Stránka 2 z 3
Napsal: pon 11.04.2016 07:49
od rhinos
presne jak uz nekdo psal...nevidel bych to tak tragicky.
To co psal kolega za tri roky je aspon pro me klasicky servis.
Olej a filtr v prevodovce je snad standart,DPF se bud musi vycistit nebo vymenit.
To ze nekde neco odejde nestandartne se stat muze...je jasne kdyz toho nestandartne zacne odchazet vic a najednou tak je to spatne....
Ja mam uz nekolikaty diesel a zatim me nic extra nepotkalo.
Nejhorsi co se mi stalo tak ze mi odesel egr pri odjezdu z Ikei a musel jsem setrvacnosti dojet na Rudnou.
Auto plne veci a deti ,ale od te doby neco tak fatalniho ze bych se uz nerozjel se mi nestalo...a to mam chrochtaky doma dva takze 2x vetsi sance

Napsal: úte 12.04.2016 01:08
od Tomino550
kolegove, proc mu to kazite..??
Kazdy vi co ma diesel za mouchy..

a co benzin...

vzdyt je to furt dokola
Nekdy bohuzel kapnete na horsi kousek.....ano mechanik, idelane neautorizovany servis.....je jich tady na webu celkem dost a kluci to znaji...
a zase ta "ohrana" pisnicka 5-ka verzus 7-micka....ach jo....
Nekonecny pribeh....
je pravda a to jsi kupujici musi uvedomit, ze kupuje ojete auto co nove stalo min vice nez 1,5m a od toho jsou stanovene ceny ND atd....
jak rikaj znami...chces li opicku...musis mit na banany.....
vsechno ma sve pro a proti...jestli to auto chces a jsi ochoten dat vice do servisu (teda oproti tvemu dosavadnimu vozovemu parku) a liby se ti ten typ a cena splnuje tvou predstavu tak jsi to nech poradne prohlednout a auto ti pasuje tak proc otalet....
Tak hodne zdaru
T
Napsal: úte 12.04.2016 01:40
od Tomino550
pro objektivnost, jeste popisu me zkusenosti s moji E61
mam ji od listopadu 015 (2006) 550i, ted najeto skoro 200k, ja najel 15k
za tech 5 mesicu:
- pri LPG vymena svicek a indukcek + olej prevodovce
- prestalo ostrikovat zadni okno....bolest E61, ted to menim a rovnou menim i zadni kabely
- odesla me jedna lambda pred katem...ted menim pro jistotu obe dve
- od prosince na LPG, a spotreba od 10 - 18l ( skoro predpisu spotreba cca 10l, pri delsi jizde o prumerne rychlosti 155km/h - 15l a pri delsi jizde pri prumerne rychlosti 170-180 - 18l - vse v LPG)
za me maximalni spokojenost, tento model s touto motorizaci jsem chtel a co po jizdnich schopnostech a vlastnostech jsem maximalne spokojen

nemenil bych...
Tomas
Napsal: čtv 14.04.2016 21:21
od madmarty
Za mě

E61 25D 130kW koupeno s přiznanými 320tis km, myslím že mělo víc ale nelze prokázat. Najeto dalších 80tis za necelý rok. Vyměněná jedna napínací kladka řemenu+řemen, ventilátor topení, dál už jen spotřební věci. Brzdy, tlumiče, přední náprava (ramena, čepy), oleje, gumy stěračů, pneumatiky a občas doleju naftu
Odhaduju že auto mohlo mít v minulosti 400-500tis km. DPF min jednou měněný minulým majitelem. Tlumiče bylo origo, na ramenou nápravy data z roku výroby, sedačky drží ale nic moc. Brzdy tam byly měněný. Stálo málo, ale stav nebyl ideál. Bylo provizorní za minulé auto o které jsem přišel. Počítal jsem nájezd 20-30tis a bumbác v motoru

I tak levnější než auto z půjčovny, taxík nebo nedej bože ŠKODOFKA !!! Předčilo mé očekávání.
Po výměně tlumičů a udělání přední nápravy velmi výrazně lepší jízdní vlastnosti
Tedy za mě E61 dobrý. Jezdí a neserese

