Stránka 2 z 3

Napsal: pon 17.11.2014 23:31
od matiz
Zkurveny internet, nema intonaci, ono se ten psany text da preci jen vylozit i dost nestastne a mne se to stalo vic krat nez by bylo zdravo. To moje "utocit" taky neni adekvatni, jde to precist proste jako konstatovani i jak to napsat, posmesne??? Dneska mam dost, rozbolela mne palice jako krava, asi se poseru, nevim ani jak se jmenuju.

Napsal: úte 18.11.2014 01:21
od airbone
Teddy píše:
airbone píše:
Teddy píše:Na hlavu to teda fakt je. Někdo tu psal, že to přitom je jen pár řádků ve zdrojáku a šlo by to zobrazit na displeji. Fylosofická otázka tedy je, proč to ještě nikdo nenaprogramoval? Tady se dělaji češtiny a podobný věci, který budou určitě dost náročný. Já bych za to zobrazení teploty určitě pár tisíc dal. A určitě nejsem sám.
Ne, že bych samozřejmě chtěl hnát motor do plných hned, jak se ohřeje voda. K tomu bych tam spíš musel mít teplotu oleje, ale u všech aut jsem si teplotu hlídal. Nejen kvůli přehřátí. Prostě to spoluvypovídá o tom co se děje v motoru.
Takze par riadkov v zdrojaku? Tak preco sa do toho nepustis sam ked vies ake je to jednoduche????
Nezkusíš si ten muj příspěvek přečíst ještě jednou (klidně i víckrát), než na mě takhle vystartuješ? :D
Ja na teba nevystartoval ani neutocil. Tvoj text som si precital dobre, dotazujes sa v nom - aspon ja to tak chapem - ze preco to este nikto dodatocne nevymyslel. Nemal som z toho pocit ze rozpravas preco to nenaprogramovali vo vyrobnom podniku BMW, kedze rozpravas o cestine ktora tak isto nie je ofiko, len dorobena niekym.... Je to jednoduchsia zalezitost, pretoze clovek co sa vyzna v tychto veciach dokaze software rozkompilovat, zmenit texty a audio-data a zakompilovat to naspat (tym nechcem povedat zeby to bolo jednoduche, popisal som to jednoducho). Je to cast aplikacneho software ktory bezi v CCC (interny software sa nemeni)
Co sa tyka budikov napr E60, je to velmi uzavrety system a nebezi na nom ziadny aplikacny software (operacny system apd). Okrem par pomocnych suciastok su komplet riadene procesorom (Fujitsu MB90F395HA), co je klasicky 16-bit kontroler s vlastnou flash pamatou. Potreboval by si k tomu trosku sikovnejsieho cloveka, ktory vie z tohto procaku vytiahnut a dekompilovat obsah. Musel by sa teda rozumiet do programovanie mikrokontrolerov a mat nato aj vybavenie za hodne penazi. RIesenia pre profesionalne programovanie, testovanie a vyvoj software pre taketo MCU stoja radovo az 3000eur (bez dalsich potrebnych pridavkov).
Takze ono to nebude az tak jednoduche napisat niekde par riadkov zdrojoveho kodu, aby na displeji budikov naskocila aj teplota.....

Preto som to tak napisal ako som napisal, lebo malickosti niekedy vyzeraju ako malickosti, ale ich zrealizovanie je takmer utopia.

Ovela schodnejsie riesenie by bolo vyvinut modul ktory by sa pripojil na CAN a poslal po aktivovani tento udaj cez CAN na budiky ako nahradu za nejaky iny udaj, resp by bol pridavny udaj. Existuje take riesenie napriklad pre E39, stoji to okolo 150eur (zobrazenie teploty oleja na displeji budikov). Ale este sa nikto nenasiel, co by bol ochotny do toho tolko investovat, lebo navratnost by nemusela byt zabezpecena :)

Napsal: úte 18.11.2014 10:39
od Abra
Jaká by měla být optimální teplota u 530D 160kW? Po výměně hlavního termostatu se dostanu i na 104°C :?

Napsal: úte 18.11.2014 13:01
od Vlasta
Pokud to není dlouhodobě a po spuštění větráku teplota klesne pod 100°C, tak je to v pořádku, obzvlášť u automatu

Napsal: stř 19.11.2014 13:55
od Abra
Je to automat. Průměrná teplota je kolem 97-98°C při normální jízdě. Ale párkrát se mi stalo, že sepnul větrák, ale klapky v ledvinkách zůstaly zavřený. Neměly by se první otevřít klapky, aby se chladil náporem vzduchu a potom až sepnout větrák :?:

Napsal: stř 19.11.2014 15:09
od Vlasta
Asi měly, já klapky nemám, tak netuším, jak to tam má fungovat.

Napsal: stř 19.11.2014 15:30
od sedyvlk6
Ty klapky se neotevřou jen se povolí a potom při jízdě náporem vzduchu se vlastně otevřou.

Napsal: stř 19.11.2014 22:34
od Abra
Přesně, povolí magnet a náporem vzduchu by se měli otevřít a ochladit motor. Popř. dochladí větrák. Ale aby se zapnul větrák a klapky zůstaly zavřený je podle mě špatně. Větrák spíná kolem 97-98°C, ale při kolika stupních by se měli otevřít klapky to nevim. Podle mě bude jak vrtule, tak klapky napojený na stejné čidlo teploty ne?

