Stránka 2 z 2

Napsal: ned 04.10.2015 18:57
od SpookyKT
Tak klapky z D sím prosím vypadaj takhle ... :)

Obrázek


Obrázek

Možná lepší, že tam nebyly. Aspoň tam nemělo co spadnout.

Jsem teda zvědavej jestli bude poznat nějaká změna.

Napsal: pon 12.10.2015 22:15
od matrose
Tak dneska slavnostně po 363000km na E39 530D tour 2002 jsem zaslepil klapky,vypadaly že by ješte jednu takovou porci zvládly,ale když všude čtu jak to tam padá tak musely ven. Rozdíl ve výkonu žádný.

Napsal: pon 12.10.2015 22:20
od leitonn
Ty moje taky vypadaly v pohode, ale clovek nikdy nevi, kdy se kus ustipne :-)

Napsal: pát 27.05.2016 15:41
od JH76
E61 530xd 170 kW mi v garáži dělá olejové loužičky pod motorem, sundal jsem vrchní kryt motoru, kouknul shora na sání a je vidět, že to tam je hned nejblíže předku auta trochu zapatlané směsí oleje a nachytaného prachu. Takže mám podezření, že olej teče okolo klapek nebo jejich osičky. Na podzim byly klapky kontrolované, jestli nejsou zakarbonované a můžou se volně hýbat, tehdy byly OK. Ale ten momentálně tekoucí olej mi tam vadí, už jen kvůli bordelu na podlaze v garáži, natož pak kvůli jednotce žhavení, která tím může odejít (pokud už se nestalo :x ), takže to potřebuju vyřešit.

Jde mi o to, jestli mám zachovat funkci vířivých klapek v sání nebo se jich zbavit - vím, že by pak mírně klesl výkon v nízkých otáčkách, ale jelikož mám manuál a nedávno vyměněnou dvouhmotu, tak se stejně snažím nedávat jí čoud tím, že bych tomu nakládal někde okolo 1500 rpm (nejsem línej si podřadit). Spíš jsem někde četl, že po odstranění klapek se údajně zvýší kouřivost a rychleji se zaplňuje DPF, což bych fakt nerad.

Pokud to není pravda a není nutné na ponechání klapek trvat, tak se nabízí zaslepení. Našel jsem záslepky buď za 900 Kč:
http://auto.bazos.cz/inzerat/60625053/Z ... 0d-35d.php , ale to předpokládám bez nových těsnění stejně nevyřeší samo o sobě můj problém s úniky oleje? Takže pak jedině komplet záslepky s těsněními za 1500 Kč: http://auto.bazos.cz/inzerat/61520084/Z ... -flaps.php

Je možná a rozumná varianta zachovat klapky funkční, když mám ty posílené, a sehnat jenom samotnou sadu těsnění, sání nechat jen vyčistit a přetěsnit a záslepky nedávat? Máte někdo odkaz, kde se dá taková sada těsnění koupit?

Pak je ještě varianta koupit celé nové sání určené na mé auto, což se mi ale kvůli ceně moc nechce, pokud mám klapky zesílené a sání zřejmě nebude totálně zakarbonované. A nebo - čistě teoreticky - pasovalo by tam třeba nové sání z 525d LCI, které údajně žádné vířivé klapky nemá?

Napsal: sob 28.05.2016 13:06
od Joshuax
Moc jsem neresil, jestli zachovat ci nezachovat. To mas totiz tak, ze cim vice nad tim laborujes, tim vetsi bordel v hlave z toho mas. Takze, proste jsem je zrusil a bylo... Podtlak jsem nechal zapojeny, akorat tu osu jsem vyndal celou. Zaslepky jsem vzal od TANN3RA, kvalita slusna, vsechno sedi jak ma, nic neteklo, takze spokojenost...
kdyz jsem to rozdelaval, nasel jsem sice klapky, ale odpojene, v hadicce sroub a klapky natvrdo otevrene...

Na aute mam daleko vice veci, ktere je potreba resit (zrejme nacaty menic), takze rozdil ve vykonu jsem mozna i diky tomu nezpozoroval. Jezdim v klidu, zadny honeni, nez se auto ohreje jsem na okruhu (D0), pak uz se moc neradi (pokud nechytnu kolonu) a takze nejake pozorovani vykonovych rozdilu je skoro nemozne...

Napsal: sob 28.05.2016 16:08
od TANN3R
Zrovna minulý týden nasál motor klapku klukovi, co mi před rokem tvrdil, že klapky zaslepil. Akorát zapomněl říct, že je tam nechal, jen odpojil. Musela teda být načatá už z doby, kdy byla funkční, ale stejně, nechat ji tam je kravina..

JH76:
Vliv odstranění klapek na životnost DPF asi nějaký bude, jak velký ti ale nikdo neřekne. Podle mě spíš zanedbatelný. Mnohem horší bro něj je, když někdo jezdí klobouk..

Zachovat klapky a jen vyměnit těsnění a gufera na osičkách klapek je podle mě dobrá verze, jen je problém sehnat ty gufera, ale jde to. Já nemám na kom experimentovat, jak je to potom s výdrží a těsností těch gufer, takže sem to zatím zavrhl. Samozřejmě tohle platí jen u verze se zesílenýma klapkama vel. 33mm, což ty máš. Na druhou stranu, i tyhle umějí upadnout, jen je to podstatně vzácnější problém než u původních 22mm klapek.

Když budeš sundávat sání, rovnou vyměň i těsnění na obr. číslo 2, 3, případně i 4:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3652

Nejlíp před tím ještě zjisti, jak je na tom žhavení. Kvůli žhavičům musí sání taky dolů, jen jednotka jde vyměnit bez sundání sání, tak ať to neděláš dvakrát. Hlavně nefunkční žhavení nebo špatné termostaty budou mít na dpf podstatně horší dopad, než absence klapek..

Napsal: sob 28.05.2016 16:38
od madmarty
Díky za toto téma, před pár dny jsem jej chtěl také založit. Na 25D 130kW mě teď také čeká vyndání klapek a zaslepení. Mám DPF, rychlejšího zanešení jsem se obával..ale... používám aditiva a jezdím dost dálnice kde celou výfukovou soustavu dokážu vypálit, tak snad bude DPF ok. Podle měření diagnostiky DPF před 90tis km a nyní je na tom stále stejně. Velký vliv připisuju aditivum a vyhánení pavouku z v laufu :)

Napsal: sob 28.05.2016 17:02
od Joshuax
Ja je opravdu vyndal :)

http://www.bmwklub.cz/files/image062_989.jpg

No a mozna bych si sehnal ta oranzova tesneni, co tam na tom sani jsou, protoze zaslepky jsem sice mel, ale tesneni ne, takze jsem ho akorat vycistil, otocil a pouzil holt to stare. Snad je to ok a nedela to tam zadnou neplechu, ale mit po ruce nove, tak jsem ho tam radeji dal, takze pokud budes menit, mozna bys popremyslel i nad vymenou tech tesneni.

Jinak ja mel v planu udelat i hadicky podtlaku, hadicky jsem mel nakoupene, ale nepodarilo se mi je sundat z toho podtlakoveho potrubi dole, takze jsem je jenom zkratil (uckvakl vytahane konce) a zapojil zpet ty puvodni.

No a kdyz uz to mas dole, tak je dobre udelat i vycisteni ventilu egru, pripadne skrtici klapky :)