemáš problém neznamená, že neexistuje. Nemůžeš soudit celou modelovou řadu, podle jednoho konkrétního kusu.

Btw. že byl nějaký motor v nějakém žebříčku nejlepších/nejspolehlivějších /nejnej před víc jak 10ti lety přece neznamená vůbec nic. Když si ho chci koupit teď, zřejmě mě spíš bude zajímat, jak na tom je dnes, po několika 100tis km.

Jestě jednou polopaticky, M54 je z DNEŠNÍHO pohledu motor spolehlivý. Když ho ale srovnám s M52, už tak spolehlivý není. Navíc je to úplně jedno, když můžu konkrétně v E39 koupit M62, není o čem přemýšlet..

Napsal: čtv 05.05.2016 17:57
od Mateo
Chapu ze 39 s 8V je zajimava ale jak to je s tema nerozebiratelnejma manualama u 4.4?

Napsal: čtv 05.05.2016 21:25
od ACDC
Mně se teda jevila 2,8 slabá i v E46. A byl jsem na brzdě, nějaký koně utekli, ale nebyla to katastrofa. 4,4 je paráda, že se jen tak převaluje kolem 2000 ot. při normálním ježdění. Za 3000 se vůbec nemusí podívat a jedeš už hodně rychle. A 120 na dvojku je fajn.

Napsal: čtv 05.05.2016 21:53
od Mateo
Chapu ze 39 s 8V je zajimava ale jak to je s tema nerozebiratelnejma manualama u 4.4?

Napsal: čtv 05.05.2016 22:47
od TANN3R
Nijak, proste problem.. Na druhou stranu, ta prevodovka neodchazi zniceho nic sama, takze pokud se uz pri koupi nechova nestandartne, tj. klasicky synchrony na dvojce a trojce, huceni, vypadavani rychlosti atd. nebal bych se toho. Staci pak akorat vymenit olej a chovat se k ni trochu slusne, pak vydrzi naporad. Nebo druha moznost, koupit automat. Zrovna 540i face dostala klasickou 5hp24 od zf, coz je jeden z nejspolehlivejsich automatu vubec.

Ale je treba si uvedomit, co chces. Zrovna z 540i dela manualni prevodovka uplne jine auto, jak vykonem, tak hlavne zpusobem, jakym ho podava. Naopak s automatem je to ideal na denni pohodlne jezdeni. Chce to vyzkouset osobne..

Napsal: pon 09.05.2016 15:55
od Honza84
Zdravím, já mám sice teprve tři týdny 540i bezvanos 6kvalt manual a spokojenost. V pohodě se dá jezdit pod 10L na 100km. Ted čekám na místo v servisu kvůli výměně náplní a přetěsnění všeho co sákne. To je prej nešvar tehle motorizací. S tou převodovkou jsi mě docela vyděsil, tak snad bude ok.

Napsal: pon 09.05.2016 16:50
od TANN3R
Jak sem psal, když je převodovka teď ok a budeš v ní měnit olej a chovat se k ní slušně, vydrží ti na věky.

Napsal: pon 09.05.2016 18:04
od Honza84
Ano, řazení jde hladce a kvalty drží. Majitel předemnou na začátku loňského roku dělal spojku a olej taky měnil. U mě to mazlika čeká hned jak bude mít pan Ondra čas.

Napsal: pon 09.05.2016 19:43
od Spec
540 jazdí za 12L,pod 10 to už musí byt poriadna utopia alebo len jazdenie mimo mesto,ináč ešte som nepočul nikoho kto sa k tomu autu správa ako má že by ta prevodovka robila nejaké problemy

Napsal: stř 11.05.2016 18:21
od Honza84
s 540i jezdím jen pro zábavu, takže většinou kombinovaná, např. Náchod směr Hradec Krélové na Mcdrive a zpět, nebo podobně. Tj. přes celej Náchod, Jaroměř (bývá dost provoz), v HK přes Mcdrive couračka. Po cestě mi to stejně nedá a sem tam ho seperu naplno. Když dojedu dom, bývá na PC 9.2, nebo tak něco. Odpovídá to realitě na ujeté vzdálenosti proti tankování. Takže tak. A to ještě někdo předemnou odstranil poslední díl výfuku a rozvedl jen potrubí, aby to vypadalo jako M5. :-( Časem přijde namontovat komplet laděný leštěný nerez výfuk, spotřeba se prý ještě zlepší.

Napsal: stř 11.05.2016 18:22
od Honza84
Ale je pravda, že když lítám po městě na poštu, pro rohliky a.t.d. tak jezdím za 15. To nepopírám.

Napsal: čtv 12.05.2016 15:48
od patras
nafta patri do kamen :) ... ja rad 6ti valce a nevim proc kupovat 2.5 kdyz se stejnyma nakladama spotrebou a rucenim muzu mit 3.0 ...
ze zere olej ? ... no tak stoji me to cca 15hal na km v oleji .. sory ale tohle neni argument ...