Další bude bude E61 30D, nebo F11.
Napsal: čtv 14.04.2016 21:39
od Misanek
madmarty píše:...dál už jen spotřební věci. Brzdy, tlumiče, přední náprava (ramena, čepy), oleje, gumy stěračů, pneumatiky...
Ovšem nutno porodtknout, že tyhle věci, které my bereme jako spotřební je nákup hodně přes dvacet tisíc, tak aby si to dotyčný taky uvědomil

Napsal: pát 15.04.2016 09:40
od Teddy
Je celkem jasný, že když chce někdo mít auto v 1A stavu, tak musí na začátek počítat s investicí min. 50 tis.
Na všech autech, který jsem koupil, jsem dělal komplet podvozek a komplet brzdy. Sice ne všechno najednou, ale třeba během prvního roku. Na jízdě je to pak znát. Auto dělá větší radost.
U BMW je navíc potřeba opravdu pečlivě vybírat výrobce dílů.
U ostatních aut to tak nevadí. Třeba manželka má na Kia přední kotouče starline oba celkem za 800,-. Už je tam má 2 roky (cca 80 tis.) a pořád jsou perfektní.
Není ani výhra koupit auto, kde někdo dělal třeba podvozek a brzdy krátce před prodejem. Většinou to znamená, že už to bylo úplně v prdeli, ale vzhledem k tomu, že uvažoval o prodeji, tak tam dal to nejlevnější, co sehnal. Sice to nemlátí, ale brzo začne.
Buď člověk doloží, co tam dal za díly, nebo je lepší koupit levnější kus a tyhle věci si udělat sám. Alespoň člověk ví, co tam dává. S kvalitními díly pak bude třeba na 100 tis. km pokoj.
Napsal: pát 15.04.2016 10:54
od madmarty
To je sice pravda, ale to se bude dělat na každém autě. Na BMW tyhle věci nejsou zase tak dražší než na jiné auta. Podívám-li se na stejné díly pro dvě různá auta ve stejném obchodě a porovnám stejné výrobce...
Tedy spíš je to o tom co kdo chce. Já jsem zvolil auto s podvozkem vylítaným, ovšem za nízkou cenu, s tím že si tam dám díly které chci já, ne které chtěl prodejce před prodejem. Pokud bych jezdil málo nedávám LM ale něco levnějšího, pokud bych jezdil ještě víc dám BMW. Stejně by to měl brát i tento potencionální kupující. Počítat se vším spotřebním a ptát se na neběžné věci. Jak správně udělal, cena turba, vstřiku, opravy těchto věcí atd. Také není špatné se podívat na ceny světel, nárazníků atd. Aby první střet s překážkou nebyl za mnohonásobek ročního rozpočtu na servis auta.
Podotknu, že většinu těch spotřebních dílů jsem dávat nemusel, jde jezdit pomalu a tlumiče nepotřebuju, stejně jako vůle a zvuky v nápravě

V mém případě u tak starého auta (2005) s nájezdem 400tis km a odhadovaným reálným 600tis km jsem do něj moc nenasypal. Taková zkušenost by zajímala mě, když bych kupoval auto o kterém nemám info. Před rokem jsem se zde taky ptal na BMW.
p.s. Zítra mi může padnout motor a můj názor bude zcela opačný
Misanek píše:madmarty píše:...dál už jen spotřební věci. Brzdy, tlumiče, přední náprava (ramena, čepy), oleje, gumy stěračů, pneumatiky...
Ovšem nutno porodtknout, že tyhle věci, které my bereme jako spotřební je nákup hodně přes dvacet tisíc, tak aby si to dotyčný taky uvědomil

