Stránka 2 z 3
Napsal: pon 08.12.2014 21:52
od PowerM5
Ahoj,
občas se mi stává, že mám ručičku teploty na půlce, ale jakmile jedu mimo obec, klesne mi pod půlku. Při pomalé jízdě se vrátí na půlku. Na začátku někdo psal test budíků č. 7 - teplota nemrznoucí kapaliny. Poradíte mi, jak si to mohu nastavit, aby mi to ukazovalo stupně? díky moc
Napsal: pon 08.12.2014 22:50
od Angelos
A dostal jsi se do toho testu č.7? Nebo nevíš jak se tam dostat? Pokud v něm jsi, tak to máš ve stupních.
Mimochodem to vypadá na termostat.
Napsal: pon 08.12.2014 23:03
od PowerM5
Vůbec nevím, jak se tam dostat. Termostat jsem již jednou měnil a změna žádná. Ty výkyvy jsou malé, ale teď mi trvá hodně dlouho, než ručička vyleze do půlky a to jedu jenom po městě. Jedná se o M5 E39.
Napsal: pon 08.12.2014 23:06
od Angelos
Napsal: pon 08.12.2014 23:09
od PowerM5
Super, díky moc
Napsal: pon 08.12.2014 23:14
od PowerM5
Tak mi nejde otevřít ani jeden soubor

Napsal: pon 08.12.2014 23:50
od Angelos
No jo, ono už to neni dostupný, promiň. Zkus tohle -
http://goo.gl/3408HF
Napsal: úte 09.12.2014 10:30
od PowerM5
Povedlo se, díky moc
Napsal: úte 16.12.2014 09:56
od rades
Kluci,můžete mi tu někdo z majitelů motoru M62- 4,4l 210kW-u mě konkrétně v e39 540iA r.2001 napsat,jakou máte na BC teplotu chladící kapaliny při delší jízdě? Díky moc,už se o to zjištění snažím delší dobu,ale zatím nikdo nic konkrétního nenapsal. Moje údaje jsou 109-111st a co jsem se tu zatím dočetl u jiných motorizací,tak je to 90-100st,ale to je u tohoto mého motoru asi nesmysl,když otvírací teplota termostatu je 105st.
Napsal: úte 16.12.2014 10:08
od Rejchy
Já měl na M62 teplotu dle BC na 109-113,jak kdy.Termostat jsem měnil za originální díl a nezměnilo se to.Zkrátka to kolísá.
Napsal: úte 16.12.2014 12:43
od padre
mám 540iA r.v.2002 a teplota se mi pohybuje takhle
-v létě když byla teplota i kolem 30 stupňů,tak při normální jízdě se mi pohybovala od 104-110 max.,pokud jsem jel hodně svižně tak vyleze do 112 a naopak když sjíždím kopec na pijánko tak klesá k těm 104,jinak taková průměrná je kolem 105-106
-ted v "zimě" při teplotě -4 až -6 mě překvapilo,že je teplota průměrně vyšší i když je větší zima

,pohybuje se mi to mezi 106-108 při normální jízdě,pokud vyjíždím kopec (např Skřítek u nás) tak vyleze až k 110 max. a pří sjíždění klesá až pod 100(sjezd 10km na pohodu)
-takže si myslím,že to mám OK,protože co tady dost často čtu, tak to bývá mnohem více, jediné co nechápu proč mám v zimě průměrnou teplotu vyšší než v létě
-co se týče motoru,tak by mi mělo vše fungovat,jak má-vodní pumpa měn¨ěná i s řemenicí,nové kladky,řemem,napínák,viska funkční a termostat taky
-snad Vám to tak stačí
Napsal: úte 16.12.2014 12:47
od padre
-jinak u V8 je pracovní teplota nad 100 stupňů proto se tady neustále píše,že je potřeba mít hadice v cajku,že rády praskají,je to právě vyšší provozní teplotou u V8
-taky jsem z toho byl poprvé vyděšen a pak jsem tady trochu zapátral a zjistil jsem ,že teplota nad 100 je úplně normální,byl jsem dříve zvyklý na "klasické auta"
