Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: ned 06.09.2015 15:33
				od maxmin
				Jo ten klient jsem byl já...
Do auta sice už delší dobu zatékalo, ale s tou špatně zacvaklou průchodkou to vůbec nesouviselo. Do doby, než jsem přijel do ZP jsem neměl jediný problém. Hned po výměně oleje u nich začal blbnout can, sekvenční řazení a komunikace s převodovkou, později se ukázalo že to byl byl na 100% problém špatně docvaknuté průchodky. 
Pak auto delší dobu stálo v servise, kde zkoušeli všechno možné, když proměřovali kabely a.t.d. tak se na jednotce ulomil jeden pin.. po výměně jednotky za novou, proměření kabeláže, vyčištění odtokových kanálků, vysušení auta a vyloučení snad všech možných příčin chyby mimo převodovku sekvenční řazení pořád nešlo, tak začali pátrat i v převodovce.
Nakonec zjistili že průchodka byla zevnitř špatně zaaretovaná, dala se i kousek povytáhnout a 100% tam byl špatný kontakt na některých pinech. 
Výměna oleje s následnými opravami se vším všudy mě tedy nakonec vyšla cca na 40tis. 
Teď můžu jen spekulovat, že kdyby nebyl problém s průchodkou, nikdo by se ani nevrtal v řídící jednotce, kde by neulomil pin a.t.d. 
Problém se zatékáním by se dříve nebo později asi projevil, u e60 je to bohužel běžná věc. 
Pevně věřím že toto je pro ZP ojedinělý případ a že kdyby do auta nezatékalo, možná bych se s nima domluvil i na nějaké kompenzaci.  Takhle si pořád opakují to své, že průchodku není fyzicky možné špatně zaaretovat, že za všechno může voda a já se s nima nebudu dohadovat.
Kdyby se mi tohle nestalo, tak bych je rád doporučil ostatním.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 17:33
				od Dodoo
				Takže v dalším servisu ti ulomil konektor od řídící jednotky ?
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 17:55
				od maxmin
				Přesně tak, ZP od začátku tvrdilo že problém nemůže být v převodovce, takže v dalším servise (zbytečně) pátrali úplně všude kromě převodovky. Proměřovali všechny kabely a.t.d. a při tom jim upadl jeden pin z řídící jednotky motoru.. přesné detaily neznám. 
Do e-boxu, kde jsou řídící jednotky zatékalo, letos jsem v něm měnil větrák, který je úplně dole a byl poškozen vodou. To vyžadovalo i vytáhnutí a odpojení jednotek. Tehdy jsem je schválně kontroloval a nebyly na nich žádné známky vody, podle stop v e-boxu to vypadalo, že se voda držela akorát úplně dole kolem toho větráku, tak max. 2cm.  Právě proto že jsem s tím nedávno dělal jsme se pak ještě v ZP automatic dívali i do e-boxu, jestli jsou všechny konektory dobře zacvaknuté - e-box byl v ZP po výměně oleje úplně suchý, konektory byly zacvaknuté, takže i z tohoto usuzuji, že zatékání nemohlo mít přímý vliv na ty problémy co tam byly. 
Jinak se v ZP opravdu snažili, se vším bych byl spokojen. Jen mě štve že nejsou schopni přiznat chybu s tou průchodkou. Chyba se může stát i v těch nejlepších servisech, ale jen ti dobří se k tomu umí postavit čelem..
No co... stávají se i horší věci. A věřím, že teď si už chlapi v ZP dají na průchodky sakra pozor, takže dalším zákazníkům se to snad už nestane.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 18:40
				od Dodoo
				A co to bylo prosím tě za servis co ti ulomil konektor s jednotky ?
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 19:05
				od maxmin
				To byl Bohumír Skalák, tady na foru je jako mira333. 
S ním jsem velmi spokojen. Pokud byl ten pin už zelený a zažraný do druhé strany konektoru, tak to samozřejmě není chyba Míry... To samé se mi stalo, když jsem kdysi na e39 odpojoval konektor od niva a několik pinů mi zůstalo v protikuse... Míra ten pin pak přemostil přiletovaným drátkem, ale stejně to nic nevyřešilo, tak jsem objednal jinou jednotku. Do ni se pak naklonoval obsah z původní. Když jsem k němu přijel pro auto, tak tam stálo dalších 5 e60/e61 a vypadalo to že se v nich opravdu vyzná 
 
 
Ať už se s jednotkou, vodou a.t.d. následně stalo cokoli, průchodka po výměně v ZP nebyla zaaretovaná, v konektoru nebyl kontakt a díky tomu auto neřadilo a druhý den ani nestartovalo, protože nevidělo převodovku, to je jediné co můžu tvrdit s naprostou jistotou.
 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 19:31
				od Dodoo
				Já totiž řešil tenhle týden úplně to samé nejdřív auto blblo při odemikání pak začalo špatně řadit padalo to do nouzového stavu když už řadilo tak nešlo řadit ručně a potom jsem někdy nastartoval a někdy ne ! U nás v bmw přišli na to že je tam voda . Stálo mě to 5 tis. že stačila vysušit a že je to běžné a já že měl štěstí že vydržela.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 20:16
				od maxmin
				No věřím že voda v autě dokáže divy, nejspíše proto si v ZP nechtěli přiznat chybu a všechno sváděli nejdříve na kunu a pak i na vodu. 
S tou kunou to taky bylo docela zajímavé. V ZP mi ukázali rozcupovanou izolaci kabelového svazku se slovy "to včera nebylo, to bych si určitě všiml" Bylo to v místech, kam se bez demontáže krytů kuna v životě nemůže dostat a auto stálo přes noc na parkovišti před hotelem v centru města, kde bych kunu taky rozhodně nečekal... Jednoho by i napadlo, že ty dráty někdo rozcupoval záměrně, aby to bylo na co svézt 
 
  
Každopádně voda ani kuna určitě nemůže za špatnou aretaci průchodky, která se aretuje uvnitř převodovky 

 
			
					
				
				Napsal: pon 07.09.2015 20:27
				od Dodoo
				No já tam zítra jedu s jednotkovou octavii starý 4kval tak je zkusím vyzpovídat  

 
			
					
				
				Napsal: úte 08.09.2015 08:24
				od JaraX
				no s těma pruchodkama sou problémy, taky se nám stalo že nezaskočila dobře, od té doby si to kontrolujem vše 2x, mame už i přípravek na měření "dobře zackvalé průchodky"
maxmin, není problém že by to vevnitř nezaaretovali ale ten že průchodka má víc možnosti jak se tam zaaretuje a správně je jen jedna.
na té fotce co jsi daval se pruchodka o cca 3mm víc venku
			 
			
					
				
				Napsal: úte 08.09.2015 11:13
				od maxmin
				Jo, vím, nenapsal jsem to úplně přesně. Oni to zaaretovali, ale jakoby o jednu drážku dál (tam kde na fotce ukazuje červená šipka). Na té fotce je ta průchodka už povytažená rukou, ta druhá drážka do které se to nemá zacvaknout je širší a proto to šlo i trochu vytáhnout.
			 
			
					
				
				Napsal: úte 08.09.2015 15:41
				od JaraX
				jj přesně tak, nechápu proč je to tak nahovno vyrobený, ale prostě to tak je a dusledná kontrola po nasazení je základem. 
někdy se stane že dokonce nesedne mechatronik na svoje místo a pruchodka jde ztuha, pak je to indikator toho že se musí povolit a znova dotáhnout mechatronik