Napsal: sob 16.04.2016 12:32
od rhinos
je nutne si uvedomit ze kdyz jsem mel auto za 200-300000 kdyz by bylo nove a ted mam za 1000000 a vic tak ten servis je v jinych cenovych relacich...
Napsal: sob 16.04.2016 12:40
od Teddy
Nevim, proč to obhajujete, nebo haníte.
Je potřeba přiznat, že ojetá E60/61 stojí jako nové auto.
Ano, nové auto je nové. Nepotřebuje opravovat, na cca 100 tis. je úplnej klid.
ALE to ojeté BMW VŽDYCKY nabídne úplně jiný zážitky za volantem.
Je to něco za něco. Kdo chce mít radost z řízení, tak si to koupí a dá peníze do servisu a údržby. Ti ostatní ať si klidně koupí fobii s litránkem.
BMW už holt není co bývalo. S tím je potřeba se smířit. Pořád je ale na hony vzdálené konkurenci.
Napsal: sob 16.04.2016 14:25
od madmarty
Přesně tak. Někdo říká to s opicema a banánama, ja bych řekl: "Když chceš mít doma modelku, musíš na to mít

" Cokoliv v tom smyslu je pravdivé. Dnes lze koupit auto za 169tis Kč, ale i za milóny, tomu prostě odpovídá i servis. To nemá smysl řešit. Ale má smysl se ptát, jak moc se co na tom daném autě ser.e a kolik to stojí opravit. Ale říct, že E60/61 je xindl nebo není, to podle mě nejde. Většina z nás si takové auto koupí ojeté, není tedyd vše na tom jak kvalitně jej výrobce udělal, ale hlavně to jakou má historii....kolik najeto, kdo s tím jezdil a jak se o to staral. A na to myslím, že se tazatel ptal, tedy jak moc se sere a co lze očekávat.
Čím více zkušeností sem každý napíše, tím více vlákno splní účelu.
rhinos píše:je nutne si uvedomit ze kdyz jsem mel auto za 200-300000 kdyz by bylo nove a ted mam za 1000000 a vic tak ten servis je v jinych cenovych relacich...
Napsal: pon 18.04.2016 16:28
od Misanek
No, já to spíš myslel tak, že vysolit pade de facto "hned" (rozuměj do roku) po koupi "nového" auta nemusí být pro každého automatika. A pro člověka, který s tím smířený není a má opravdu k dispozici pouze průměrný plat to může být jistým rozčarováním

Napsal: pon 18.04.2016 21:10
od madmarty
Misanek píše:No, já to spíš myslel tak, že vysolit pade de facto "hned" (rozuměj do roku) po koupi "nového" auta nemusí být pro každého automatika. A pro člověka, který s tím smířený není a má opravdu k dispozici pouze průměrný plat to může být jistým rozčarováním

Mám-li "průměrný plat", měl bych vědět že mám na "průměrné auto" s "průměrně nákladným servisem". 5er je vyšší střední třída, nepletu-li se. A než jí pořídím, tak musím počítat s tím že do jetého auta budu muset něco investovat. Koupím-li jetou Thalii atd. i tam musím počítat že budu muset dělat spotřební věci, možná i nespotřební. Koupím-li ojeté Ferrati, musí mi být jasné že i tam udělám nějaký servis. Čím dražší auto, tím dražší servis.
Jisté řešení je koupit auto v takovém stavu, kam se nebude muset dlouho nic investovat, ale to auto bude o tolik dražší, že si to rozmyslíme koupit

Včetně mě

Radši koupím "plečku" s dobrým motorem a převodovkou za málo peněz a jezdím, zároveň dávám do kupy s tím že postupně do servisu něco zainvestuju. Já osobně to mám radši než dát za auto podstatně víc a spoléhat se na to, že předchozí majitel nebo prodejce vše řádně udržovali a opravovali
Zkráceně, všechno něco stojí. S tím člověk musí počítat. Ale má smysl se ptát, jestli něco stojí víc než je očekávané. U žádného auta které jsem kdy koupil jeté se to neobešlo bez okamžitých dalších investic. Už jen u řemenových rozvodů se musí počítat s tím, že koupím auto a nechám udělat rozvody a náplně. Na některých autech a to ne žádné vyšší střední třídy stojí rozvody a olej třeba 20tis.
Kupuji-li 10let staré auto které stálo nové 1,5mil Kč vím, že servis je jiný než u dva roky starého auta které stalo 0,15mil Kč nové.
V principu se ale asi shodneme. nicméně za mě E61 ANO.
Napsal: pon 18.04.2016 23:10
od Misanek
hele, nechápu proč se mi snažíš pořád oponovat, když spolu v zásadě souhlasíme

