Perunwit píše:Mechoš píše:
.... "je jasné, že když propojím nikoliv piny v EWS, jak uvádíš, ale přímo kontakty startéru tak motor točí, ale stejně nechytne..protože netaktují vstřikovače stejně blokovane od EWS a jednotka DME nemá od EWS povolení ke startu..ostatní popisovane body jsou OK ..je to jinak.., přemýšlel jsem o tom a jdu teď na to"...
Co to říká?
Pokud propojí kontakty startéru (tj. pokud si to vykládám správně, vstup od spínačky na EWS a výstup z EWS na startér) a startér pak točí, tak to říká, že pravděpodobně EWS nepřijme klíč. To může mít tři důvody:
a) Špatná snímací cívka na spínací skříňce - EWS pak nenačte vůbec kód z klíče a nepovolí start.
b) Kvůli poklesům napětí v minulosti se rozpadl plovoucí kód mezi klíčem a EWS.
c) Vadná jednotka EWS.
Nejjednodušší na zjištění problému je připojit auto na diagnostiku (INPA, BMW Scanner 1.4) a v live datech EWS zjistit, jestli auto načetlo pevný a plovoucí kód z klíče, případně jestli byl přijat a je uvolněn plovoucí kód ISN. Varianty jsou tyto:
a) Kód z klíče se nenačte vůbec - vadná cívka nebo klíč (u diamantů se to někdy stává, nicméně s mým vybavením je možno zjistit, jestli je klíč v háji - umím ho vyčíst mimo auto), případně problém v konektoru EWS (studené spoje).
b) Kód z klíče se načte, ale není přijat = rozpadlý plovoucí kód v klíči. Toto umím opravit bez výměny jednotky. (Např. viz
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=138841)
c) Je vadné relé v EWS a i přesto, že se kód načte, nesepne na startování.
Jako nejpravděpodobnější variantu vidím b), protože jsi sám psal o hlubokém podpětí na palubní síti.
EDIT: Ještě dodatek - pro automechanika je samozřejmě nejjednodušší vyměnit jednotky, elektroniku v klíči atd. Má to ale svoje úskalí:
- v některých státech EU jsou u policie vybaveni diagnostikami a jsou schopni vytáhnout z jednotek VIN kódy. Můžou pak auto i zabavit v případě, kdy VIN v jednotkách nesouhlasí s VIN kódem auta (podezření na krádež).
- už nikdy si neobjednáš v případě ztráty nový klíč v BMW takový, aby fungoval. Tohle jsem taky schopný řešit výrobou klíče podle aktuálního stavu jednotek a zámků (pokud je aspoň vzor klíče, do budoucna půjde snad i dekódovat zámky a podle toho udělat klíč - nicméně bude to o dost dražší varianta). Lidi za mnou přijdou ale až ve chvíli, kdy dali v BMW za klíč přes 4000 Kč a on jaksi nějak nefunguje.