Napsal: úte 16.12.2014 13:53
od rades
No výborně,díky za odpovědi,tak jsem si to představoval:). Vím,že u tohoto motoru je normálních 110st,jenže tady se hovořilo o 90st a podobně,tak jsem se chtěl ujistit.Navíc to řeším teď ve spojitosti se špatným chlazením oleje v převodovce,což souvisí i s teplotou chladící kapaliny,protože následně chladí olej převodovky a je jasné,že to není žádná hitparáda,když má 110st voda chladit další okruhy.Nyní jsem se tu ale dozvěděl zajímavou věc,kterou jsem do teď nevěděl,že okruh chlazení převodovky má svůj vlastní termostat. Mám totiž delší dobu problémy s vychlazováním převodovky(cca 130tis km) který se projevuje tak,že při horku a sportovní jízdě motor v režimu automat sám podřadí na dvojku a chová se špatně-nebudu to tu rozebírat,řešeno v jiném vlákně) Takže nechápu,co vedlo konstruktéry BMW řešit takovou vysokou teplotu pro V8-asi to nějaký důvod má,ale nevím.Každopádně díky za přesný popis průběhu teplot-u mě se to chová nyní v podstatě úplně stejně.
Napsal: úte 16.12.2014 14:00
od Fx
Ano, od 9/98 má V8 chladič s výměníkem pro automat, který je řízen vlastním termostatem.
Napsal: úte 16.12.2014 14:12
od rades
Fx píše:Ano, od 9/98 má V8 chladič s výměníkem pro automat, který je řízen vlastním termostatem.
A ten je v té krabičce dole pod motorem na levé straně co vypadá jak dvojtá žebrovaná konzerva na rybičky:) ?? z ní vedou olejové hadice oleje převodovky.
Napsal: úte 16.12.2014 14:14
od Fx
Díl číslo 2 z tohoto odkazu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05
Číslo 17211437772, cena v BMW Cartec je 2706 Kč vč. DPH
Napsal: úte 16.12.2014 15:17
od rades
Moc Ti děkuji,to si myslím,že už je takovou dlouhou dobu i příčina mého problému s podřazováním převodovky když je teplo,nebo když často řadí-prostě když se začne převodovka zahřívat -resp.olej v ní,tak chlazení nefunguje a padá převodovka do nižších rychlostí,aby to otáčkama vychladila-tedy to si myslím já,jestli to je pravda,zjistím při výměně tohoto dílu.Bylo by to super,kdybych díky tobě odstranil problém,který mám už cca 5 let:)R.
Napsal: úte 16.12.2014 15:22
od rades
V mém případě to asi vypadá,že je stále uzavřený a neotvírá a proto to padá.uvidíme,ale mám konečně zase naději,že ten dlouhodobý problém vyřeším.
Napsal: úte 16.12.2014 15:43
od Fx
Určitě to chce:
- Pořádně odvzdušnit chlazení
- Při výměně termostatu zkontrolovat průchodnost výměníku tepla s chladičem
A taky bych mrkl na převodový olej samotný.
Napsal: úte 16.12.2014 17:23
od rades
Olej v převodovce je i s filtrem čerstvě vyměněný,k mému překvapení tam ani nebyli nějak extra kovové ani jiné částice,olej v běžném stavu odpovídající kilometrům od poslední výměny. Můžeš mi ještě prosím tedy poradit,jak správně odvzdušnit systém? Já to dělám jen tak,že naliju kapainu,nechám do zahřátí motoru povolený odvzdušňovací šroub,do doby,než nejdou bubliny,pak zatáhnu šroub,projedu a zase povolím šroub a tak to dělám až utíká jen kapalina.Zatím jsem si s tím vždy vystačil a bylo to ok.díky