Ano, i já uznávám princip koupě zdravého základu a horších věcí okolo s tím, že člověk do toho pak "zahučí" ale ví, co tam má a jak to má udělané, pokud si tu práci dělá sám

S tímhle souhlasím.
Ale spíš celou tu dobu se snažím říct tolik, že jestliže má dotyčný natolik napnutý rozpočet, že má k dispozici dvě kila a pak si myslí, že následný provoz a servis bude za korunové položky, tak tak to prostě u bavoráku dle mého pohledu stále prostě neni, ať je jakkoliv starý. Je fakt, že kopec dílů je za relativně srovnatelné ceny jako na ostatní auta, ale u těch zásadních (a boužel taky spotřebních) je prostě už při výrobě potřeba víc materiálu, tak jsou, a vždycky budou zásadně dražší. Což může být při nasčítání se více závad pro určité lidi buďto likvidační - takže se na to vyserou a auto ve smrti pošlou dál, nebo se budou natolik snažit ušetřit, že na auto půjde Starline atp... A je jedno, jestli bude mít bcávo pět let staré, nebo 15 let staré. Naopak u toho auta pět let starého mu zbyde daleko míň na tyhle další výdaje. n ani provoz té "posrané staré" e39 nevyjde prostě levně, pokud tomu autu (a hlavně svému svědomí a vědomí) chce dopřát opravdu to nejlepší, co se sluší a patří a nechce pod tím ležet co sezónu a měnit neustále stejné díly, pokud auto používá denně...
A kupovat za 200 e61 s tím, že nebude mít ještě aspoň minimálně těch pade (což i to mi přijde u e61 jako taková "hraniční" částka) navíc je dle mého finanční sebevražda a dost vysoké riziko toho, že dotyčný se v tom autě bude vozit pár měsíců a pak to auto umře na zásadní věc, na kterou bude šetřit dalšího půl roku. Je to ale jen můj názor, nikomu ho nenutím

Napsal: úte 19.04.2016 13:13
od madmarty
Jak píšeš shodneme se

Nejde o to oponovat. Ale sám vím, že když čtu někde vlákno a hledám informace někdy dojdu ke špatným závěrům protože tam domýšlím co autoři asi mysleli. Sám jsem u více značek neměl žádné info. Proto se snažím napsat co nejvíc k tématu, až to bude číst někdo kdo byl u BMW v situaci kde já dříve.
Jen bych napsal, pokud někdo má 200tis Kč a chce koupit jakékoliv auto za 200tis Kč, až to v žádném případě nedělá. Buď ať přišetří min 20% z ceny, nebo ať koupí radši starší a levnější model, s tím že zbytek peněz zainvestuje do servisu. Ať je to auto, motorka, cokoliv, vždy je potřeba myslet na "první" servis a pak ten průběžný. Taky bych si rád koupil F11

, ale pokud by se objevila první závada, auto bych odstavil a čekal až na to budu mít

A je pravidlo, že v nejmíň vhodnou dobu se vždy pose-re to co se pos-rat může
Závěrem, ano shodneme se a nesnažím se slepě oponovat
Misanek píše:hele, nechápu proč se mi snažíš pořád oponovat, když spolu v zásadě souhlasíme

Ano, i já uznávám princip koupě zdravého základu a horších věcí okolo s tím, že člověk do toho pak "zahučí" ale ví, co tam má a jak to má udělané, pokud si tu práci dělá sám

