Stránka 2 z 2
Napsal: pon 28.12.2015 16:23
od mi00wa
JaraXi a jaké ložisko kardanu doporučíš SWAG či FEBI ?
Napsal: pon 28.12.2015 16:49
od JaraX
tuším obojí je oe kvalita
Napsal: pon 28.12.2015 19:42
od yetti9
v lete na 18kach v zime na 17kach, budu to muset nekam hodit kazi to radost z jizdy... ale nečekal bych, že to odejde takhle celkem brzo.
Napsal: úte 29.12.2015 02:17
od Jirke
Nechci rejpat - ty kilaky jsou pravdivy ?
Napsal: úte 29.12.2015 15:19
od yetti9
jj jsou auto je koupeny jako predvadecka, do ted stim nic nebylo vse origo, jen servisy v autorizovanym servise
Napsal: úte 29.12.2015 17:45
od Jirke
Mozna mam blbej dotaz - nemuzou to vibrovani zpusobovat nakopnuty kola ? Mam totiz jen jednu sadu ALU original, jezdim je jak v lete tak v zime a vim, ze jsou dve viditelne nakoply, ale vzdy se daji vyvazit.. Nemam moznost pujcit si od nikoho jiny kola na test.
Napsal: úte 29.12.2015 17:58
od yetti9
nn to sem kontroloval nenakoply vyvazeny obe sady, original...
Napsal: úte 29.12.2015 18:36
od Totic
Tak s tou házivostí to je kolikrát enigma, Ale chápu, že se nikomu nechce hned měnit "komplet" nápravu.
Docela mě překvapil týpek v jednom servisu, kde jsme byli na vibrační plošině natřásat E39 a E60, pač to taky kopalo a plavalo. Samozřejmě na podvozku se nic neprojevilo, ale řek, že na objednání může změřit házivost brzd.kotoučů.
Dělá se to "klasickým" supitem - hodinkama - úchylkoměrem a prej to má házet do 0,3mm na obvodu, jinak to jde už cítit do volantu.
Taky to nemusí být jen křivý kotouče (kor zánovní brzdy po výměně), ale vůle v náboji ložisku, nebo kombinace s brzdama, silákama či gumama.
Druhá věc je to vyvažování, párkrát už se mi stalo nutnost převažovat do jinýho servisu. Gumy pracují nájezdem, teplotama, geometrií, upadlý závaží, nepřesná vyvažovačka atd. A hlavně plavání a vibrování do volantu může dělat klidně i zadní kola /náprava a přední můžete mít úplně cajk.
Napsal: úte 29.12.2015 19:05
od spencer
Mel jsem stejny problem, delali mi to gumy. Menill jsem silenbloky, kotouce a nakonec gumy a byl klid.
Napsal: úte 29.12.2015 20:15
od JaraX
tak jinak
při házení kol, nebo jen házení při brždění je základ
- zkusit na auto obout jiná kola (nejen gumy ale i jiná kola), o kterých člověk ví že to nedělalo, gumy umí různá kouzla, třepat při brzdění, hučet rovně, hučet do zatáčky, tahat auto do strany atd,
jak tu někdo psal, vyvážení není jistota, muže být vyvážená guma s prasklým kordem a stejně udělá paseku, měl jsem tu jednu 760 a pan furt řešil vibrace, furt převažoval kola, nakonec jsem ho poslal at zkusí jiný pneuservis a hned to bylo ok, prostě jim ta vyvažovačka špatně vyvažovala konkrétní kolo
- dále pak kontrola podvozku, ty přední menší ramena sou nejčastější zdroj kopání při brždění, ono totíž každé brzdy házi, brzdy co nehází neexistují, sebelíp vyvažené kolo taky hází a když je pak vůle v čepu tak to pak hází při brždění, když vůle není tak to nic nedělá protože to nemá kam uhnout a ta "mini" házivost se neprojeví
- vůle v ložisku je jedna z dalších věcí co často dělá paseku, navíc na STK se tato vůle neprojeví
- samotné kotouče sou nejčastější přičina házení, ovšem většinou způsobeno nedbornou montáži nebo chybou výroby, např Zimmermany začnou házet když se s autem dýl nejede.
Napsal: úte 29.12.2015 20:37
od Teddy
Dost často začnou brzdy kopat nedlouho po výměně destiček, když se daji špatný desky. Nalepí se to na kotouče.