Stránka 2 z 8

Napsal: úte 03.05.2016 12:19
od JakubST
Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.

A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.

Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.

Napsal: úte 03.05.2016 12:32
od Darkstar96
JakubST píše:Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.

A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.

Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
Děkuji za radu, tohle jsem přesně chtěl slyšet hned na začátku.
No já chci co nejvyšší výkon, ale zase nechci moc snížit životnost.
V mém případě mám automatickou převodovku, bude ji potřeba po přidání turba a přeprogramování řídící jednotky nějak předělat, nebo vyměnit? je ted pár měsíců po kompletním repasu.

Napsal: úte 03.05.2016 12:45
od Misanek
JakubST píše:...a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
U twinscroll turba se žádná klapka nekoná. Pouze výfukové svody jsou děleny do dvou větví, kde v každé větvi jsou (konkrétně u šestiválcového BMW) 3 válce s tím, že se při pálení vzájemně nepřekrývají rázy výfukových plynů. Žádná klapka ve výfuku neni, vygoogli si to

Napsal: úte 03.05.2016 12:52
od Teddy
Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.

Napsal: úte 03.05.2016 13:23
od Darkstar96
Teddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.
Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatní :))
Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?

Napsal: úte 03.05.2016 13:42
od Teddy
Hele, levnější to bude určitě. Tak to dobře zvaž. Zase nebudeš mít tu radost ze svý práce. :)

Napsal: úte 03.05.2016 13:44
od Darkstar96
Teddy píše:Hele, levnější to bude určitě. Tak to dobře zvaž. Zase nebudeš mít tu radost ze svý práce. :)
Co jsem se díval po inzerátech D10 530d se dají sehnat už od 140tisic takže by tam byla spousta práce :D a nebo taky za 400 tisic a to fakt nemám a nevím za kolik bych mohl svoje auto prodat :/
Ale hlavně těch D10 je jak šafránu, žádnej extra výběr

Napsal: úte 03.05.2016 14:21
od Hanz
Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/

Napsal: úte 03.05.2016 14:38
od Darkstar96
Hanz píše:Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/
Jo, peknej článek. Asi budu šetřit a koupím tu Alpinu časem :lol:

Napsal: úte 03.05.2016 16:43
od Angelos
No mě hlavně přijde nesmysl, když ta GM almara je poddimenzováná už pro klasickej výkon 530D zkoušet co vydrží s ještě větším výkonem. Kdyby jsi měl manuál, to by se dalo nějak kouzlit.

Napsal: úte 03.05.2016 19:00
od Misanek
Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...

Napsal: úte 03.05.2016 21:13
od Darkstar96
Misanek píše:Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...
No tak mám 2x nový vstřik na E39 530d každej za 13,5k to není zas takovej rozdíl. Ale ano máš pravdu díly budou drahé.

Napsal: úte 03.05.2016 22:11
od Misanek
Jak říkám - jestli máš o Alpinu D10 zájem, tak kontaktuj Píťáka. Je to velmi sdílný člověk, ze kterým je fakt rozumná řeč a jakožto majitel tohoto auta ti dá velmi dobré rady si myslím :wink:

Napsal: úte 03.05.2016 23:29
od madmarty
Darkstar96 píše:
Teddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.
Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatní :))
Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?
Legalizace bude problém. Emise dnes už neuděláš, ten kdo si to lajzne končí, při emisích je napojena ŘJ, jakákoliv změna v SW je důvod pro vyhození od emisí :( Je to online. Pokud někdy budeě mít autonehodu a někdo se všimne že máš nepovolené úpravy, vše zaplatíš sám a ještě budeš mít na triku nějaké paragrafy. Začátkem tohoto roku už tuningu odzvonilo. Jediný řešení je si toto vše vyběhat po úřadech a zkušebnách, což o nás je šílenost. Někdo to dřív řešil tak, že přehlásil auto do DE, tam udělal úpravy, udělal individuální schválení STK a potom jej převedl do CZ, bylo to snadnější. Ale i to se prý změnilo. Za pár let budeme jezdit tím co řekne Brusel, vše bude stejné aby nikdo nebyl diskriminován. Nebudou malá auto pro ženy a velká pro muže, bude to diskriminace. Tak za 20 let si pár lidí na tento příspěvek vzpomene :(

Napsal: stř 04.05.2016 07:10
od Darkstar96
Madmarty: slza se v mém oku bliští, je mi z toho smutno. Asi zůstanu u svého autíška dokud to pujde a pak si koupím časem tu Alpinu nějakou v pěkným stavu, já už nikdy nic jinýho než E39 nechci.

Napsal: stř 04.05.2016 09:29
od Misanek
Darkstar96 píše:...já už nikdy nic jinýho než E39 nechci.
To jsem o e28 a e34 taky řikal... :lol:

Napsal: stř 04.05.2016 09:48
od Darkstar96
žádnýho Píťáka jsem nenašel

Napsal: stř 04.05.2016 10:09
od Misanek
Polepši se :twisted: Je třeba si uvědomit, že tohle forum neumí diakritiku :wink:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=26260

Napsal: stř 04.05.2016 10:09
od _milan_
pánové , o stk pomlčme , vše stále jde a funguje :) , jinak pokud Darkstar96 sežene celej motor m57306d4 takže první 3,5d 200kw s litinovým blokem , tak ho samozřejmě do auta nějak narve.. nutnost je mít motor i s řj... pak následuje předělání svazku auta na kabliky zakončené konektorem pro řj pro novější řj dde7 pokud se mýlím tak sorry prostě pro řj motoru 535d... jak nastartuje tak už jen pořádnou spojkovou sadu a manuál almaru a muže jezdit... v DE jezdi e46 s motorem 3,5d s manuál převodovkou... mechanicky problem nebude a elektornicky to taky jde... ( do e46 330d 135kw 306d1 jsme rvali novější m57306d2 čili řj stejna jako 306d4 3,5d 200kw , práce vyměna motoru den a pak pár týdnů u specialisty , který už bohužel není mezi námi... ) auto jezdí bez problemu , 330xd 135kw - ted je z toho 330xd 150kw + chip 190kw hrabou všecky 4 :)) bych se té přestavby tolik nebál...

Napsal: stř 04.05.2016 11:35
od Darkstar96
No nic chlapci, já se asi nerozhodnu co stím autem udělám :D