S tímhle souhlasím.
Ale spíš celou tu dobu se snažím říct tolik, že jestliže má dotyčný natolik napnutý rozpočet, že má k dispozici dvě kila a pak si myslí, že následný provoz a servis bude za korunové položky, tak tak to prostě u bavoráku dle mého pohledu stále prostě neni, ať je jakkoliv starý. Je fakt, že kopec dílů je za relativně srovnatelné ceny jako na ostatní auta, ale u těch zásadních (a boužel taky spotřebních) je prostě už při výrobě potřeba víc materiálu, tak jsou, a vždycky budou zásadně dražší. Což může být při nasčítání se více závad pro určité lidi buďto likvidační - takže se na to vyserou a auto ve smrti pošlou dál, nebo se budou natolik snažit ušetřit, že na auto půjde Starline atp... A je jedno, jestli bude mít bcávo pět let staré, nebo 15 let staré. Naopak u toho auta pět let starého mu zbyde daleko míň na tyhle další výdaje. n ani provoz té "posrané staré" e39 nevyjde prostě levně, pokud tomu autu (a hlavně svému svědomí a vědomí) chce dopřát opravdu to nejlepší, co se sluší a patří a nechce pod tím ležet co sezónu a měnit neustále stejné díly, pokud auto používá denně...
A kupovat za 200 e61 s tím, že nebude mít ještě aspoň minimálně těch pade (což i to mi přijde u e61 jako taková "hraniční" částka) navíc je dle mého finanční sebevražda a dost vysoké riziko toho, že dotyčný se v tom autě bude vozit pár měsíců a pak to auto umře na zásadní věc, na kterou bude šetřit dalšího půl roku. Je to ale jen můj názor, nikomu ho nenutím

Napsal: stř 01.06.2016 07:07
od Polish
Ještě pozor na tlumič torzních kmitů! Je to sice 10 tis. ale je to hodně nepříjemný, když nejde zatáčet. Navíc kdyby jste to rvali tak ohnete hřídel. Mně se to stalo naštěstí ve městě... při 236 tis.. výměna s řemenem byla přes 10 tis... Ale bylo by to nepříjemný aby to někoho potkalo třeba v zatáčce... Ale nevím zda se dá zjistit nějak jeho stav, nebo to poznat..
Napsal: stř 01.06.2016 08:51
od Misanek
O čem to mluvíš? Jaký je rozdíl mezi tím, když se odpružená řemenice (tlumič torzních kmitů) odporoučí na rovině nebo v zatáčce?

A že by kvůli tomu praskla klika, tak o tom jsem teda ještě neslyšel...
Napsal: stř 01.06.2016 08:54
od Polish
Prostě nejde zatáčet, stalo se mně to fakt nekecám..

tak na rovině zastavíš... ale ze zatáčky to de těžko rovnat.. Mechanik řikal, že je to klidně možný, a že už tam jedno auto stim na opravě měl.. chlap to rval i přesto, že mu to nešlo.. Fakt to není nic příjemnýho..

Napsal: stř 01.06.2016 09:36
od JaraX
znám člověka co s X5 kvuli řemici skončil v poli, v zatáčce ztuhne servo, člověk se lekne a je to hned.
o poškozené klice od řemenice jsem už slyšel od hodně, v praxi jsem to ještě neviděl, ale to bude spíš tím že naftě už se vyhýbám, nechal jsem si jen pár zákazníků s naftou abych nezapoměl jaký je to shit

Napsal: stř 01.06.2016 11:27
od Misanek
No a to se tedy řemenice tak z ničeho nic dokurví, že se komplet " urve" od uložení, tzn. že se její vnější část, která pohání řemen, oddělí od vnitřní části chycené ke klice? Dyť odcházející řemenice už nějakou dobu dopředu musí mít docela dobře slyšitelný zvukový projev a tak jde znát, že je něco špatně, ne?
Napsal: stř 01.06.2016 11:38
od JaraX
slyšitelné to nebývá nikdy, někdy je to s varováním, že při rejdu přestane jít servo a altík,
a často je to bez varování, jeden zákazník mi volal že mu nejde altík a servo a že mu autem leží nějaky kovovy kolečko
https://www.gatestechzone.com/~/media/i ... a=en&w=361