Napsal: pon 15.12.2014 18:18
od Teddy
Tak mam za sebou další výměnu hlavního termostatu.
Už to dělam skoro po slepu. Aktuálně asi 20 min. práce i s prstem v nose. :)

Zejtra to vyzkoušim, jak se to bude chovat. Origo z inveltu mi oba odešly do půl roku. EGR už jsem dával dokonce 2x, obojí origo. Tak teď jsem EGR zaslepil a hlavní koupil neorigo. Snad vydrží dýl.

Napsal: pon 15.12.2014 18:36
od Schumi
No tak já jsem si ted měnil hlavní termostat a EGR termostat na mojí 530d e61 a když se po 30km dostanu na 85°C tak jsem rád :-( Vyměnil oba termostaty i mojí "starý" na 320d e91 a když se s tím dostanu na 80°C tak jsem taky rád .... Může být kur..va chyba někde jinde? Nebo může to být tím,že u nás když to do kopce ohřeju,tak z kopce se to zase schladí??? Už těch teplot mám plné zuby :evil:

Napsal: pon 15.12.2014 19:13
od Teddy
Taky se mi to tak dřív chovalo. po výměnách termostatů to bylo OK. Bohužel jen asi půl roku. Pak to šlo zase do starých kolejí. Už mi ty termostaty lezou krkem.

Napsal: pon 15.12.2014 19:21
od Schumi
Jenomže já tam ty termostaty mám asi týden :D

Napsal: pon 15.12.2014 20:27
od Teddy
máš manuál, nebo automat?

Napsal: pon 15.12.2014 22:06
od starML
Auta s automatickou převodovkou mají svůj chladič oleje a od e46 taky termostat tohoto oleje. Více jsem popsal tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60

Napsal: úte 16.12.2014 10:48
od Schumi
Kluci .... manuál v obou autech ...

Napsal: úte 16.12.2014 11:20
od sedyvlk6
Schumi píše:Kluci .... manuál v obou autech ...


Véna kde si kupoval termostaty ta teplota je špatně

Napsal: úte 16.12.2014 11:53
od Schumi
sedyvlk6 píše:
Schumi píše:Kluci .... manuál v obou autech ...


Véna kde si kupoval termostaty ta teplota je špatně
V Elitu Rudo ,ale jsou na nich vybroušený znaky BMW, tak myslím,že to nebude tak moc velká srač... ka. Mojí 5ku ohřeju na 90°C ,ale to jedu od nás do Plzně a jedu opravdu kudlu. Když jedu normálně ,tak se mi to vždycky schladí dolu do Plas, pak z Plas nahoru se mi to zase trochu ohřeje ... to samé je dolu do Rybnice a potom zase dolu do Kaznějova ... Potom je to zase z kopce dolu na Hornobřezkou křižovatu .... Prostě je to celé na hovno. Na obou autech oba nové termostaty,tak nevím v čem je problém

Napsal: úte 16.12.2014 14:21
od Totic
Co reklamace? Nebo to by si tam musel rovnou člověk nechat dělat?

Napsal: úte 16.12.2014 15:25
od sedyvlk6
Schumi píše:
sedyvlk6 píše:
Schumi píše:Kluci .... manuál v obou autech ...


Véna kde si kupoval termostaty ta teplota je špatně
V Elitu Rudo ,ale jsou na nich vybroušený znaky BMW, tak myslím,že to nebude tak moc velká srač... ka. Mojí 5ku ohřeju na 90°C ,ale to jedu od nás do Plzně a jedu opravdu kudlu. Když jedu normálně ,tak se mi to vždycky schladí dolu do Plas, pak z Plas nahoru se mi to zase trochu ohřeje ... to samé je dolu do Rybnice a potom zase dolu do Kaznějova ... Potom je to zase z kopce dolu na Hornobřezkou křižovatu .... Prostě je to celé na hovno. Na obou autech oba nové termostaty,tak nevím v čem je problém
Ohřát to na 90 při ostřejší jízdě není problém a udržet tu teplotu to už je na termostatech. U tebe je jasný že nějaký termostat zůstává otevřený a nejsi první ani poslední kdo koupil nový vadný termostat. Nic jiného to podle mě nemůže způsobovat.

Napsal: stř 17.12.2014 09:22
od Teddy
Ty teploty, který píšeš jsi naměřil v létě, nebo v zimě?
Ono totiš termostat netermostat, v zimě ten motor dokáže uchladit i topení v autě. Než se kabina pořádně prohřeje, tak to topí na plno. Mě taky klesne teplota, když jedu z dlouhýho kopce. To je ale naprosto normální.

Až pojedeš, tak si měř teplotu a při takovejch 80 si zastav a sáhni si na hadici od termostatu. Jestli je studená, tak to samý udělej i kolem 85. Pak už by nejspíš měl termostat začít otevírat. Netušim, jak moc je rychlej, ale řešit jednotky stupňů nemá smysl. Funguje to na principu tepelný roztažnosti látky, takže žádná raketová technika.